• "All was well..."
    "Or not?"


    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit, wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Hogwarts begint maar daar begint de oorlog ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker, wie niet?



    Personages:
    Vrouwen:
    X Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum 1.3
    X Gereserveerd • Camille Elizabeth Hamilton • Heffron 1.1
    X Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l 1.3
    X Gereserveerd • Nina Chanel Matthews • Eleutheromania 1.8
    X Gereserveerd • Alastor
    X Ailey Amira Malfoy • Iniminicum 1.4
    X Lordaine Raven Garroway • Sabaism 1.3
    X Ophelia Florence Henderson • McGonnagall 1.5
    X Victoria Scarlett Adams • CaptainKush 1.6
    X Delia Violet Malfoy • Ameliorate 1.9
    X Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter 1.6
    X Juliette Gracelynn Thatcher • Teater 1.9

    Mannen:
    X Remus Bill Lupin • Cave 1.8
    X Alfred Lucas Woodford • Nimble 1.3
    X Gereserveerd • Alastor
    X Jasper Ollivander • McGonnagall 1.5
    X Dominic Alexander Gray • Shadowhunter 1.4
    X David James Adams • CaptainKush 1.4
    X Isaac Carrow • Nimble 1.8
    X Gereserveerd • Edward Theodore Lupin • Trohman 1.11
    X Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery • Dumbledore 1.6


    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Head Girl: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Gryffindor Prefect:
    Gryffindor Prefect: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Hufflepuf Prefect:
    Hufflepuf Prefect:
    Ravenclaw Prefect:
    Ravenclaw Prefect: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Slytherin Prefect:
    Slytherin Prefect: Ophelia Florence Henderson



    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Nina Chanel Matthews • Eleutheromania
    Chaser: Camille Elizabeth Hamilton • Heffron
    Beater: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Beater:
    Keeper: Edward Theodore Lupin • Trohman
    Seeker: Remus Bill Lupin • Cave

    Hufflepuf:
    Captain: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Seeker:

    Ravenclaw:
    Captain: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser:
    Chaser: Lordaine Raven Garroway • Sabaism
    Beater: Delia Violet Malfoy • Ameliorate
    Beater: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Keeper: Juliette Gracelynn Thatcher • Teater
    Seeker: Jasper Ollivander • McGonnagall

    Slytherin:
    Captain: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Chaser: David James Adams • CaptainKush
    Chaser: Victoria Scarlett Adams • CaptainKush
    Chaser:
    Beater: Isaac Carrow • Nimble
    Beater:
    Keeper:
    Seeker: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l



    Regels:
    - Er is geen woordenminimum per post maar houd het redelijk
    - Houd jongens, meisjes en afdelingen een beetje gelijk
    - Ik wil dat je rol uit minimaal achthonderd worden bestaat, dit moet haalbaar zijn
    - Je kan de kinderen van de Next Generation bespelen
    - Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is om onbewust buitensluiten te voorkomen
    - Zonder toestemming niet de personages van anderen besturen
    - Geen perfecte personages, iedereen heeft zijn goede en slechte kanten
    - Houd het gezellig
    - 16+ mag, maar zet er een waarschuwing bij of zet het onder een spoiler voor degenen die het liever niet lezen.
    - Reservaties blijven vier dagen staan
    - Alleen ik maak de topics aan, tenzij anders aangegeven
    - Er is een maximum van drie personages per persoon



    Het begin:
    Iedereen komt aan op perron negen driekwart voor een nieuw jaar op Hogwarts. Er heerst echter een gespannen sfeer. De oorlog is in volle gang en iedereen is bang om hun vrienden en klasgenoten niet meer terug te zien.


    Het nieuws van 01/09
    - De muggle born tovenaar Jack Ellis is al twee weken vermist.
    - Er zijn lijken van een tovenaar en een heks gevonden, mogelijk een getrouwd stel.


    -

    Juliette Gracelynn Tatcher


    Ravenclaw | Keeper | 6th Year

    'Nee,' zei de Gryffindor bijna direct. Nee, natuurlijk zou niet iedereen terugkomen. Een meisje dat een jaar lager zat dan mij, maar ook in Ravenklauw, was al sinds midden juli vermist en het beterde er niet op. 'Ik denk wel dat bijna heel Gryffindor er gaat zijn.' Natuurlijk gaat heel Gryffindor er zijn. Drie kwart heeft de moed om terug te keren en het overige kwart durft niet toe te geven dat hij of zij de moed niet heeft, en komt dus toch maar terug. Op dat moment valt Nina haar naam van rechts. Ik herken hem bijna onmiddellijk, het is Lukah, een andere Gryffindor. Ik ken ook hem niet heel goed, maar ik ken de namen van bijna iedereen en ik mag hem wel. Ik ben dan ook heel blij als ze niet gewoon met hun tweetjes verder gaan, want dat had ik al meermaals meegemaakt. Ik was altijd als één van de eersten van mijn afdeling op het perron, en dan is het niet aangenaam als je met niemand kunt praten. 'Mijn ouders,' verklaarde Lukah. 'Mijn vakantie was goed. We zijn naar Spanje geweest, naar de zon. Je kent het - dreuzelouders,' antwoordde hij op Nina's vraag.
    'Zelfs dat is beter dan heel de zomer in Cardiff doorbrengen waar niemand een deftig accent heeft,' lachte ik, gedeeltelijk in mezelf.
    'Hoe was jullie vakantie?' vroeg hij dan. 'Mochten jullie überhaupt wel terug komen of zijn jullie stiekem gegaan?' Ik had mijn vader bewusteloos in slaap moeten laten vallen door middel van een toverdrank en dan mijn moeder praktisch moeten dwingen me naar hier te voeren, maar ik besloot het maar niet te zeggen. Dat zou niet bepaald goed overkomen, en ik had er zo mijn vragen bij of het wel mocht.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    -muggles kunnen niet op perron 9 3/4 komen hea en Nina stond daar in iedergeval-


    take me back to the basics and the simple life

    Eleutheromania schreef:
    -muggles kunnen niet op perron 9 3/4 komen hea en Nina stond daar in iedergeval-


    [Ik dacht van wel, in het boek werd gezegd hoe Lily Evans ouders haar uitzwaaiden van op het perron. Ze weten er enkel niet vanaf.]


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Eleutheromania schreef:
    -muggles kunnen niet op perron 9 3/4 komen hea en Nina stond daar in iedergeval-


    [Oh sorry, ik heb er overheen gelezen dat ze daar was. Zal ik het veranderen of negeren we het gewoon?]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Teater schreef:
    (...)

    [Ik dacht van wel, in het boek werd gezegd hoe Lily Evans ouders haar uitzwaaiden van op het perron. Ze weten er enkel niet vanaf.]


    Ooh. Zal wel tho

    &Dumbledore: ignore hehe


    take me back to the basics and the simple life

    Nina Chanel Matthews
    Chaser • Gryffindor

    “You wanna fly, you gotta give up the shit that weighs you down."


          "Mijn ouders." bracht Lukah uit, waarschijnlijk als verklaring voor het feit dat hij lichtelijk verstijfde, en redelijk rood werd. Ik glimlachte. "Mijn vakantie was goed. We zijn naar Spanje geweest, naar de zon. Je kent het - dreuzelouders. Hoe was jullie vakantie? Mochten jullie überhaupt wel terug komen, of zijn jullie stiekem gegaan?" vroeg Lukah. Ik glimlachte even.
    "Zelfs dat is beter dan heel de zomer in Cardiff doorbrengen waar niemand een deftig accent heeft." zei Juliette snel daar achter aan, voordat ik überhaupt tijd had om te reageren. Ik haalde mijn schouders even op. Het was niet zo dat de band met mijn ouders erg goed was.
    "Mijn vakantie heb ik lekker thuis gespendeerd, alleen weliswaar. Maar ik ben ook naar Fleur, Remus en Edward geweest." zei ik, het laatste met een glimlach. "en mijn ouders maakt het niks uit wat ik doe. Alhoewel ze het liefst zouden willen dat ik op een of andere manier overstap op Slytherin ofzo." zeg ik tegen de twee, mijn schouders ophalend. Met een schuin oog keek ik naar Lukah, en gosh. Hij zag er goed uit. Nou zeg ik dat van bijna elke jongen die ik tegenkom, maar dit was anders. Dit was Lukah. En Lukah was al mijn crush sinds ruim een jaar. Nou laat ik dat niet merken, enkel in flirten, maar dat doe ik simpelweg bij elke jongen, dus dat maakt niet uit. Dat is niet speciaal ofzo. Maar toch.. ergens zou het wel leuk zijn als hij hetzelfde zou voelen. Maar dat is niet echt mogelijk. Ik glimlach, en vraag me af waar Fleur, Remus en Edward blijven. Vooral die eerste twee. Edward kende ik wel, en ik mocht hem ook echt wel, maar ik had gewoon niet zo veel met de jongen. Ik had meer wat met zijn jongere tweeling broer en zus. Ik keek nog even om me heen of ik ze al zag, maar zag ze natuurlijk niet.


    take me back to the basics and the simple life



    Alfred Lucas Woodford
    Ravenklauw • Hoofdmonitor • Kapitein en Jager


    King's Cross was overbevolkt zoals altijd. Dreuzels liepen van perron naar perron in de hoop hun treinen nog te halen en het geschreeuw en gefluit van treinconducteurs echoden tegen de muren en het glazen plafond van het station. Het was precies achttien minuten voor elf en mijn familie, de familie Woodford, was weer eens laat als altijd, of ten minste voor het schema van mijn moeder, want zij had erop gerekend dat we om half elf op perron 9¾ stonden.
          "Haast je dan toch, Sander!" riep mijn moeder, terwijl ze met Sanders hutkoffer in haar ene hand en zijn nieuwe uil in haar andere door het station liep op hoog tempo. We hadden nog eeuwen tijd. Mijn zus, vader en ik hotsten achter haar aan en Sander sloot het rijtje. Ik probeerde uit alle macht Merlijn stil te houden in mijn armen, maar hij spartelde wild en hield duidelijk niet van mijn gehots en geklots. "Altijd hetzelfde. Één september en ze willen allemaal uitslapen," mopperde mijn moeder verder in zichzelf. Ik grinnikte. Arme vrouw. Deze stress was niet goed voor haar hart. Om nog maar te zwijgen van de ongevallen en de oorlog die overal zichtbaar was. Mijn moeders bruine krullen deinden op en neer, op het ritme van het tikken van haar hakken. Mijn vader hijgde luid naast me. En ik zuchtte opgelucht toen de doorgang tussen perron 9 en perron 10 zichtbaar werd.
          Mijn moeder dirigeerde ons één voor één door de doorgang (wij lieten haar maar doen, want we wisten dat ze een zenuwinzinking zou krijgen als we protesteerden en de trein misten) en we geraakten veilig aan de andere kant. Dertien voor elf. Ze ademde opgelucht in en uit en duwde Nachtegaal de sneeuwuil (vraag me niks) in de handen van Sander en nam toen uitgebreid te tijd om hem te omhelzen. Pas toen ik haar schouders zag schokken, had ik door dat ze huilde.
          "Mam," zei ik en plaatste mijn hand op haar schouder. Ze liet Sander een stukje los om me aan te kijken. "Het komt heus wel goed. Professor Longbottom beschermt de school met behulp van het Ministerie en ik ben Hoofdmonitor nu; ik kan altijd bij Sander kijken of alles goed is. We zullen je elke dag schrijven." Ze liet Sander nu helemaal los en nog na snotterend veegde ze de tranen van haar wangen. Toen, net wanneer ik dacht dat ze zichzelf weer in de hand had, sloeg ze haar armen om mij en Noelle heen en drukte ons tegen haar boezem. "Mijn kindjes. Mijn lieve kindjes." Een beetje gegeneerd keek ik om me heen, maar haalde snel opgelucht adem toen ik zag dat mam niet de enige moeder was die zo reageerde op het afscheid en de dreiging van de oorlog.
          Toen ze ons uiteindelijk los liet, bleef er niet veel tijd meer over voor het afscheid van mijn zus en mijn ouders. Noelle, die Heler was in St. Holisto's zou ik een jaar lang niet zien, zelfs niet tijdens de vakanties, want zij en de andere Helers hadden hun handen vol.
          Ik nam mijn hutkoffer in mijn hand en hield Merlijn aan een band vast. Hij keek erg paniekerig om zich heen. Het arme dier was het niet gewend om door zoveel mensen omringd te zijn. Ik hoopte maar dat ik snel Jasper of Lorde zou vinden zodat we een coupé kunnen zoeken voor iedereen aan boord springt en ik naar de Hoofdmonitor- en Klassenoudste coupé moest gaan.


    kindness is never a burden.

    Fenicia Adelinde Malfoy
    *** Zwadderich - Hoofdmonitor - Kapitein & Zoeker***


    Ik dwaalde vijf minuten doelloos rond op het perron. Veel meer kon mijn geduld blijkbaar niet verdagen momenteel. Er hing meer dan de gebruikelijke spanning van de eerste schooldag. Er leek een schaduw over het perron te hangen vanwege de strijd die overal behalve hier leek te woelen. Sommige van de leerlingen die ik zag waren opgelaten, andere hadden het wat moeilijker om afscheid te nemen van hun ouders vandaag. Voornamelijk eerste jaars waarschijnlijk die voor het eerst zo lang van huis zouden zijn. Om half elf hield ik het niet meer en liep de trein terug in om van kleren te wisselen. Dan had ik dat alvast gehad voor we vertrokken.
    Zodra ik m'n gewaad om m'n schouders had gegooid, stak ik gelijk m'n toverstok terug bij me. Het voelde meteen een stuk veiliger. Wees voorzichtig, maar doe geen domme dingen. Ik hoorde de woorden van m'n moeder nog door m'n hoofd galmen. Gedraag je zodat we trots op je kunnen zijn. Vader was praktischer ingesteld, ook al was z'n gezicht bedrukt geweest toen hij ze zei. Ik snapte heus wel dat ik me moest gedragen. Ik was geen klein kind meer. Of was hij eerder bang dat ik de verkeerde keuzes zou maken? Zachtjes zuchtte ik even. Ik had misschien dezelfde naam, dezelfde bleke haren en ogen, maar ik was m'n vader niet en nog minder m'n grootvader. Even controleerde ik nog of ik alles weggestoken had toen ik thuis vertrok voor ik m'n badge uithaalde en terug naar buiten liep.
    Onhandig prutsen probeerde ik het ding op te spelden terwijl ik het trapje afliep. Makkelijk was anders, maar ik had er soms een handje van weg om niet meteen de makkelijkste oplossing te kiezen. Waarom zou ik ook, als het moeilijk ook kon? Niet bepaald de beste redenering soms, maar dat was dan ook een deel van de hele filosofie van moeilijk doen. Ontwikkeld en geperfectioneerd door mezelf. Al was ik er niet altijd even trots op omdat het me vaak of in de problemen bracht of me hoofdpijn bezorgde.
    Door het gepruts met de badge keek ik natuurlijk niet waar ik liep, waardoor ik in geen tijd tegen iemand aan liep. "Sorry." Een beetje verontschuldigend keek ik omhoog en merkte een bekende krullenbol op. "Ow, hey Alfred." Even glimlachte ik zwakjes. "Sorry, dat was mijn schuld. Aan het prutsen en niet kijken waar ik loop enzo." Ik kende de jongen. Zeven jaar geleden waren we beide gesorteerd geweest, hij in Ravenklauw, ik in het niet meer zo heel traditionele huis van m'n familie, Zwadderich. Maar andere afdelingen betekende niet dat we elkaar nooit meer tegen kwamen, integendeel. "Heb je een beetje een goeie vakantie gehad ondanks al dat gedoe?" Een lichte frons vormde zich op m'n voorhoofd. Ja, Zwadderich of niet, ik was echt niet van de slechtste, al leken veel mensen dat niet te beseffen.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"



    LORDAINE RAVEN GARROWAY
    Ravenclaw • Chaser


    Een zucht borrelde in me op, nadat ik uit de taxi kwam en mezelf binnenwerkte naar King's Cross. Het was er erg druk en zometeen zou ik ook op perron 9¾ zijn, ik had helaas een tante die ik niet mee wou en zij wilde ook niet mee, en de rest van m'n familie was dood. Het bezorgde me alweer een bibberend gevoel, waardoor ik me tussen de mensen doorslungelde. Echter leken velen mensen teveel in haast, waardoor ik telkens overnieuw aan de kant geduwd werd. Een zucht rolde over m'n lippen, nadat ik de plek had gevonden waar ik naar het perron voor Hogwarts kon verdwijnen.
          Uiteindelijk was ik tussen perron 9 en 10 verdwenen, wat me een glimlach bezorgde. Ik keek om me heen en keek naar de blonde lokken, die ik al jaren kende. Een ietwat vrolijk kreetje rolde over m'n lippen, toen ik Alfie zag, naast hem stond nog een meisje, maar ik liet m'n allerbeste vriend niet staan. De hutkoffer liet ik even zakken, zowel de tas waar Alfie in zat (m'n kat.) Ik wurmde me tussen de mensen door, en sprong zoals ik altijd deed na de vakanties, haast tegen hem aan. M'n armen sloten zich rondom z'n nek, nadat ik me aan hem drukte. In zulke vakanties bij m'n vreselijke tante, miste ik hem. "Lang niet gezien," murmelde ik grijnzend in z'n trui.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 16:54 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Alfred Lucas Woodford
    Ravenklauw • Hoofdmonitor • Kapitein en Jager


    Merlijn begon te huilen en ik raapte hem maar weer op. Hij leek een beetje te kalmeren in mijn armen, maar nog steeds was het kleine woestijnvosje niet op z'n gemak. Ik legde mijn hand op zijn kopje en streek geruststellend over zijn kop en zijn oren. "Dat vind je leuk, hé Merlijn," mompelde ik toen het diertje zijn ogen sloot van genot. Ik grinnikte.
          Net op dat moment duwde iemand in mijn rug en jankte Merlijn weer luid. Hij sprong bijna uit mijn armen, maar ik wist hem nog net op tijd te pakken. Een vreemd geluid ontsnapte mijn mond bij de handeling en pas toen ik Merlijn helemaal in de hand had, draaide ik me om om te kijken wie het was. Het bleek Fenicia te zijn, de blonde Kapitein van het Zwaddrichteam, welke tevens een Hoofdmonitor was, net als ik.
          "Ow, hey Alfred," zei het meisje. Ik glimlachte. "Sorry, dat was mijn schuld. Aan het prutsen en niet kijken waar ik loop enzo," vervolgde ze verontschuldigend. Ik haalde mijn schouders op. "Ik ben het wel gewoon," zei ik en knipoogde. Ik merkte haar badge op die een beetje scheef op haar gewaad was gespeld (ik moest dringend ook eens min gewaad aantrekken). "Zal ik 'm goed voor je opspelden?" vroeg ik en gebaarde naar de badge. Nog voor ze antwoord kon geven, had ik Merlijn al op de grond geplaatst en de badge recht en trots op haar borstkas gespeld.
          "Heb je een beetje een goeie vakantie gehad ondanks al dat gedoe?" vroeg ze en fronste licht. Desondanks de oorlog had mijn familie inderdaad wel een goede vakantie gehad. We waren voor twee weken naar Griekenland gegaan, en daar hadden we bijna geen gevoel van de oorlog.
          "Het viel wel mee. Mijn tante was niet op haar gemak en eiste dat we in Bristol bleven bij haar, maar mijn ouders weigerden onze vakantie naar Griekenland af te zeggen. Ik denk niet dat-" Ik stopte met spreken toen Lorde met volle vaart tegen me aanviel en haar armen om mijn nek sloot. Ik glimlachte breed en sloeg ook mijn armen om haar middel, waarna ik haar even optilde en mijn gezicht in haar nek drukte.
          "Lang niet gezien," murmelde Lorde. Ik liet haar los en zette haar weer op de grond. "Inderdaad," antwoordde ik en keerde me toen weer om naar Fenicia. "Fenicia ken je wel, toch? Ze is samen met mij Hoofdmonitor." Ik herinnerde me toen dat ik het Lorde nog niet had verteld. "LORDE! IK BEN HOOFDMONITOR!" schreeuwde ik enthousiast. Ik had ergens in de derde week van juli een brief ontvangen en een badge en had besloten dat ik het Lorde persoonlijk wilde vertellen, in plaats van in een brief.


    kindness is never a burden.



    Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery
    "I am not a badboy. I am a troublemaker"


    Ik glimlachte breed toen Juliette vertelde dat ze in Cardiff was geweest in de vakantie. Toen ik nog een kleine jongen was, hebben mijn ouders me ook weleens meegenomen naar Cardiff. Precies zoals Juliette zei - niemand had er een verstaanbaar accent. Ze antwoordde niet toen ik haar vroeg of ze daadwerkelijk terug mocht keren naar Hogwarts. Ik liet mijn eigen interpretatie daar op los en kwam tot de conclusie dat ze misschien niet geheel de toestemming had gehad om terug te komen.
          'Mijn vakantie heb ik lekker thuis gespendeerd,' zei Nina. Ook vertelde ze dat ze Fleur, Edward en Remus had opgezocht. Ik keek naar Nina. Ik moest altijd lachen als ik haar groenblauwe haren zag - de meeste meisjes hadden een nettere naam voor haar haarkleur, maar ik hield het op groenblauw. Ik had een oogje op haar, maar dat mocht niemand weten. Daarom deed ik ook hard mijn best om alles over te laten komen alsof ik Nina gewoon als een vriendin zag. Daarnaast was het zo dat ze mij als een vriend zag, niet als iets meer dan dat.
          'Dus,' begon ik ongemakkelijk. 'Ons laatste jaar, hè?'

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 17:47 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    Delia Violet Malfoy

    Mijn roden haren zwieren achter mij aan in de wind terwijl ik mijn karretje voortduw. Zachtjes neurie ik een deuntje van een bekende Muggle band waarop ik absoluut verliefd ben geworden naar mijn mening. Verder dan muziek gaat mijn liefdesleven dan ook niet. Op die manier klinkt het in mijn hoofd toch best wel tragisch, maar ik zie wel te overleven. Ik leun half over mijn rollende bagage, bedenkend hoe blij ik wel niet ben met de uitvinding van karretjes. Bovenop mijn koffer, bezemsteel en dergelijke staan twee kleine pootjes van het timide jonge uiltje. Ik heb er ergens wel gemengde gevoelens over, aangezien ik haar alleen in mijn bezit heb gekregen omdat mijn moeder medelijden met mij had omdat Ailey prefect was geworden en ik dus niet. Fijn dus. Toch ben ik wel gesteld geraakt op het beestje. Ze heeft geen kooitje nodig omdat ze ongelofelijk tam is en omdat ik het grappig vindt als ze even opvliegt en twee seconden later op mijn schouder land. Dat doet ze nogal vaak, zo ook nu. Mijn rechterhand laat de grip op het handvat van mijn kar even los en buigt zich naar het kleine nekje van Kora, die ik even kort streel. Als dank krijg ik een paar kleine hapjes in mijn vinger van haar snavel. Dat is nog een gewoonte van haar en ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het geen pijn doet, maar wat me enkel een kort tintelend gevoel geeft in mijn vinger. Langzaam naderen we het perron en de muur ervan is al inzicht. Na al die jaren vindt ik het nog steeds behoorlijk vreemd om daardoorheen te lopen, het geeft een ongewoon gevoel wat ik niet helemaal lijk te kunnen plaatsen. Even draai ik me snel om zodat ik mijn ouders en Ailey even aankijk. Ik ben de eerste, aangezien dat ik vooraan loop. Met een kleine zucht en Kora die nog steeds op mijn schouder leunt neem ik een snelle aanloop terwijl ik mijn best doe om me niet op de muur zelf concentreer voordat ik erdoorheen loop. Pas als ik de trein en een berg leerlingen in zicht krijg heb ik het idee dat ik opgelucht adem kan halen. Terwijl ik met een glimlach om me heen kijk naar het perron of ik iemand bekends in het oog krijg, besluit ik even vlakbij de muur te wachten op Ailey en mijn ouders.


    She was always looking for more..



    Isaac Carrow
    Zwadderich • Drijver


    De wekker in mijn armzalig appartement ging af om half negen, maar ik was al uren wakker. Ik kon het geluid van de auto's op de snelweg horen en in de verte klonk de sirene van een ziekenwagen. Ik staarde naar het plafond, waar de vochtvlekken stond groter werden en tikte met mijn ring tegen de halflege fles whiskey in mijn linkerhand. Zweinstein, dacht ik en herhaalde de woorden luidop. "Zweinstein." Het klonk vreemd hier. Niet op zijn plaats. Misschien kwam dat omdat ik nu in een Dreuzelbuurt woonde, met een klootzak van een Dreuzelbaas en hoeren van Dreuzelbuurmeisjes. Aan de andere kant had dat ook zijn voordeel. Zo was ik maar weinig alleen geweest deze zomer.
          Om negen uur sloeg ik met mijn hand op de wekker, zodat die eindelijk stopte met piepen, en duwde me overeind. Mijn hoofd bonsde door de alcohol en de hele kamer draaide voor zeker twee minuten lang. Toen stond ik op. Mijn T-shirt lag in de hoek van de kamer en te lui om die te gaan halen, liep ik maar met een ontbloot bovenlijf uit mijn slaapkamer, naar mijn waardeloze (en heel erg vuile) keuken. Met het geld dat ik van mijn ouders had gestolen, had ik zeker een beter appartement kunnen kopen, maar desondanks de waardeloze staat van dit pand, beviel het me wel. En daarbij: doorheen het jaar was ik er toch niet, dus belachelijk veel huur betalen was zinloos. Daarbij, ik had een groot deel uitgegeven aan mijn legergroene Moto Guzzi V50 (die ik bijna nooit nodig had en dus gewoon in mijn woonkamer stond). Deimos kwam strompelend uit het washok vandaan en vleide zich tegen mijn benen. Ik trapte hem een stukje van mij af en vulde zijn schaaltje met nat voer. Phobos was nog steeds niet terug van zijn nachtelijke vlucht.
          Ik opende de koelkast. Er stond een fles melk in, een aantal flesjes bier en whiskey, en de overschot van de take away van gisteren. Ik nam het doosje afhaalchinees uit de koelkast, samen met de melk en dropte het bakje in de microwaveoven. De melk goot ik in een glas en dronk het in één tuig leeg. Terwijl mijn ontbijt aan het opwarmen was, liep ik naar de badkamer en nam een snelle douche. Ik wierp een simpel grijs T-shirt over mijn hoofd en trok een zwarte jeans met gaten aan de knieën aan. Mijn ontbijt was snel naar binnengewerkt en om precies tien uur tien stapte ik in de taxi met mijn hutkoffer, Deimos en Phobos' kooi (ik was van plan om de uil later nog te roepen met behulp van mijn stok).
          "Waarheen, meneer?" vroeg de taxichauffeur. Het was een jonge vrouw die charmant naar me glimlachte. Ik was niet echt in de mood om vriendelijk (of op z'n minst charmant te zijn), dus antwoordde ik kort: "King's Cross station."
          Eenmaal op perron 9¾ negeerde ik alle mensen die afscheid namen en stapte meteen de trein op om een coupé te zoeken. Velen waren al bezet, gelukkig vond ik nog een lege helemaal op het einde van het Zwadderich compartiment. Daar plaatste ik met behulp van mijn stok, mijn hutkoffer boven de zetels en gebaarde naar Deimos dat hij op de zetel moest neerzitten. Ik streek met mijn hand over de kop van het dier. Mijn kompaan, mijn gezelschapsdier.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 13:35 ]


    kindness is never a burden.

    Fenicia Adelinde Malfoy
    *** Zwadderich - Hoofdmonitor - Kapitein & Zoeker***


    Het duurde een halve tel voor ik weer het gevoel had om met beide voeten op de grond te staan. Goed bezig Nicia, loop vooral tegen je klasgenoten aan voor je al op school bent. Hoe start je het schooljaar op een goeie manier. Dit was niet bepaald de beste manier om alles te starten. Lompe ik soms ook. Van wie had ik dat eigenlijk? Vast weer een van die rare dingen van mezelf.
    "Ik ben het wel gewoon." Hij haalde een beetje nonchalant z'n schouders op. "Toch, je zou het niet gewoon moeten zijn." Niemand moest een abonnement als stootkussen voor anderen hebben. "Zal ik 'm goed voor je opspelden?" Even knipperde ik verbaasd met m'n ogen. Waar had hij het over? In de commotie was ik het ding helemaal vergeten eigenlijk en voor ik goed en wel antwoord kon geven was het al gebeurd. "Eum, dank je." De glimlach die ik hem nu gaf was een stuk duidelijk dan zijn waterige voorganger van een paar minuten eerder. "Ziet er in ieder geval een stuk beter uit." Hmm, blijkbaar dacht niet iedereen dat ik hun neus ging afbijten ofzo.
    Ik merkte de lichte frons op m'n vraag. Was die zo raar dan? Was dat niet een beetje normaal als je je vrienden terug tegen kwam op het perron op de eerste schooldag, of waren de regels door de strijd helemaal door elkaar geslagen? "Het viel wel mee. Mijn tante was niet op haar gemak en eiste dat we in Bristol bleven bij haar, maar mijn ouders weigerden onze vakantie naar Griekenland af te zeggen. Ik denk niet -" Halfweg z'n laatste zin werd hij ruw onderbroken door iemand die blijkbaar een vliegende poging ondernam om hem te wurgen blijkbaar. Uit zijn woorden had ik in ieder geval opgemaakt dat hij toch een leuke vakantie had gehad, ondanks alles.
    Terwijl ze elkaar gedag zeiden op hun manier probeerde ik om haar te plaatsen. Vast dat het iemand was van zijn afdeling, maar zo goed kende ik de Ravenklauwers eigenlijk niet. Tenzij ze in het Zwerkbalteam zaten. Die kende ik natuurlijk wat beter van op het veld. En toen ik dat bedacht ging er een lichtje bij me op. Ik kende haar wel, toch tot op zekere hoogte.
    "Fenicia ken je wel, toch? Ze is samen met mij Hoofdmonitor." Even keek ik naar Alfred. Dus hij was de andere Hoofdmonitor geworden dit daar. Nou, een slechte keuze kon ik het niet noemen, al vond ik de verrassende afwezigheid van Griffoendors een beetje verrassend. En toen hij het nieuws zowat voor het hele perron tegen haar herhaalde al roepend, viel het laatste stukje over haar identiteit op z'n plek en wist ik zeker dat ik haar kende. Even stak ik m'n hand naar haar op. "Hey Lordaine. Beetje leuke vakantie gehad?" Het was wel het minste beetje van beleefdheid dat ik aan de dag kon leggen.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    × • × • ×      Remus Bill Lupin      × • × • ×
    Gryffindor • Seeker


    All God does is watch us and kill us when we get boring. We must never, ever be boring.

    'Wees voorzichtig' zijn de eerste woorden die mijn vader tegen Fleur en mij zegt als afscheid. Geen 'veel plezier' of 'doe je best.' Het eerste teken dat het geen normaal rustig schooljaar zal worden. Ondanks dat de derde oorlog bezig is, ondanks dat het allemaal zo slecht gaat en mijn beide ouders meevechten glimlach ik naar mijn ouders.
    'Als jullie dat ook doen,' vertel ik ze, waarna ik eerst mijn vader en daarna mijn moeder een knuffel geef.
    'En veel plezier,' voegt mijn moeder er gelukkig nog aan toe. 'We schrijven zo vaak mogelijk - jullie ook, hè?'

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 16:34 ]


    “A queen will always turn pain into power.”