• De stelling van deze week luidt:
    Er is maar één gepaste straf voor Syriëstrijders en dat is de doodstraf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou graag ja zeggen maar dan zijn we geen haar beter dan hen.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Naevia schreef:
    Ik ben zelf voor deze stelling. Het mag misschien erg cru klinken, maar ik vind de doodstraf meer dan gepast voor mensen die de benaming 'menselijk' niet eens waard zijn. Deze strijders zijn barbaren. Ze vernederen hun gijzelaars en snijden vervolgens hun keel door terwijl ze het opnemen. Ze steken iemand levend in brand terwijl deze man nota bene in een kooi wordt gehouden. Alsof hij niet meer is dan een dier op de slachtbank.
    Waarom zouden we deze terroristen niet de doodstraf geven? Omdat we dan geen haar beter dan hen zijn? Een executie wordt tegenwoordig op een zo humaan mogelijke manier uitgevoerd, in tegenstelling tot de fysieke en mentale martelingen die deze strijders toepassen.
    De doodstraf is in vele landen, en dus nog niet eens in elk land, afgeschaft omdat het wel eens voorkwam dat iemand ten onrechte tot te dood werd veroordeeld. Daarnaast zou het ethisch onverantwoord zijn, en dat is tevens de enige reden waar ik me in kan vinden om de doodstraf niet toe te passen in deze situatie. In deze situatie bestaat er ook weinig kans dat je iemand ten onrechte veroordeeld. En mocht er alsnog twijfel bestaan, dan kunnen DNA-testen vaak genoeg uitwijzen.
    We hebben in deze moderne tijd al zoveel tot onze beschikking, dat de doodstraf niet eens pijnlijk hoeft te zijn. Een dodelijke injectie is snel en vrijwel pijnloos. In mijn ogen is dat dan ook niet gewelddadig of onmenselijk. En daarnaast is het nog altijd beter dan levend verbrand worden of onthoofd worden, want als we écht tot hetzelfde niveau als deze misdadigers willen zinken, zouden we zulke straffen toepassen, waar ik dan wel tegen ben.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Levitas schreef:
    (...)

    Oh, ik dacht juist van niet. Want ik hoor altijd van kinderen dat er in de Koran staat dat je mensen niet mag vermoorden of pijn mag doen.


    Dat klopt inderdaad. Er staan echter wel hier en daar verwijzingen naar de Jihad in de Koran, Mohammed pleegde ook geweld trouwens, maar volgens gewone moslims mag de Jihad niet gevolgd worden. IS baseert zich bovendien in eerste instantie op andere geschriften. De koran is niet hun enige boek.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Naevia schreef:
    Ik ben zelf voor deze stelling. Het mag misschien erg cru klinken, maar ik vind de doodstraf meer dan gepast voor mensen die de benaming 'menselijk' niet eens waard zijn. Deze strijders zijn barbaren. Ze vernederen hun gijzelaars en snijden vervolgens hun keel door terwijl ze het opnemen. Ze steken iemand levend in brand terwijl deze man nota bene in een kooi wordt gehouden. Alsof hij niet meer is dan een dier op de slachtbank.
    Waarom zouden we deze terroristen niet de doodstraf geven? Omdat we dan geen haar beter dan hen zijn? Een executie wordt tegenwoordig op een zo humaan mogelijke manier uitgevoerd, in tegenstelling tot de fysieke en mentale martelingen die deze strijders toepassen.
    De doodstraf is in vele landen, en dus nog niet eens in elk land, afgeschaft omdat het wel eens voorkwam dat iemand ten onrechte tot te dood werd veroordeeld. Daarnaast zou het ethisch onverantwoord zijn, en dat is tevens de enige reden waar ik me in kan vinden om de doodstraf niet toe te passen in deze situatie. In deze situatie bestaat er ook weinig kans dat je iemand ten onrechte veroordeeld. En mocht er alsnog twijfel bestaan, dan kunnen DNA-testen vaak genoeg uitwijzen.
    We hebben in deze moderne tijd al zoveel tot onze beschikking, dat de doodstraf niet eens pijnlijk hoeft te zijn. Een dodelijke injectie is snel en vrijwel pijnloos. In mijn ogen is dat dan ook niet gewelddadig of onmenselijk. En daarnaast is het nog altijd beter dan levend verbrand worden of onthoofd worden, want als we écht tot hetzelfde niveau als deze misdadigers willen zinken, zouden we zulke straffen toepassen, waar ik dan wel tegen ben.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Histoire schreef:
    (...)

    Dat klopt inderdaad. Er staan echter wel hier en daar verwijzingen naar de Jihad in de Koran, Mohammed pleegde ook geweld trouwens, maar volgens gewone moslims mag de Jihad niet gevolgd worden. IS baseert zich bovendien in eerste instantie op andere geschriften. De koran is niet hun enige boek.


    Het ligt niet aan hun geloof, maar ja, toch zijn deze mensen heel anders dan gewone criminelen.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    "Ever mind the Rule of Three. Three times what thou gives, returns to thee. This lesson well, thou must learn. Thy only gets what thou dost earn."


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Levitas schreef:
    (...)

    Het ligt niet aan hun geloof, maar ja, toch zijn deze mensen heel anders dan gewone criminelen.


    Waarom? Ze hebben dezelfde menselijke natuur. Dat is wel iets zeer radicaal, zelfs racistisch om te zeggen... Waarop baseer je dat?

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 15:49 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Naevia schreef:
    Ik ben zelf voor deze stelling. Het mag misschien erg cru klinken, maar ik vind de doodstraf meer dan gepast voor mensen die de benaming 'menselijk' niet eens waard zijn. Deze strijders zijn barbaren. Ze vernederen hun gijzelaars en snijden vervolgens hun keel door terwijl ze het opnemen. Ze steken iemand levend in brand terwijl deze man nota bene in een kooi wordt gehouden. Alsof hij niet meer is dan een dier op de slachtbank.
    Waarom zouden we deze terroristen niet de doodstraf geven? Omdat we dan geen haar beter dan hen zijn? Een executie wordt tegenwoordig op een zo humaan mogelijke manier uitgevoerd, in tegenstelling tot de fysieke en mentale martelingen die deze strijders toepassen.
    De doodstraf is in vele landen, en dus nog niet eens in elk land, afgeschaft omdat het wel eens voorkwam dat iemand ten onrechte tot te dood werd veroordeeld. Daarnaast zou het ethisch onverantwoord zijn, en dat is tevens de enige reden waar ik me in kan vinden om de doodstraf niet toe te passen in deze situatie. In deze situatie bestaat er ook weinig kans dat je iemand ten onrechte veroordeeld. En mocht er alsnog twijfel bestaan, dan kunnen DNA-testen vaak genoeg uitwijzen.
    We hebben in deze moderne tijd al zoveel tot onze beschikking, dat de doodstraf niet eens pijnlijk hoeft te zijn. Een dodelijke injectie is snel en vrijwel pijnloos. In mijn ogen is dat dan ook niet gewelddadig of onmenselijk. En daarnaast is het nog altijd beter dan levend verbrand worden of onthoofd worden, want als we écht tot hetzelfde niveau als deze misdadigers willen zinken, zouden we zulke straffen toepassen, waar ik dan wel tegen ben.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 17:37 ]


    .......

    Histoire schreef:
    (...)

    Waarom? Ze hebben dezelfde menselijke natuur. Dat is wel iets zeer radicaal, zelfs racistisch om te zeggen... Waarop baseer je dat?


    Je begrijpt me verkeerd.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 12:43 ]


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Minx schreef:
    Dat vind ik persoonlijke niet.
    Deze mensen zijn vreselijk slecht bezig. Maar waarom is de doodstraf afgeschaft in bepaalde landen?
    Als we syriëstrijders willen straffen dan gaan we een andere manier moeten zoeken dan de doodstraf.
    Want als deze uitgevoerd wordt op de radicalen dan zijn we niet veel beter.
    Ik vind dat de doodstraf onderde term geweld valt, en geweld los je niet op met geweld.


    Ik ben het met Minx eens, maar ik vind toch dat de IS strijders het verdienen. Mensen levend verbranden en neerschieten alleen om hun geloof?? Alsjeblieft kom op zeg. Het zijn een stel ratten daar!!! Misschien is het beter ze allemaal levenslang te geven. Want inderdaad, geweld los je niet op met geweld. Maar, toch vind ik ook, dat als we ze de doodstraf geven, we dan niet even slecht zijn als zij: aangezien zij het allemaal hebben gedaan tegen onschuldige mensen om hun geloof, en wij hun straffen voor hun misdaden. Ik vind zeker dat ze aangepakt moeten worden, maar ik denk toch dat een levenslange gevangenisstraf ( en een goeie psychiater) beter zou zijn. Die mensen zijn gewoon enorm gestoord!!

    Gewoon voor altijd opsluiten. Ik vind dat levenslang ook echt levenslang moet zijn, zeker met deze mensen. Als ze dan nog onhandelbaar zijn, en een gevaar zijn voor andere gevangenen...Om heel eerlijk te zijn ben ik het niet eens met de doodstraf met dit geval. Deze mensen willen als een martelaar sterven. Dus ze doden, zal de moraal van de rest alleen maar opzwepen. Ik vind het een lastige situatie, om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat je ze het beste kunt opsluiten, maar je moet ze buiten de media houden. Zorg ervoor dat ze wereld ze vergeet, zodat de moraal van de niet wordt beïnvloedt, denk ik dan.


    Fus Ro Dah!

    Haerolin schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Er is maar één gepaste straf voor Syriëstrijders en dat is de doodstraf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Dit is wel een beetje wreed. Maar ik begrijp het wel. Ik vind alleen wel dat ze levenslang verdienen.
    Dit is wel een korte meinig maar dat komt omdat mijn ex vriendje het zelfde geloof heeft als de Siëryers.

    Xx mij

    Levitas schreef:
    (...)

    Je begrijpt me verkeerd.


    Wat bedoel jij het dan?

    [ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 20:09 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als we ze de doodstraf zouden geven word het erger je lost er niks mee.

    Farid schreef:
    Als we ze de doodstraf zouden geven word het erger je lost er niks mee.


    Dat denk ik juist wel, want als je alle ISstrijders vermoord, ziet iedereen dat ze niet dezelfde kant op moeten gaan. De doodstraf is misschien wel hard, maar ik vind toch dat levenslang veel te soft is voor deze mensen.