• Hallo allemaal,

    Ik schrijf een verhaal over een meisje dat in de tweede klas van de middelbare school zit.
    Nu is het voor mij tien jaar geleden dat ik zo oud was en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik zou graag willen weten welke onderwerpen er bij de vakken worden behandeld in de tweede klas. Dus het zou heel fijn als de huidige tweedeklassers (of derdeklassers met een goed geheugen) zouden kunnen vertellen welke onderwerpen ze bij hun vakken behandelen.^^
    Het niveau doet er even niet toe, het gaat even om een algemeen beeld voor mij.^^

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik strand daardoor een beetje in mijn verhaal. Ik heb genoeg te schrijven buiten de lessen om, maar school is nu eenmaal heel belangrijk in het leven van tieners. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat het meeste al genoemd is, hoe dan ook:
    Biologie: gedrag, alle kringlopen, fotosynthese en verbranding
    Natuurkunde/scheikunde: warmte (isolatie, energieverbruik etc.)
    Aardrijksunde: conflicten en geopolitiek
    Verzorging/leefstijl: alles over voedsel
    Wiskunde: algebra. Rekenen met letters en kwadraten, herleiden. En meetkunde: hoogte- en zwaartelijnen, de stelling van Pythagoras, de bissectrice en inwendige en omschreven cirkels.
    Geschiedenis: ontstaan van de Republiek Der Verenigde Nederlanden

    Dit zijn waarschijnlijk de vakken waarvan de stof bedenken het moeilijkst is c:

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 17:48 ]


    Not all those who wander are lost.

    Bij ons ging het in de tweede klas over de stelling van Pythagoras, en we kregen seksuele voorlichtig bij biologie. Dat is wat ik me herinner. :')

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 18:11 ]


    :)

    Wat ik me van de tweede herinner, is veel Engelse grammatica en onregelmatige werkwoorden leren. Voornamelijk Duits was veel woordjes leren en grammatica van werkwoorden tegenwoordige en verleden tijd (naast oneindig veel herhaling van haben en sein). We hebben ook een begin gemaakt met de naamvallen, maar daar zijn we toen niet heel diep op in gegaan. Frans was ook redelijk veel woordjes leren en basis grammatica, maar daar heeft mijn leraar een eigen methode voor, dus dat is niet echt nuttig voor jou. Met wiskunde hebben we nog een hoofdstuk over procenten gehad (oud-nieuw/oud, hoeveel procent is dit van het totaal) en ook over simpele kansberekening. Ook nog veel met hoogte- en zwaartelijnen en bissectrices construeren en toepassen. Meer kan ik me niet herinneren, maar het is dan ook al drie jaar geleden dat ik in de tweede zat. :')

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 18:59 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."