• Vandaag kreeg ik een idee voor RPG en aangezien het een hele tijd geleden is, dat ik een RPG ben gestart, besloot ik om even te vragen of er mensen aan mee zouden willen doen. En natuurlijk ook, omdat ik geen RPG wil starten waar niemand aan mee doet.

    Idee

    Een groep vrienden gaat samen op vakantie. In het dorp waar ze terecht komen, horen ze over een huis waar geesten zouden "wonen". Het huis staat al een aantal jaar te koop, maar niemand uit de buurt wil het kopen door de verhalen die rond gaan. En de inwoners van dit dorp gaan nooit naar dit huis. Er word gezegd dat de geesten, de mensen zijn die in het huis zijn om gekomen. Negen van de tien keer was dit geen natuurlijke dood en er word dan ook gezegd dat als je het huis binnen gaat, je laatste uren zijn in gegaan.

    De vriendengroep wil er een kijkje nemen oftewel de meeste van hen. Sommige geloven de verhalen en de inwoners. Zij willen niet naar het huis, maar worden over gehaald om toch mee te gaan. Want de inwoners zouden bijgelovige mensen zijn en geesten of spoken bestaan niet.

    Dus gaat de vriendengroep naar het huis. Zullen de verhalen waar zijn of niet?


    Ik moet alleen nog een paar dingen uit zoeken, als mensen hier in geïnteresseerd, zoals:

    - Amerika, Amityville
    - Het is een echt bestaand huis, een deel van de geschiedenis is dus echt gebeurd
    - Inwoners niet als rol
    - Geesten wel als rol

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 11:02 ]

    Zou je mee willen doen als dit een RPG word?


    Physics is awesome

    Ik vind het een leuk idee. Ik heb een tijd geleden echter aan een rpg meegedaan die hier op leek. Over de eerste twee vragen heb ik geen idee, maar persoonlijk zou ik inwoners als rollen niet zo leuk vinden, maar geesten wel. :c


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Heffron schreef:
    Ik vind het een leuk idee. Ik heb een tijd geleden echter aan een rpg meegedaan die hier op leek. Over de eerste twee vragen heb ik geen idee, maar persoonlijk zou ik inwoners als rollen niet zo leuk vinden, maar geesten wel. :c


    O, lijkt het echt veel er op? Zo ja, wat is hetzelfde? Want dan kan ik het veranderen.

    Goed om te weten dat je inwoners als rollen niet leuk vind, maar geesten wel.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    O, lijkt het echt veel er op? Zo ja, wat is hetzelfde? Want dan kan ik het veranderen.

    Goed om te weten dat je inwoners als rollen niet leuk vind, maar geesten wel.


    Nou, dat valt eigenlijk wel mee. Het idee van een huis met geesten en mensen die erheen gingen kwam aardig overeen, maar verder was dat het wel. Daar waren het ook mensen die elkaar niet kenden. Dus als ik jou was, zou ik niets veranderen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Heffron schreef:
    (...)

    Nou, dat valt eigenlijk wel mee. Het idee van een huis met geesten en mensen die erheen gingen kwam aardig overeen, maar verder was dat het wel. Daar waren het ook mensen die elkaar niet kenden. Dus als ik jou was, zou ik niets veranderen.


    Dat idee schoot door mijn idee, mensen die elkaar niet kenden, maar toen vroeg ik mij af waarom mensen met onbekenden samen naar zo'n huis zouden gaan. Dan verander ik niks.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat idee schoot door mijn idee, mensen die elkaar niet kenden, maar toen vroeg ik mij af waarom mensen met onbekenden samen naar zo'n huis zouden gaan. Dan verander ik niks.


    Haha idd, xD, dat moeten ze op kamp zijn ofs, anders zou ik ook niet zomaar met een stel vreemden een geestenhuis bezoeken.

    Leuk idee (Y)


    ~My Mind Is Free~

    Gotika schreef:
    (...)

    Haha idd, xD, dat moeten ze op kamp zijn ofs, anders zou ik ook niet zomaar met een stel vreemden een geestenhuis bezoeken.

    Leuk idee (Y)


    Dankjewel!

    Als je mee zou doen, zou je dan ook als rol optie geesten erbij willen?


    Physics is awesome

    Jaah, dat is wel grappig xd


    ~My Mind Is Free~

    Als titel wil ik, The Haunted House doen, maar ik twijfel want het klinkt best cliché en het is in het Engels. Spookhuis als titel vind ik niet zo, omdat ik dan moet denken aan een spookhuis op een kermis.


    Physics is awesome

    Ik heb even op internet gekeken en kwam een echt haunted house tegen. Het huis is inmiddels gerenoveerd en verkocht, sindsdien is er niks meer gehoord over paranormale activiteiten. Toch lijkt het mij wel geschikt.

    Dus ik heb alles wat ik nodig heb. Waarschijnlijk open ik binnenkort een rollentopic.


    Physics is awesome

    Mij lijkt het een leuk idee, maar misschien meer afwisseling in... Weet niet precies watvoor... Maar iedergeval meer afwisseling.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Sahariel schreef:
    Mij lijkt het een leuk idee, maar misschien meer afwisseling in... Weet niet precies watvoor... Maar iedergeval meer afwisseling.


    Bedankt voor de tip! Maar als ik niet weet op welke manier er meer afwisseling in moet, dan kan ik er niks mee.

    Dus heeft het geen nut, want het is niet precies of concreet.


    Physics is awesome

    Jah dat snap ik, ik denk dat je verder moet gaan en een klein verhaal lijn er bij zet, zodat je idee al gedeeltelijk word gepresenteert, en extra idee verzint zodat je meer kanten op kan met het verhaal aamgezien blijven hangen aam één verhaal ook niet leuk is.

    Heb je hier meer aan?


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Sahariel schreef:
    Jah dat snap ik, ik denk dat je verder moet gaan en een klein verhaal lijn er bij zet, zodat je idee al gedeeltelijk word gepresenteert, en extra idee verzint zodat je meer kanten op kan met het verhaal aamgezien blijven hangen aam één verhaal ook niet leuk is.

    Heb je hier meer aan?


    Ja, daar heb ik meer aan. Ik heb al een rillentopic geopend, maar ik ga nadenken over wat je zegt over een extra idee.


    Physics is awesome