• Ik heb geen 'ruzieloos' gezin, maar met iedereen thuis kan ik goed opschieten. Ik doe vaak liever dingen met mijn familie dan mijn vriendinnen. Ik heb een oudere zus, broer en een jonger broertje en met ieder heb ik een heel sterke band. Ik heb zelfs met zowel mijn broer, zus als moeder heel serieus gesproken over de jongen die ik leuk vind, iets wat bij de meeste mensen aan hun vriendinnen voorbehouden is. Ik merk alleen dat mijn ouders mij beter begrijpen omdat ze me beter kennen. Ik ben geen doorsnee meisje en dat is ook in dit geval weer duidelijk merkbaar.

    Ik vraag me soms wel eens af of het niet heel vreemd is dat ik mijn ouders en broers en zus zoveel vertel. Zij weten vrijwel alles van mij en zij weten beter dan welke vriendin dan ook wat er door mijn hoofd heen spookt. Ik wil hen graag vertellen wat er is, omdat ik van hen altijd een goede reactie kan verwachten. Een reactie waarin blijkt dat ik begrepen word. Is er iemand die dit herkent of is mijn situatie volledig uniek?

    Er is niks geks aan dat je het zo goed met je familie kan vinden. Als ik jou was zou ik er ontzettend trots en blij mee zijn, lang niet iedereen heeft zo'n fijn gezin (:


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik! Al heb ik het de laatste tijd iets minder, maar dan ga ik nog steeds niet naar een vriendin, maar naar mijn vriend. Wij hebben namelijk ook een hele sterke vriendschapsband, om het zo te zeggen.
    Maar ik kan heel goed dingen kwijt bij mijn ouders. Meestal, als ze merken dat er iets is, blijven ze net zo lang porren totdat ze weten wat er is en zoeken ze samen met mij naar een oplossing.

    Ik schaam me daar helemaal niet voor, ik vind het soms zelfs raar dat sommige mensen niets/weinig aan hun ouders vertellen. Maarja, dat is persoonseigen. De één heeft een sterke band met zijn of haar familie, de ander niet. Ik heb alleen niet zo'n succesvolle ervaringen gehad met vrienden, waardoor ik liever met mijn "ei" naar mijn ouders ga. Al zit ik op het moment met een "ei" waarvan ik het niet zo goed weet hoe ik het moet neerleggen bij mijn ouders. Maar dat is en ander verhaal.


    Deep inside, I've never felt alive

    Klinkt hartstikke mooi! Fijn juist dat je dit met je familie kan delen. Helemaal niet raar.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    De band met mijn ouders is overwegend goed. Ze zijn lieve mensen, maar soms willen ze wat te goed hun best doen om goede ouders voor mij te zijn op hun manier. Ze hebben het geloof er nogal hard in gestompt bij mij en dat heeft de band een klein beetje verziekt. Ook heb ik lang niet altijd het idee dat ik alles bij ze kwijt kan, maar dat is naar de beterende hand op dit moment. Ik ben wel blij met mijn ouders (:

    Wees blij dat je zo'n goede band hebt met je familie (:


    26 - 02 - '16

    Ik kan mezelf hier eigenlijk wel goed in vinden. Ik heb zelf ook een sterkere band met mijn gezin dan mijn vrienden, maar dat is helemaal niet gek. Mijn ouders hebben me gewoon op deze manier opgevoed. Ik denk zelfs dat je juist heel blij mag zijn dat jullie gezin zo close is. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb een hele goede band met mijn familie, of in ieder geval bepaalde personen. Met iedereen apart heb ik natuurlijk een hele andere band. Zo kan ik heel goed overweg met mijn moeder en broertje, maar als die twee langer dan 15 minuten in één kamer zijn dan ploft het.
    Ik zou erg blij zijn met zo'n familie als de jouwe, dat hoef je echt niet raar te vinden. Vrienden kunnen komen en gaan, maar familie blijft altijd familie.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Klinkt heel bekend (:
    Ik kan eigenlijk alles wel met mijn ouders bespreken (en natuurlijk hebben we wel eens ruzie) en doet dit eigenlijk ook meestal met hen omdat ze nogal goed zijn in genuanceerd advies geven.
    Wees blij met zo'n goede band en ik vind het zeker niet raar.


    I am an idiot, I move.

    Ik ben er ook wel heel erg blij mee ja :3. Maar het is dus ook niet vreemd ofzo. Dat is altijd fijn om te weten (:

    Wees blij dat je zo'n goede band hebt met je familie! I wished I had that (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    Wees blij dat je zo'n goede band hebt met je familie! I wished I had that (:


    this^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb wel een goede band met mijn ouders en twee broers, maar ik bespreek de meeste dingen liever op Quizlet of met mijn vriend of een schoolvriendin.
    Mijn ouders staan altijd voor me klaar om naar me te luisteren, maar ik zoek meer naar mensen van mijn eigen leeftijd, omdat ik altijd het gevoel heb dat die me sneller begrijpen dan mijn ouders.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Poe, daar moet je echt blij/trots mee zijn hoor want ik heb dit totaal niet. Het liefste mijd ik mijn vader voor bepaalde redenen hehe.... Ik heb op zich wel een goede band met mijn moeder, maar ik vertel haar niet echt veel. En ja, mijn broer is 6 jaar ouder en mijn zus 9 jaar ouder dus die vertel ik ook niet veel...
    Maar fijn dat jij dit wel hebt!


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik heb echt een ijzersterke band met mijn vader die zo dik is dat die vijf keer rond de wereld kan ^^
    Ik heb me nog nooit geschaamd voor mijn vader, ook al is hij de meest onnozele vent die er op deze planeet rondloopt. Hij is echt geweldig en geeft me altijd goede raad. Hij kent me echt het beste van iedereen (:

    Ik zou waarschijnlijk een goede band met mijn broer kunnen gehad hebben, moest ik hem vaker zien...

    Dus nee, je situatie is misschien niet helemaal uniek, maar wel echt heel kostbaar! Houden zo en je er nooit of te nimmer voor schamen! (:


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Ik heb echt een ijzersterke band met mijn vader die zo dik is dat die vijf keer rond de wereld kan ^^
    Ik heb me nog nooit geschaamd voor mijn vader, ook al is hij de meest onnozele vent die er op deze planeet rondloopt. Hij is echt geweldig en geeft me altijd goede raad. Hij kent me echt het beste van iedereen (:

    Ik zou waarschijnlijk een goede band met mijn broer kunnen gehad hebben, moest ik hem vaker zien...

    Dus nee, je situatie is misschien niet helemaal uniek, maar wel echt heel kostbaar! Houden zo en je er nooit of te nimmer voor schamen! (:


    Aahw (:

    Ik heb dat vooral met mijn moeder, ik dat opzicht herken ik het zeker :)


    Life is hard and then we die