• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie
    Athiabbe
    † Baiel
    Cordelia Duskfury – Grecia
    Emily
    Enaid
    Erich Yaroslav
    † Ferapyle
    Glaie
    Gyab Duskfury
    † Haliae
    Javelin Ash
    Jill
    John
    Kato Duskfury
    Leona
    Liae Duskfury
    Limany Redfinder
    Maerle
    Masrl
    Meller Wartons
    Michelle L’Oreal
    † Minkabh
    Nykin Duskfury
    Oliver May
    Pagelino Duskfury
    Patja Duskfury
    Peikka
    Prahi
    Qako Duskfury
    Russel Wartons
    Rodey Diablo
    Satyr
    Stimpy
    Venomis
    Wyatt
    Yati Stormghost
    Zipp Diablo
    23
    21
    23
    22
    23
    97
    ?
    ?
    ?
    20
    10
    21
    22
    ?
    23
    27
    0
    23
    0
    28
    14
    22
    +/- 47
    0
    24
    13
    10
    +/- 31
    29
    27
    22
    23
    21
    1
    24
    24
    23
    4
    Zeemeermin
    Halfwolf
    Nereïde
    Zeemeermin
    Zeemeermin
    Ederos
    Vampierachtige
    Sater
    Nereïde
    Halfwolf
    Geest
    Halfwolf
    Mendax
    Mens
    Halfwolf
    Trol
    Halfwolf/meermin
    Halfwolf
    Meermin/nerëide
    Peregrinus
    Mensee
    Vervloekt mens
    Papegaaienotter
    Halfwolf/meermin
    Mendax
    Halfwolf
    Halfwolf
    Follet
    Syrene
    Halfwolf
    Mensee
    Bosduivel
    Sater
    Eekhoorn
    Dracaena
    Waternimf
    Halfwolf
    Bosduivel
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Natas
    Marjanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Alicia/Rosanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Marjanne
    Natas
    Alicia
    Alicia/Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Rosanne
    Natas
    Alicia
    Alicia
    Alicia



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato lag met zijn kop op zijn voorpoten te luisteren naar de omgeving. Ze hadden een klein vuur ontstoken vlak bij de ingang van de grot waar ze zich deze nacht zouden schuilhouden. Het was een oersaaie dag geweest en Kato wist niet hoeveel hij er hiervan aan zou kunnen. Hij zat niet zozeer te wachten op gevaar of avontuur, maar ze waren zo afgesloten van wat er zich in het dorp afspeelde, dat de spanning hem nog wel eens teveel zou kunnen worden. Hij kon enkel hopen dat zijn broers gauw weer terug zouden komen met nieuws over het dorp.
    Hij wist alleen helemaal niet of hij daar nog wel naar terug wilde keren. Hij had er niets en hij kon niets voor Cordelia doen. Misschien was het maar beter als ze weg zouden gaan. Of hij in ieder geval. Buiten de muren was toch niets te doen en hij vermoedde dat Venomis zijn aanwezigheid binnenkort ook wel zat zou zijn. Dan zouden hij en Michelle op haar menu belanden, wat hij niet echt een prettig vooruitzicht vond.
    Hij kwam overeind en veranderde weer in een man, zodat hij met Michelle kon praten. Hij besloot maar met de deur in huis te vallen.
    ‘Waarom gaan we hier niet gewoon weg?’ vroeg hij. Hij had niet echt geluisterd naar het gesprek tussen haar en Fynx en het kon hem ook niet echt wat schelen. Het klonk niet erg interessant. ‘We kunnen hier toch niets doen.’ Bovendien brandde het verlangen om er achter te komen of zijn thuisland nog bestond nog steeds in zijn binnenste. Als dat zo was, kon hij Cordelia en de kinderen ophalen en terugkeren naar huis. Als ze hem nog wilden zien tenminste.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Michelle keek hem verbaasd aan. 'Weggaan? Maar waar naartoe?'
    Als Kato besloot te vertrekken dan zou ze met hem meegaan, al was het alleen maar omdat ze hier absoluut niet in haar eentje wilde achterblijven.
    Bovendien wist Michelle dat ze de stad voorlopig toch niet in mochten gaan en het voelde nu alsof ze gewoon aan het wachten waren totdat iets hen zou verslinden.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2015 - 13:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis en Rodey liepen naar het gat dat ze altijd gebruikten om uit de stad te ontsnappen, maar deze keer bleek het te zijn gedicht.
    'Wat is dit nou weer,' bromde ze geïrriteerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het is niet te hopen,' zei Cordelia. Deze nonsens moest voorbij zijn.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Blijkbaar doen ze hun werk beter dan we hoopten,' mompelde Rodey die Zipp aan zijn staart trok toen hij probeerde om over de muur te klimmen. 'Dat gaat niet lukken.'
    Hij speurde met zijn ogen de muur af, maar zag nergens een opening. Toch wist hij dat er ergens nog een moest zijn, want ook de zeemeerminnen konden het dorp verlaten om te zwemmen.
    'Kom.'
    Hij trok zowel Venomis als Zipp met zich mee in de hoop de andere opening te vinden. Misschien dat die open mocht blijven of nog niet ontdekt was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik loop al een tijdje met het idee om terug te keren naar mijn thuisland,' antwoordde Kato. 'Misschien is er een vulkaanuitbarsting geweest, maar misschien ook niet.' Hij wilde gewoon weten wat er van zijn familie terechtgekomen was. Zouden ze er nog zijn?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat is makkelijker gezegd dan gedaan,' zuchtte Satyr. 'Misschien moeten we een staking organiseren.'


    Venomis wist dat er meer gangen waren, want Satyr had er destijds meer dan één gebruikt. Ze had echter nooit de moeite genomen om het uit te pluizen. Ze liet zich door Rodey meetrekken. Inmiddels begon ze zich toch wel wat opgesloten te voelen.
    Michelle knikte begrijpend. Ze wist hoe belangrijk zijn familie voor hem was.
    'Ga je Cordelia en de kinderen laten halen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kato zuchtte. Was dat handig? Hij kon niet van zijn kinderen verlangen dat ze een gevaarlijke en misschien wel zinloze tocht zouden ondernemen en van Cordelia evenmin, maar hij wist dat zij hem overal zou volgen waar hij maar ging.
    Hij wist echter niet of ze hier wel veilig zouden zijn. Misschien wel, als ze zich zou weten te beheersen en Kato zou niets voor haar kunnen doen als hij hier buiten de muren moest blijven.
    'Misschien is daar wel niets. Dat kan ik mijn kleintjes niet aan doen,' gaf hij toe. Het voelde laf om ze in de steek te laten, dat wist hij wel, maar aan de andere kant moest hij er achter zien te komen of er ergens anders een plek voor hen was om op te groeien. Een betere plek. 'Denk je dat ze hier veilig zouden zijn? Voor een tijdje?' Het feit dat hij die vraag stelde, zei eigenlijk al genoeg, maar hij wilde gewoon een geruststellend antwoord horen. Ergens, diep van binnen, had hij zin keuze namelijk al gemaakt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wyatt dacht dat zijn dag niet meer stuk kon toen hij verlost was van de mitella's. Zijn linker arm was nog gespalkt en de rechter zat ook nog in het verband, maar hij kn zich weer als een vrij man bewegen. Voor zo ver dat ging nu de stadspoorten dicht waren en er een avondklok was ingesteld. Toch voelde hij zich merkwaardig op zijn gemak en hij besloot om het café te mijden, hoewel hij snakte naar een biertje of iets anders kouds te drinken. Athiabbe werkte daar immer en hij had geen zin om haar te zien. Ze was nooit langsgekomen toen hij in het ziekenhuis lag, wat hij aan de ene kant wel begreep, want ze was boos geweest toen ze zijn armen brak. Aan de andere kant was het helemaal niets voor haar om niets van zich te laten horen. Wyatt kende haar beter dan hij wist en stiekem had hij verwacht - zelfs een beetje gehoopt - dat ze zou komen.
    Het was beter zo.
    Hij liep de tuinen in die ooit van Minkabh waren en waar Emily en Baiel waren getrouwd. Emily en Baiel.. Wyatt had geen idee hoe het met zijn vriendin ging. Ze stond er nu alleen voor, zonder Baiel en Wyatt baalde dat hij zo weinig voor haar had gedaan en had kunnen doen.
    Niet veel later stond hij voor de deur van haar hotelkamer, waarvoor hij toch door het café had gemoeten. Hij had Athiabbe gezien en ze hadden elkaar even in de ogen gekeken. Zij had zijn armen gezien en hij had pijn en verdriet in haar ogen ontwaard. Hij ademde even diep door zijn neus en negeerde het gevoel van spijt dat dat in hem opriep en was naar boven gelopen.
    'Em!' zei hij en hij klopte op het hout van de deurpost. 'Ik ben het!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik denk het wel,' zei Michelle eerlijk. 'De Raad heeft het welzijn van kinderen altijd erg belangrijk gevonden en ik geloof niet dat dat veranderd is.'
    Al wist ze niet zo goed wat ze met een klein wolfje zouden doen. Als het geen anderen aanviel, zou het misschien geen gevaar lopen, maar dat kon Michelle niet zeggen. Toch was het op het water ook niet ongevaarlijk. Zeker niet met haar erbij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kato knikte. Dankbaar.
    Hij bedacht dat het beter was om inderdaad eerst zelf te gaan kijken. Misschien werd hij wel meteen van het eiland afgejaagd. Of erger.
    'Misschien moeten we het maar doen dan,' opperde hij aarzelend. Het vervallen hotelletje zou hen mogelijk kunnen helpen met het vinden van een boot. Er moesten meer reizigers zijn die hier kwamen en misschien was een van de boten die ze zelf hadden gebruikt om hier te komen nog in tact.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ja, daar heb ik ook al over nagedacht,' zei Cordelia peinzend. 'Alleen ben ik bang wat daar de gevolgen weer van zullen zijn. Straks zetten ze de stakers nog in de gevangenis, of wat dan ook. Dat kan ik mijn kleintjes niet aandoen, en als Kato daar achter zou komen zou hij het me nooit vergeven,' mompelde ze. Het had haar al heel veel moeite gekost zijn vertrouwen terug te winnen na Liae's geboorte. Naast Kato's welzijn waren de kinderen nu haar prioriteit en het was haar taak om ze te beschermen.
    'Ik kan het me niet veroorloven om nu zulke grote risico's te nemen, al zou ik dat nog zo graag willen.' Ze zuchtte diep en staarde naar de grond.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 17:43 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Michelle realiseerde zich plotseling dat er niet eens iemand was van wie ze afscheid hoefde te nemen. Ze woonde hier al een aantal jaren, maar ze had met niemand echt nauw contact onderhouden. Ze schaamde zich ervoor en tegelijkertijd verwonderde ze zich erover hoe makkelijk ze Kato had toegelaten in haar leven.
    'Wil je nog een boodschap voor Cordelia achterlaten?'


    'Ik begrijp je probleem,' zuchtte Satyr. 'Ik verdien ook het geld om mijn broertjes en zusjes van te onderhouden.' Hij wist ook niet of hij dat zomaar op het spel wilde zetten, maar als het goed georganiseerd werd ... 'Maar ze kunnen niet iedereen in de gevangenis zetten ...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kato knikte.
    'Ik geloof dat onder andere mijn schoonzus erg graag mee wil,' gaf hij toe. 'Dus ik wil haar ook graag op de hoogte brengen.'
    Hij zou op Qako wachten die het nieuws kon overbrengen aan de rest van zijn familie en dan zou hij wel zien wat er zou gebeuren. Hij en Javelin hadden destijds aangegeven graag mee te willen. Hij wist alleen niet of Javelin al voldoende hersteld was om te kunnen reizen, maar dat zou hij wel van Qako horen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee.. het is een lastig dilemma. Het enige dat we kunnen doen is hopen dat het allemaal gauw voorbij is.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?