• Een wereld, niet ver van het mensenland, maar ook niet dichtbij. Een wereld waarin veel verschillende wezens leven. Fae: Elven, gnomen, gobalds, reuzen, pixies, trollen, meerminnen, dwergen en pratende dieren. Twee rijken zijn in oorlog, het Zomerrijk en het Winterrijk.
    Een grote reden hiervan is dat de dochter van het Winterrijk en de zoon van het Zomerrijk een relatie hebben.
    In het mensenland zijn 4 jongeren die anders zijn. Zij zijn niet direct menselijk, zij kunnen namelijk de andere dementie zien en beschikken ook over een gave, afhankelijk van hun sterrenbeeld en het kwartaal waarin ze geboren zijn. De Fae noemen hen Sterrenkinderen. Sluiten zij zich bij het Zomerrijk aan? Of bij het Winterrijk? En zullen zij de oorlog kunnen stoppen, die niet alleen de wereld van de Fae vernietigd, maar ook de mensenwereld?



    Informatie:
    Het is verstandig hier af en toe eens te kijken, er kan namelijk informatie toegevoegd worden dat belangrijk is voor het RPG!

    - De wereld van de Fae is opgedeeld in twee rijken, Nimmernimmer (het Zomerrijk) en Tir Na Nog (het winterrijk). De twee rijken worden van elkaar gescheiden door het Wyldwood, waar de meesten andere Fae leven. Dit zijn geen Elven, aangezien zij altijd inwoners zijn van een van de twee rijken.
    - Het Zomerhof vindt plaats in een kasteel midden in een bloeiend park, het Winterhof in een kasteel van steen en ijs. De kledingstijl van de Winter is victoriaans, het hof van de Zomer prefereert 'menselijke' kleding.
    - De tijd in het land van Fae lijkt stil te staan, maar dat is echter niet waar. De tijd gaat er gewoon heel erg traag. Dagen duren niet langer of korter dan die in de mensenwereld, jaren duren enkel langer.
    - Fae kunnen niet tegen ijzer, ze worden er zwak van en kunnen er dood aan gaan. Het is dan ook streng verboden in beide rijken.
    - De koninklijke families zijn Elven. Hoewel Elven van natuur elk erg mooi zijn, zijn de koninklijke Elven nóg mooier. Uiteraard hebben de koning van de Winter en de koningin van de Zomer een hekel aan elkaar.
    - Fae gebruiken geen achternamen! Velen van hen hebben ze wel, maar omdat de bekentenis van de volledige naam van een Fae gevaarlijk kan zijn, gebruiken ze die eigenlijk niet.
    - De poorten naar de Faewereld bevinden zich op plaatsen waar veel hoop en emoties zijn. Ze zijn onder andere te vinden in de kledingkast van kinderkamers, onder het bed van kleine kinderen of in discotheken. Enkel Elven en Sterrenkinderen kunnen de poort oversteken. Andere wezens die naar de gewone wereld of terug willen (om bijvoorbeeld kinderen te stelen) hebben toestemming nodig van de heerser van hun rijk.
    - Fae zijn erg gesteld op regels, etiquette en beloftes. Je kunt een Fae niet zomaar bedanken zonder bij hen in de schuld te staan.
    - De Winterprinses wordt gevangen genomen in het Zomerrijk en de Zomerprins wordt gevangen genomen in het Winterrijk. Door middel van brieven, telekinese en magische bellen waardoor ze kunnen ‘videochatten’ communiceren ze met elkaar.
    - De koningin van de Zomer heeft net als haar zoon de macht van de zomer en de lente en de Winterkoning heeft net als zijn dochter de kracht van de winter en herfst. Dit geldt voor alle koninklijke Fae. Iedere Fae heeft de kracht van de onzichtbaarheid, sommige kunnen enkel nog iets kleins meer, zoals het laten bloeien van planten, bevriezen e.d.
    - Voor de sterrenkinderen geld het volgende:
    Kwartaal 1: geboren in de maand januari, februari of maart - beschikt over de kracht water.
    Kwartaal 2: geboren in de maand april, mei of juni - beschikt over de kracht aarde.
    Kwartaal 3: geboren in de maand juli, augustus of september - beschikt over de kracht vuur.
    Kwartaal 4: geboren in de maand oktober, november of december - beschikt over de kracht lucht.


    Rollen:
    Sterrenkinderen:

    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (+uitleg):
    Innerlijk:
    Extra:


    Fae (Elven + andere wezens):

    Soort:
    Rijk:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (+uitleg):
    Innerlijk:
    Extra:


    Zomerhof: Vol!
    Koningin: Seraphina II WhereItold 1,4
    Prins (troonopvolger): Raigan Utque Radium II Gally 1,2
    Prinses: Lily Isabelle II TheHangingTree 1,5
    Prins: Frederick II NecklessOfHope 1,6

    Winterhof: Vol!
    Koning: Haelan Jerold Madesi II Dandelions 1,6
    Koningin: Koraline "Aenyz" Madesier Dandelions 1,6
    Prinses (troonopvolger): Prinses Annorah II Pebble 1,1
    Prins / persoonlijke ridder prinses: Cian II Gally 1,8

    Overige Fae: (mogen zowel inwoners zijn van de twee rijken of bewoners van het Wyldwood) 1 mannelijk en 1 vrouwelijk!
    -
    -

    Sterrenkinderen: Vol!
    Kwartaal 1: Marley Hammington II MinimuisBeta 1,6
    Kwartaal 2: Quinn Brown II JudithSuzann 1,5
    Kwartaal 3: Arthur Excittiss II Dunedain 1,2
    Kwartaal 4: Wyatt Malakai Morris II Rakharo 1,3

    Regels:

    - minimaal 100 woorden per post!
    - De rollen moeten goed en gedetailleerd uitgewerkt worden, dus bij elk kopje moet wat komen te staan (uitgezonderd extra)
    - Max. 2 personages per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's
    - 16+ mag, maar houdt het netjes!
    - Schelden is toegestaan, maar alleen in character!
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Minstens 1 keer per week reageren.
    - OOC zo aanduiden: [] {} ()
    - Reserveringen blijven 48 uur (dus 2 dagen) staan!


    Dit RPG bestond al eerder, maar is door aanvraag her-opend.
    Based on the Iron Fey series by Julie Kagawa.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 17:43 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Cian

    Soort: Men weet niet precies wat Cian is, hij lijkt op een elf, maar mist de puntoren. Maar een mens is het zeker niet, die zou als vondeling in het ijskoude woud niet overleven. Er gaan vele geruchten de ronde dat Cian een halfbloed is, de ene denkt elf en mens, de ander dan weer centaur en nimph of gewoon niets. Cian is een beetje het buitenbeentje van het winterrijk en dat verwijt hij zichzelf. Hij voelt zich een 'niemand'
    Rijk: Oorspronkelijk is hij afkomstig in het wyldewoud, maar later werd hij opgevoed in Tir Na Nog.
    Leeftijd: Cian lijkt op iemand van rond de 18/19 jaar jong, zijn exacte leeftijd of verjaardag weet hij niet.
    Uiterlijk


    Cian ziet er uit als een normaal mens, maar toch lijkt er iets niet te kloppen aan hem. Cian heeft donkere lokken, maar moeilijk te onderscheiden of deze zwart of donker bruin zijn, zijn ogen hebben een erg donkere kleur bruin, maar sommigen beweren dat zijn ogen andere tinten bruin aannemen, iets wat hij zelf maar een vreemde roddel vind. Hij heeft een hoekige kaaklijn en volle poederroze lippen. Toch is er wat met Cian die hem wel bijzonder maakt en dat is zijn 'humeur'. Cian heeft vele gezichten/ blikken, maar weinig mensen zien deze. Vaak staat zijn strakke blik op. Hij lijkt dan ook ouder en zijn ogen ijziger, scherp. De meeste mensen van het hof, zijn mede ridders en de mensen van het dorp krijgen het meest met deze blik te maken. Maar Cian is niet altijd ijzig en koud, hij houd van warmte om zich heen en is graag bij zijn 'ouders' en halfzusje. Zijn lieve blik is dan wel op te merken, ook toont hij meteen jonger en vrolijker. Verdere gevoelens heeft hij uitgeschakeld om niet zwak te tonen, een ware pokerface zet hij dan op. Er zijn wel héél kleine momentjes waar voornamelijk jongedames zijn 'zwoele' blik te zien krijgen, maar enkel en alleen op feestelijke activiteiten en wanneer hij echt geïnteresseerd is in die persoon. Cian is een sportieve jongeman en dat is ook duidelijk te zien aan zijn getrainde torso waar hier en daar toch een litteken te zien is. Cian heeft echter wel een vreemd litteken of moedervlek op zijn ribben, niemand wat wat het precies is of betekend. Wat ook wel opvalt aan Cian is dat hij enorm scherpe hoektanden heeft, maar gezien hij amper glimlacht is het niet te zien.
    Zijn lieve blik :3


    Innerlijk:
    Cian is altijd al een erg stille en timide jongen geweest. Hij luisterde altijd naar wat zich opgedragen werd en is trouw aan de mensen van wie hij houd. Cian weet dat hij niet de echte zoon van de koningklijke familie is en is altijd wel een beetje onderdanig geweest aan hen. Cian is een gevoelig iemand en erg beschermend tegenover Anorah. Zijn zus vertrouwd hij volop en hij is een luisterend oor voor haar. Hij weet dan ook af van de relatie tussen haar en de zomerprins. Ondanks dat hij die niet zo mocht was hij blij voor haar om dan toch een liefde te vinden. Cian is wel een beetje romantisch van aard en is wel bekend onder het vrouwelijke volk. Dat komt deels door zijn sympathieke en wat mysterieuse uitstraling, maar zelf op een meisje afstappen heeft hij nog nooit gedaan. Misschien is Cian wel wat zacht en verlegen, onderschat hem niet. Er zijn wel momenten dat hij veranderlijke buien heeft en erg serieus en koppig is. Als mensen wat doen dat hem niet aanstaan doet hij zijn mond wel open, maar tegen mensen die hoger staan dan hem houd hij wijselijk zijn mond.
    Cian is geen agressieveling. Hij blijft kalm onder vele situaties en is niet echt wraakzuchtig. Hij zal eerder met mensen proberen te praten dan meteen in de aanval te schieten. Wel is Cian erg goed in het zwaardvechten, voornamelijk op het ontwijken. Hij is erg snel en heeft een uitstekend gehoor, zijn zwakte is wel zijn ribben. Toen hij eens op jacht ging in het Wyldewoud is hij van zijn paard gevallen en sinds dien is zijn rib best pijnlijk.

    Extra: Cian is als Baby gevonden in het koude Winterrijk, waar de adellijke stand hem onder hun hoede genomen heeft. Gezien hij 'geadopteerd' is, is hij geen prins te noemen, een titel die hij zichzelf ook niet zou durven/willen geven.Wel is hij opgeleid tot ridder en is hij de persoonlijke bewaker van Prinses Annorah

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 21:59 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Soort: Mens
    Rijk: Winterhof
    Naam: Celestine Hilover
    Leeftijd: 15
    Uiterlijk (+uitleg):
    Celestine heeft een bijna witte huid wat komt door de kou in het Winterrijk, en dat ze weinig zon ziet daar. Je kan dus makkelijk zien hoe ze zich voelt, aangezien je heel goed kan zien of ze rood word. Ze heeft volle lippen, die een roze gloed hebben. Over haar neus en wangen lopen veel sproetjes. Ze heeft grijze ogen die veel om zich heen waarnemen. Haar haren zijn witblond, en stijl. Het komt tot net iets over haar schouders, en aan het eind van de dag piekt het een beetje. Ze heeft ook een schuine pony die vaak iets over haar oog valt. Celestine is slank, en heeft een middelmatige lengte.



    Innerlijk: Ze is een nieuwsgierig en avontuurlijk meisje dat veel van de wereld, en iedereen wilt weten. Alhoewel ze zich sterk voordoet, ze is een teer meisje die soms iets onwetend is, met een dwaze dapperheid. Als ze van je houd zal ze veel voor je kunnen doen, maar als je haar kwetst kun je moeilijk haar vertrouwen terugwinnen. Tenzij ze echt van je houd, dan zal ze in principe blind zijn voor de slechte daden die je hebt begaan, en in het goede van je geloven. Ze staat open voor mensen, en is bijna altijd bereid om ze te helpen. Maar sinds de laatste tijd is ze wel extra voorzichtig.
    Extra: Vorig jaar is haar hart gebroken door haar beste vriend en de jongen van wie ze hield, ze praat er niet graag over, maar sindsdien lacht ze heel weinig. Veel mensen weten ook niet wat er gebeurd is, alleen dat hij haar groot verdriet aan heeft gedaan. Maar sindsdien draagt ze een geheim bij zich die ze niet kan onthullen. Hij begon namelijk duistere magie te gebruiken, en vroeg haar om met hem mee te gaan, ver weg hiervandaan. Om samen machtig te worden. Ze zei dat dit niet de jongen was waarvan ze hield, maar diep van binnen was dat wel zo. Hij vertrok zonder haar, en er is geen dag dat ze niet naar hem toe wilt gaan.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Cissy schreef:

    Soort: Mens
    Rijk: Winterhof
    Naam: Celestine Hilover
    Leeftijd: 15
    Uiterlijk (+uitleg):
    Celestine heeft een bijna witte huid wat komt door de kou in het Winterrijk, en dat ze weinig zon ziet daar. Je kan dus makkelijk zien hoe ze zich voelt, aangezien je heel goed kan zien of ze rood word. Ze heeft volle lippen, die een roze gloed hebben. Over haar neus en wangen lopen veel sproetjes. Ze heeft grijze ogen die veel om zich heen waarnemen. Haar haren zijn witblond, en stijl. Het komt tot net iets over haar schouders, en aan het eind van de dag piekt het een beetje. Ze heeft ook een schuine pony die vaak iets over haar oog valt. Celestine is slank, en heeft een middelmatige lengte.



    Innerlijk: Ze is een nieuwsgierig en avontuurlijk meisje dat veel van de wereld, en iedereen wilt weten. Alhoewel ze zich sterk voordoet, ze is een teer meisje die soms iets onwetend is, met een dwaze dapperheid. Als ze van je houd zal ze veel voor je kunnen doen, maar als je haar kwetst kun je moeilijk haar vertrouwen terugwinnen. Tenzij ze echt van je houd, dan zal ze in principe blind zijn voor de slechte daden die je hebt begaan, en in het goede van je geloven. Ze staat open voor mensen, en is bijna altijd bereid om ze te helpen. Maar sinds de laatste tijd is ze wel extra voorzichtig.
    Extra: Vorig jaar is haar hart gebroken door haar beste vriend en de jongen van wie ze hield, ze praat er niet graag over, maar sindsdien lacht ze heel weinig. Veel mensen weten ook niet wat er gebeurd is, alleen dat hij haar groot verdriet aan heeft gedaan. Maar sindsdien draagt ze een geheim bij zich die ze niet kan onthullen. Hij begon namelijk duistere magie te gebruiken, en vroeg haar om met hem mee te gaan, ver weg hiervandaan. Om samen machtig te worden. Ze zei dat dit niet de jongen was waarvan ze hield, maar diep van binnen was dat wel zo. Hij vertrok zonder haar, en er is geen dag dat ze niet naar hem toe wilt gaan.


    Eigenlijk wonen er geen mensen in het land van Fae, omdat mensen niet tegen de magie en de tijdverloop kunnen en hierdoor gek worden. Ook is het zo dat als Celeste in het Winterhof zou wonen, ze er zou moeten werken en dus een functie zou moeten hebben. Verder is ze goed hoor (:

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 17:22 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Pebble schreef:
    (...)
    Soort: Mens
    Rijk: Winterhof
    Naam: Celestine Hilover
    Leeftijd: 15
    Uiterlijk (+uitleg):
    Celestine heeft een bijna witte huid wat komt door de kou in het Winterrijk, en dat ze weinig zon ziet daar. Je kan dus makkelijk zien hoe ze zich voelt, aangezien je heel goed kan zien of ze rood word. Ze heeft volle lippen, die een roze gloed hebben. Over haar neus en wangen lopen veel sproetjes. Ze heeft grijze ogen die veel om zich heen waarnemen. Haar haren zijn witblond, en stijl. Het komt tot net iets over haar schouders, en aan het eind van de dag piekt het een beetje. Ze heeft ook een schuine pony die vaak iets over haar oog valt. Celestine is slank, en heeft een middelmatige lengte.



    Innerlijk: Ze is een nieuwsgierig en avontuurlijk meisje dat veel van de wereld, en iedereen wilt weten. Alhoewel ze zich sterk voordoet, ze is een teer meisje die soms iets onwetend is, met een dwaze dapperheid. Als ze van je houd zal ze veel voor je kunnen doen, maar als je haar kwetst kun je moeilijk haar vertrouwen terugwinnen. Tenzij ze echt van je houd, dan zal ze in principe blind zijn voor de slechte daden die je hebt begaan, en in het goede van je geloven. Ze staat open voor mensen, en is bijna altijd bereid om ze te helpen. Maar sinds de laatste tijd is ze wel extra voorzichtig.
    Extra: Vorig jaar is haar hart gebroken door haar beste vriend en de jongen van wie ze hield, ze praat er niet graag over, maar sindsdien lacht ze heel weinig. Veel mensen weten ook niet wat er gebeurd is, alleen dat hij haar groot verdriet aan heeft gedaan. Maar sindsdien draagt ze een geheim bij zich die ze niet kan onthullen. Hij begon namelijk duistere magie te gebruiken, en vroeg haar om met hem mee te gaan, ver weg hiervandaan. Om samen machtig te worden. Ze zei dat dit niet de jongen was waarvan ze hield, maar diep van binnen was dat wel zo. Hij vertrok zonder haar, en er is geen dag dat ze niet naar hem toe wilt gaan.


    Eigenlijk wonen er geen mensen in het land van Fae, omdat mensen niet tegen de magie en de tijdverloop kunnen en hierdoor gek worden. Ook is het zo dat als Celeste in het Winterhof zou wonen, ze er zou moeten werken en dus een functie zou moeten hebben. Verder is ze goed hoor (:


    Oh, ik dacht dat het kon omdat ik eerder vroeg of ik een mens kon hebben. Ik dacht dat het hof zeg maar het rijk betekende. Dom van mij. Moet ik het nu even aanpassen?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Cissy schreef:
    (...)

    Oh, ik dacht dat het kon omdat ik eerder vroeg of ik een mens kon hebben. Ik dacht dat het hof zeg maar het rijk betekende. Dom van mij. Moet ik het nu even aanpassen?


    Haha vergissen is menselijk :3 Volgens mij las ze dat er 'mensen' dus personages in het winterhof mochten wonen, maar dan als bediende etc :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Zodra de laatste rollen ingevuld zijn kunnen we beginnen! (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Sorry dat hij nog niet af is, ik ben heel erg loom geweest deze vakantie en vandaagvpas met mijn schoolwerk bezig geweest. Ik zal hem zo afwerken. :')


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Gally schreef:
    Sorry dat hij nog niet af is, ik ben heel erg loom geweest deze vakantie en vandaagvpas met mijn schoolwerk bezig geweest. Ik zal hem zo afwerken. :')


    Maakt niet uit, maar ik wilde even zorgen dat iedereen weer wakker werd haha (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Cissy schreef:
    (...)

    Oh, ik dacht dat het kon omdat ik eerder vroeg of ik een mens kon hebben. Ik dacht dat het hof zeg maar het rijk betekende. Dom van mij. Moet ik het nu even aanpassen?


    Even aanpassen zou fijn zijn, verder is ze goed hoor! (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Zo, het is aan de wat kortere kant gezien ik het moeilijk kan verwoorden, maar het meeste kan je wel in de rpg te zien krijgen ^^

    (Oh en is het wel nodig dat er een koning is? Als Mistyrocker het eerder met tegenzin doet, dan is het beter om de rol te laten vallen niet? -heel misschien wil ik hem wel overnemen als hij echt belangerijk is, maar dan heb ik wel niet echt zin om zijn gehele rol te beschrijven, ik heb altijd zoveel moeite met het innerlijk-)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Gally schreef:
    Zo, het is aan de wat kortere kant gezien ik het moeilijk kan verwoorden, maar het meeste kan je wel in de rpg te zien krijgen ^^

    (Oh en is het wel nodig dat er een koning is? Als Mistyrocker het eerder met tegenzin doet, dan is het beter om de rol te laten vallen niet? -heel misschien wil ik hem wel overnemen als hij echt belangerijk is, maar dan heb ik wel niet echt zin om zijn gehele rol te beschrijven, ik heb altijd zoveel moeite met het innerlijk-)


    De rol van de koning is wel belangrijk, dus die moet wel aangemaakt worden. Ik zal MistyRocker nog wel een berichtje sturen, maar als jij hem anders zou willen besturen zou fijn zijn! Hij hoeft dan niet per se uitgebreid aangemaakt te worden, dat hij al gespeelt wordt is genoeg (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Pebble schreef:
    (...)

    Even aanpassen zou fijn zijn, verder is ze goed hoor! (:


    Maar moet ze nu een Fae zijn? Of kan een mens wel in het winterhof?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Cissy schreef:
    (...)

    Maar moet ze nu een Fae zijn? Of kan een mens wel in het winterhof?


    Een Fae, mensen kunnen het mentaal niet aan om in het land van Fae te wonen. En de taak die ze in het Winterhof heeft, aangezien ze niet van adel is moet ze er werk hebben.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 19:59 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Guys, sorry :(

    {You know nothing, Jon Snow :')}



    Soort: Koninklijke Elf
    Rijk: Ti Ra Nog
    Naam: Haelan Jerold Madesi
    Leeftijd: 42, geboren op 19 oktober
    Uiterlijk: {fc Kit Harington}
    Met zijn koele, haast arrogante blik wekt Haelan al snel de indruk een ijdeltuit te zijn, maar niets is minder waar. Zijn donkere haar, als de kleur van chocolade, is springerig en krullerig en reikt tot aan zijn kaken. Haelan heeft meestal een baard van een paar dagen en hij weet dat dit hem het beste staat. Zijn ogen zijn een mengeling van grijs, groen en blauw, met een warme gloed erdoor heen. Hij heeft een vriendelijk ogende glimlach. Hij kleedt zich meestal heel simpel en in warme lagen, met witte of grijze hemden die zijn armen bedekken, daarover heen een leren 'hemd' en tot slot zijn mantel. Hij draagt stevige broeken en warme schoenen om zonder problemen te reizen en verschillende plekken te bezoeken. Haelan draagt alleen een kroon op de eerste dag van de officiële winter in Ti Ra Nog.
    Innerlijk:
    Vlotte babbel: Als koning zijnde mag er ook wel van je verwacht worden om makkelijk te kunnen praten. Haelan staat voor zijn standpunt en argumenteert zonder enige moeite, en omdat hij de machtigste man in het rijk is, krijgt hij nog vaak gelijk ook. Bovendien weet hij zich onder bijna alles uit te praten, zelfs onder dreigende oorlogen uit. Hij maakt makkelijk vrienden en windt de mensen zo om zijn vinger, en heeft hier dan ook plezier in. Hij is enorm extravert en open en ontzettend vriendelijk. Hij geeft dan ook graag feesten in zijn paleis om de adel en de rijke burgers te leren kennen en met ze aan te pappen.
    Zachtaardigheid: Haelan is een zacht persoon, die mensen graag een glimlach schenkt, het opneemt voor anderen en die snel sensitief is. Hij is zoals eerder vernoemd gewoon aardig, één van zijn belangrijkste kenmerken. Hij wil iedereen blij maken hoewel hij weet dat dit praktisch gezien onmogelijk is, maar probeert wel altijd positief te zijn en er het beste uit te halen. Hij regeert zijn volk met een zachte hand, ziet fouten door de vingers en deelt niet vaak straffen uit. Hij ziet zichzelf niet als een tiran maar als een steuntje in de rug van het volk om ze de goeie weg op te helpen.
    Jaloezie: Haelan is een jaloers persoon, een karaktereigenschap die hij zelf verafschuwt maar één die toch echt bij hem past. Zijn jaloezie beperkt zich niet alleen tot zijn huwelijk; hij weet dat zijn charmante en flirterige vrouw alle mannen voor zich gewonnen krijgt en kan daar kwaad om worden omdat hij wil dat zij hem ziet staan. Hij voelt zich meer als een simpele echtgenoot dan als haar geliefde, maar legt zich daar uiteindelijk bij neer. Hij kan ook jaloers worden op anderen hun bezittingen, wat zijn materialisme aanwakkert. Hij is gek op mooie spullen, vooral op een bepaalde schoonheid. Als Haelan niet kan krijgen wat hij wil, krijgt hij last van somberheid of woede, dit zijn dan ook vaak de momenten waarop hij wél een harde hand heft. Hij moet en zal aan zijn trekken komen of de anderen mogen wel snel wegrennen.
    Strategisch en logisch denken: Uniek aan Haelan is dat hij écht wel intelligent is, maar vanwege zijn functie heeft hij die amper nodig, tenzij hij een oorlogsstrategie moet bedenken. Echter, Haelan besteed zijn vrije tijd graag aan de wetenschap, en zo werkt hij de plannen voor het rijk ook haarfijn uit. Alles is in een logische constructie gebouwd, de oorlogsopstelling zijn strategisch, en er worden strikte plannen gemaakt bij honger of armoede onder het volk.
    ~
    Haelan was de eerste en de enige zoon die de oude koning en koningin van het Winterrijk kregen. Omdat hij alleen een oudere zus had, was het niet zeker dat hij de kroon zou erven, maar zijn zuster zag af van het leiderschap en wilde haar lichtzinnige maar vrolijke leven als prinses door zetten. Zij was altijd al een feestbeest, ze dronk alcohol alsof het sap was en had vele vriendinnen met wie ze bakken met geld uitgaf aan jurken en cakes. Haelan hield zich koest en werkte aan zijn fysieke kracht, en aan zijn schoolwerk. Toen hij een tiener werd besloot hij de rebellie op te zoeken en hij en zijn vrienden haalden de ergste streken uit, maar tegen zijn achttiende verjaardag kwam de kroning steeds dichterbij en herstelde de rust als het ware weer. Pas op zijn 22e trouwde Haelan definitief met zijn aanstaande Koraline. Hij was al meteen dolverliefd op haar, maar zij hoefde niets van hem te weten, zelfs niet nadat ze zwanger was geworden. Ze was kwaad op haar familie, zo vertelde zij hem later, en ze besloot het contact te verbreken. Uit wanhoop besloot Haelan hen te verbannen, en kreeg eindelijk een geintje respect van zijn vrouw. Zij veranderde haar naam en eindelijk brak het ijs tussen hen. Haelan's jeugd was niet gemakkelijk maar zeker niet onplezierig geweest, maar hij staat nu voor echte hete vuren.
    Extra: Haelan besteed al zijn vrije tijd aan de wetenschap of de literatuur. Hij is een zeer geleerd man en stimuleert het onderwijs dan ook. Zelfs de armsten kunnen school volgen dankzij zijn inzet. Hij zal nooit twijfelen aan de kracht van kennis.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 21:06 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    MistyRocker >> Dandelions


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner