• Het is een heel mooi iets, als je het mij vraagt. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb geen echte vriendschap met iemand, tenminste dat gevoel heb ik niet. Het gevoel dat iemand echt mijn vriendin is. Ik ben dan ook altijd jaloers als ik op straat of ergens anders twee meiden zie die gewoon wel vriendinnen zijn en gewoon een gezellige tijd met elkaar hebben. Het is niet zo dat ik het hen niet gun, maar meer zo van dat wil ik ook.

    Ik weet dat vriendschap niet er ineens is, dat het iets is wat moet groeien en dat je er je best voor moet doen. En toch frustreert het mij enorm dat ik gewoon geen vriendschap met iemand heb. Uiteraard heb ik op de basisschool wel vriendinnen gehad en dan gingen we ook naar elkaars huis om daar te spelen. Daarna is het waarschijnlijk mis gegaan, misschien omdat ik ook nooit aan msn heb gedaan. Het mocht niet van mijn ouders en braaf als ik was, deed ik het dan maar niet. Dus die hype/periode heb ik volledig gemist.

    Natuurlijk kreeg je daarna andere dingen zoals Hyves en nu hebben we Facebook. Hyves mocht ik ook niet, net zoals habbohotel (ik heb er wel heel wat verhalen over gehoord). Bij Hyves heb ik wel een account aan gemaakt, omdat ik het onzin vond dat ik dat niet mocht. Niet dat ik er veel op zat.

    Tuurlijk heb ik wel meiden gehad die mij aardig vonden, zo'n onaardig kreng ben ik nu ook weer niet (dat geloof ik heel erg graag), maar het ging nooit goed. Het werd nooit een echte vriendschap zoals ik ze zie op straat of binnen school. Misschien omdat ik dingen niet kan uit praten, ik weet wat ik irritant vind aan iemand anders. Alleen ik weet niet hoe ik dat aan diegene moet uitleggen zodat die persoon mij daarna nog wil zien. En eerlijkheid vind ik wel belangrijk.

    En ik vind het ook heel moeilijk om aan iemand die ik ontmoet om te vertellen dat ik geen vriendinnen heb. Want haast iedereen die ik ontmoet, gaat ervan uit dat ik vrienden of vriendinnen heb. Dan vind ik het gewoon genant om te moeten vertellen dat ik geen vrienden of vriendinnen want dan komt bijna altijd de vraag waarom. Ik heb een hekel aan de vraag waarom. Ik weet niet precies waarom ik geen vrienden of vriendinnen heb, behalve dat ik geen ruzie's/meningsverschillen kan uit praten en niet zo'n geweldige gesprekspartner ben omdat ik graag aan het woord ben. Of ik ben gewoon een kreng en weet ik dat niet omdat ik niet in iemand anders zijn/haar hoofd kan kijken. Want daar denk ik heel vaak over na als ik iets tegen iemand zeg als ik iemand ontmoet, wat vind diegene van mij en mag diegene mij. En zou ik misschien een vriendschap met diegene kunnen opbouwen?

    Ik moest het even kwijt dus als je het allemaal hebt gelezen, dankjewel.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 20:12 ]


    Physics is awesome

    Ik ben er ook niet zo'n held in. Op de middelbare had ik pas na een half jaar een vriendin gemaakt, en het kostte nog een paar jaar voordat ik echt een vriendengroep had. Toen ik vorig jaar naar de uni ging had ik ongeveer hetzelfde, na een halfjaar een vriendin gemaakt. Daarna geswitched van uni en nu heb ik echt heel toffe mensen leren kennen. Het hangt er dus ook maar net vanaf met wat voor mensen je te maken krijgt in je leven.

    En ja, ik heb ook wat mensen weer eruit gegooid. Sommige omdat ik eigenlijk niet zoveel met ze had, andere omdat we min of meer uit elkaar groeiden en wat incidenten, en ook ronduit backstabbers die ik het liefst nooit meer zie en wil slaan. Uiteindelijk heb ik nu de mensen over met wie ik écht om wil gaan en die ik 100% vertrouw. Kostte maar zo'n zeven jaar, haha. Wat ik dus wil zeggen is dus: met vriendschappen heb je geluk nodig met de mensen die je ontmoet en daarna is/kan het nog een heel proces (zijn) totdat je je echte vrienden over hebt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Feline schreef:
    (...)

    Ja, precies, via het internet is de afstand wat groter. Dit is echt voor iedereen ook weer anders. Er zijn mensen die het wel erg vinden als internetvrienden hen laten vallen, wat ik me goed voor kan stellen, want je bouwt hoe dan ook een band op met zo'n persoon.


    Inderdaad en daardoor durf ik ook iets meer mezelf te zijn. Want voor het grootste gedeelte is het toch anoniem. En dan kunnen ze wel dingen door vertellen, maar niet aan mensen die jou in het echt kennen.

    Dat begrijp ik ook. Je hebt zeker een band met die mensen anders zou je ze geen vrienden noemen, denk ik.


    Physics is awesome

    Dunk schreef:
    Ik ben er ook niet zo'n held in. Op de middelbare had ik pas na een half jaar een vriendin gemaakt, en het kostte nog een paar jaar voordat ik echt een vriendengroep had. Toen ik vorig jaar naar de uni ging had ik ongeveer hetzelfde, na een halfjaar een vriendin gemaakt. Daarna geswitched van uni en nu heb ik echt heel toffe mensen leren kennen. Het hangt er dus ook maar net vanaf met wat voor mensen je te maken krijgt in je leven.

    En ja, ik heb ook wat mensen weer eruit gegooid. Sommige omdat ik eigenlijk niet zoveel met ze had, andere omdat we min of meer uit elkaar groeiden en wat incidenten, en ook ronduit backstabbers die ik het liefst nooit meer zie en wil slaan. Uiteindelijk heb ik nu de mensen over met wie ik écht om wil gaan en die ik 100% vertrouw. Kostte maar zo'n zeven jaar, haha. Wat ik dus wil zeggen is dus: met vriendschappen heb je geluk nodig met de mensen die je ontmoet en daarna is/kan het nog een heel proces (zijn) totdat je je echte vrienden over hebt.


    Dat is waar, want dat is wat meerdere mensen zeggen dat je ook geluk moet hebben met vrienden maken. Misschien ben ik dan nog niet de juiste persoon/personen tegen gekomen of ik heb ze per ongeluk weg gejaagd.

    Ik heb ook mensen uit mijn leven gezet. Dat hadden misschien vrienden kunnen worden, maar ik denk altijd, het moet wel van twee kanten komen. Want als ik meer doe om contact te hebben met de ander en de ander reageert nauwelijks dan ga ik ervan uit dat die ander mij niet als vriendin wil.

    Ook lijkt het soms alsof andere mensen beter zijn in vrienden maken of makkelijker vrienden maken.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    Dat is waar, want dat is wat meerdere mensen zeggen dat je ook geluk moet hebben met vrienden maken. Misschien ben ik dan nog niet de juiste persoon/personen tegen gekomen of ik heb ze per ongeluk weg gejaagd.

    Ik heb ook mensen uit mijn leven gezet. Dat hadden misschien vrienden kunnen worden, maar ik denk altijd, het moet wel van twee kanten komen. Want als ik meer doe om contact te hebben met de ander en de ander reageert nauwelijks dan ga ik ervan uit dat die ander mij niet als vriendin wil.

    Ook lijkt het soms alsof andere mensen beter zijn in vrienden maken of makkelijker vrienden maken.

    Als het nog niet eens vrienden zijn en ze doen al geen moeite meer, dan worden het ook nooit vrienden. Dan kan je jezelf idd beter de moeite besparen om überhaupt te proberen vrienden te worden. En oefening baart kunst. Toen ik naar de brugklas ging was ik nog een n00b, maar tegenwoordig kan ik zelfs met vreemdelingen smalltalk maken (en ja, dat is een hele vooruitgang!). Doe je al hoger onderwijs? Zo niet, dan heb je daar een heel goede kans om leuke mensen tegen te komen met dezelfde interesses als jij. En omdat iedereen overnieuw begint heb je nog geen groepjes waar je jezelf in moet worstelen. Zo ja, kan je altijd bij verenigingen gaan of zo om meer contact te hebben met mensen = meer kans op leuke mensen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dunk schreef:
    (...)
    Als het nog niet eens vrienden zijn en ze doen al geen moeite meer, dan worden het ook nooit vrienden. Dan kan je jezelf idd beter de moeite besparen om überhaupt te proberen vrienden te worden. En oefening baart kunst. Toen ik naar de brugklas ging was ik nog een n00b, maar tegenwoordig kan ik zelfs met vreemdelingen smalltalk maken (en ja, dat is een hele vooruitgang!). Doe je al hoger onderwijs? Zo niet, dan heb je daar een heel goede kans om leuke mensen tegen te komen met dezelfde interesses als jij. En omdat iedereen overnieuw begint heb je nog geen groepjes waar je jezelf in moet worstelen. Zo ja, kan je altijd bij verenigingen gaan of zo om meer contact te hebben met mensen = meer kans op leuke mensen.


    Daar heb je gelijk in. Daarom heb ik toen geen moeite meer gedaan. Waarom moeite doen als iemand toch niet mijn vriendin wil zijn?

    Ik doe al hoger onderwijs (mbo, na een jaar ben ik van opleiding gewisseld).

    En eerlijk gezegd weet ik niet bij welke vereniging ik dan zou kunnen gaan.


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in. Daarom heb ik toen geen moeite meer gedaan. Waarom moeite doen als iemand toch niet mijn vriendin wil zijn?

    Ik doe al hoger onderwijs (mbo, na een jaar ben ik van opleiding gewisseld).

    En eerlijk gezegd weet ik niet bij welke vereniging ik dan zou kunnen gaan.

    Studieverenigingen, studentenverenigingen, sportverenigingen (zonder noodzakelijk te hoeven sporten), disputen, etc. Ik weet niet of dat ook een ding is op het mbo, maar je komt er hoe dan ook veel nieuwe mensen mee tegen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dunk schreef:
    (...)
    Studieverenigingen, studentenverenigingen, sportverenigingen (zonder noodzakelijk te hoeven sporten), disputen, etc. Ik weet niet of dat ook een ding is op het mbo, maar je komt er hoe dan ook veel nieuwe mensen mee tegen.


    Bij het mbo niet, nee. Alleen bij de universiteit, volgens mij. Sportverenigingen waarbij ik niet hoef te sporten klinkt wel aanlokkelijk, maar dan moet ik wel goed zoeken, denk ik.


    Physics is awesome

    Ga naar een meeting hiero, misschien lukt het dan wel! :D


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Ga naar een meeting hiero, misschien lukt het dan wel! :D


    Ik heb wel mensen gemeet van Q. Misschien is het inderdaad wel een goed idee, maar in het echt ben ik toch wel anders dan op internet. Dus vandaar dat ik twijfel.


    Physics is awesome

    Ik wilde even zeggen dat ik het heel fijn vind, al de reacties en dat jullie zo eerlijk zijn in de reacties. Daarnaast vertellen jullie ook over jezelf en daar ben ik ook echt blij mee.


    Physics is awesome