• Hallo allemaal,

    Ik schrijf een verhaal over een meisje dat in de tweede klas van de middelbare school zit.
    Nu is het voor mij tien jaar geleden dat ik zo oud was en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik zou graag willen weten welke onderwerpen er bij de vakken worden behandeld in de tweede klas. Dus het zou heel fijn als de huidige tweedeklassers (of derdeklassers met een goed geheugen) zouden kunnen vertellen welke onderwerpen ze bij hun vakken behandelen.^^
    Het niveau doet er even niet toe, het gaat even om een algemeen beeld voor mij.^^

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik strand daardoor een beetje in mijn verhaal. Ik heb genoeg te schrijven buiten de lessen om, maar school is nu eenmaal heel belangrijk in het leven van tieners. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oeh, oeh, oeh, ik ben tweedeklasser!

    Wil je van alle vakken ongeveer weten of specifiek een paar vakken?


    wat was dit ookalweer

    Muh, ik zit in de tweede, maar ga precies nu niet meer naar school... :/
    Ik heb wel een weekje meegemaakt.

    Edit: Ik kan zo mijn leerboeken erbij pakken!!

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 15:53 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Uhmm, veel verschillende dingen. Wil je echt de onderwerpen uit de boeken weten?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Van alle vakken. Dan kan ik lekker veel kanten op, hehe.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Econmie, wiskunde, nederlands, natuurscheikunde, engels, duits, geschiedenis, biologie, verzorging, koken, techniek, in de tuin werken, (wij doen ook praktijk) tumult (praten over gevoelens en sociale omstandigheden) Muziekles, etc

    Ik wil wel helpen.
    Bedoel je welke vakken op wat we behandelen tijdens de vakken?


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik bedoel onderwerpen tijdens de lessen. Thema's en zo. Je hoeft niet de inhoudsopgave van je boeken over te typen, maar als iedereen wat dingen roept kom ik al een heel eind, haha. (:

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 16:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet nog bij Economie: {Procenten, belastingen berekenen en dat soort shit.
    Bij verzorging kregen we een simpele ehbo lessen, leerde we koken, dingen met ouderen.
    Wiskunde was vooral phytagoras ofzo, Pi en formules.
    Engels veel woordjes stampen
    Nederlands voronamelijk lezen en zinsdelen benoemen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ehm, bijna t zelfde als de 1ste klas, maar dan niet dat brugger gedeelte. Het is zo van, ik ben geen brugger meer! En het is ook voor t eerst dat je andere bruggers ziet, die nu dus jonger zijn als jezelf. Ook al dacht je nooit dat je ze belachelijk zou vinden, dat veranderd snel. (Okee, vaagste bericht ever, mr ja)


    *floats away*

    SEKS! Hoofdstuk 5 in het biologie boek van mijn zusje, hahah.Meer de theorie, dus hoe de baarmoeder e.d. werken; hoe het ongesteld zijn werkt. En bloedsomloop, verteringsstelsel.
    Frans, Duits & Engels woordjes. Nederlands grammatica; ontleden e.d.
    Geschiedenis: tijdvakken ontdekkers & hervormers, steden & staten.
    Bij verzorging krijgt ze later het jaar nog seksuele voorlichting als het goed is.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 16:25 ]

    Haha. Geweldig. Daar kan ik wel wat mee jongens, thanks.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marguerite schreef:
    SEKS! Hoofdstuk 5 in het biologie boek van mijn zusje, hahah.Meer de theorie, dus hoe de baarmoeder e.d. werken; hoe het ongesteld zijn werkt. En bloedsomloop, verteringsstelsel.
    Frans, Duits & Engels woordjes. Nederlands grammatica; ontleden e.d.
    Geschiedenis: tijdvakken ontdekkers & hervormers, steden & staten.
    Bij verzorging krijgt ze later het jaar nog seksuele voorlichting als het goed is.
    Klopt van dat Seks. Ö


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Goed, bereid je voor.

    Dans: Urban, klassiek ballet, hofdans, modern.
    Muziek: Veel piano, blues, band.
    Theater: Soap, incasseren en reageren, vanaf een stuk werken.
    Matinee (keuze vak): Partering, op elkaar kunnen bouwen met dans. Liften.
    Frans: Vooral verder ontwikkelen.
    Nederlands: Hoofdletters, d's en t's, schrijven.
    Science: Bruggen, meer weet ik even niet.
    Geschiedenis: Renaissance, Lodewijk XIV, Prehistorie, middeleeuwen.
    Aardrijkskunde: Import en export, meer kan ik niet bedenken.
    Duits: BasisDuits, leren praten.
    Engels: Grammatica etc.
    Spaans (keuze vak): Leren Spaans praten.

    Alstu!

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 16:38 ]


    wat was dit ookalweer

    Pseudos schreef:
    (...)Klopt van dat Seks. Ö

    Dat was ook echt het enige leuke hoofdstuk van biologie vond ik in de tweede. :') En het leuke was dat ik voor de SO een 10 had en voor de repetitie een 9.6 hahaha. *O*

    Ik ben een derde klasser maar ik heb nog een aantal boeken van mijn tweede jaar op mijn iPad staan :'D
    Dus je heb erg geluk omdat ik ze nog er op heb. Heb een hoop copy/paste gedaan hoor. ^.^

    Geschiedenis;
    De tijd van regenten en vorsten -de tijd waarin de goude eeuw was/stuk slaven handel-
    De tijd van pruiken en revoluties - Begin en einde Franse revolutie + De tijd van Napoleon en de tijd van toen Lodewijk in Nederland regeerde-
    De tijd van burgers en stoommachines - Dat de modernisatie begint. Stoommachines komen in het leven en de Europeanen veroveren Azië en Afrika-
    De tijd van wereldoorlogen -De eerste en tweede wereldoorlog-
    De tijd van televisie en computer -Koude oorlog en we hadden het over de welvaard in wereld economie.-

    Wiskunde:
    Statistieken
    Formules
    Pythagoras -mavo kreeg dit trouwens pas in hoofdstuk 7 terwijl VWO het kreeg in 3/4. Misschien dat dit je helpt ^.^-
    Procenten
    Oppervlaktes

    Nask / Natuurkunde/Scheikunde
    Scheiden, samenvoegen, vloeistoffen. En het benoemen van aspecten van stoffen.

    Nederlands:
    Schrijven, spelling, grammatica, leesvaardigheid, nieuwsbegrip, woordbenoeming, ontleden.

    Duits: note: Onze school heeft een eigen methode voor Duits. Dit heeft toch ook wel een prijs gewonnen maar om duidelijk te zijn: Niemand uitsluitend onze scholengemeenschap mag deze methode downloaden. Hierdoor is het ook ander dan de andere en kan dit totaal niet behandeld zijn in andere scholen,
    Klassendeutch,
    Keine,eine
    Woorden leren.
    En voor de rest weet ik het niet meer.

    Economie:
    Procenten, nettowint, omzet, sectoren-ararisch, dienstverlenend, industrieel.- Prouctieweg-hierbij moesten we ook een bedrijfskolom maken. Inclusief/exclusief btw. Automanisering. Afzet, verlies, hergebruik. Inversteren. Ook een heel hoofdstuk over de overheid. Invoer, uitvoer.

    Aardrijkskunde:
    Erosie, Landenvergelijking, Onstaan gebergte, Steden, water, ontwikkeling van mens en aarde. Ook herriner k mij dat we het hebben gehad over ijs. Ze vertelde ons over dat er een stuk continent is dat onder ijs/sneeuw is en dat een maar daarzo Vossenmeer/Foxpond heten. Ow en we hebben het gehad over een meer dat sterren kan laat reflecteren ls er ijs ligt. Waardoor je vervolgens het idee heb dat je in het helal loopt.

    Engels;
    Woorden, gramatica, shit-regel -She he and it-, regelmatige werkwoorden en onregelmatige. En we hebben veel in dat jaar ook Engelse geschiedenis en tekstverklaren gehad. Nou in mijn case :']

    Bio: Ik heb totaal geen idee, owja, luchtwegen, bloedsomloop. Seks hadden we al in de brugklas.-ik bedoel dat er educatie over kregen :'D- Ook kregen we een heel gezeik over spieren en voeding. Ow en het verteringsstelsel.

    Bij gym hebben we judo,schaatsen,voetbal,basketbal,volleybal,speerwerpen en turenen/salto's maken gedaan. Ook veel varianten van trefbal. En we hebben dansen gedaan. Let op: Ik doe sportlijn dit betekend dat wij dus wekelijks gaan schaatsen en het speerwerpen/atletiek stuk deed je ook alleen exclusief bij ons.

    Muziek deden we vooral noten en keyboard spelen.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 17:06 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial