• Ik zit hier al een tijdje mee, maar ik heb eindelijk besloten om het toch maar voor te stellen.
    Ik weet dat er mensen zijn die hun verhalen niet op Quizlet durven te zetten omdat ze bang zijn dat het gekopieerd kan worden en zo op een andere site kan worden geplaatst. Ik heb dat zelfde probleem eigenlijk ook. Ik zet mijn stories wel op Quizlet, maar ik vind het om eerlijk te zijn niet echt zo'n fijn gevoel dat iedereen zomaar je verhaal kan kopiëren en plakken.
    Daarom heb ik als voorstel dat het mogelijk wordt om "copyright" in te stellen, wat dus betekend dat je niet kan kopiëren, zoals bijvoorbeeld bij andere sites zoals fanfiction.net en wattpad.com ook het geval is. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar dan zou het een soort aan en uit knop moeten zijn, want er zullen vast mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben.
    Ik snap dat dit natuurlijk een probleem is omdat je bij een fanfiction geen rechten hebt op je story en het dus geen copyright kan zijn voor de schrijver, maar gewoon een "anti-kopieer" functie zou erg gewaardeerd worden.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 17:00 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dierickx schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik wel, haha. Dat heb ik ook liever, moet ik zeggen. Ik raak gewoon nogal in de war bij van die lange teksten, omdat ik me moeilijk lang kan concentreren, en dat kleurverschil helpt. ^^ Maar to be honest, ik heb ook liever dat de teksten beschermd zijn. ^^


    Dat doe ik ook altijd :')

    Daarnaast, voor. Ik vind het een goed idee.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ben voor.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Cenation schreef:
    Dat is wel fijn eigenlijk. Op Wattpad heb je dat ook, je kan geen enkele tekst aanduiden met je muis, waardoor kopiëren dus niet lukt.


    take me back to the basics and the simple life

    Vinception schreef:
    Ja, dit vind ik eigenlijk wel fijn :3


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Voor! De enige bescherming is momenteel de privacy instelling, maar die is te omgaan...alles is de omgaan, maar het niet kunnen kopiëren zou wel enorm fijn zijjn.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Heel eerlijk? Ik zou dat enorm irritant vinden, gewoon omdat ik de kopieerfunctie voor van alles en nog wat gebruik en ik me er ontzettend aan erger als dat op sites geblokkeerd is. Ik steel echt geen verhalen van Q, maar ik quote bijvoorbeeld stukjes in reacties, of ik selecteer stukken tekst tijdens het lezen, zoals Dierickx zei, of ik sla een verhaal tijdelijk ergens op zodat ik het kan lezen als ik geen internet heb. Daarnaast is zo'n systeem zoals hierboven al opgemerkt op meerdere manieren niet waterdicht en voor zover ik weet valt het aantal keren dat verhalen zomaar worden overgenomen sowieso heel erg mee.

    Maar goed, ik ben me ook wel bewust van de voordelen en ik snap dat sommige mensen zoiets graag zouden willen omdat het een veiliger gevoel geeft. Ik zou er zelf alleen niet blij van worden. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Heel eerlijk? Ik zou dat enorm irritant vinden, gewoon omdat ik de kopieerfunctie voor van alles en nog wat gebruik en ik me er ontzettend aan erger als dat op sites geblokkeerd is. Ik steel echt geen verhalen van Q, maar ik quote bijvoorbeeld stukjes in reacties, of ik selecteer stukken tekst tijdens het lezen, zoals Dierickx zei, of ik sla een verhaal tijdelijk ergens op zodat ik het kan lezen als ik geen internet heb. Daarnaast is zo'n systeem zoals hierboven al opgemerkt op meerdere manieren niet waterdicht en voor zover ik weet valt het aantal keren dat verhalen zomaar worden overgenomen sowieso heel erg mee.

    Maar goed, ik ben me ook wel bewust van de voordelen en ik snap dat sommige mensen zoiets graag zouden willen omdat het een veiliger gevoel geeft. Ik zou er zelf alleen niet blij van worden. :'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Nu ik Squares reactie lees, realiseer ik me inderdaad dat ik het selecteren eigenlijk ook constant gebruik. Vooral in reacties als ik leuke stukjes quote of als ik het voor mensen aangeef. Dus eigenlijk sluit ik me daar wel bij aan...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Heel eerlijk? Ik zou dat enorm irritant vinden, gewoon omdat ik de kopieerfunctie voor van alles en nog wat gebruik en ik me er ontzettend aan erger als dat op sites geblokkeerd is. Ik steel echt geen verhalen van Q, maar ik quote bijvoorbeeld stukjes in reacties, of ik selecteer stukken tekst tijdens het lezen, zoals Dierickx zei, of ik sla een verhaal tijdelijk ergens op zodat ik het kan lezen als ik geen internet heb. Daarnaast is zo'n systeem zoals hierboven al opgemerkt op meerdere manieren niet waterdicht en voor zover ik weet valt het aantal keren dat verhalen zomaar worden overgenomen sowieso heel erg mee.

    Maar goed, ik ben me ook wel bewust van de voordelen en ik snap dat sommige mensen zoiets graag zouden willen omdat het een veiliger gevoel geeft. Ik zou er zelf alleen niet blij van worden. :'D

    Daarom de optie dat je het aan of uit kan zetten, toch. :W En daarbij, mensen doen het minder snel als er moeite voor moet worden gedaan. Ik zou het persoonlijk veel fijner vinden dat mijn verhaal beschermd is in plaats van al die optionele dingetjes die jij noemt, maar goed.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 20:01 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik ben voor.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben voor! Maar dan inderdaad wel met de optie om deze aan of uit te kunnen zetten.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Twisty schreef:
    (...)
    Daarom de optie dat je het aan of uit kan zetten, toch. :W En daarbij, mensen doen het minder snel als er moeite voor moet worden gedaan. Ik zou het persoonlijk veel fijner vinden dat mijn verhaal beschermd is in plaats van al die optionele dingetjes die jij noemt, maar goed.


    Die optie zou niets uitmaken voor de "optionele dingetjes" die ik noem. Ik heb het niet over míjn verhalen, want die kan ik sowieso wel kopiëren als ik het hoofdstuk aanpas, maar over verhalen van anderen die ik lees. Als ik dingen quote voor reacties, doe ik dat immers niet bij mijn eigen verhalen. Als andere mensen de optie aanzetten omdat zij het wel prettig vinden, heb ik er nog steeds mee te maken.
    En ik heb al aangegeven dat ik dat gevoel ook best wel snap, maar ik heb een andere mening. Ik vind je reactie een beetje onvriendelijk overkomen, tbh, maar dat kan aan mijn interpretatie van die smiley liggen, of zo.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Die optie zou niets uitmaken voor de "optionele dingetjes" die ik noem. Ik heb het niet over míjn verhalen, want die kan ik sowieso wel kopiëren als ik het hoofdstuk aanpas, maar over verhalen van anderen die ik lees. Als ik dingen quote voor reacties, doe ik dat immers niet bij mijn eigen verhalen. Als andere mensen de optie aanzetten omdat zij het wel prettig vinden, heb ik er nog steeds mee te maken.
    En ik heb al aangegeven dat ik dat gevoel ook best wel snap, maar ik heb een andere mening. Ik vind je reactie een beetje onvriendelijk overkomen, tbh, maar dat kan aan mijn interpretatie van die smiley liggen, of zo.

    Huh, onvriendelijk door een smiley? :') Dan is dat juist niet de bedoeling, maar okay.
    Ik snap je punt, maar toch zou je die keuze moeten respecteren van de auteur, vind ik. Een zinnetje over typen voor in een reactie is nou niet heel veel moeite, bijvoorbeeld.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Twisty schreef:
    (...)
    Huh, onvriendelijk door een smiley? :') Dan is dat juist niet de bedoeling, maar okay.
    Ik snap je punt, maar toch zou je die keuze moeten respecteren van de auteur, vind ik. Een zinnetje over typen voor in een reactie is nou niet heel veel moeite, bijvoorbeeld.


    Ik vind die :W smiley altijd nogal overkomen alsof iemand iets stoms heeft gezegd/gedaan. Maar ik weet niet of jij hem anders interpreteert.

    Natuurlijk zou ik dat wel respecteren als die optie er kwam. Ik zeg ook helemaal niet dat niemand het zou mogen doen, alleen dat ik het zelf niet prettig zou vinden. Mensen mogen wat mij betreft ook best hun hele verhaal in knalroze tekst schrijven en dat respecteer ik ook, maar ik hoef er daarom nog geen fan van te zijn. ^^
    Ik zou alleen toch liever niet hebben dat het zo was, want ik ben niet overtuigd van het nut ervan en toch maakt het dingen voor mij vervelender, zelfs als dat op een kleine manier is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik weet het niet zo goed meer nu ik de reactie van Square heb gelezen... Zelf lees ik amper stories, dus ik zal daarmee niet tegen problemen aan kunnen lopen, maar er zullen genoeg users zijn die er wél een probleem door kunnen ervaren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."