• Het is een heel mooi iets, als je het mij vraagt. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb geen echte vriendschap met iemand, tenminste dat gevoel heb ik niet. Het gevoel dat iemand echt mijn vriendin is. Ik ben dan ook altijd jaloers als ik op straat of ergens anders twee meiden zie die gewoon wel vriendinnen zijn en gewoon een gezellige tijd met elkaar hebben. Het is niet zo dat ik het hen niet gun, maar meer zo van dat wil ik ook.

    Ik weet dat vriendschap niet er ineens is, dat het iets is wat moet groeien en dat je er je best voor moet doen. En toch frustreert het mij enorm dat ik gewoon geen vriendschap met iemand heb. Uiteraard heb ik op de basisschool wel vriendinnen gehad en dan gingen we ook naar elkaars huis om daar te spelen. Daarna is het waarschijnlijk mis gegaan, misschien omdat ik ook nooit aan msn heb gedaan. Het mocht niet van mijn ouders en braaf als ik was, deed ik het dan maar niet. Dus die hype/periode heb ik volledig gemist.

    Natuurlijk kreeg je daarna andere dingen zoals Hyves en nu hebben we Facebook. Hyves mocht ik ook niet, net zoals habbohotel (ik heb er wel heel wat verhalen over gehoord). Bij Hyves heb ik wel een account aan gemaakt, omdat ik het onzin vond dat ik dat niet mocht. Niet dat ik er veel op zat.

    Tuurlijk heb ik wel meiden gehad die mij aardig vonden, zo'n onaardig kreng ben ik nu ook weer niet (dat geloof ik heel erg graag), maar het ging nooit goed. Het werd nooit een echte vriendschap zoals ik ze zie op straat of binnen school. Misschien omdat ik dingen niet kan uit praten, ik weet wat ik irritant vind aan iemand anders. Alleen ik weet niet hoe ik dat aan diegene moet uitleggen zodat die persoon mij daarna nog wil zien. En eerlijkheid vind ik wel belangrijk.

    En ik vind het ook heel moeilijk om aan iemand die ik ontmoet om te vertellen dat ik geen vriendinnen heb. Want haast iedereen die ik ontmoet, gaat ervan uit dat ik vrienden of vriendinnen heb. Dan vind ik het gewoon genant om te moeten vertellen dat ik geen vrienden of vriendinnen want dan komt bijna altijd de vraag waarom. Ik heb een hekel aan de vraag waarom. Ik weet niet precies waarom ik geen vrienden of vriendinnen heb, behalve dat ik geen ruzie's/meningsverschillen kan uit praten en niet zo'n geweldige gesprekspartner ben omdat ik graag aan het woord ben. Of ik ben gewoon een kreng en weet ik dat niet omdat ik niet in iemand anders zijn/haar hoofd kan kijken. Want daar denk ik heel vaak over na als ik iets tegen iemand zeg als ik iemand ontmoet, wat vind diegene van mij en mag diegene mij. En zou ik misschien een vriendschap met diegene kunnen opbouwen?

    Ik moest het even kwijt dus als je het allemaal hebt gelezen, dankjewel.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 20:12 ]


    Physics is awesome

    Bonafonte schreef:
    Ik herken dit allemaal zo hard. Ik ben sociaal gezien echt een idioot. Zo durf ik de mensen waarmee ik praat nooit recht aan te kijken.
    Haha, ik vind het ook altijd raar om mensen aan te kijken. Ik ben altijd bang dat ze dan denken dat ik staar ofzo. Ik weet het niet. Ik voel me dan zo ongemakkelijk. Even aankijken kan ik wel, maar ik kijk eigenlijk altijd snel weer weg.

    Edit: dat 'haha' is trouwens geen uitlachen dus, maar meer omdat dit het zoveelste ding is wat ik herken in mezelf

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 21:47 ]

    Bonafonte schreef:
    Ik herken dit allemaal zo hard. Ik ben sociaal gezien echt een idioot. Zo durf ik de mensen waarmee ik praat nooit recht aan te kijken.


    Dit heb ik dan weer niet maar ik ga wel altijd ook zo sociaal gezien idioot; als ik nerveus ben of als iemand me de les leest dat ik ga glimlachen... dat is pas vreselijk >.< terwijl het alles behalve 'leuk' is.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Bonafonte schreef:
    Ik herken dit allemaal zo hard. Ik ben sociaal gezien echt een idioot. Zo durf ik de mensen waarmee ik praat nooit recht aan te kijken.


    Dat durf ik dan weer wel. Zo voel ik mij ook, sociaal gezien een idioot.


    Physics is awesome

    OutlawQueen schreef:
    (...)

    Het stomme is ook dat ik echt altijd denk dat mensen mij irritant vinden, hoewel anderen zeggen van niet.


    Het is gewoon bijna eng om te zien hoeveel er herkenbaar is. Het is gewoon enorm fijn om te zien dat ik niet de enige ben(ik val weer eens in herhaling).


    Physics is awesome

    Intrepidae schreef:
    (...)Ik heb het wel aan mijn moeder verteld, aan mijn vader niet. Die snapte mijn inzinking van ongeveer 2 jaar geleden ook niet. Hij ziet alles heel zwart wit en alles wat ertussenin zit is raar. Ik belde toen mijn vader op in tranen dat het niet zo goed ging met me en dat ik dus ook even rustiger aan ging doen met werken ook, omdat ik gewoon even wat tijd nodig had. Iedereen daar vroeg ook elke week weer opnieuw hoe het ging met mij omdat zij ook wisten van de scheiding van mijn ouders. (hij en ik werken in hetzelfde bedrijf). Toen was het ook zo van: 'ja wat gaat er dan niet? Ik snap niet wat er nou aan de hand is.' Volgens mij weet ie wel dat ik niet zoveel vrienden heb en eenzaam ben, maar echt praten erover doen we niet. Ik en mijn moeder trouwens ook niet. Ik vind het gewoon moeilijk om over te praten, want het is gewoon niet leuk als je eenzaam bent en niet weet wat je er nog meer aan kan doen behalve wat je al geprobeerd hebt elke keer.


    Ik begrijp je gevoel van eenzaamheid. Ik vind het ook heel rot dat je vader je niet wil/kan begrijpen.

    Hoe vaker je probeert en je teleurstellingen krijgt, hoe minder je gaat proberen. Dus nogmaals ik begrijp je en het liefst zou ik je nu willen knuffelen.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    Jezelf open stellen is moeilijker dan gedacht. Daarnaast klinkt het ook geloofwaardig uit de mond van iemand die wel een vriendschap of vriendschappen heeft. Dan ben ik weer zo iemand die denkt, jij hebt makkelijk praten. Want ik heb dat ook gehoord, je moet jezelf open stellen. Tuurlijk en hoe vaak moet je mensen een tweede kans geven?

    Daarnaast ben ik wel een beetje een optimist, maar die teleurstelling iedere keer is niet leuk.

    Wel vind ik het enorm fijn om het hier er gewoon over te kunnen hebben. En niet voor gek te worden verklaard omdat ik geen vrienden of vriendinnen. Trouwens vrienden lijken mij ook wel fijn, want jongens zijn toch anders. Niet verkeerd bedoelt, want dat is ook leuk.


    Ik heb ook geen beste vrienden hoor. Er is 'één vriendin waar ik nog wel eens wat mee doe, maar mijn hart luchten o.i.d doen ik niet. Eigenlijk vind ik het ook wel prima zo. Ik kan wel overleven zonder vrienden. Ik ben ook totaal niet sociaal en voel me inderdaad ook altijd het vijfde wiel aan de wagen. In de klas doe ik vaak wel of er niets aan de hand is, maar die van binnen blijft er altijd iets aan me knagen, waardoor ik me vaak ongemakkelijk voel.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik herken het heel erg, het is altijd een gevoel waarnaar ik gehunkerd heb. Op de middelbare school was ik ook altijd het vijfde wiel aan het wagen, echte vriendinnen heb ik nooit gehad daar. Alles was behoorlijk oppervlakkig, maar ik had ook nog een behoorlijk controlerend vriendje van wie ik met niemand af mocht spreken.B ijna elke vriendin die ik heb gehad sinds ik geboren ben, heeft me ingeruild voor een ander.
    Ik heb nu wel 'vrienden'. Mensen met wie ik af en toe praat, die ik op mijn verjaardag uitnodig als ik daar zin in heb, sommige ken ik dan wel van internet, maar zijn in het echt ook vriendinnen geworden omdat ik met ze afspreek. Nu heb ik een meisje die ik al mijn hele leven ken en er ook altijd voor me is, maar het is niet zo dat we veel met elkaar praten. Ze is verhuisd naar een andere stad en hierdoor is afspreken en contact houden wat moeilijker.
    Tegenwoordig vind ik sociaal zijn maar vervelend. Ik wil niet eens meer afspreken met mensen of het huis verlaten. Ik kan tegenwoordig niet eens meer echt met mensen praten, tenzij het via een toetsenbord gaat. Internetvrienden zijn veel handiger omdat ik dan geen moeite hoef te doen en gewoon op mijn stoel kan blijven zitten, maar zelfs zij zijn niet echt te vertrouwen, aangezien ze je net zo hard kunnen laten vallen als gewone vrienden.


    Your make-up is terrible

    Scribe schreef:
    (...)

    Ik heb ook geen beste vrienden hoor. Er is 'één vriendin waar ik nog wel eens wat mee doe, maar mijn hart luchten o.i.d doen ik niet. Eigenlijk vind ik het ook wel prima zo. Ik kan wel overleven zonder vrienden. Ik ben ook totaal niet sociaal en voel me inderdaad ook altijd het vijfde wiel aan de wagen. In de klas doe ik vaak wel of er niets aan de hand is, maar die van binnen blijft er altijd iets aan me knagen, waardoor ik me vaak ongemakkelijk voel.


    Zonder vrienden en/of vriendinnen red ik het ook wel. Tot nu toe heb ik het ook gered, maar het gevoel blijft dat ik iets mis. Ik denk (ik weet het natuurlijk niet zeker) dat jij ook zo'n soort gevoel hebt.


    Physics is awesome

    TomRiddle schreef:
    Ik wil wel vriendjes worden? :3
    Goed nu serieus.

    De indruk die ik van jou heb, is echt niet slecht. Dus of mensen die jij kent zien gewoon niet heel veel goeds of... Ik kan geen of bedenken.
    Zijn er op school mensen die jou aardig lijken? Natuurlijk is op een grote groep afstappen eng en niet leuk, maar er zijn altijd mensen die niet al te veel vrienden of vriendinnen om zich heen hebben en die het alleen maar een compliment vinden als je naar ze toe gaat.

    Als je iemand hebt gevonden waar je een keer met gepraat heb, kan je natuurlijk niet verwachten dat je er meteen beste vrienden mee bent. Maar je zou dan als je hem/haar ziet gewoon hoi te zeggen en soms even een paar keer te praten, na een tijdje komt er dan toch wel een band tussen jullie en kan je gaan afspreken etc. etc. Natuurlijk kan je niet met iemand ineens zo close zijn en word niemand binnen 3 secondes populair, maar ik denk dat er zeker leuke mensen voor jou zijn!

    Verder ben ik echt slecht in advies geven en kan ik niet meer zeggen dan dat je waarschijnlijk echt een aardig meisje zijn, maar mensen gewoon nog niet gezien hebben hoe aardig je bent!


    Inspiration can hit you any time

    Ryess schreef:
    (...)

    Zonder vrienden en/of vriendinnen red ik het ook wel. Tot nu toe heb ik het ook gered, maar het gevoel blijft dat ik iets mis. Ik denk (ik weet het natuurlijk niet zeker) dat jij ook zo'n soort gevoel hebt.


    Klopt. Ik heb ook altijd een raar gevoel. Het is bij mij ook meer dat zodra iemand in mijn leven dichterbij wil komen, ik gelijk twee stappen terug doen. (Bij wijze van spreken dan) Hebben jullie dat ook? Zoveel dingen vallen nu op zijn plaats. Ik dacht dat ik één van de enigen was met zo'n rare persoonlijkheid.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb precies hetzelfde gevoel. Op het middelbare had ik een handjevol mensen die ik wel aardig vond, maar nu eindelijk op de universiteit heb ik zowel bij mijn studie als buiten mijn studie goede vrienden gevonden en ik hoop dat dit nog zo een tijdje blijft duren, aangezien we pas een paar maanden vrienden zijn..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Scribe schreef:
    (...)

    Klopt. Ik heb ook altijd een raar gevoel. Het is bij mij ook meer dat zodra iemand in mijn leven dichterbij wil komen, ik gelijk twee stappen terug doen. (Bij wijze van spreken dan) Hebben jullie dat ook? Zoveel dingen vallen nu op zijn plaats. Ik dacht dat ik één van de enigen was met zo'n rare persoonlijkheid.


    Ja, dat heb ik ook. Vooral als het jongens zijn, dan heb ik zoiets van wacht, ik weet niet wat ik moet doen. Dan ontstaat er een soort strijd van, moet ik gewoon eruit flappen wat ik wil of moet ik zeggen wat ik denk dat zij/hij wil horen of moet ik misschien iets anders doen?

    Je hebt geen rare persoonlijkheid, je hebt moeite met vrienden/vriendinnen maken/krijgen. Daarom ben je nog niet raar of heb je een rare persoonlijkheid.


    Physics is awesome

    Constantine schreef:
    (...)


    Is dat een serieuze vraag? Ik bedoel, kan je zomaar ineens vrienden zijn?


    Physics is awesome

    Patholoog schreef:
    Ik heb precies hetzelfde gevoel. Op het middelbare had ik een handjevol mensen die ik wel aardig vond, maar nu eindelijk op de universiteit heb ik zowel bij mijn studie als buiten mijn studie goede vrienden gevonden en ik hoop dat dit nog zo een tijdje blijft duren, aangezien we pas een paar maanden vrienden zijn..


    Wat fijn voor je! Ik hoop dat je vrienden met ze blijft.

    Ben ik toch wel benieuwd hoe je vrienden met hen bent geworden.


    Physics is awesome

    Assassin schreef:
    Ik herken het heel erg, het is altijd een gevoel waarnaar ik gehunkerd heb. Op de middelbare school was ik ook altijd het vijfde wiel aan het wagen, echte vriendinnen heb ik nooit gehad daar. Alles was behoorlijk oppervlakkig, maar ik had ook nog een behoorlijk controlerend vriendje van wie ik met niemand af mocht spreken.B ijna elke vriendin die ik heb gehad sinds ik geboren ben, heeft me ingeruild voor een ander.
    Ik heb nu wel 'vrienden'. Mensen met wie ik af en toe praat, die ik op mijn verjaardag uitnodig als ik daar zin in heb, sommige ken ik dan wel van internet, maar zijn in het echt ook vriendinnen geworden omdat ik met ze afspreek. Nu heb ik een meisje die ik al mijn hele leven ken en er ook altijd voor me is, maar het is niet zo dat we veel met elkaar praten. Ze is verhuisd naar een andere stad en hierdoor is afspreken en contact houden wat moeilijker.
    Tegenwoordig vind ik sociaal zijn maar vervelend. Ik wil niet eens meer afspreken met mensen of het huis verlaten. Ik kan tegenwoordig niet eens meer echt met mensen praten, tenzij het via een toetsenbord gaat. Internetvrienden zijn veel handiger omdat ik dan geen moeite hoef te doen en gewoon op mijn stoel kan blijven zitten, maar zelfs zij zijn niet echt te vertrouwen, aangezien ze je net zo hard kunnen laten vallen als gewone vrienden.


    Als ik eerlijk ben, ben jij wel een van de personen waarvan ik niet had verwacht dat ze hier een reactie zou plaatsen om te zeggen wat je hebt gezegd.

    Misschien omdat ik weet dat je een vriendje hebt en er maar meteen vanuit ben gegaan dat je dan ook vrienden en vriendinnen hebt. Wel vind ik het jammer dat je het gevoel hebt dat je niet meer met mensen kan praten. Want zoals ik al eerder zei, vind ik internetvrienden geweldig, maar iemand hebben om echt iets mee te gaan doen mij ook heel fijn lijkt.


    Physics is awesome