• In de vestiging van supermarktketen Delhaize op de Ter Heydelaan in Deurne is maandag een kind van 1,5 jaar oud gewond geraakt. Het kind werd op klaarlichte dag door een onbekende man met een schroevendraaier in de buurt van het oog gestoken. De verdachte, een voorlopig volstrekt onbekende man, was gisteravond nog spoorloos. Hij zou wel te zien zijn op camerabeelden in de supermarkt.

    Een moeder was met jaar dochterje van 1,5 aan het winkelen in de Delhaize aan de Ter Heydelaan, zegt Fons Bastiaenssens, woordvoerder van de Antwerpse politie. Toen de vrouw bij de groentenrayon stond en ze zich even van haar dochtertje weggedraaid had, merkte ze ineens dat er een man over haar kind gebogen stond. 'De moeder heeft onmiddellijk gereageerd', zegt Bastaenssens. 'Daarop heeft de man een schroevendraaier laten vallen, heeft zich omgekeerd en is naar buiten gewandeld.'

    Alle hoop bij politie

    'Die man heeft mijn dochter zonder enige aanleiding aangevallen met een schroevendraaier en wandelde daarna weg alsof er geen vuiltje aan de lucht was. Hij moet zo snel mogelijk gevat worden.' De ouders van de piepjonge Sterre plaatsen al hun hoop bij de politie.

    Bang afwachten

    Het kindje raakte gewond aan het oog. Het werd onmiddellijk naar het ziekenhuis in Deurne gebracht waar het maandagavond nog geopereerd werd. Moeder en vader van de achttien maanden oude Sterre waren gisteravond compleet murw geslagen. Voor hen zat er niets anders op dan met een bang hart de eerste operatie af te wachten. 'Haar oogje is geraakt en er heeft zich een bloedprop in haar hersenen gevormd', zuchtte papa Robin. 'Na de operatie komt het erop aan om zo goed mogelijk in het oog te houden of die niet groter wordt. De artsen hebben er voorlopig geen zicht op of alles weer goed zal komen. Wij kunnen niet anders doen dan hopen. Heel hard hopen.' Dat vertellen de ouders van Sterre aan de Gazet van Antwerpen.

    Onmiddellijk na het incident heeft het personeel de winkel gesloten en heeft de politie de hele winkel doorzocht. Maar de dader kon niet gevonden worden. 'De verdachte blijft op te zoeken', zegt Bastiaenssens. Waarom de man de peuter aanviel, is nog niet bekend. 'Het motief is nog heel onduidelijk', klinkt het. 'Het is allemaal erg snel gegaan.'

    Update:
    De dader van het steekincident in de Delhaize in Deurne is ondertussen gearresteerd. Dat bevestigt het parket van Antwerpen. Het gaat om een 52-jarige man uit de buurt. Hij heeft intussen ook bekentenissen afgelegd. Het kindje werd boven het oog gestoken en verkeert volgens het parket nog steeds in kritieke toestand.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    TomRiddle schreef:
    Is het heel erg als ik vind dat hij het nu van mij terug mag krijgen. Idioot.


    Ik vind van niet. Het is dat het niet mag volgens de wet om iemand zo te straffen, maar hij verdient het wel.

    Kind aanvallen en dan doen alsof er niks aan de hand is, gestoorde mensen heb je toch.


    Physics is awesome

    Estate schreef:
    Ik vraag me gewoon altijd af: Waarom?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit is echt vreselijk. Dat kind heeft helemaal niks gedaan.

    ..zo goed mogelijk in het oog te houden of die niet groter wordt.

    In het oog houden? Echt waar? Dit zou grappig kunnen zijn als het niet zo ontzettend verschrikkelijk was.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ten eerste vraag ik mij al af waarom er een man een schroevendraaier meeneemt naar een winkel? En hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om die dan in een kind haar hoofdje te steken. Echt, ik vraag me af wat er tegenwoordig aan de hand is met de mensen. Het is echt erg.


    16 - 09 - '17

    Dafuq


    ©1998

    Ohmy fucking god. Ik had het gehoord van mijn vader ja, maar het blijft vreselijk nieuws.
          Moet je nagaan, je loopt heel rustig over straat en van het een op het andere moment heb je opeens een schroevendraaier in je oog door een of andere psycho. Geeft me echt een veilig gevoel hierzo.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 21:15 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vreselijk... Ze moeten die vent zelf neersteken... Zoiets doe je gewoon niet.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ah bah. Vreselijk.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    nerveus schreef:
    Vreselijk... Ze moeten die vent zelf neersteken... Zoiets doe je gewoon niet.


    Hoe erg het ook, nooit kwaad met kwaad vergelden. Daar komt alleen nog maar meer ellende van. Dit soort dingen halen bij mij ook het bloed onder de nagels weg en geven mij ook moordneigingen, maar het heeft geen zin om nog meer bloed te vergieten. Is er overigens al nieuws over de toestand van het kind?


    26 - 02 - '16

    GrumpyCat schreef:
    (...)

    Hoe erg het ook, nooit kwaad met kwaad vergelden. Daar komt alleen nog maar meer ellende van. Dit soort dingen halen bij mij ook het bloed onder de nagels weg en geven mij ook moordneigingen, maar het heeft geen zin om nog meer bloed te vergieten. Is er overigens al nieuws over de toestand van het kind?


    Ja, ze blijft blind aan één oog.
    Daarnaast zou ik ook nog even willen meedelen, en dit is niet om onrespectvol te klinken, verre van, maar dat deze man zware psychische problemen had. Hij had het al meermaals laten weten, dat hij zich weer slecht voelde, alsook zijn familie, maar men had het dus niet serieus genomen. Dit praat het natuurlijk niet goed, maar gewoon even ter achtergrondinformatie dat die man niet helemaal bij zijn volle verstand was toen hij dit deed.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Omg wtf, die man moet levenslang krijgen, waarom zou je een kindje van anderhalf jaar neersteken o.O