• De stelling van deze week luidt:
    De term 16+ is onnodig, mensen die jonger zijn dan 16 lezen het ondanks die waarschuwing toch wel.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hoewel het nodig is om het te plaatsen,zal het nieuwsgierige mensen zeker niet tegenhouden. Hier zijn het hooguit wat woordjes,die houden jonge lezers hier echt niet tegen.

    Het is je eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of je het wilt lezen,ook mensen jonger dan 16 kunnen geen moeite hebben met citroen scenes,maar ook boven de 16 jaar kan dat onderwerp nog ontwijkt worden. Ikzelf ben bijna 16 nu,maar dat verandert niks aan mijn interesse in verhalen. 16+ zal dus moeten staan als een waarschuwing voor bepalende scenes in verhalen, niet persé als een zware leeftijdskeuring


    "No I haven't" "I hope Ron's not in another girl's toilet"

    Assassin schreef:
    Het gaat er niet om dat ze het toch wel lezen, maar dat ze gewaarschuwd zijn, dus oneens.


    Gewaarschuwd is goed,dan is het zei van: ik zei het toch. En ik (12 jaar), (ik zal lang niet de enige zijn) let wel op met 16+ Story: die lees ik niet.


    Live your live

    Ik zie het meer als een waarschuwing dat er '16+' in voor komt, niet dat mensen onder de 16 het niet mogen lezen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Oneens. Het is een waarschuwing voor iets, of je je eraan houdt is iets anders


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens. Er zijn altijd gevoelige lezers van onder de 16 waarvan ze wel graag zo een waarschuwing hebben. Als ze het toch lezen ondanks de waarschuwing, is het hun eigen risico.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2014 - 17:19 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Eens en oneens. Dat is wel waar ja, iedereen negeert dat en leest gewoon door.
    Oneens want de schrijver waarschuwt de lezers door er zoiets bij te zetten naast de titel etc.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2015 - 22:53 ]

    Eens. Het is wel handig omdat je dan weet wat je te wachten staat, maar ik denk niet dat veel users er nog naar kijken.
    Er zijn zo veel users onder 16 die zelfs al verhalen schrijven die 16+ zijn.


    Be•YOU•tiful

    Square schreef:
    Dat is ongetwijfeld waar. :'D
    Toch vind ik de waarschuwing niet onnodig. Het is een adviesleeftijd, geen verplichting. Toegegeven, het zou wel logischer zijn om op een andere manier te waarschuwen voor seksscènes, want dat is immers waar het hier op Q meestal om gaat. Zeg dan gewoon wat lezers te wachten staat, in plaats van dit aan te geven door een leeftijdskeuring op het verhaal te plakken die algemeen zal worden genegeerd (of verzin een andere term/code die door iedereen kan worden gebruikt, bijvoorbeeld door een E voor explicit, als je niet gewoon SEKS in je titel wilt zetten).


    Little Mix, One Direction, Demi Lovato and Craig Colton are my everything <3

    Het is een waarschuwing, zodat je al van tevoren weet waar je aan toe bent. Oneens dus.


    Fuck the world, love yourself

    Da's wel waar. Ik kan niet ontkennen dat ik dat nooit gedaan heb :p


    If it is meant to be, it will be !

    Square schreef:
    Dat is ongetwijfeld waar. :'D
    Toch vind ik de waarschuwing niet onnodig. Het is een adviesleeftijd, geen verplichting. Toegegeven, het zou wel logischer zijn om op een andere manier te waarschuwen voor seksscènes, want dat is immers waar het hier op Q meestal om gaat. Zeg dan gewoon wat lezers te wachten staat, in plaats van dit aan te geven door een leeftijdskeuring op het verhaal te plakken die algemeen zal worden genegeerd (of verzin een andere term/code die door iedereen kan worden gebruikt, bijvoorbeeld door een E voor explicit, als je niet gewoon SEKS in je titel wilt zetten).


    † All great and precious things are lonley †

    Square schreef:
    Dat is ongetwijfeld waar. :'D
    Toch vind ik de waarschuwing niet onnodig. Het is een adviesleeftijd, geen verplichting. Toegegeven, het zou wel logischer zijn om op een andere manier te waarschuwen voor seksscènes, want dat is immers waar het hier op Q meestal om gaat. Zeg dan gewoon wat lezers te wachten staat, in plaats van dit aan te geven door een leeftijdskeuring op het verhaal te plakken die algemeen zal worden genegeerd (of verzin een andere term/code die door iedereen kan worden gebruikt, bijvoorbeeld door een E voor explicit, als je niet gewoon SEKS in je titel wilt zetten).


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Niet mee eens. Natuurlijk, het word genegeerd door iedereen, maar als er 16+ bij staat weet je tenminste wat je te wachten staat en heb je de keuze om het wel of niet te lezen. Het is niet meer echt iets om mee te zeggen dat als je jonger bent dan 16 het beter niet kan lezen, maar een soort codewoord.


    One day I'll be in Middle Earth

    Oneens. Het tweede gedeelte van de stelling klopt misschien wel, maar je weet dan wel wat je kan verwahcten


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb uberhaupt nog nooit naar de leeftijdskeuring van een verhaal gekeken.
    Eens dus.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.