• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie
    Athiabbe
    † Baiel
    Cordelia Duskfury – Grecia
    Emily
    Enaid
    Erich Yaroslav
    † Ferapyle
    Glaie
    Gyab Duskfury
    † Haliae
    Javelin Ash
    Jill
    John
    Kato Duskfury
    Leona
    Liae Duskfury
    Limany Redfinder
    Maerle
    Masrl
    Meller Wartons
    Michelle L’Oreal
    † Minkabh
    Nykin Duskfury
    Oliver May
    Pagelino Duskfury
    Patja Duskfury
    Peikka
    Prahi
    Qako Duskfury
    Russel Wartons
    Rodey Diablo
    Satyr
    Stimpy
    Venomis
    Wyatt
    Yati Stormghost
    Zipp Diablo
    23
    21
    23
    22
    23
    97
    ?
    ?
    ?
    20
    10
    21
    22
    ?
    23
    27
    0
    23
    0
    28
    14
    22
    +/- 47
    0
    24
    13
    10
    +/- 31
    29
    27
    22
    23
    21
    1
    24
    24
    23
    4
    Zeemeermin
    Halfwolf
    Nereïde
    Zeemeermin
    Zeemeermin
    Ederos
    Vampierachtige
    Sater
    Nereïde
    Halfwolf
    Geest
    Halfwolf
    Mendax
    Mens
    Halfwolf
    Trol
    Halfwolf/meermin
    Halfwolf
    Meermin/nerëide
    Peregrinus
    Mensee
    Vervloekt mens
    Papegaaienotter
    Halfwolf/meermin
    Mendax
    Halfwolf
    Halfwolf
    Follet
    Syrene
    Halfwolf
    Mensee
    Bosduivel
    Sater
    Eekhoorn
    Dracaena
    Waternimf
    Halfwolf
    Bosduivel
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Natas
    Marjanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Alicia/Rosanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Marjanne
    Natas
    Alicia
    Alicia/Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Rosanne
    Natas
    Alicia
    Alicia
    Alicia



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zijn hart begon weer in zijn keel te bonzen. Was ze echt hier?
    'Breng me naar haar toe, alsjeblieft. Het is heel belangrijk dat ik haar zie.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik kan je niet naar haar toe brengen,' zei Leona spijtig. 'Mensen zijn hier niet echt gewenst. Het spijt me.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Niemand hoeft het toch te weten? Ik zal het ontkennen, me voordoen als iemand anders,' opperde hij.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Leona schudde haar hoofd. 'Er gebeurt de laatste tijd van alles in het dorp en de controles zijn hartstikke streng. Als je door de mand valt, breng je niet alleen jezelf in gevaar, maar ook Cordelia en mij.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Als jij me niet wilt helpen zoek ik zelf wel een manier om naar binnen te komen,' zei Sean. 'Im heb deze reis niet gemaakt om meteen weer terug te keren, zonder mijn doel bereikt te hebben.' Hij draaide zich om en besloot dat hij geen andere keus had dan een schuilplaats te zoeken en een andere manier te vinden om binnen te komen. Als zij hem niet wilde helpen was het jammer dan. Hij ging niet zomaar weg.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Leona sloeg haar armen over haar heen. 'Waarom wil je haar zien?' vroeg ze achterdochtig. Ze had net gezegd dat zijn aanwezigheid Cordelia in gevaar kon brengen, maar dat kon hem blijkbaar niet zoveel schelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Omdat ik al bijna acht jaar naar haar op zoek ben.' Sean aarzelde. 'Ik heb haar op zien groeien. Ze is van de een op de andere dag uit mijn leven verdwenen en dat heb ik nooit kunnen accepteren.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Leona keek in zijn ogen en geloofde dat hij de waarheid sprak. 'Je brengt haar en haar kinderen in gevaar als je de stad probeert binnen te komen. Ik zal tegen haar zeggen dat je hier bent. Het is dan aan haar of ze je wilt komen opzoeken. Ze heeft het niet makkelijk op dit moment en ik weet niet of ze het kan opbrengen om hierheen te gaan en haar kinderen in het dorp achter te laten.' Ze keek hem aarzelend aan. 'Hopelijk kun je jezelf goed verweren. Het is hier niet veilig.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sean schudde zijn hoofd. 'Ik zou haar nooit in gevaar willen brengen.' Hij schaamde zich ineens omdat hij zijn eigenbelang zo voorop had gesteld.
    'Als je dat zou willen doen, heel graag,' zei hij dankbaar. De trol gaf een knikje en verdween met grote passen. Sean zocht een beschut plekje boven in een boom en dacht hoopvol na. Misschien zou hij haar weer zien. Eindelijk. Leona had het niet over haar echtgenoot gehad. Alleen over 'haar en haar kinderen'. Zou ze niet getrouwd zijn, of gescheiden? Hoe oud zouden haar kinderen zijn? Al die vragen.. hopelijk zou ze ze straks zelf beantwoorden.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordelia had die avond geen bezoek meer verwacht, en zeker niet van Leona. Ze liet haar binnen en keek een beetje bezorgd, want zo stond Leona’s gezicht ook.
    ‘Is er iets gebeurd?’ vroeg ze direct. ‘Met Kato?’
    ‘Nee, nee,’ zei Leona haastig. ‘Dat is niet waar ik voor kom.’
    ‘O,’ zei Cordelia, enigszins opgelucht. ‘Je kijkt zo ernstig, je liet me een beetje schrikken.’
    Leona keek haar verontschuldigend aan en Cordelia wees naar de schommelstoel op de veranda. Het was een warme avond en de kinderen lagen inmiddels al een tijdje te slapen.
    ‘Ik was daarstraks wel even buiten de muur,’ begon Leona. ‘Ik zag daar alleen niet Kato. Er was iemand bij de muur. Hij was op zoek naar jou, zei hij.’
    Cordelia knipperde verbaasd met haar ogen. ‘Naar mij? De enige personen die ik ken buiten de muur zijn Kato en Michelle. Wie was het dan?’ Ze kon zich niet voorstellen wie naar haar op zoek was.
    ‘Hij is een mens, en hij was er heel erg op gebrand om jou te vinden. Zijn naam is Sean.’
    Cordelia’s hart leek even een aantal seconden stil te staan en het kostte haar moeite om adem te halen.
    ‘Cordelia?’ Leona keek haar een beetje bezorgd aan en tikte met haar vingers tegen haar schouder. ‘Cordelia? Gaat het?’
    Uiteindelijk haalde ze adem, heel diep en moeizaam. ‘Dat kan helemaal niet,’ fluisterde hij. ‘Hoe heeft hij me gevonden? Dan moet hij er ook zijn,’ vervolgde ze angstig. ‘Ze komen me halen.’ Ze drukte haar nagels zo hard tegen haar blote benen dat er diepe kuilen in ontstonden.
    ‘Wie komt je halen? Is hij gevaarlijk?’ vroeg Leona fel.
    ‘Ik weet het niet,’ zei Cordelia met trillende stem. ‘Sean was altijd goed voor me. Maar Bill... Was hij alleen?’ vroeg ze plotseling.
    ‘Voor zover ik weet wel,’ knikte Leona. Cordelia beet op haar lip. ‘Hij wil je zien, zei hij. Hij is al jarenlang naar je op zoek. Hij verblijft buiten de muur. De keuze is aan jou, of je er naar toe wilt gaan of niet.’ Leona’s ogen keken haar vriendelijk aan en Cordelia werd iets rustiger. ‘Hij leek op het eerste oog geen kwaad in de zin te hebben. Alleen heel erg verheugd om jou te zien.’
    Cordelia kwam overeind en legde haar handen op het hek van de veranda. Ze staarde naar de donkere zee en de grote sterrenhemel.
    ‘Ga je het verder redden, Cordelia?’ Ze hoorde Leona’s voetstappen achter zich.
    ‘Ja, ik red me wel. Dank je wel, dat je het me bent komen vertellen.’
    ‘Denk er goed over na,’ zei Leona alleen, voor ze na een vriendelijk knikje de trap af liep en in de duisternis verdween. Cordelia’s hart begon weer als een razende tekeer te gaan toen ze eenmaal alleen was en wenste dat Kato er was om haar gerust te stellen. Hij moest haar advies geven over wat ze moest doen, hij moest met haar mee als ze Sean op ging zoeken. Hij kon haar beschermen en er voor haar zijn. Voor ze het wist rolden er tranen langs haar wangen en leek de donkere zee voor het eerst niet een geruststelling, maar een dreiging.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Heb jij iets waarmee we een gat zouden maken?' vroeg Venomis aan Rodey toen ze weer terug waren in zijn hotelkamer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Qako had het nieuws dat zijn broer het eiland wilde verlaten doorgegeven aan zijn zus en schoonzus. Cordelia zou Kato natuurlijk nog wel een keer laten zien. Dat kon hij haar ook moeilijk kwalijk nemen. Ze waren nu al enkele dagen van elkaar gescheiden en niemand wist wanneer Kato terug zou komen. Qako vond het wel moeilijk dat Athiabbe ook mee zou gaan. Dan zou hij hier alleen met Gyab achterblijven, want ook Javelin had aangegeven dat ze wel mee zou willen.
    Hij zuchtte en ging verder met zijn ronde. Ergens twijfelde hij wel of hij niet ook met zijn familie mee zou gaan. Het gekke was alleen dat Gyab helemaal niet meer mee terug wilde en dat terwijl hij het moeilijkst over te halen was om het eiland te verlaten.
    Qako wist ook wel dat hij zijn familie niet voorgoed zou hoeven missen. Niet zoals zijn verwanten die hij op Montserrat achter had moeten laten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia had van Qako het nieuws vernomen dat Kato zou vertrekken naar Montserrat. Ze was ervan geschrokken, ondanks dat hij al eerder over die plannen had gesproken. Het was nu misschien wel het beste, omdat hij toch de stad niet in mocht. En misschien - als het eiland nog zou bestaan - konden ze wel weer terug. Winnie bood direct aan om op te passen en Cordelia trok een gewaad van Kato over haar hoofd. Hopelijk werd ze niet betrapt door een van de bewakers. Qako bleef echter bij haar en bracht haar veilig buiten de muur. Cordelia kreeg een onbehaaglijk gevoel, nu ze niet meer "veilig" in het dorp was. Kato en Michelle moesten zich vast ook zo voelen. Haar hart maakte een sprongetje toen ze Kato uiteindelijk zag. Michelle en hij hielden zich schuil op een beschutte plek. Ondanks alle zorgen van de afgelopen dagen verscheen er desondanks een grote glimlach op haar gezicht en ze vloog in Kato's armen.
    'Eindelijk zie ik je weer. Het voelt alsof het al weken zijn, in plaats van dagen.' Ze liet haar handen tegen zijn rug rusten en bekeek hem goed. 'Ben je in orde?' Ze keek daarbij ook naar Michelle. 'Ik heb me veel zorgen gemaakt om jullie.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato drukte haar stevig tegen zich aan. Hij had se afgelopeb dagen alleen 's avonds aan haar gedavht wanneer hij de wacht moest houden en enkel zijn gedachten had om zich mee bezig te houden.
    'Het gaatgoed,' zei hij. 'Maak je maar geen zorgen.' Hij vond dat zij er vermoeid uitzag, maar zei er niets van. Hij lieg zijn voorhoofs tegen het hare rusten en anoof haar geur op terwijl zijn ogen de hare geen seconde loslieten.
    Kato voelse een sterkere pijn in zijn rug dan die hij de afgelopen dagen had gecoeld en hij wist dat het weerzien en het naderende vertrek meer in hem losmaakten dan hij nu aan kon. Hij liet zijn vrouw los, haar hand nog even in de zijne.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De avondklok was allamg ingegaan, maar Athiabbe was snel en stil terwijl ze door de kronkelige straten liep. Er was niemand in de buurr, iedereen was thuis. Haar broer hoorde eigenlijk door de straten te patrouilleren, maar hij bracht Cordelia buiten de muur. Zij zou had ook moeten gaan, maar ze had het op het laatste moment niet aan gekunt om weg te gaan zonder Satyr gedag te zeggen. Ze had er ook nog even over na gedacht om Wyatt op te zoeken, maar daar had ze toch maar vanaf gezien. Ze wist niet zo goed of ze nog boos op hem was of niet. Ze voelse zich vooral heel erg schuldig en klein als ze aan hem dacht.
    Zodra ze in Satyrs voortuin stond, liet ze haar jurk weer over haar hoofd glijden voor ze met bonzend hart op zijn deur klopte.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes