• Hey!
    Oké, ik ben een geweldige uitsteller. Ik kom er dus vandaag weer achter dat ik iets morgen moet inleveren bij geschiedenis :'D
    Het gaat om een ooggetuigenverslag. Dit is de opdracht:

    In deze PO ga je je inleven in een historisch persoon die een gebeurtenis meemaakt. De gebeurtenis moet echt gebeurd zijn; die mag je niet verzinnen. Het hoeft echter geen keerpunt in de geschiedenis te zijn, het mag ook een kleinere gebeurtenis zijn maar wel één waar informatie over te vinden is. Je ooggetuige kan een bekend historisch persoon zijn -dus iemand die echt heeft geleefd en die we kennen uit de bronnen - of je mag iemand verzinnen. Je mag dus zowel de persoon als de gebeurtenis zelf kiezen.


    En nu komt het leuke. Ik kan dus helemaal niks verzinnen en als ik iets had was er niet genoeg informatie over te vinden. Mijn brein laat me een beetje in de steek na de tentamens... Dus.. Heeft iemand ideeën voor me? Het moet tussen 500 en 1990 zijn.

    Alvast bedankt!
    x


    A life is an experiment. The more experiments you make the better.

    Misschien iets met Anne Frank of de tweede wereldoorlog?


    -

    Mangata schreef:
    Misschien iets met Anne Frank of de tweede wereldoorlog?


    Daar kun je heel veel mee


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Doe Lodewijk XIV met z'n zonnekoningsjurkje. 8D Of een ooggetuige op de moord van Franz Ferdinand. Daar moeten vast wel bronnen over te vinden zijn (al dan waarschijnlijk niet geheel objectief, maar goed.)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als je iets spectaculairs wilt, kun je denken aan een revolutie (Frans of Russisch) of een grote slag, zoals die bij Waterloo. Als je iets dramatischer wilt doen, kun je de eerste of tweede wereldoorlog pakken. Er is bijvoorbeeld bekend dat de Duitse en Engelse troepen op kerstavond samen liedjes zongen en voetbal speelden. Daar is vast wel meer over te vinden met behulp van google.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Zoals Wiarda zei: Moord op Franz Ferdinand, wat het begin van WO I inleide?

    Wel leuke opdracht, hehe, veel leuker dan wat ik voor mn PO heb moeten doen.


    Stenenlikker

    Bedankt voor de ideeën, ik heb er echt veel aan (:


    A life is an experiment. The more experiments you make the better.

    Persoonlijk zou ik gaan voor Henry VIII, die koning van Engeland was en zes vrouwen heeft gehad. Hij was tevens degene die heel Engeland protestants heeft verklaard en zich dus afkeerde van de paus in Rome, puur omdat hij zo kon scheiden van een van zijn vrouwen. Hij is van twee vrouwen gescheiden, heeft twee laten onthoofden, een is gestorven en zijn laatste vrouw overleefde het, wat voornamelijk kwam omdat Henry doodging. Hij wilde graag een mannelijke erfgenaam, vandaar al de vrouwen.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Misschien een ooggetuige van de beroemde speech van Martin Luther King? Of anders misschien zoals hierboven gezegd iets rondom de moord op Franz Ferdinand?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik zou het over de eerste wereldoorlog doen. Misschien over een Duitse student die aan het front ging vechten? (Er is een Duitse begraafplaats in Langemark, vlakbij Ieper, die ook wel het Studentenfriedhof genoemd wordt)

    Heel veel mensen weten er namelijk niet van, maar het is wel ontzettend interessant! (Nou ja, dat vind ik zelf dan)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De moord op de Romanovs vind ik zelf razend interessant.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mylintis schreef:
    Persoonlijk zou ik gaan voor Henry VIII, die koning van Engeland was en zes vrouwen heeft gehad. Hij was tevens degene die heel Engeland protestants heeft verklaard en zich dus afkeerde van de paus in Rome, puur omdat hij zo kon scheiden van een van zijn vrouwen. Hij is van twee vrouwen gescheiden, heeft twee laten onthoofden, een is gestorven en zijn laatste vrouw overleefde het, wat voornamelijk kwam omdat Henry doodging. Hij wilde graag een mannelijke erfgenaam, vandaar al de vrouwen.

    Ik ben zo voor! DOEN!

    Marie Antoinette van Oostenrijk?
    "S’ils n’ont pas de pain qu'ils mangent de la brioche!" (meestal vertaald als: Als ze geen brood hebben, dan eten ze toch cake!)


    'Nobody said it was easy

    Uhm... De moord op Jean-Paul Marat die door Charlotte Corday is gepleegd, vind ik ook erg interessant. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Vhagar schreef:
    De moord op de Romanovs vind ik zelf razend interessant.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mhe ik dacht aan WO2 maar ik lees veel meer originele ideeën haha


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Of iets van de Borgia's uit Italië ? Rodrigo Borgia/Alexander VI was van 1492 tot 1503 paus.