• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie
    Athiabbe
    † Baiel
    Cordelia Duskfury – Grecia
    Emily
    Enaid
    Erich Yaroslav
    † Ferapyle
    Glaie
    Gyab Duskfury
    † Haliae
    Javelin Ash
    Jill
    John
    Kato Duskfury
    Leona
    Liae Duskfury
    Limany Redfinder
    Maerle
    Masrl
    Meller Wartons
    Michelle L’Oreal
    † Minkabh
    Nykin Duskfury
    Oliver May
    Pagelino Duskfury
    Patja Duskfury
    Peikka
    Prahi
    Qako Duskfury
    Russel Wartons
    Rodey Diablo
    Satyr
    Stimpy
    Venomis
    Wyatt
    Yati Stormghost
    Zipp Diablo
    23
    21
    23
    22
    23
    97
    ?
    ?
    ?
    20
    10
    21
    22
    ?
    23
    27
    0
    23
    0
    28
    14
    22
    +/- 47
    0
    24
    13
    10
    +/- 31
    29
    27
    22
    23
    21
    1
    24
    24
    23
    4
    Zeemeermin
    Halfwolf
    Nereïde
    Zeemeermin
    Zeemeermin
    Ederos
    Vampierachtige
    Sater
    Nereïde
    Halfwolf
    Geest
    Halfwolf
    Mendax
    Mens
    Halfwolf
    Trol
    Halfwolf/meermin
    Halfwolf
    Meermin/nerëide
    Peregrinus
    Mensee
    Vervloekt mens
    Papegaaienotter
    Halfwolf/meermin
    Mendax
    Halfwolf
    Halfwolf
    Follet
    Syrene
    Halfwolf
    Mensee
    Bosduivel
    Sater
    Eekhoorn
    Dracaena
    Waternimf
    Halfwolf
    Bosduivel
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Natas
    Marjanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Alicia/Rosanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Marjanne
    Natas
    Alicia
    Alicia/Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Rosanne
    Natas
    Alicia
    Alicia
    Alicia



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Rodey haalde zijn schouders op.
    'Ze moeten het verband zien,' zei hij. 'Op dit moment blijven ze het nog ontkennen, maar na twee keer zullen ze nog niet beseffen dat het menens is.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kunnen jullie ook met Michelle en Kato schrijven?


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee, het is vreselijk,' mompelde Cordelia. 'En dan al die strenge regels. Het zal niets uitmaken. De moordenaar loopt nog vrij rond en die weet vast wel een manier om slachtoffers te maken als hij dat wil.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Daar valt niet veel ocer te vertellen de hele tijd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dan zijn ze wel heel dom,' mompelde Venomis. 'Maar goed. Ik ben met iets bezig en dan zal de boodschap zeker overkomen.'


    Satyr vroeg het af of het iemand was die hij kende. Het moest haast bijna wel, want zo groot was het dorp niet.
    'Het geeft me echt een naar gevoel,' gaf hij toe. 'Misschien zie ik diegene wel iedere dag in het café.'
    Michelle was erin geslaagd om een soort houten speer te maken, maar zou zich er waarschijnlijk niet lang mee kunnen verweren en hoopte maar dat ze het niet zou hoeven uittesten.
    'Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat het hier veel gevaarlijker zou zijn ...'
    Het verbaasde haar eigenlijk een beetje. Het had altijd geleken alsof honderden levensgevaarlijke wezens haar zouden bespringen zodra ze door de poort was, maar bijna niemand liet zich zien en de twee wezens die ze wel waren tegen gekomen, de sfinx en Venomis, hadden uiteindelijk niets gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja. Dat idee geeft me echt de rillingen. Ik ben wel blij dat ik direct weer kon beginnen in het café,' zei ze dankbaar. 'Ik weet niet hoelang Kato weg zal blijven, en we moeten toch alle kosten blijven betalen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Fynx geeuwde. 'Voor een wezen zoals jij is het hier zeer zeker gevaarlijk,' zei hij, 'maar ik kan zeggen dat de meeste wezens zich niet graag in mijn aanwezigheid bevinden.'


    'Hé!' Haliae glimlachte toen ze Erich aan de waterkant zag zitten.
    Meer weet ik werkelijk niet xD


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Vertel mij wat,' mompelde Satyr. Zonder het inkomen van zijn vader was het ook een stuk minder makkelijk. 'Maar goed, in het ergste geval moeten we weer gaan jagen buiten de muur.'
    Niet iets waar Satyr naar uit zag, maar hij had al ondervonden dat men in het dorp evenmin veilig was.


    'Hoe reageerde Cordelia op je terugkomst?' vroeg Erich.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Omdat Limany vrij had en Qako niet, was ze bij Javelin, die toch wel aan de beterende hand was. Ze vertrouwde haar toe dat ze weer naar believen zou kunnen veranderen en hopelijk zou deze vooruitgang ook betekenen dat ze binnenkort weer wat zou kunnen lopen.



    Rodey knikte goedkeurend. Het leven was hier ook saai en hopelijk bood hem dat afleiding. Hele dagen met alleen Zipp om zich heen vielen hem namelijk nog best zwaar.
    'Zullen we maar naar buiten gaan?' vroeg hij toen zijn zoon een poging deed om op Venomis' rug te klimmen. Hij was helemaal niet wantrouwend meer...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Zoals ik wel had verwacht,' zei Haliae. 'Ze schrok, geloofde me niet en wilde alleen zijn.' Ze glimlachte, al was ze er niet blij mee. Het was logisch en ze moest gewoon geduld hebben, maar toch baalde ze ervan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Geef haar de tijd,' antwoordde Erich. 'Ze zal straks wel dingen van je gaan herkennen.' Hij blikte even op het water. 'Hoe was het om weer te zwemmen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis knikte. 'Misschien kan ik Zipp eens laten voelen hoe het is om te vliegen.'
    Ze had doorgaans weinig met kinderen, maar Zipp was niet bepaald de onschuld zelve en dat vond ze wel prettig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Heerlijk!' Haliae sloot even haar ogen. 'Het is sowieso fijn om weer dingen aan te kunnen raken.' Ze streelde één van de raven van Erich, die op haar schouder was gaan zitten. 'Ik vind het toch wel bijzonder, dat contact tussen jou en de vogels.' Ze was zelf nogal een dierenliefhebber.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Eh...' Rodey had hem zo veel mogelijk de principes van zijn volk proberen bij te brengen en daar hoorde vliegen niet echt bij. Bovendien was Zipp slim genoeg om zelf ook wel te beseffen dat hij niet in de lucht thuishoorde. Hij wilde echter ook dat Venomis en hij met elkaar overweg zouden kunnen en dus stemde hij maar toe.
    'Niet hier, natuurlijk.' Hij zag Zipp vragend naar hem kijken, maar besloot dat het een verrassing moest blijven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het is een waardevolle gave,' vond Erich. Hij gleed ook met zijn vingers over de veren en raakte zo even Haliaes hand aan. Nieuwsgierig keek hij naar haar gezicht. Ze had de warmte van een andere hand ook wel moeten missen en hij moest toegeven dat hij dat ook had gedaan. Hij kon zich niet eens heugen wanneer hij iemands hand had vastgehouden, behalve die van Venomis toen ze nog een stuk jonger was. Haliae maakte iets bij hem los, zij het op een andere manier dan Venomis had gedaan. Hij had dat kleine, verstoten drakenmeisje willen helpen, maar Haliae had geen hulp meer nodig en evengoed was haar gezelschap fijn. Ze deinsde niet voor hem terug zoals zoveel anderen deden, al wist hij best dat dat kwam door het imago dat hij zelf gecreëerd had.


    Every villain is a hero in his own mind.