• Beste Potterheads op Quizlet, eindelijk is het zo ver: de eerste Harry Potterschool opent in België!


    Momenteel noemt hij nog even OLVP, maar dat wordt binnenkort vast nog wel veranderd :3

    Oké, misschien was ik niet helemaal eerlijk. Jammer genoeg wordt dit toch niet het officiële logo en wordt mijn school niet voltijds een Harry Potterschool.
    Mijn klas is medeorganisator van de zogenaamde "Wetenschapsshow" die om de twee jaar wordt georganiseerd. Omdat we de verschrikkelijk coole mensen zijn die we nu eenmaal zijn, hebben we als thema Harry Potter gekozen.
    Daar hoort dan natuurlijk ook een aangepast logo bij :Y)
    We zijn van plan om de boel natuurlijk ook eens goed op stelten te zetten, dus we zullen misschien wel eens verkleed als tovenaars of heksen door de gangen lopen, of Harry Potter-themed afbeeldingen op de tvschermen die overal verspreid op de gangen hangen laten afspelen.
    Hebben jullie toevallig nog ideeën over dingen die we kunnen doen om meer aandacht te vestigen op de show?
    En, omdat ik nieuwsgierig ben: organiseren jullie scholen soms soortgelijke dingen?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ga dit volgen om te kijken wat voor tips mensen hebben. Wel awesome tho!


    26 - 02 - '16

    Wij hebben dit in het vijfde leerjaar ook gedaan, maar dan in onze klas. Dan werd de klas echt verdeeld in afdelingen en werden er tussen de lessen door opdrachtjes gedaan om punten te winnen. Ik zat toen bij Slytherin, en natuuuuurlijk wonnen wij :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    JamesPotter schreef:
    Koop honderden uilen en laat ze door de school vliegen(cat)

    Nee, maar dat is echt heel erg gaaf. Wij hebben helaas niet zo iets.


    Oh, dat vindt de directie vast prima (cat)

    Iluvatar schreef:
    Versier de klaslokalen in leerlingenkamers! En zet de eetzaal zo dat het precies de vier afdelingstafels zijn. ^^


    Hmm, da's leuk, maar dat wordt wel moeilijk (onze school heeft een vijftal eetzalen) Maar het is wel zeker eens te overleggen (:

    Avarosa schreef:
    Smijt droogijs in een ketel voor een rokend effect. Mss kunnen jullie boeken kaften met de omslag van het potionbook.

    Dat droogijs stond al op onze lijst, denk ik. Die boeken kaften is wel een zalig idee ^^

    Page394 schreef:
    Oh super leuk! Je kunt ze allemaal opdrachten laten doen in groepjes die dan afdelingen voorstellen en wie op het eind de meeste punten heeft, wint de beker? En dan eindig je dat project met een buffet net als op Harry Potter (natuurlijk vergoedt de school dat haha)

    Mijn school doet niet aan projecten maar bij Engels doen we soms een soort quiz, Kahoot, in de vorm van Harry Potter.
    En voor Spaans moeten we een brief schrijven en ik doe het over wat ik zou doen als ik Hermione was :'D. Had de lerares verzonnen, niet eens ik haha.

    Dat idee is echt iets leuk om in de show zelf te verwerken! Bedankt!
    Haha, ik wilde dat mijn leerkrachten Potterheads waren. Enkel mijn leerkracht fysica (die ons helpt met organiseren) lijkt de boeken te kennen (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    @Alesse op JamesPotter:
    Dat hebben ze bij ons eens gedaan met de honderd dagen, hehe, maar dan met kanaries. De directeur was er niet zo goed gezind mee, hehe.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gaaf!
    Idk, haha.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik schrok me een ongeluk toen ik plots het logo van mijn school zag staan!:'D

    Een soort keuzeles in het thema van HP? Tijdens de middag of als achtste lesuur? Ik zou zeker komen!

    Een Harry Potter marathon in Antigone! En dan de HPdans voor de nonnetjes.:Y)

    We hebben trouwens nog altijd niet afgesproken met elkaar!D':

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 23:01 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Organiseer een soort mini-"Wie is de Mol", maar dan als een "Wie is de Dooddoener"? Dat een stuk of vijf leerlingen de zogezegde Dooddoeners zijn en zij tijdens dat ding iets hebben (dat met wetenschap te maken heeft, natuurlijk) dat ervoor zorgt dat er iets niet helemaal klopt met hen, wat hen verdacht maakt als "Dooddoener". Ik zeg maar iets randoms, hoor, geen idee wat jullie allemaal precies van plan zijn. :3

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 23:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it