• De stelling van deze week luidt:
    De term 16+ is onnodig, mensen die jonger zijn dan 16 lezen het ondanks die waarschuwing toch wel.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens om de reden die hier al vaak gezegd is, namelijk dat het als waarschuwing dient en niet als verbod.

    Maar ik vind wel dat het anders genoemd moet worden omdat ik eigenlijk het verschil tussen 12+ 14+ 16+ en 18+ niet weet. Wat hoort bij wat? Je zou dus beter waarschuwingen zetten die vertellen wat je kan tegenkomen.


    Mhm?

    Klopt hihi .. Guilty (A)


    Why so serious? :]

    HappyxDemon schreef:
    Oneens om de reden die hier al vaak gezegd is, namelijk dat het als waarschuwing dient en niet als verbod.

    Maar ik vind wel dat het anders genoemd moet worden omdat ik eigenlijk het verschil tussen 12+ 14+ 16+ en 18+ niet weet. Wat hoort bij wat? Je zou dus beter waarschuwingen zetten die vertellen wat je kan tegenkomen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    HappyxDemon schreef:
    Oneens om de reden die hier al vaak gezegd is, namelijk dat het als waarschuwing dient en niet als verbod.

    Maar ik vind wel dat het anders genoemd moet worden omdat ik eigenlijk het verschil tussen 12+ 14+ 16+ en 18+ niet weet. Wat hoort bij wat? Je zou dus beter waarschuwingen zetten die vertellen wat je kan tegenkomen.


    Hier op Q heeft het vaak met seks te maken, maar 16 en 18+ kunnen ook geweld e.d. betekenen. Daarom vind ik het vaak ook verwarrend. Soms snap ik zelf ook niet meer wat ik in moet vullen. c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Assassin schreef:
    Het gaat er niet om dat ze het toch wel lezen, maar dat ze gewaarschuwd zijn, dus oneens.


    Precies, ik zet het erbij zodat mijn lezers zich kunnen voorbereiden op een heftig hoofdstuk of sowieso dat er heftige hoofdstukken in voor kunnen komen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Assassin schreef:
    Het gaat er niet om dat ze het toch wel lezen, maar dat ze gewaarschuwd zijn, dus oneens.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Als ik een verhaal 16+ maak, weet ik sowieso dat het ook wordt gelezen door mensen die jonger zijn.
    Maar daar gaat het in mijn ogen niet om, ik was op die leeftijd (14/15) al redelijk volwassen, en vond het juist fijn om verhalen voor oudere te lezen, i.p.v. al die Jip en Janneke termen.
    Het gaat er mij om dat de lezer gewaarschuwd is, dat er 16+ thema's in mijn verhalen voorkomen.
    Of ze het dan wel of niet lezen is aan hunzelf.
    Dus, oneens.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind dat niet waar, omdat het als waarschuwing dient en als je onder de 16 bent dan moet je zelf weten of je het leest of niet. 16+ kan gaan over geweld, seks, mishandeling enz. Als je onder de 16 bent en je wilt wel geweld lezen maar geen seks, dan vind ik het wel lastig omdat dat er soms niet duidelijk bij vermeld staat. Ik vind het zelf genoeg als er boven het hoofdstukje 16+ staat en wat voor 16+ het dan is. Als de schrijver er dan in het kort bijzet wat r gebeurd, kan je het verhaal nog perfect volgen. Voor de rest sluit ik me aan bij de meeste boven me.
    En soms snap ik ook het verschil niet tussen 16+ en 12+, maar dat zal wel aan mij liggen.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 15:33 ]


    <3

    Oneens.
    Ja, als er 16+ in de titel staat omdat het meer lezers trekt vind ik het onnodig, maar er zijn mensen die liever geen smut/ernstig geweld etc. lezen, dus dan is het wel een handige waarschuwing vind ik.


    wat was dit ookalweer

    Weer een stelling met een argument erin. Maar oneens, het is een waarschuwing, zodat je weet wat je kan verwachten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oneens, het dient als waarschuwing en wat mensen doen met die waarschuwing is aan hen. Je hebt ze in ieder geval gewaarschuwt. Wel vind ik moeilijk om te bepalen wanneer iets wel of niet 16+ is.


    Physics is awesome

    Ik vind het omslachtig, want iedereen weet wel dat de lezers zich hoogstwaarschijnlijk niet aan dat advies houden, maar toch vind ik het ook wel handig dat zoiets bestaat. Ik kijk ook gewoon films op televisie waar 16+ op staat en ik lees ook gewoon boeken op de afdeling voor volwassenen, maar ik weet tenminste wel dat de inhoud misschien niet geschikt is voor mij en dat het triggers kan bevatten. Ach ja, het is nou niet bepaald het meest dringende probleem, vind ik, je vermoordt geen mensen door je verhaal "16+" te noemen. Maar toch erger ik me er soms nogal aan.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Square schreef:
    Dat is ongetwijfeld waar. :'D
    Toch vind ik de waarschuwing niet onnodig. Het is een adviesleeftijd, geen verplichting. Toegegeven, het zou wel logischer zijn om op een andere manier te waarschuwen voor seksscènes, want dat is immers waar het hier op Q meestal om gaat. Zeg dan gewoon wat lezers te wachten staat, in plaats van dit aan te geven door een leeftijdskeuring op het verhaal te plakken die algemeen zal worden genegeerd (of verzin een andere term/code die door iedereen kan worden gebruikt, bijvoorbeeld door een E voor explicit, als je niet gewoon SEKS in je titel wilt zetten).


    16 - 09 - '17

    .

    [ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 16:53 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Square schreef:
    Dat is ongetwijfeld waar. :'D
    Toch vind ik de waarschuwing niet onnodig. Het is een adviesleeftijd, geen verplichting. Toegegeven, het zou wel logischer zijn om op een andere manier te waarschuwen voor seksscènes, want dat is immers waar het hier op Q meestal om gaat. Zeg dan gewoon wat lezers te wachten staat, in plaats van dit aan te geven door een leeftijdskeuring op het verhaal te plakken die algemeen zal worden genegeerd (of verzin een andere term/code die door iedereen kan worden gebruikt, bijvoorbeeld door een E voor explicit, als je niet gewoon SEKS in je titel wilt zetten).


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.