• Heyhoi! :')
    Om meteen met de deur in huis te vallen: ik heb zonet een filmpje gezien over een tweeling die uit de kast komt voor hun vader.
    Ze zijn beide homoseksueel en dat heeft me op het denken gezet en nu heb ik even een vraag waarop ik het antwoord niet meteen weet. Misschien jullie wel?
    Dus: als een van de eeneiige tweeling homoseksueel is, is de ander dat dan ook? Of niet per se?
    Het is misschien een rare vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en nu plots wel. :')

    Sorry als het topic verkeerd staat.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Thunderstruck schreef:
    (...)

    Ik had dat zelf niet gezien, hoor. Sarcasme kan je niet altijd goed zien, al helemaal als je niet weet wie je voor je hebt, omdat je op het internet zit.

    Dankjewel.

    @Aire
    Hoe kan ik dan de enige in mijn familie zijn als het erfelijk is?

    Catcall schreef:
    (...)
    Dankjewel.

    @Aire
    Hoe kan ik dan de enige in mijn familie zijn als het erfelijk is?


    Aire zei dat je niet precies dezelfde genen hebt als je familie.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Aire zei dat je niet precies dezelfde genen hebt als je familie.

    ja, dat las ik ook. Maar het gaat niet over dat deel van mijn reactie die Aire quote.

    Mijn geaardheid kan niet uit de lucht gevallen zijn, volgens iedereen hier.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2015 - 12:57 ]

    Thunderstruck schreef:
    (...)

    Ik had dat zelf niet gezien, hoor. Sarcasme kan je niet altijd goed zien, al helemaal als je niet weet wie je voor je hebt, omdat je op het internet zit.

    Waarom quote je mij wanneer de reactie van Sacramental komt? :'D
    But oh well, ik zal wel antwoord geven :') Dat jij het niet hebt opgevangen betekend nog niet dat anderen dat niet kunnen. Daarbij is er ook nog de schrijftaal, woorden en emoticons die ze gebruikt. Je kunt niet altijd het internet 'de schuld geven,' want het kan ook te zien zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jij zei t eerst "oh sarcasme", volgens mij.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2015 - 13:22 ]

    Ik kan je zeggen dat dat niet zo is, aangezien mijn twee achterneven eeneiig zijn en ééntje is homo en de andere niet (:


    Mhm?

    Polo schreef:
    (...)
    Ik heb even gespiekt bij je leeftijd om te kijken hoe je niveau van biologie is, maar helaas zitten genen niet zo simpel of zwart-wit in elkaar als daar wordt uitgelegd. Deze genen voor seksualiteit zitten namelijk op meerdere delen van je chromosoom, wat betekent dat die allemaal geactiveerd moeten worden, willen ze überhaupt tot uiting komen. Daarbij heeft dit gen niet alleen de invloed van genotype, maar ook van het fenotype. Dus niet iedereen die er aanleg voor heeft, wordt ook daadwerkelijk homoseksueel of biseksueel (of aseksueel of andere vormen die er zijn). De één heeft namelijk een heel andere opvoeding en omgeving dan de ander, waardoor de een meer getriggerd wordt dan de ander.
    Het is (waarschijnlijk) net zoiets als schizofrenie. Dat is namelijk ook al bewezen dat het deels erfelijk is, maar het ligt er ook aan of het gen (of genen, dat weet ik niet precies) daadwerkelijk getriggerd wordt of niet. Wanneer jij een "normale" opvoeding hebt en normale jeugd, is de kans kleiner dat je schizofrenie krijgt (wanneer je ook het gen hebt) dan wanneer je een "slechte" opvoeding en rommelige jeugd. Ik heb normaal en slecht in haakjes geplaatst omdat je dat natuurlijk niet zo zwart-wit is.


    Oh, dat wist ik niet.. dankje!


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Derks schreef:
    (...)

    Maar als het recessief zou zijn dan zou er toch ook wel een kans zijn dat het tot uiting komt? Het hoeft niet, maar het kán wel... Helaas weet ik hier zelf nog niet zoveel over vorig jaar hebben we met biologie even simpel bruine en blauwe ogen behandeld, maar ik wil wel weten hoe het helemaal werkt, gelukkig krijg ik alles nog een keer dus misschien kan ik het dan wel vragen aangezien ik het dan vast wel sneller snap...

    Ben er wel benieuwd naar though... In mijn familie zitten echt veel tweelingen, en die hebben vaak ook nog eens dezelfde interesses (twee studeren zelfs hetzelfde haha) en ja, idk, ik wil weten hoe dat zit :')


    Dit kan enkel wanneer de paring beide Aa hebben, dan heb je 25% kans op een kind met homoseksualiteit


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ik ben zelf een helft van een eeneiige tweeling. En ik kan zeggen: Nee, als de ene homoseksueel is, hoeft de andere dat niet te zijn


    Seasons will change, but I shall remain

    Catcall schreef:
    Jij zei t eerst "oh sarcasme", volgens mij.

    Lol, dat hier een hele discussie om wordt gemaakt.
    Ik word simpelweg zo moe van zulke vragen dat ik eens sarcastisch reageerde. Een tweeling hoeft niet altijd hetzelfde met alles te zijn, damn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Catcall schreef:
    Jij zei t eerst "oh sarcasme", volgens mij.

    Maar dat betekend niet dat haar reactie, mijn reactie is?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Catcall schreef:
    (...)
    ja, dat las ik ook. Maar het gaat niet over dat deel van mijn reactie die Aire quote.

    Mijn geaardheid kan niet uit de lucht gevallen zijn, volgens iedereen hier.


    Ik begrijp je niet helemaal. Wanneer heb ik gezegd dat je geaardheid erfelijk is?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Ik begrijp je niet helemaal. Wanneer heb ik gezegd dat je geaardheid erfelijk is?

    niet, maar ieder ander hier beweerd van wel.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Maar dat betekend niet dat haar reactie, mijn reactie is?

    dat zei ik ook niet. Ik doe alleen maar een gok. Ik quote je ook niet.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2015 - 22:13 ]

    Het hangt er een beetje vanaf natuurlijk :) Er is onlangs gevonden dat homoseksualiteit in de genen kan gezien worden, maar dat is natuurlijk nooit garantie en zelfs een eeneiige tweeling heeft een beetje verschil in dna. En dan nog ligt het volgens mij nooit volledig vast van bij de geboorte. Misschien is de kans wel groter dat ze dezelfde seksuele geaardheid hebben, omdat ze een gelijk dna en een gelijke opvoeding hebben.

    Het hangt er een beetje vanaf denk ik, maar ik neem aan dat de kans groter is ;)


    What would Emma do?

    Catcall schreef:
    (...)
    dat zei ik ook niet. Ik doe alleen maar een gok. Ik quote je ook niet.

    (Op je reactie dat andere mensen in dit topic beweren dat geaardheid erfelijk is:) Ik wil je niet aanvallen, maar ik krijg het idee dat je mijn reactie/theorie verkeerd begrijpt. Ik beweer namelijk niet zo dat dit erfelijk is, maar dat ik veel artikels zag waarin stond dat er onderzoek naar gedaan is en dat er veel aanwijzingen voor zijn dat het deels erfelijk is. En als ik de artikels lees, vind ik dit behoorlijk geloofwaardig. Het kan namelijk best zijn dat de genen (als ze er natuurlijk zijn), al jaren bij jullie in de familie zitten, maar nooit zijn getriggerd.
    Het onderzoek is trouwens ook alleen nog maar bewezen bij mannen, dus ik heb geen idee hoe het dan zou moeten zijn bij vrouwen.


    Deep inside, I've never felt alive