• Ik ben (WAS!!) sinds juni vorig jaar werkloos. Ik heb drie jaar daarvoor met veel plezier bij Kruidvat gewerkt maar drie contracten is foetsie en ze konden me niet weer terug aannemen omdat ik te oud was (op dat moment was ik 20). De afgelopen anderhalf jaar heb ik wel 100 sollicitaties de deur uit gedaan (dit is niet overdreven), maar ik werd overal afgewezen omdat ik zogenaamd niet in het functieprofiel zou passen. Het grappige is dat ik meerdere keren bij andere kruidvat filialen heb gesolliciteerd en de Etos, hoe zou ik hier niet in het functieprofiel passen met mijn ervaring? Juist ik was 20/21 en dus te oud!
    Na vorige week weer een botte afwijzing te hebben gekregen bij de IKEA, ik was namelijk een van de weinigen die niet was aangenomen en ik had geen uitstraling, heb ik het officieel opgegeven.
    Toen werd ik gisteren ineens gebeld door mijn voormalige baas bij de Kruidvat of ik alsjeblieft tijdelijk terug wil komen! Zo snel mogelijk! Dus heb ik gistermiddag een contract getekend voor vier maanden en kan ik zaterdag meteen aan de slag!
    Mijn vader heeft mij altijd gezegd dat ik door moet solliciteren omdat ik niet gebeld wordt met de vraag of ik alsjeblieft wil komen werken. Nou heeft hij het mooi mis!! Hahaha

    Natuurlijk is het leuk om dit fantastische nieuws met jullie te delen, maar ik vroeg me ook wel af waar jullie zoal werken en hoe oud jullie zijn. En ik vraag me natuurlijk af of er ook lotgenoten zijn van dezelfde leeftijd die met geen mogelijkheid een baantje kunnen vinden?

    <3


    'Nobody said it was easy

    Dit is echt geniaal,

    Ik ben 16, ik werk bij mijn vader bedrijf.


    ©1998

    gefeliciteerd!

    ik ben zestien en werk al een tijdje bij de Dirk =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Oohh super! Echt fijn om je pa dan aan te kunnen kijken van HA told ya! haha
    Zelf werk ik bij de bioscoop, en ben 17. Super leuk werk, maar het duurde bij mij ook even om iets te vinden!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ah fijn! Jammer dat het contract maar vier maanden is, want dan bestaat er natuurlijk de kans dat je er na vier maanden weer uitgeknikkerd wordt. Ik ben over twee weken 17 en ik werk nu al iets meer dan 9 maanden bij McDonalds, en dat bevalt wel goed... Maar ook al was ik net 16 toen ik begon met solliciteren, zelfs op die leeftijd werd ik hier al nergens aangenomen.

    Sinds even voor de zomer bezorg ik folders. Die nemen vrijwel iedereen aan aangezien ze iedereen hetzelfde betalen.

    Een klasgenote van mij had precies hetzelfde probleem, zij werkte voor AH maar die vond haar ook te oud. Nu werkt ze bij KFC volgens mij.


    Physics is awesome

    Geweldig! ^^
    Ik ben zestien en werk voorlopig nergens. :') Maar volgend jaar wil ik m'n reddersbrevet halen en als vakantiejob een maand in het zwembad staan.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat leuk :)

    Ik werk in de keuken van een pannenkoeken restaurant eerst deed in daar een paar maanden de afwas, nu mag ik pannenkoeken bakken en ijsjes klaar maken. Het ruikt daar altijd echt heerlijk (H)


    dans is the hidden language of the soul

    22 hier. Werkte bij de McDonalds tot vorig jaar November en was te oud, en mijn beschikbaarheid stond hen niet aan. Ik studeerde net. Sindsdien heb ik het nog niet weer geprobeerd, omdat ik mij op de studie wilde concentreren. Zodra ik mijn BSA en eventueel Propedeuse binnen heb, ga ik op zoek naar een baantje hier in Nijmegen, maar ik ben bang dat dat niet zo makkelijk gaat worden voor iemand van mijn leeftijd.

    Congratz trouwens. Het zijn toch weer 4 maanden inkomsten :3

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 23:15 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Wat fijn voor je! :)

    Maar wat een gezeur dat je zo vaak werd afgewezen om die lullige redenen. Gelukkig is het allemaal goedgekomen!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Echt top dat ze je voor even weer nodig hebben. Ik hoop dat ze je contract nog een keer verlengen want werk vinden is echt een hel tegenwoordig.

    Ikzelf ben 18 jaar en ik werk in een restaurant als kok. (hier volg ik ook een opleiding voor.) hier is nog redelijk werk in te vinden.. hoewel het ook steeds minder word.

    --
    Mijn broer had detailhandel gedaan en toen ook hij 20 werd werd hij nergens meer aangenomen. Hij is een jaar werkloos geweest voordat hij aan de slag kon bij Deli XL waar ze middels allemaal polen aan nemen om alle nederlanders er uit te gooien...

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 23:38 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Sommige bedrijven doen zo moeilijk met zulke indirecte afwijzingen -.-
    Zeg gwn wat het probleem is en probeer niet altijdzo formeel en beleefd te doen.
    20 jaar (bijna 21) en ik werk bijna een halfjaar voor een bedrijf genaamd InStijl Media als programmeur :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Altijd fijn om werk te hebben. Ik ben momenteel ook aan het kijkem voor eem andere baantje, maar ben inderdaad ook te oud voor de meeste dingen. (Ik ben 20)

    Ik werk nu al sinds mijn 15e bij hetzelfde horeca bedrijf.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ah, fijn dat je nu wel werk hebt dan! Haha :]

    Ik werk bij Hoogvliet en ben 15. 16 word ik in december en zaterdag is mijn eerste werkdag. C:

    Afgewezen door Dirk, Blokker en Kruidvat haha. Bij V&D uitgenodigd voor een tweede gesprek uiteindelijk maar die heb ik afgewezen omdat ik mijn papieren voor Hoogvliet al had ingeleverd ondertussen. :]

    Wat leuk om te horen! :Y)

    Ik ben begonnen met werken op mijn vijftiende bij de Albert Heijn en ben nu zestien. Ik heb het hier nog steeds heel erg naar mijn zin. Tevens was dit mijn eerste sollicitatie en is het nog steeds mijn eerst baantje.

    Verder was ik ook uitgenodigd voor een gesprek door nog een paar supermarkten, maar die heb ik afgewezen, omdat ik mijn papieren al had getekend.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Dat is nou eens geluk hebben. Wat fijn!
    Ik ben zeventien en werk nu al twee jaar bij de jumbo. Ik mag sowieso nog iets van 14 maanden blijven. Daarna kijk ik wel weer verder.


    "Ignite, my love. Ignite."