• Heyhoi! :')
    Om meteen met de deur in huis te vallen: ik heb zonet een filmpje gezien over een tweeling die uit de kast komt voor hun vader.
    Ze zijn beide homoseksueel en dat heeft me op het denken gezet en nu heb ik even een vraag waarop ik het antwoord niet meteen weet. Misschien jullie wel?
    Dus: als een van de eeneiige tweeling homoseksueel is, is de ander dat dan ook? Of niet per se?
    Het is misschien een rare vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en nu plots wel. :')

    Sorry als het topic verkeerd staat.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Polo schreef:
    Ik ben even nieuwsgierig geworden en stuitte op het eerste artikel dat zei dat seksuele geaardheid bij mannen wél in de genen zit. Op het X-chromosoom, om precies te zijn. Ze kunnen dus wel dezelfde genotype hebben (genen), maar de fenotype (milieu of omgeving) is dan verschillend (zelfs tweelingen maken niet alles samen mee, dus elke ervaring beïnvloedt hen persoonlijk). Dus of de genen tot uiting komen dat ligt eraan. Bij de één wel, bij de ander niet.
    Ik kan niet zeggen dat het artikel of het onderzoek betrouwbaar is, ik vond het alleen interessant. Ik weet zelf niet of ik het wel of niet moet geloven.

    *is weer verder gaan zoeken *
    Wauw... Ik kom een artikel tegen waarin wetenschappers zeggen dat mannen door teveel vrouwelijk testosteron in de baarmoeder en meisjes door teveel mannelijk testosteron homoseksueel worden. Als ik er zo over nadenk alleen al is dat bullshit, lijkt me. Dan lijkt me die theorie over genen en opvoeding toch net iets logischer.

    Misschien dat ik over een paar jaar meer hierover kan zeggen. Ik ga namelijk een studie doen over het menselijk brein en de verbanden tussen biologische deel en psychologische deel. :Y)

    Oh echt? Dat lijkt me echt awesome om te volgen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Natuurlijk is de ander het dan ook. Dôh, tweeling. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Aire schreef:
    (...)

    Maar geaardheid zit toch in de genen?

    Lijkt me niet, ik ben de enige in mijn familie die een andere geaardheid heeft.
    Sacramental schreef:
    Natuurlijk is de ander het dan ook. Dôh, tweeling. :')

    Dat is niet zo dôh. Ze hebben toch hele andere persoonlijkheden.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 22:52 ]

    Catcall schreef:
    (...)
    Dat is niet zo dôh. Ze hebben toch hele andere persoonlijkheden.

    Oh - sarcasme.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aire schreef:
    Geen idee, eigenlijk. Ik ken wel een eeneiige tweeling waarvan één linkshandig is en één rechtshandig. Heeft er niet zo veel mee te maken tho. :')

    oké dat lijkt mij echt wel fascinerend? Is dat dan zo'n mirror-twins? Waar bij de ene alle interne organen gespiegeld zitten? Alsi n het hart links?

    Ik zie seksualiteit eerder als een spectrum. Waarin onder andere je opvoeding, ervaringen meetellen. Misschien ook je genen, maar daar weet ik niets van.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Polo schreef:
    Ik ben even nieuwsgierig geworden en stuitte op het eerste artikel dat zei dat seksuele geaardheid bij mannen wél in de genen zit. Op het X-chromosoom, om precies te zijn. Ze kunnen dus wel dezelfde genotype hebben (genen), maar de fenotype (milieu of omgeving) is dan verschillend (zelfs tweelingen maken niet alles samen mee, dus elke ervaring beïnvloedt hen persoonlijk). Dus of de genen tot uiting komen dat ligt eraan. Bij de één wel, bij de ander niet.
    Ik kan niet zeggen dat het artikel of het onderzoek betrouwbaar is, ik vond het alleen interessant. Ik weet zelf niet of ik het wel of niet moet geloven.

    *is weer verder gaan zoeken *
    Wauw... Ik kom een artikel tegen waarin wetenschappers zeggen dat mannen door teveel vrouwelijk testosteron in de baarmoeder en meisjes door teveel mannelijk testosteron homoseksueel worden. Als ik er zo over nadenk alleen al is dat bullshit, lijkt me. Dan lijkt me die theorie over genen en opvoeding toch net iets logischer.

    Misschien dat ik over een paar jaar meer hierover kan zeggen. Ik ga namelijk een studie doen over het menselijk brein en de verbanden tussen biologische deel en psychologische deel. :Y)


    Als er een gen zou zijn voor homoseksualiteit dan moet het in het genotype dominant zijn (Aa) anders zou het nooit naar voren komen en zou de persoon in kwestie enkel drager zijn van homoseksualiteit. En als het in het genotype zit en het is dominant, dan zou de persoon wel homoseksueel móéten zijn, dus volgens mij kan het niet in je genen zitten...


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Polo schreef:
    Ik ben even nieuwsgierig geworden en stuitte op het eerste artikel dat zei dat seksuele geaardheid bij mannen wél in de genen zit. Op het X-chromosoom, om precies te zijn. Ze kunnen dus wel dezelfde genotype hebben (genen), maar de fenotype (milieu of omgeving) is dan verschillend (zelfs tweelingen maken niet alles samen mee, dus elke ervaring beïnvloedt hen persoonlijk). Dus of de genen tot uiting komen dat ligt eraan. Bij de één wel, bij de ander niet.
    Ik kan niet zeggen dat het artikel of het onderzoek betrouwbaar is, ik vond het alleen interessant. Ik weet zelf niet of ik het wel of niet moet geloven.

    *is weer verder gaan zoeken *
    Wauw... Ik kom een artikel tegen waarin wetenschappers zeggen dat mannen door teveel vrouwelijk testosteron in de baarmoeder en meisjes door teveel mannelijk testosteron homoseksueel worden. Als ik er zo over nadenk alleen al is dat bullshit, lijkt me. Dan lijkt me die theorie over genen en opvoeding toch net iets logischer.

    Misschien dat ik over een paar jaar meer hierover kan zeggen. Ik ga namelijk een studie doen over het menselijk brein en de verbanden tussen biologische deel en psychologische deel. :Y)
    Klinkt interessant, hou je ons op de hoogte? :)


    Life is hard and then we die

    Catcall schreef:
    (...)
    Dat is niet zo dôh. Ze hebben toch hele andere persoonlijkheden.

    Zoiets heet sarcasme.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Taytay schreef:
    (...)

    Als er een gen zou zijn voor homoseksualiteit dan moet het in het genotype dominant zijn (Aa) anders zou het nooit naar voren komen en zou de persoon in kwestie enkel drager zijn van homoseksualiteit. En als het in het genotype zit en het is dominant, dan zou de persoon wel homoseksueel móéten zijn, dus volgens mij kan het niet in je genen zitten...

    Ik heb even gespiekt bij je leeftijd om te kijken hoe je niveau van biologie is, maar helaas zitten genen niet zo simpel of zwart-wit in elkaar als daar wordt uitgelegd. Deze genen voor seksualiteit zitten namelijk op meerdere delen van je chromosoom, wat betekent dat die allemaal geactiveerd moeten worden, willen ze überhaupt tot uiting komen. Daarbij heeft dit gen niet alleen de invloed van genotype, maar ook van het fenotype. Dus niet iedereen die er aanleg voor heeft, wordt ook daadwerkelijk homoseksueel of biseksueel (of aseksueel of andere vormen die er zijn). De één heeft namelijk een heel andere opvoeding en omgeving dan de ander, waardoor de een meer getriggerd wordt dan de ander.
    Het is (waarschijnlijk) net zoiets als schizofrenie. Dat is namelijk ook al bewezen dat het deels erfelijk is, maar het ligt er ook aan of het gen (of genen, dat weet ik niet precies) daadwerkelijk getriggerd wordt of niet. Wanneer jij een "normale" opvoeding hebt en normale jeugd, is de kans kleiner dat je schizofrenie krijgt (wanneer je ook het gen hebt) dan wanneer je een "slechte" opvoeding en rommelige jeugd. Ik heb normaal en slecht in haakjes geplaatst omdat je dat natuurlijk niet zo zwart-wit is.


    Deep inside, I've never felt alive

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Klinkt interessant, hou je ons op de hoogte? :)

    Haha, zal ik doen, maar dat zal nog wel even duren. Ik moet namelijk nog beginnen aan mijn bachelor Psychobiologie en dat is pas in september, dus dat duurt waarschijnlijk nog wel eventjes. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Taytay schreef:
    (...)

    Als er een gen zou zijn voor homoseksualiteit dan moet het in het genotype dominant zijn (Aa) anders zou het nooit naar voren komen en zou de persoon in kwestie enkel drager zijn van homoseksualiteit. En als het in het genotype zit en het is dominant, dan zou de persoon wel homoseksueel móéten zijn, dus volgens mij kan het niet in je genen zitten...


    Maar als het recessief zou zijn dan zou er toch ook wel een kans zijn dat het tot uiting komt? Het hoeft niet, maar het kán wel... Helaas weet ik hier zelf nog niet zoveel over vorig jaar hebben we met biologie even simpel bruine en blauwe ogen behandeld, maar ik wil wel weten hoe het helemaal werkt, gelukkig krijg ik alles nog een keer dus misschien kan ik het dan wel vragen aangezien ik het dan vast wel sneller snap...

    Ben er wel benieuwd naar though... In mijn familie zitten echt veel tweelingen, en die hebben vaak ook nog eens dezelfde interesses (twee studeren zelfs hetzelfde haha) en ja, idk, ik wil weten hoe dat zit :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Catcall schreef:
    (...)
    Dat is niet zo dôh. Ze hebben toch hele andere persoonlijkheden.


    Ja, omdat je niet precies dezelfde genen hebt als je familie. Tweelingen hebben dat wel.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Oh - sarcasme.


    Ik had dat zelf niet gezien, hoor. Sarcasme kan je niet altijd goed zien, al helemaal als je niet weet wie je voor je hebt, omdat je op het internet zit.


    26 - 02 - '16

    Ik lees net dat het hoogstwaarschijnlijk wel erfelijk is. Bij een onderzoek bij muizen hebben de onderzoekers iets in de genen van de muizen veranderd en daardoor is hun seksuele geaardheid ook veranderd.

    Aan de ene kant kan ik het me nauwelijks voorstellen dat het genetisch bepaald is, maar ik vind dat toch een fijner idee dan dat het een kwestie van opvoeding en milieu is. :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jawel, homoseksualiteit heeft de maken met hormonen van de moeder tijdens de zwangerschap. Deze hormonen komen dan in de hersenen van de baby en op die manier is die persoon homoseksueel. Althans, dat heb ik van horen zeggen. Als dit waar is, zou het ontzettend raar zijn als een tweeling niet allebei homoseksueel is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt