• Hey!
    Oké, ik ben een geweldige uitsteller. Ik kom er dus vandaag weer achter dat ik iets morgen moet inleveren bij geschiedenis :'D
    Het gaat om een ooggetuigenverslag. Dit is de opdracht:

    In deze PO ga je je inleven in een historisch persoon die een gebeurtenis meemaakt. De gebeurtenis moet echt gebeurd zijn; die mag je niet verzinnen. Het hoeft echter geen keerpunt in de geschiedenis te zijn, het mag ook een kleinere gebeurtenis zijn maar wel één waar informatie over te vinden is. Je ooggetuige kan een bekend historisch persoon zijn -dus iemand die echt heeft geleefd en die we kennen uit de bronnen - of je mag iemand verzinnen. Je mag dus zowel de persoon als de gebeurtenis zelf kiezen.


    En nu komt het leuke. Ik kan dus helemaal niks verzinnen en als ik iets had was er niet genoeg informatie over te vinden. Mijn brein laat me een beetje in de steek na de tentamens... Dus.. Heeft iemand ideeën voor me? Het moet tussen 500 en 1990 zijn.

    Alvast bedankt!
    x


    A life is an experiment. The more experiments you make the better.

    Ieyasu Tokugawa (doubt that a lot of people know the fella) had z'n eigen twintigjarige zoon opdracht gegeven zichzelf te vermoorden anno 1600, misschien wat later. Dat moet een behoorlijke impact zijn geweest ;o.
    En vooral leuk om te doen omdat de normen en waarden van de mensen destijds zo enorm verschilden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Misschien iets over Maria Swanenburg. Ziij was een Nederlandse seriemoordenaar, een tijdje voor de Industiële Revolutie.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2015 - 21:43 ]


    I solemly swear that I am up to no good

    Ik vind Bloody Mary, Henry VIII en Filips II wel interessante personen.


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Mangata schreef:
    Misschien iets met Anne Frank of de tweede wereldoorlog?


    lekker origineel...


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Jeanne d'arc


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ik heb dat ook ooit eens moeten doen. Heb toen een verslag geschreven over een verzetsstrijder in de tweede wereldoorlog. Ik vond dat juist super gaaf om te doen :)


    Life is hard and then we die

    Ik dacht meteen aan de moordaanslag van Princip op kroonprins Franz Ferdinand (met als gevolg eigenlijk de Eerste Wereldoorlog). Het verbaasde me een beetje dat ik dus niet de enige was(;

    Zelf vindt ik die dingen uit WO2 echt gaan vervelen, omdat zoveel mensen het daar over hebben en dat onderwerp echt heel vaak langskomt. Niet dat het erg is dat dat zo is (het is natuurlijk best begrijpelijk), maar naar mijn mening is het gewoon iets leuker om iets anders te nemen. Maar als je in WO2 geïnteresseerd bent, houd ik je niet tegen!

    [ bericht aangepast op 6 feb 2015 - 15:27 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…