• Alien Asylum!


    Regels

    ° Minimum van 250 woorden.
    ° Bestuur enkel je eigen personage, tenzij
    je toestemming hebt van een ander.
    ° Geen Gary-Stu's en Mary Sue's.
    Ik lees alle rollen en zal er ook pietluttig
    op reageren als het niet goed is!
    ° 16+ is toegestaan.
    ° Naamsveranderingen doorgeven.
    ° Alleen ik maak nieuwe topics.
    ° Maximaal 3 personage's, in variatie.
    ° Ruziemaken doe je maar ergens anders.
    ° Reserveringen blijven 5 dagen staan.
    ° Geef mensen de kans om rustig te reageren.
    ° Hou het realistisch!
    ° Ik waardeer het niet als mensen van te voren
    dingen afspreken. Als je dit doet en ik het merk,
    lig je er gelijk uit.

    Topics

    Rollentopics: 1
    Praattopics: 1
    Speeltopics: 1


    Aliens zijn op de een of andere manier gefascineerd door mensen. Ze proberen hen door en door te leren kennen, hun gebruiken, hun gewoonten en zelfs alle abnormale dingen, zoals hun ziektes en gektes. Niet door ze mee te nemen naar hun ufo en te 'proben', maar door ze van dichtbij te bestuderen en na te doen terwijl ze alle informatie in zich opnemen. Ze zijn al een tiental jaren op aarde om de mens te bestuderen, maar hebben recent een nieuw project op gezet om ook de gekke kant van de mensen te onderzoeken. Zo hebben ze een inrichting voor mensen met psychische klachten overgenomen. De aliens die er zitten, zijn bekend met normale gebruiken van mensen, maar niet met dit.

    Enkele regels voor de rollen:
    ° Ik wil dat elke aandoening maar éénmaal voorkomt, enkel een alien mag een dezelfde aandoening hebben als een mens, waardoor de aandoening dan twee keer mag voorkomen. Je mag aandoeningen claimen voor je je rol aanmaakt, maar deze mag je dan niet meer veranderen. Wees er dus zeker welke je wilt en kiest. Bij twijfel vragen.
    ° Verslavingen tellen niet als aandoening.
    ° Enkel 1 aandoening per persoon.
    ° Ik wil dat je het opgegeven lijstje gewoon precies zo invult, ik hoef er geen gedoe mee.
    ° De patiënten zitten in de inrichting omdat ze een gevaar vormen voor de samenleving, voor zichzelf of niet meer kunnen functioneren in de samenleving, hou daar rekening mee bij het schrijven van je rol.

    Rollen

    Patienten
    ° Molly Elise Montgomery | Assassin | Anorexia Nervosa | Mens
    ° Mariana Valentina Domínguez | Maseo | Theatrale persoonlijkheidsstoornis | Mens
    ° Ella Harroldson / "Lucy" |Wiarda | Dissociatieve identiteitsstoornis | Mens

    ° Shaun Hugh Springfield | Gonplei | Dwangstoornis | Mens
    ° Arthur Stark | Kaj | | Syndroom van Cotard | Mens
    °


    Werknemers
    °
    °
    °

    ° Charles Patterson | Assassin | Psycholoog | Alien
    °
    °


    Invullijstjes

    Rol: Patiënt
    Mens/alien:
    Naam:
    Leeftijd: 16+
    Geslacht:
    Aandoening:
    ° Naam aandoening
    ° Beschrijving wat het is en hoe het zich uit op je personage
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Rol: Werknemer
    Mens/alien:
    Naam:
    Leeftijd: 22 +
    Geslacht:
    Baan: [keuze uit directeur, zuster/verpleger, dokter, psychiater]
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:


    Aliens

    ° De aliens lijken normaal gesproken niet op mensen, ze hebben waarnemingsfilter dat ervoor zorgt dat iedereen ze ziet als mensen. Ze hebben wel dezelfde 'maten', hoe groot ze zijn, hoe lang hun armen of benen zijn, is hetzelfde als bij mensen. Hun huid heeft echter een grauwe kleur en hun ogen zijn een stuk groter. Ze hebben echter niet dezelfde levensverwachting, ze kunnen veel ouder worden, 500 is de gemiddelde levensverwachting.
    ° De aliens komen als patiënten in de inrichting, maar ook als werknemers om de mensen zo goed mogelijk te bestuderen. Ze gedragen zich in eerste instantie als een stereotype, maar passen zich aan als ze leren.
    ° Ze weten veel van de mensen, maar dit is hun eerste keer op aarde en de eerste keer dat deze aliens echt contact hebben met mensen.
    ° Ze komen eens in de week bij elkaar om informatie uit te wisselen, wat op schijfjes gebrand wordt en verstuurd wordt naar hun thuiswereld, welke in een ander sterrenstelsel ligt.


    Het gebouw

    Het is een nieuwerwetse faciliteit met allerlei goede, high tech spullen. Het gebouw heeft twee verdiepingen en een kelder. De kelder is gewoon een opslag voor medicatie en andere spullen. Alleen medewerkers kunnen daar komen. Er zijn slaapplekken voor degene die er 's nachts slapen en een personeelskamer. Hier komen de aliens ook samen elke week.
    Dan heb je de egane grond. Hier vind je de entree, de behandelkamers en vrijetijdsruimtes. Elke psychiater heeft een eigen kantoortje waar ze patiënten individueel in spreken.
    Op de eerste verdieping heb je de slaapkamers voor patiënten. Ze zijn heel normaal met een bed, een bureau en wat persoonlijke spulletjes. Kan je echter niet omgaan ermee, dan krijg je een kamer zonder spullen en met alleen een matras, voor je eigen veiligheid. Ze slapen alleen op een kamer, maar delen een badkamer met dezelfde sekse.


    De kat


    De kat van iedereen
    Naam:
    Kira
    Ras:
    Abessijn
    Geslacht:
    Vrouwelijk
    Karakter:
    Speels, oplettend, vriendelijk, dapper.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 12:50 ]


    Your make-up is terrible

    Oeeeh, dit klinkt cool! :9~ Helaas heb ik niet heel veel ervaring met verschillende stoornissen (op depressie en angststoornis na, maar dat vind ik ook weer zo cliché), maar zou ik iemand mogen claimen met een dissociatieve identiteitsstoornis? Het liefst een menselijk meisje, maar als er daar nu al teveel van zijn, mag het ook best een jongen zijn. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Jonty = Gonplei


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wiarda schreef:
    Oeeeh, dit klinkt cool! :9~ Helaas heb ik niet heel veel ervaring met verschillende stoornissen (op depressie en angststoornis na, maar dat vind ik ook weer zo cliché), maar zou ik iemand mogen claimen met een dissociatieve identiteitsstoornis? Het liefst een menselijk meisje, maar als er daar nu al teveel van zijn, mag het ook best een jongen zijn. c:


    Die moeten er ook zijn. :Y)
    Anyway, je staat erbij. ;3


    Your make-up is terrible

    Ik schrijf me toch maar niet in, sorry :)

    x Stefanie.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 18:37 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Net de laatste aanpassingen gedaan, hopelijk zijn mijn personages goed ^^

    X Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    mysterieus schreef:
    Net de laatste aanpassingen gedaan, hopelijk zijn mijn personages goed ^^

    X Stefanie.


    Sorry, ze zijn bij lange na niet uitgebreid genoeg beschreven. Het uiterlijk moet ook nog beschreven worden en de patiënten mogen maar één stoornis hebben.


    Your make-up is terrible

    Mag ik een mannelijke patiënt? Ik ga nu op zoek naar een aandoening en zal dan beginnen met mijn rol (;


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Rol: Patiënt

    Mens/alien: Mens

    Naam: Ella Harroldson / "Lucy"

    Leeftijd: Zeventien

    Geslacht: Vrouw

    Aandoening: Dissociatieve identiteitsstoornis, een stoornis die vaak wordt verward met schizofrenie. In tegenstelling tot schizofrenie heeft iemand die aan deze stoornis lijdt geen last van stemmen in zijn/haar hoofd, maar is zijn/haar persoonlijkheid compleet gespleten. Dit komt meestal door een groot trauma in de (vroege) jeugd waar de patiënt dusdanig slecht mee om kon gaan, dat hij/zij dat weg moest stoppen in een compleet andere persoonlijkheid, die dat trauma vervolgens met zich mee draagt zodat de patiënt er niet meer aan hoeft te denken.
    In Ella's geval heeft haar jeugd geleid tot het ontstaan van Lucy, een persoonlijkheid waar zij persoonlijk pas vanaf weet sinds ze in de inrichting zit, want iedere keer dat Lucy de leiding neemt, herinnert ze zich er na afloop heel weinig meer van.

    Innerlijk: Ella is een mensenmens, maar geen prater. Ze vindt het gewoon prettig om mensen om zich heen te hebben die het praatwerk voor haar doen; een boek lezen in een volle woonkamer is natuurlijk honderd keer gezelliger dan op een afgelegen plek. Als iemand dan wel een echt, diepgaand gesprek met haar wil houden, is ze snel geneigd om de conversatie zo te laten lopen dat het niet al te lang over haarzelf gaat, omdat ze zich daar simpelweg niet prettig bij voelt. Een meisje zonder al te veel interessante talenten (afgezien van het winnen van bordspellen, wat voor praktisch nut dat ook mag hebben) of karaktertrekjes, maar met een sterke wil als het nodig is.

    Lucy is een iets ander verhaal. Toen Ella als vierjarig kind door een (wat zij dacht) man is misbruikt, heeft ze dit geen plekje kunnen geven en heeft ze zich heel lang heel erg machteloos gevoeld. Het leek allemaal beter te gaan toen Ella die herinneringen wegdrukte, maar des te ouder ze werd, des te vaker er gaten in haar geheugen ontstonden en ze woedeaanvallen kreeg waar ze zich achteraf bijna niets meer van kon herinneren. Door de enorme onmacht waar ze jarenlang mee heeft gekampt, is Lucy uitgegroeid tot een extreem angstig persoon, wat zich uit in zowel woede naar de wereld als woede naar zichzelf. Ze is uiteindelijk opgenomen na een scène waarin ze op haar vijftiende in complete paniek eerst een goede vriendin met een mes bedreigde en vervolgens haar eigen arm open sneed - ook iets war ze zich achteraf enorm om heeft geschaamd, maar geen eigen herinnering meer aan heeft. Waar Ella het grijze muisje is, is Lucy de kat die je zonder handschoenen niet op zou moeten pakken.

    Uiterlijk: [FC: Lottie Moss, ik heb expres alleen deze foto ingevoegd aangezien je hierop kan zien hoe ze eruit zou zien met korter haar dan ze werkelijk heeft]
    Ella is zeventien, maar door haar fijne gezichtje en niet al te lange bouw (1.65 m) komt ze vaak wat jonger over. Ze is vrij dun en heeft niet veel 'mooie rondingen' of hoe men die tegenwoordig ook noemt; ze had nog goede hoop dat dat nog zou komen, maar het begint zo langzamerhand wel duidelijk te worden dat dat laatste staartje puberteit haar geen grotere borsten of bredere heupen gaat geven. Iets wat haar wederom iets jonger laat lijken. Ze heeft een fijn gezichtje en halflang, blond haar.

    Extra: Ondanks het feit dat "Lucy" Ella redelijk functioneel maakt, vindt ze het nog steeds extreem onprettig als mannen haar aanraken. In zekere gevallen kan dit ook tot een 'omschakeling' leiden.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 15:01 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dat is een heel interessant idee en ik vind inderdaad dat het zeker een optie is voor deze RPG!


    Your make-up is terrible

    Okidoki, dan wordt het iets in die trant. c:

    Des te meer ik me inlees, des te meer ik me helaas wel realiseer dat DIS iets is wat eigenlijk vrijwel altijd hand in hand gaat met depressie, zelfverwonding en ook vrij vaak suïcidale neigingen. Nou voelt het wel als een soort dubbele aandoening voor één rol, maar ik ben bang dat als ik dat weglaat, ik DIS helemaal verkeerd portretteer waar ik stiekem nu ook al bang voor ben. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Okidoki, dan wordt het iets in die trant. c:

    Des te meer ik me inlees, des te meer ik me helaas wel realiseer dat DIS iets is wat eigenlijk vrijwel altijd hand in hand gaat met depressie, zelfverwonding en ook vrij vaak suïcidale neigingen. Nou voelt het wel als een soort dubbele aandoening voor één rol, maar ik ben bang dat als ik dat weglaat, ik DIS helemaal verkeerd portretteer waar ik stiekem nu ook al bang voor ben. :x


    Maar dat is zijn dingen die gepaard gaan met, of eerder resultaat zijn van. De hoofdaandoening is toch gewoon DIS? Ik bedoelde meer dat je niet dat moet doen en dan nog andere dingen erbovenop die niks met elkaar te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld schizofrenie en een eetstoornis. Dat heeft verder niks met elkaar te maken.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Maar dat is zijn dingen die gepaard gaan met, of eerder resultaat zijn van. De hoofdaandoening is toch gewoon DIS? Ik bedoelde meer dat je niet dat moet doen en dan nog andere dingen erbovenop die niks met elkaar te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld schizofrenie en een eetstoornis. Dat heeft verder niks met elkaar te maken.


    Oh, zo! Dan is er geen probleem, dankje voor de opheldering. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Rol:
          Patiënt
    Mens/alien:
          Mens
    Naam:
          Molly Elise Montgomery
    Leeftijd:
          21
    Geslacht:
          Vrouwelijk
    Aandoening:
          ° Anorexia Nervosa
          ° Molly leidt aan deze eetstoornis, wat voor haar vooral inhoudt dat ze de hele dag bezig is met eten, of vooral niet eten, en bewegen. Ze is de hele dag bezig met excuses verzinnen om niet te eten, manieren waarop ze haar eten kan weg smokkelen en het bijhouden van wat ze eet. Dit komt vooral door haar lage zelfbeeld, wat je ook heel erg aan haar zal merken.
    Innerlijk:
          Molly zal worden omschreven als een obsessieve, depressieve doemdenker die zich weinig lijkt aan te trekken en soms een tikkeltje apathisch kan ogen. Haar apathie en obsessieve gedrag staan lijnrecht tegenover elkaar. Dat komt vooral omdat mensen niet snel doorhebben dat Molly ergens obsessief mee bezig is, ze kan het goed voor zichzelf houden en verstoppen voor anderen. Naast haar obsessie met wel/niet eten en bewegen, heeft ze nog verschillende andere obsessies, die iets minder sterk naar buiten komen. Haar apathie geld voor de rest, het lijkt net alsof ze nergens om geeft wat je haar vertelt. Soms kan ze je gewoon doods aanstaren zonder een woord te zeggen.
          Verder heeft Molly een erg duister gevoel voor humor, ze is erg sarcastisch en scheld nogal graag. Ze vind het alles behalve erg om de meest duistere of slechte situaties voor je uit te schetsen als er iets gebeurd, of als iemand anders ergens angstig voor is. Zelf heeft ze geen last van een angststoornis, behalve dan in betrekking met haar Anorexia. Hierdoor is het geen goed idee om Molly bij fragiele patiënten te laten.
          Soms lijkt het wel alsof Molly bijna geen gevoel heeft, maar dat is onjuist. Over haar uiterlijk is ze namelijk erg onzeker, maar andere dingen, zoals haar innerlijk, kunnen haar inderdaad gewoon gestolen worden. Toch heeft ze af en toe best behoefte aan menselijk gezelschap en kan ze best vrienden maken als ze zich ervoor inzet. Het komt helaas maar zelden voor dat ze echt om andere mensen geeft, maar als je bevriend met haar raakt, is ze wel het type dat voor je opkomt en je wilt helpen.
          Ook al is ze onzeker, ze zoekt nooit bevestiging bij anderen. Zo is ze geen flirt, lijkt ze totaal niet geïnteresseerd te zijn in jongens of zelfs vrouwen en krijgt ze niet graag complimentjes. Molly heeft toen ze wat jonger was een enkele keer seks gehad, maar daar is het ook bij gebleven. Ze zal lichamelijke pleziertjes als 'banaal' omschrijven omdat ze er zelf gewoon niet mee om kan gaan.
    Uiterlijk:
          Aan Molly kan je heel goed zien dat ze anorexia heeft. Ze heeft een bijzondere lengte van 1,78 en is erg dun, wat nog erger lijkt omdat ze zo lang is. Je ziet verschillende botten uitsteken als ze geen kleding draagt, maar ze draagt altijd behoorlijk wat lagen wijde kleding. Niet alleen om het te verhullen, maar ook omdat ze het zo snel koud krijgt.
          Van zichzelf heeft ze een erg bleke huid. Je kan wel zeggen dat het er ongezond uitziet, maar ze komt gewoon nooit buiten, zeker niet met weinig kleding aan. Haar lichaam was ook gaaf en vlekkeloos, maar tegenwoordig vind je er verschillende zelf aangebrachte littekens, maar ook een scala aan tatoeages omdat weer te verbergen. De meeste zal je echter nooit opmerken omdat het allemaal onder haar kleding verborgen zit.
          Molly's donkerbruine haar, dat vaak zwart lijkt, valt tot over haar borsten. Het is erg lang, maar ook erg dun en heeft een doffe uitstraling. Ze draagt het meestal in een vlecht. Ze heeft donkere, dunne wenkbrauwen en grijze ogen, omringd door donkere wimpers. Haar ogen lijken groter doordat haar gezicht ingevallen is. Hierdoor lijken haar bleke lippen ook voller.
    Extra:
          Hoe hypocriet het ook mag zijn, Molly heeft vaak een hekel aan andermans slechte gewoontes. Nagelbijten en roken zijn daar een veelvoorkomend voorbeeld van. Zelf heeft ze ook een paar irritante tics, zoals constant met haar voet of been wiebelen of over haar eigen botten strelen als ze zenuwachtig is.
          Molly is onder dwang opgenomen, aangezien ze een gevaar voor zichzelf is. Nog niet zo lang geleden is ze in het ziekenhuis geraakt door ondervoeding, wat haar hart niet meer aankon. Ze heeft een tijd op de IC gelegen en zodra haar lichaam het weer aankon, is ze in de inrichting opgenomen om beter te worden.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 13:51 ]


    Your make-up is terrible

    Mijn personages zijn af. ;3


    Your make-up is terrible

    In mijn ogen is Ella nu ook af. Is ze zo goedgekeurd? ^^ (Ik heb expres geen al te diepe beschrijving van het trauma zelf gegeven, deels omdat dat in de RPG zelf nog wel aan bod kan komen en omdat ik geloof dat de basis nu toch wel begrijpbaar is zonder walgelijke details.)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.