• Ik ben (WAS!!) sinds juni vorig jaar werkloos. Ik heb drie jaar daarvoor met veel plezier bij Kruidvat gewerkt maar drie contracten is foetsie en ze konden me niet weer terug aannemen omdat ik te oud was (op dat moment was ik 20). De afgelopen anderhalf jaar heb ik wel 100 sollicitaties de deur uit gedaan (dit is niet overdreven), maar ik werd overal afgewezen omdat ik zogenaamd niet in het functieprofiel zou passen. Het grappige is dat ik meerdere keren bij andere kruidvat filialen heb gesolliciteerd en de Etos, hoe zou ik hier niet in het functieprofiel passen met mijn ervaring? Juist ik was 20/21 en dus te oud!
    Na vorige week weer een botte afwijzing te hebben gekregen bij de IKEA, ik was namelijk een van de weinigen die niet was aangenomen en ik had geen uitstraling, heb ik het officieel opgegeven.
    Toen werd ik gisteren ineens gebeld door mijn voormalige baas bij de Kruidvat of ik alsjeblieft tijdelijk terug wil komen! Zo snel mogelijk! Dus heb ik gistermiddag een contract getekend voor vier maanden en kan ik zaterdag meteen aan de slag!
    Mijn vader heeft mij altijd gezegd dat ik door moet solliciteren omdat ik niet gebeld wordt met de vraag of ik alsjeblieft wil komen werken. Nou heeft hij het mooi mis!! Hahaha

    Natuurlijk is het leuk om dit fantastische nieuws met jullie te delen, maar ik vroeg me ook wel af waar jullie zoal werken en hoe oud jullie zijn. En ik vraag me natuurlijk af of er ook lotgenoten zijn van dezelfde leeftijd die met geen mogelijkheid een baantje kunnen vinden?

    <3


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    @ Scribe
    Superfijn!

    @Debbaur
    Woonde ik maar ergens in de buurt van een pretpark lijkt me superleuk om daar te werken

    @ Ampersand
    Jup, dat is aardig wat


    Ik ook niet, maar heel wat pretparken(en Center Parcs) voorzienen logies voor vakantiewerkers.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    22, en ik krijg gewoon simpelweg geen enkele reactie terug op sollicitaties. Minimaal 5 per week, maar ze zijn tegenwoordig zelfs te lui om een standaard 'u past niet in het betreffende profiel' naar ons te typen. Ja, sorry maar dat frustreert mij echt enorm. Had toevallig vandaag nog een bericht teruggekregen van iets waar ik 5 weken geleden op gesolliciteerd had, en in de vacature stond nog letterlijk dat ze het binnen 5 werkdagen zouden laten horen. Ja, ook lekker dan. Ach ja, als een van de weinigen lieten ze iets horen, dus daarover mag ik eigenlijk dan weer niet klagen.

    Maar mooi dat je weer teruggevraagd bent, ook al is het maar voor tijdelijk! Het is beter dan niets. Congrats!


    I'm your little ray of pitch black.

    Gefeliciteerd!!!!

    Zelf ben ik 20, en werk ik bij een Border collie kennel/training centrum.
    Maar dat is maar 1 dag per week van half 9 tot 1.
    Al verdiend het wel goed. Maar het is zwart werken.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Yes! Ik ben uw lotgenoot! :Y)

    Ik word er écht gék van! Ik kom nérgens aan het werk.. Honderden sollicitaties en inderdaad telkens afgewezen.. En ik kom ook niet meer op een studie, want de enige twee studies die ik zou kunnen [of meer willen] doen, ben ik ook afgewezen.
    Maar jouw verhaal geeft me toch een beetje moet.. Dat ik over een half jaar vást ook wel aangenomen word. Het is toch te gek voor woorden dat iemand van net twintig [afgelopen zaterdag twintig geworden] nergens aan het werk kan komen? ;o


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Congratz!^^


    -

    Ik ga binnenkort waarschijnlijk aan de slag als Hoofdconducteur bij de NS! (: dinsdag nog een paar testen doorstaan en ben er klaar voor!


    It's high noon.

    Pantomime schreef:
    Yes! Ik ben uw lotgenoot! :Y)

    Ik word er écht gék van! Ik kom nérgens aan het werk.. Honderden sollicitaties en inderdaad telkens afgewezen.. En ik kom ook niet meer op een studie, want de enige twee studies die ik zou kunnen [of meer willen] doen, ben ik ook afgewezen.
    Maar jouw verhaal geeft me toch een beetje moet.. Dat ik over een half jaar vást ook wel aangenomen word. Het is toch te gek voor woorden dat iemand van net twintig [afgelopen zaterdag twintig geworden] nergens aan het werk kan komen? ;o

    Klopt, het slaat ook nergens op. Officieel mag er niet eens op leeftijd afgewezen worden daarom ook de afwijzingen dat je niet in een functieprofiel past. Terwijl je heel goed weet dat je er wel in past!


    'Nobody said it was easy

    Gefeliciteerd!
    Ik werk sinds kort als keukenhulp in een goedlopend restaurant. Het is het eerste baantje wat ik echt leuk vind om te doen. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wat super! Gefeliciteerd!

    Ik ben 15 en sinds kort werk ik af en toe bij de bloemenzaak/Riviera Maison winkel waar mijn zus werkt. Ze heeft een super goede band met de bazen en heeft zo iets geregeld voor me, alhoewel ze toch eem hulpje nodig hadden. En ik kan het niet beter hebben om eerlijk te zijn, de sfeer die er is - is echt super.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 19:56 ]

    Ah, geweldig voor je! Ik werk in een attractiepark.


    Tijd voor koffie.

    Ik moest dit jaar werk vinden, maar iedereen wilde me volgens mij maar al te graag hebben. Ik ben namelijk een hele goedkope doordeweekse kracht, dus dan nemen ze maar al te graag aan. Ik werk nu als bijleslerares (in wiskunde, biologie, scheikunde en mocht het nog nodig zijn Latijn), huiswerkbegeleidster (zelfde baan) en food-medewerker bij de Hema in de weekenden. Al doe ik bij het laatste ook mode, soms.

    Maar wat fijn voor je! Ik was ook erg blij dat zo snel werk had kunnen vinden, want ik had liever niet nog langer zonder gezeten.


    Deep inside, I've never felt alive

    Burkhardt schreef:
    Ik moest dit jaar werk vinden, maar iedereen wilde me volgens mij maar al te graag hebben. Ik ben namelijk een hele goedkope doordeweekse kracht, dus dan nemen ze maar al te graag aan. Ik werk nu als bijleslerares (in wiskunde, biologie, scheikunde en mocht het nog nodig zijn Latijn), huiswerkbegeleidster (zelfde baan) en food-medewerker bij de Hema in de weekenden. Al doe ik bij het laatste ook mode, soms.

    Maar wat fijn voor je! Ik was ook erg blij dat zo snel werk had kunnen vinden, want ik had liever niet nog langer zonder gezeten.

    Hahaha, jij hebt genoeg! ^^
    Maar ik zat er ook nog over na te denken om bijles te geven, verdient dat goed?


    'Nobody said it was easy

    Heel fijn voor je!

    Ik heb echter hetzelfde probleem. Ik ben 20 jaar, heb twee jaar stage gelopen in twee verschillende bedrijven en ik heb vrijwilligerswerk gedaan. Ik kan geen werk vinden. Ik heb al gesolliciteerd bij heel wat bedrijven en telkens word ik afgewezen. Ofwel pas ik niet binnen het profiel, ofwel heb ik niet genoeg ervaring volgens hun. Het is altijd weer iets... Ik klaag niet om thuis te zitten, maar geen werk vinden is ook best kak.


    16 - 09 - '17

    Amiable schreef:
    (...)
    Hahaha, jij hebt genoeg! ^^
    Maar ik zat er ook nog over na te denken om bijles te geven, verdient dat goed?

    Dat ligt eraan. Ik zit nu bij een kinderopvang/huiswerkbegeleiding en bied mijn bijlessen via hen dus aan. Zij verwachten dan natuurlijk wel vooruitgang, maar het handige is dat ik bijna geen contact heb met de ouders. Dat is namelijk als "jong" bijlesstudentje best intimiderend als je ineens een boze ouder aan de telefoon krijgt, omdat je bijvoorbeeld een som verkeerd hebt uitgelegd.
    Ik verdien nu €7,50 per uur dat ik werk, maar ik weet niet of je studeert? Dan heb je namelijk speciale instanties in de stad zitten voor studenten die jou aan bijleskinderen koppelen. Mijn zus heeft dit gedaan/doet dit nog steeds. Ik geloof dat ze tegen de tien euro per uur verdiende. Het zal niet veel zijn per maand, maar als je één of twee bijleskinderen met elk één uur per week "neemt" dan is dat (tien euro nemende) alweer tachtig euro in de maand. Ik heb nu zelf zeven bijleskinderen, waar ik ontzettend blij mee ben.

    Haha, ja, ik heb ook helemaal niks te klagen. Ik ben echt blij dat zoveel kan werken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Burkhardt schreef:
    (...)
    Dat ligt eraan. Ik zit nu bij een kinderopvang/huiswerkbegeleiding en bied mijn bijlessen via hen dus aan. Zij verwachten dan natuurlijk wel vooruitgang, maar het handige is dat ik bijna geen contact heb met de ouders. Dat is namelijk als "jong" bijlesstudentje best intimiderend als je ineens een boze ouder aan de telefoon krijgt, omdat je bijvoorbeeld een som verkeerd hebt uitgelegd.
    Ik verdien nu €7,50 per uur dat ik werk, maar ik weet niet of je studeert? Dan heb je namelijk speciale instanties in de stad zitten voor studenten die jou aan bijleskinderen koppelen. Mijn zus heeft dit gedaan/doet dit nog steeds. Ik geloof dat ze tegen de tien euro per uur verdiende. Het zal niet veel zijn per maand, maar als je één of twee bijleskinderen met elk één uur per week "neemt" dan is dat (tien euro nemende) alweer tachtig euro in de maand. Ik heb nu zelf zeven bijleskinderen, waar ik ontzettend blij mee ben.

    Haha, ja, ik heb ook helemaal niks te klagen. Ik ben echt blij dat zoveel kan werken. ^^

    Ja ik ben studerende! Goeie tip zal eens kijken wat er zoal aangeboden wordt hier in de buurt!


    'Nobody said it was easy