• "All was well..."
    "Or not?"


    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit, wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Hogwarts begint maar daar begint de oorlog ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker, wie niet?



    Personages:
    Vrouwen:
    X Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum 1.3
    X Gereserveerd • Camille Elizabeth Hamilton • Heffron 1.1
    X Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l 1.3
    X Gereserveerd • Nina Chanel Matthews • Eleutheromania 1.8
    X Gereserveerd • Alastor
    X Ailey Amira Malfoy • Iniminicum 1.4
    X Lordaine Raven Garroway • Sabaism 1.3
    X Ophelia Florence Henderson • McGonnagall 1.5
    X Victoria Scarlett Adams • CaptainKush 1.6
    X Delia Violet Malfoy • Ameliorate 1.9
    X Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter 1.6
    X Juliette Gracelynn Thatcher • Teater 1.9

    Mannen:
    X Remus Bill Lupin • Cave 1.8
    X Alfred Lucas Woodford • Nimble 1.3
    X Gereserveerd • Alastor
    X Jasper Ollivander • McGonnagall 1.5
    X Dominic Alexander Gray • Shadowhunter 1.4
    X David James Adams • CaptainKush 1.4
    X Isaac Carrow • Nimble 1.8
    X Gereserveerd • Edward Theodore Lupin • Trohman 1.11
    X Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery • Dumbledore 1.6


    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Head Girl: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Gryffindor Prefect:
    Gryffindor Prefect: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Hufflepuf Prefect:
    Hufflepuf Prefect:
    Ravenclaw Prefect:
    Ravenclaw Prefect: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Slytherin Prefect:
    Slytherin Prefect: Ophelia Florence Henderson



    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Nina Chanel Matthews • Eleutheromania
    Chaser: Camille Elizabeth Hamilton • Heffron
    Beater: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Beater:
    Keeper: Edward Theodore Lupin • Trohman
    Seeker: Remus Bill Lupin • Cave

    Hufflepuf:
    Captain: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Seeker:

    Ravenclaw:
    Captain: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser:
    Chaser: Lordaine Raven Garroway • Sabaism
    Beater: Delia Violet Malfoy • Ameliorate
    Beater: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Keeper: Juliette Gracelynn Thatcher • Teater
    Seeker: Jasper Ollivander • McGonnagall

    Slytherin:
    Captain: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Chaser: David James Adams • CaptainKush
    Chaser: Victoria Scarlett Adams • CaptainKush
    Chaser:
    Beater: Isaac Carrow • Nimble
    Beater:
    Keeper:
    Seeker: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l



    Regels:
    - Er is geen woordenminimum per post maar houd het redelijk
    - Houd jongens, meisjes en afdelingen een beetje gelijk
    - Ik wil dat je rol uit minimaal achthonderd worden bestaat, dit moet haalbaar zijn
    - Je kan de kinderen van de Next Generation bespelen
    - Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is om onbewust buitensluiten te voorkomen
    - Zonder toestemming niet de personages van anderen besturen
    - Geen perfecte personages, iedereen heeft zijn goede en slechte kanten
    - Houd het gezellig
    - 16+ mag, maar zet er een waarschuwing bij of zet het onder een spoiler voor degenen die het liever niet lezen.
    - Reservaties blijven vier dagen staan
    - Alleen ik maak de topics aan, tenzij anders aangegeven
    - Er is een maximum van drie personages per persoon



    Het begin:
    Iedereen komt aan op perron negen driekwart voor een nieuw jaar op Hogwarts. Er heerst echter een gespannen sfeer. De oorlog is in volle gang en iedereen is bang om hun vrienden en klasgenoten niet meer terug te zien.


    Het nieuws van 01/09
    - De muggle born tovenaar Jack Ellis is al twee weken vermist.
    - Er zijn lijken van een tovenaar en een heks gevonden, mogelijk een getrouwd stel.


    -



    Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery
    "I am not a badboy. I am a troublemaker"


    Samen met Fleur volgde ik Nina en Remus de trein in. De twee voor ons zochten een coupé uit en gooiden zichzelf,bijna letterlijk, naar binnen. Ik plaatste mijn spullen op de rekken boven ons en zette Wiz in zijn kooi naast me neer op de bank. Hij staarde glazig voor zich uit en bewoog bijna niet, maar dat was normaal voor Wiz. Vaag, maar leuk beestje dat het was. Ik zit tegenover Nina, maar kijk niet naar haar. Ik kon haar niet de hele tijd aan gaan staren - dat zou ze vreselijk vinden. Ik besloot om een gesprek met de rest aan te knopen. Dit keer wilde ik niet praten over de oorlog - ik wilde dat de sfeer goed bleef. Er werd al genoeg gezeurd over de oorlog. Ik wilde ervoor zorgen dat het niet constant over de oorlog ging. Het leven zat nog vol goede en leuke dingen. Ik was van mening dat we dat moesten benadrukken, zeker in een tijd als deze.
          'Wie zal er dit jaar de Quidditchcup gaan winnen, denken jullie?' vroeg ik uit het niets. Ik was geen Quidditch speler, maar aanmoedigen kon ik als de beste. 'Zoals altijd moet Gryffindor winnen, maar ik vind de andere teams ook sterk. En ja, dat komt uit mijn mond - hoe vreemd het ook mag klinken.'


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Nina Chanel Matthews
    Chaser • Gryffindor

    “You wanna fly, you gotta give up the shit that weighs you down."


          Nog voordat ik een reactie heb kunnen krijgen van Remus, komen Fleur en Lukah alweer binnen. Ergens vraag ik me af waar ze Juliette gelaten hebben, maar aan de andere kant maakt het me ook niet zo veel uit. Ik heb geen hechte vriendschap met haar, zoals met de mensen die zich nu in deze coupe bevinden. En ik geloof er ook wel in dat het Ravenclaw meisje haar weg zal vinden. Lukah neemt tegenover me plaats, wat ik ergens jammer vindt. Ik had gehoopt dat de jongen naast me zou komen zitten, al had ik kunnen verwachten dat dat niet zou gebeuren.
    "Wie zal er dit jaar de Quidditchcup gaan winnen, denken jullie? Zoals altijd moet Gryffindor winnen, maar ik vind de andere teams ook sterk. En ja, dat komt uit mijn mond - hoe vreemd het ook mag klinken." vroeg Lukah, redelijk plots. Een grijns verscheen op mijn gezicht. Fleur was captain, en ik was zelf al sinds mijn tweede jaar Chaser in het team. Ik houd van die sport, al lijkt me de liefde verklaren en willen trouwen met een sport toch een beetje raar, dus hield ik dat gedeelte maar gericht op Lukah. Alhoewel ik, als het zou kunnen, al lang getrouwd zou zijn met Quidditch natuurlijk.
    "Gryffindor gaat winnen. Van Gryffindor kunnen we er in ieder geval op aan dat iedereen er zal zijn, van de andere teams kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Ook hoeven wij geen nieuwe mensen in ons team, aangezien er vorig jaar geen spelers afgestudeerd zijn. In de andere teams wel, dus zij zullen in moeten spelen op de nieuwe speler, terwijl wij dat niet hoeven." reageerde ik met een glimlach


    take me back to the basics and the simple life



    Isaac Carrow
    Zwadderich • Drijver


    "Ja, ik heb denk ik twee uur geslapen en ben voor mijn gevoel nog steeds niet helemaal nuchter," antwoordde Dave en grinnikend schudde ik mijn hoofd. We waren één dezelfde, hij en ik. Dave knikte toen ik hem vroeg of hij al een threesome gehad had. Natuurlijk knikte hij. Ik denk niet dat er iets was wat hij nog niet geprobeerd had. Ik ben minder experimenteel dan hem en houd wel van de klassieke one night stand, zonder veel gezever er rond, maar twee sexy dames die strippoker met je willen spelen, zou ik nooit afwijzen.
          "Trio is leuk maar kwartet met vier blondines is beter," grijnsde hij. Ik stak de sigaret opnieuw tussen mijn lippen en nam een trek. Hoe meer, hoe beter blijkbaar, volgens David. Om eerlijk te zijn herinnerde ik me maar weinig van mijn zomer vakantie. Het draaide voornamelijk uit op feestjes, drank en seks. En hier en daar een nieuwe lijst met doden in de Ochtendprofeet. Ik was allang gestopt met kijken of er bekenden tussen zaten, want het kon me maar weinig schelen wie er nog leefde en wie niet. Van David en Victoria wist ik dat hen niks ging overkomen want ze waren volbloeden. Mijn familie kon me gestolen worden. De enigste die in gevaar zou kunnen zijn was de IJskoningin, maar zij was te slim om zichzelf te laten vermoorden door Dooddoeners of ontvoeren.
          "Maar goed gedaan hoor player," vervolgde Dave en vertelde me toen dat hij van een paar hun namen niet meer kon herinneren. Herkenbaar. Ik nam nog een trek van mijn sigaret en blies de rook er na enkele seconden weer uit. Mijn ogen waren op de mensen op het perron gericht. "Victoria is met James gegaan." Ik keek David aan. Hoewel Vic en ik al enkele jaren geregeld met elkaar naar bed gingen, deed het me weinig wat ze uitstak met anderen. Dat was dan ook onze overeenkomst toen we aan deze relatie begonnen. Geen jaloezie, geen schuldgevoel.
          "James Nott?" vroeg ik. Hij zat in hetzelfde jaar als ons en was ook een Zwadderaar. Gelukkig dubbelde hij vorig jaar, waardoor hij zijn zesde jaar opnieuw moet doen. Ik wist maar weinig van hem, enkel dat hij en Dave goede vrienden waren. Ik had het niet zo op James Nott. Hij was altijd verschrikkelijk luidruchtig en een echte roddeltante.
          "Grapje zeker?" mompelde ik toen David vroeg of ik zin had in dit jaar. "Ik ben zo klaar met Zweinstein. Wat een tijdverlies. Moest ik geen vijf P.U.I.S.Ten met een Uitmuntende of Boven Verwachting score nodig hebben om Schouwer te worden, was ik er al lang mee gestopt." Geërgerd door mijn ambitie om Schouwer te worden, rookte ik het laatste stukje van mijn sigaret op en wierp het toen met een handige beweging uit het raam, twee voeten verwijderd van een oudere dame die me een woedende blik toe wierp en iets schreeuwden, alvorens ze met haar hielschoen de sigaret voor de zekerheid nog eens uitstampte.


    kindness is never a burden.

    Fenicia Adelinde Malfoy
    *** Zwadderich - Hoofdmonitor - Kapitein & Zoeker***


    Zwijgend bekijk ik het tweetal als Alfred haar het nieuws brengt dat hij ook Hoofdmonitor geworden is. Om de een of andere reden zie ik haar blik zo veranderen en even bijt ik half zichtbaar op m'n lip. Niet bepaald wat ze verwacht had om te horen leek me eigenlijk. Zo te zien had ze liever gehad dat hij bij haar zou zitten. "Ik schop hem anders wel je kant uit zodra we het nodige weten, als je dat wilt." Stel ik haar dan ook voor. Hopelijk vrolijkte dat haar een beetje op. Ik had immers nooit gehoord van een regel waarbij we elk in onze coupe moesten blijven tijdens de reis.
    Toen Lordaine m'n hand schudde na m'n vraag, voelde ik dat er iets was. Ze antwoordde in ieder geval niet en de manier waarop haar gezicht nu helemaal betrok en ze stil werd maakte me ongemakkelijk. Ze leek opeens totaal afwezig te zijn en een beetje onbeholpen keek ik naar Alfred. Had ik iets verkeerd gezegd tegen haar dan? Dat zou pas een manier zijn om een 'goede' indruk te maken op de eerste schooldag. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, maar ondanks haar reactie had ik het echt niet verkeerd bedoelt. Het had me een doodsimpele vraag geleken, van de soort die iedereen aan iedereen stelde op een dag als vandaag.
    Zwijgend keek ik heen en weer tussen Alfred en Lordaine, hopend dat ik de brokken die ik waarschijnlijk gemaakt had misschien nog een beetje kon lijmen. Ik had echt niet gedacht dat ik haar zo van slag zou maken eigenlijk. "Hoe was jou vakantie, Fenicia?" Ik schrik half op uit m'n gedachten als ik door krijg dat de vraag aan mij gesteld is. "Ow, ging wel. Op de uilen na natuurlijk met brieven van mensen die denken dat m'n vader weer iets te maken heeft met de huidige oorlog enzo." Wat ongemakkelijk sloeg ik m'n armen om me heen. Het was te verwachten geweest dat dat gedacht zou worden, maar ik wist wel beter. "De laatste dagen gingen die zo de haard in, zonder ook maar te lezen."
    Zwijgend keek ik op toen Lordaine terug kwam en zich leek te ontfermen over Alfred's huisdier. Een eerder ongebruikelijke keuze in mijn ogen, maar als hij er blij mee was, wie was ik dan om te klagen. Een vage glimlach verscheen om m'n lippen toen Alfred z'n plannen vertelde. hij kon maar beter opletten dat hij niet gesnapt werd. Het zou geen mooi plaatje worden dan vermoedde ik zo. Even beet ik op m'n lip. "Lordaine... Sorry als ik daarnet wat verkeerds gezegd heb ofzo. Het was niet m'n bedoeling." Zachtjes schudde ik even m'n hoofd, waardoor m'n sneeuwwitte lokken om me heen dansten. Ergens zat ik er toch wel mee, misschien raar, als je naging dat ik niet bepaald op de afdeling zat die gekend stond om z'n medeleven.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    Anastasiya Evgeniya Krum


    Na er een tijd niet geweest te zijn, was Anastasiya compleet vergeten hoe sterk Oost-Europese drank kon zijn. Haar grootvader was twee dagen geleden uit Bulgarije langsgekomen om haar naar de trein te brengen, een traditie die hij volgde sinds hij had besloten dat zijn nageslacht niet naar Durmstang maar naar Zweinstein zou gaan, en hij had wat cadeaus meegebracht. Natuurlijk had zij zelf niet genoeg gehad aan het paar leren laarzen wat ze had gekregen, nee, toen ze de fles zag die haar vader had gekregen, heeft ze kosten wat kost besloten om die te bemachtigen, en gisteravond was het haar eindelijk gelukt. In plaats van de fles te bewaren voor een goede gelegenheid op Zweinstein, besloot ze een terug-naar-school-feestje te houden, in haar eentje, natuurlijk, wat resulteerde in het feit dat ze vandaag nog nauwelijks haar zonnebril af had kunnen doen. De lichtinval op Kings' Cross maakte het alleen maar erger, en haar grootvader, die - hoffelijk als hij was - haar koffers droeg, leek het door te hebben. Hij kocht een flesje sinaasappelsap en een doosje met paracetamol in een Dreuzel winkeltje op het station voor ze naar het perron gingen, iets waar ze hem eeuwig dankbaar voor zou zijn. Hij begon haar een verhaal te vertellen over zijn hoe dronken hij was na het winnen van zijn eerste wereldkampioenschap in het Bulgaars terwijl ze richting de trein liepen, wat een glimlach op haar gezicht bracht. Het verbaasde haar nog steeds hoe veel ze met de oudere man gemeen had en hoe weinig ze met haar ouders gemeen had. Anastasiya bekeek even haar reflectie, en nog belangrijker, haar outfit in een van de ramen die ze tegen kwam, voor ze afscheid zou nemen van haar grootvader. Voor ze dat kon doen pakte hij haar hand en legde er een zakje in wat klonk en voelde als munten. "Ik heb ook nog wat speciaals in je koffer gestopt," zei hij, met een zwaar accent. "alleen doe er nu iets rustiger mee dan gisteravond." Hij gaf haar een knipoog en Anastasiya schudde haar hoofd, maar tegelijkertijd speelde er een ondeugende grijns op haar lippen, een grijns die heel typisch was voor haar, en wat haar grootvader al genoeg vertelde. Ze sloeg haar armen om hem een en drukte een kus op zijn wang als vorm van bedank en van afscheid, en nam de koffer uit zijn handen, waarna ze hem bijna liet vallen omdat hij zo zwaar was. Ze was vergeten dat onder het grijze haar en de rimpels op zijn gezicht, haar grootvader niet voor niets een beroemde Zwerkbalspeler was. Hij keek haar na met een bijna melancholische blik in zijn ogen terwijl ze de trein in stapte en haar weg naar een coupé begon te vinden, iets wat voor hun beiden de laatste keer zou zijn. Ze hoorde het woord 'Quidditch' vallen en liep gelijk die richting op, waar ze de gezichten van Fleur, Remus, Nina en Lukah aantrof. "Goedemorgen dames en heren." Zei ze met een een rasp in haar stem, iets wat ze altijd had na alcohol, maar de grijns was nog niet van haar gezicht verdwenen.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2015 - 21:23 ]


    LORDAINE RAVEN GARROWAY
    Ravenclaw • Chaser


    Het leek Alfred te vrolijken de minitatuur van hem in klein te zien, en in de harige vorm en de dierenvorm. M'n kat had ik naar Alfie vernoemd, omdat de kat belangrijk voor me is - net zo erg als mijn beste vriend. Oké, misschien de menselijke Alfred meer, maar de kat was ook belangrijk. "Oh!" Riep Alfred luid, z'n vrolijkheid spatte ervan af. "Het is mini ik! Hoe gaat het, Alfie?" Met een lichte grijns keek ik toe hoe Alfred de kop van Alfie aaide. "Alfie gaat het goed, hij vind het leuk om te zien hoe zijn grote ik telkens mooier word," zei ik met een vrolijke twinkeling in m'n kijkers. Wacht, wat? Had ik dat nou serieus gezegd?
          Gelukkig knikte Alfie op m'n vraag, had hij het meegekregen? Een lichte zucht - wat zich moest verstaan onder een mengsel van een kreun en een zucht - rolde over m'n lippen. Complimenten waren nooit fout, daarnaast was het waar - Alfie werd toch mooier? Dat kon je toch zeggen? "Uhu, natuurlijk niet voor mij alleen, maar vooralle Klassenoudsten en Fenicia en ik. Ik ga je totally meesmokkelen voor een sneaky bad, samen met Jasper," vertelde Alfie me en hij had een glunderende blik in z'n kijkers. Ik knikte even met een wazige lach en perstte even m'n lippen op elkaar, nadat ik snel een hand door m'n plukken haalde. "Gaat het wel?" Alfred had het opgemerkt, alsof ik in de buurt van anderen iets over me kwijt liet, nee dat kreeg hij nog te horen. "Nope." Echter gaf ik hem de ik-leg-het-later-uit blik.
          Fenicia had nog wat gezegd over dat ze Alfie naar me toe schopte, waardoor ik haar met een grijns bekeek. Ze was best oké, naast het feit dat ze met een vraag m'n dag verpest had. "Lordaine... Sorry als ik daarnet wat verkeerds gezegd heb ofzo. Het was niet m'n bedoeling." En daar kwam de verontschuldiging, voor mij was die dag geen verontschuldiging mogelijk - zoiets kon ik niet meer. "Is al goed, Fenicia," mompelde ik. Waar was eigenlijk Jasper? Misschien waren we niet de dikste vrienden, maar dan had ik iemand voor een coupé. "Alfie, gaan we zo naar ons coupé? Als er nog plek dan is?" Vroeg ik hem, voordat ik de hutkoffer in m'n handen nam.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2015 - 19:31 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    David James Adams
    Slytherin • Chaser • Bad Boy

    Ik nam een diepe hijs van mijn sigaret toen Isaac de naam uitsprak. 'James Nott?', vroeg hij en ik knikte. James noemde zichzelf een vriend van me. 'Hij had echt met zijn poten van Vicky af moeten blijven.', zei ik nors. De ochtend dat ik James en Vicky betrapte was alles behalve prettig te noemen. James eindigde met een gebroken been, gebroken neus en twee blauwe ogen. Ik hoefde hem nooit meer te zien. Mijn vrienden betekende veel voor me net als Victoria. De twee samen eindigde meestal in één groot drama. Hoewel Isaac en Victoria het wel met elkaar konden vinden. 'Die vent moet gaan rennen als ik hem nog één keer naar haar zie kijken.', zei ik en ik schoot mijn sigaret met een boogje weg. Sommige zouden me een overgevoelige broer noemen maar ik wist wel beter. James praatte op dezelfde manier als ik over vrouwen en om te bedenken dat hij het over mijn zusje had maakte me misselijk. Ik pakte een fles Jack Daniels uit mijn tas en nam een grote slok, daarna bood ik Isaac ook aan. De kater wegdrinken is iets wat ik de hele vakantie al deed. 'Dus mijn beste vriend wordt Schouwer later.', vroeg ik met een grijns op mijn gezicht. Ik had geen zin in het schooljaar. 'Ik wilde dit jaar eerst niet terugkomen.', zei ik terwijl ik mijn leren jasje uittrok. Victoria dwong me om mee terug te gaan naar Hogwarts, mede omdat ze bezorgd was. De angst dat het op een dag nog eens flink mis zou gaan spookte door mijn zusje haar hoofd. Ik kon mezelf goed in de hand houden, ten minste voor mijn gevoel. 'Vanavond een klein feest geven?', vroeg ik met een grijns op mijn gezicht.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2015 - 1:35 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead


    JASPER OLLIVANDER

    RAVENKLAUW • ZOEKER

    “Jasper, schat, kom je nu eindelijk je bed uit?” De stem klonk lief, maar de wijze waarmee Jaspers moeder zijn gordijnen open trok, was een heel stuk minder zorgzaam. Hardnekkig kneep Jasper zijn ogen dicht tegen het zonlicht. Zijn deken lag in een hoopje op zijn blote rug en zijn ledematen lagen zo’n beetje overal uitgespreid.
    “Draag je nu wéér enkel die pyjamabroek? Ik blijf niet kleren voor je maken, Jas,” zuchtte zijn moeder.
    “Te warm,” mompelde de jongen in zijn kussen. “En ik verplicht je ook helemaal niet om pyjama’s voor me te maken.” Dat laatste klonk nog gedempter, want Jasper had zijn gezicht diep in zijn kussen gedrukt om ervoor te zorgen dat er geen straaltje zonlicht door zijn ogen werd opgevangen.
    “Jas, ik meen het, je bed uit,” zei zijn moeder nogmaals, waarna ze de kamer verliet en de deur wagenwijd open liet staan.
    “Ma-ham,” klaagde hij, nadat hij zijn hoofd toch een stukje van zijn kussen had opgetild.
    Op de één of andere manier had hij het tien minuten later voor elkaar gekregen zich aan te kleden en de keuken binnen te strompelen, met zijn haar nogal asymmetrisch op zijn hoofd. Zijn moeder keek zuchtend op van haar Ochtendprofeet.
    “Lieverd, ooit al gehoord van een kam?” Jas staarde haar even versuft aan en haalde toen een hand door zijn haren, om het gehele kapsel min of meer in plooi te krijgen. Warrig was het nog steeds, maar het was misschien toch al een beetje beter… Hij schoof een stoel achteruit en ging zitten, om zijn bord vol te laden met zo’n beetje al het eten dat op tafel stond.
    “Oh, lieverd, laat nog wat over voor mij ook, hé. Ik wil niet dat je je lever gaat verpesten door ongezond te eten.” Jasper sloeg zijn ogen ten hemel en propte een volledig stuk toast naar binnen.
    “Nog nieuws over die Dreuzel?” vroeg hij zijn met een mond vol eten. De vrouw drukte haar bril even goed op haar neus en bladerde toen de krant door. Ze schudde haar hoofd.
    “Nee. Ik betwijfel of ze hem nog levend terug zullen vinden.” Jaspers wenkbrauwen schoten in een bedenkelijke frons. Hij at nog een stuk toast.
    “Verder nog nieuws?”
    “Opmerkelijk rustig, vandaag.” Jas beet op zijn lip en staarde naar de bundeltjes perkament die op het aanrecht lagen. Verscheidene titels staken erboven uit en haast allemaal zeiden ze hetzelfde: Wat te doen in tijd van oorlog? Hij keek zijn moeder weer doordringen aan. Ze zag er gespannen uit en vermoeid. Hij had het sterke gevoel dat ze vannacht weer wat gedroomd had, maar hij vroeg er niet naar.
    Jasper overtuigde haar er steeds van dat er geen reden was om bang te zijn. Voldemort was dood en het Ministerie zou ervoor zorgen dat zijn volgelingen niet meer terugkomen. Punt. Toch knaagde het een beetje aan Jasper. Hij wist niet precies waarom, maar hij voelde zich al een tijd lang vrij ongemakkelijk, hoe vaak hij ook tegen zijn moeder zei dat er geen reden was om te panikeren.
    “Klaar met eten, schat?” vroeg zijn moeder. “Dan kunnen we vertrekken.” Jasper knikte en klopte de kruimels van zijn kleren, waarna hij zijn zwarte jas nam en zijn oude leren boekentas. Nonchalant sloeg hij hem over zijn schouder.
    “Waar is je hutkoffer, Jas?” vroeg zijn moeder toen hij weer in de keuken verscheen. Een grijns kwam op zijn gezicht tevoorschijn en hij tikte tegen zijn slaap, alsof hij de slimste man ter wereld was.
    “Onnaspeurbare Zwelspreuk,” zei hij opgewekt en hij trok even aan de band van zijn schoudertas om aan te tonen waar hij alles verborgen had. Boeken en kleren, zelfs zijn bezemsteel zat erin.
    “Is dat legaal?” vroeg zijn moeder argwanend. Jas rolde met zijn ogen.
    “Alsjeblieft, mam, ik ben zeventien. Kunnen we nu vertrekken?” Ze zuchtte verslagen en knikte toen. Haar zoon stak zijn arm naar haar uit, waarna ze beiden Verdwijnselden naar King’s Cross Station.
    “Mam, je hoeft echt niet mee tot op het perron,” zei Jasper zacht, al was het meer dat hij wilde dat ze meekwam dan dat zij erop stond om als een emotionele, trotse moeder haar zoon uit te zwaaien. Toch probeerde hij zichzelf – en haar – steeds wijs te maken dat het haar eigen idee was geweest, wat verbazingwekkend genoeg heel goed lukte.
    “Weet ik, maar ik zwaai je toch liever uit.” Ze liepen beiden door de muur heen en Jas’ moeder stond erop om hem nog een kus te geven op de wang. Hij was eerlijk waar blij dat het zoveel beter met Amelia ging, maar hij was, telkens ze mee ging met hem, bang dat ze weer één van haar episodes zou krijgen. Het was een vreemd en dubbel gevoel. Hij vervloekte zichzelf erom dat hij zich ervoor dat hij bang was dat er wat zou kunnen gebeuren en aan de andere kant hield hij haar toch steeds liever in het oog.
    “Charlotte heeft beloofd nog langs te komen vandaag,” zei hij toen en uiteindelijk beantwoorde hij haar omhelzing. “Kom veilig thuis, ik hou van je,” zei hij zachtjes, zodat niemand naast hem het kon horen.
    “Ik ook van jou, lieverd,” beantwoorde ze hem. Hij glimlachte nog één keer naar haar en ging toen op zoek naar zijn vrienden.
    Al snel zag hij Alfies blonde krullen boven het volk uitsteken. Bij hem stonden Lorde en Fenicia. Die laatste negeerde Jasper straal.
    “Yo, Alfred,” zei Jasper vrolijk, waarna hij zijn beste vriend – op een mannelijke manier – omhelsde en hem op zijn schouder klopte. “Nog eens gefeliciteerd met je Monitorschap, man,” ging hij verder. “Ik zeg het je alvast; als er een eerstejaars gejinxed wordt in de eerste vier dagen; het is niet mijn schuld.” Toen keerde hij zich naar Lorde en gaf haar nonchalant een kus op haar wang, zoals hij gewoon was te doen bij al zijn vrouwelijke vrienden. Al zou hij met Lorde binnen drie minuten waarschijnlijk weer aan het bekvechten zijn. “Lordy, fijn om je weer te zien. Ik ben geen fan van de schoenen, maar je ziet er fantastisch uit.” Eerlijk gezegd zag ze er vreselijk vermoeid en ongemakkelijk uit, maar Jasper was zo sympathiek om er niets van te zeggen. Fenicia begroette hij niet en hij vroeg ook niemand naar zijn vakantie, aangezien die van hemzelf zo belabberd was geweest.


    help


    Alfred Lucas Woodford
    Ravenklauw • Hoofdmonitor • Kapitein en Jager


    Mijn wangen werden nog net iets roder toen Lorde vertelde dat ik steeds mooier werd. Met een ongemakkelijk grinnikje bleef ik over het kopje van de kat aaien, maar nu voelde ik me niet erg meer op mijn gemak. Gelukkig ging ze snel over op een ander onderwerp. Fenicia vertelde me over haar vakantie en dat ze alweer vele brieven kreeg over de oorlog en haar vader. Het moest vervelend voor haar zijn. Ik kende meneer Malfoy niet persoonlijk, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat hij wat met deze oorlog te maken had. Volgens de verhalen van mijn ouders was de man erg veel verandert na de val van Voldemort zo'n 45 jaar geleden.
          "Dat spijt me voor je. Ik ken het gevoel niet, maar als je ooit hulp nodig hebt met vervelende mensen, kan je altijd op me rekenen, oké?" zei ik en legde kort mijn hand op Fenicia's arm met een geruststellende glimlach om mijn gezicht.
          Het viel me toen op dat Lorde nogal afwezig keek. Toen ik vroeg of het wel met haar ging (ik was misschien een beetje een dommerik op sociaal vlak, maar ik was niet blind), antwoordde ze kort van niet en schonk me een blik, waaruit ik kon afleiden dat ze het wel later zou vertellen.
          "Ik schop hem anders wel je kant uit zodra we het nodige weten, als je dat wilt," stelde Fenicia voor en zowel ik als Lorde grinnikten. "Ik hoop dat niemand van plan is om me echt te schoppen, anders overleef ik dit schooljaar niet," was mijn gevat antwoord. Ik glimlachte naar Fenicia en keek toen terug naar Lorde. "Maak je geen zorgen. We moeten kort de Klassenoudsten de regels en hun taken uitleggen en daarna ben ik weer vrij en kom ik meteen naar je toe. Daarbij ga ik Jasper dwingen op geen moment van je zijde te wijken." Dat was misschien niet mijn beste idee want het was algemeen bekend dat Lorde en Jas niet de beste maatjes waren, maar zelfs Jas was beter dan niemand voor Lorde. Ik was niet van plan om haar zomaar alleen te laten.
          Fenicia verontschuldigde zich aan Lorde voor haar verkeerde vraag, iets waar zij eigenlijk niet aan kon doen, want ze wist het niet. Maar ik vond het wel aardig van haar. Fenicia draaide een lok haar om haar vingers.
          "Alfie, gaan we zo naar onze coupé? Als er nog plek dan is?" vroeg ze en nam haar hutkoffer al in haar handen.
          Ik knikte en stak mijn hand naar haar koffer uit. "Ik draag hem wel..." Net op dat moment maakte Jasper Ollivander zijn entree.
          "Yo, Alfred," zei hij vrolijk en ik grijnsde breed. We gaven elkaar een bro hug en ik wankelde eventjes toen Jas me op de schouder klopte. Het was niet alsof hij zo hard sloeg, maar ik had het niet echt verwacht. "Nog eens gefeliciteerd met je Monitorschap, man," vervolgde hij. Grinnikend bedankte ik hem. "Ik zeg het je alvast; als er een eerstejaars gejinxed wordt in de eerste vier dagen; het is niet mijn schuld.” Ik lachte luid. Goeie ouwe Jasper. Wat had ik hem gemist. Het was altijd leuk met die gozer. Natuurlijk ook met Lorde, maar bij haar moest ik nog net iets voorzichtiger zijn. Bij Jasper kon ik er alles uitflappen en hij zou het niet erg vinden. Vervolgens begroette hij Lorde, met een venijnige opmerking. Ik was allang gestopt met hem te zeggen dat het ongepast was. Lorde kon haar eigen mannetje staan en Jas... die ging je niet zomaar veranderen. Die deed toch lekker wat hij wilde.
          "Nu iedereen weet dat Jasper er ook weer eens bij is dit jaar, kunnen we dan eindelijk een coupé gaan zoeken?" vroeg ik grijnzend en knipoogde naar mijn beste vriend. Ik nam mijn hutkoffer en nam Lordes zak, waarna ik die op de mijne zetten. "Als je zo lief zou willen zijn om Merlijn te dragen." Ik tilde het diertje op en zette het naast Alfie in Lordes armen, waarna ik met de twee hutkoffers de trein opstapte, op zoek naar een coupé.


    kindness is never a burden.


    Dominic Alexander Gray


    Terwijl hij naar buiten zat te kijken vanuit zijn coupé zag Dominic ineens een bekend gezicht omlijst met goudblonde haren, een gezicht waarvan zijn mondhoeken gelijk omhoog krulden. Na Victoria een hele zomer niet gezien te hebben, was het een hele belevenis om haar weer eens te bekijken. Zijn hand schoot gelijk omhoog en hij zwaaide heel enthousiast naar haar van achter zijn raam, hopend dat ze hem zag en zich bij hem voegde in de coupé, voor de reis naar Zweinstein. Plotseling kwam een herinnering zich te boven van vorig jaar, en liet hij zijn hand spontaan vallen en beet zachtjes op z'n lip. Het was zijn eerste kus geweest, maar duidelijk niet die van haar. Hij wist niet of zij überhaupt wist dat het zijn eerste kus geweest was, en daardoor voelde hij zich nogal onzeker. Waar hij zich nog meer onzeker over voelde was of ze het gewoon als een simpele kus beschouwde, of dat het wat meer betekent had voor haar. Hij legde zijn handen op zijn schoot en friemelde wat met de losse draadjes die aan zijn spijkerbroek hingen, een nerveus trekje wat hij vaker had. Met een kleine schok besefte hij dat Victoria het misschien niet eens herinnerde, het was tenslotte al een paar maanden geleden, en ze hadden allebei wel een beetje gedronken voor het gebeurt was. Misschien was het beter als hij het niet opbracht, als hij er gewoon niets meer over zou zeggen en haar gewoon behandelde zoals hij altijd deed, het zou vast niets voor haar hebben betekent. Hij zette de zelfde enthousiaste gezichtsuitdrukking op die hij een paar seconden geleden ook en maakte een wild handgebaar of ze naar binnen kon komen, en alhoewel hij geen talent was met gebarentaal, hoopte hij dat de glimlach op zijn gezicht het woord zou doen.


    LORDAINE RAVEN GARROWAY
    Ravenclaw • Chaser


    Het was weer school; met m'n vriend(en), de onnozele verhalen en ik was hier vele malen blijer als 'thuis.' Het was ook geen geheim voor een groot deel van de school wat er gebeurd was, het boeide me ook niet hoe ze dachten - maar als ze ooit een opmerking zouden maken, dan zou ik ze persoonlijk met een bijl hun smoel eraf hakken. Natuurlijk niet letterlijk, maar elk mens heeft een zwak en ik was geen volbloed tovenaar - een normaal mens dus.
          "Ik hoop dat niemand van plan is om me echt te schoppen, anders overleef ik dit schooljaar niet," zei Alfie, waardoor ik hard oplachte. "Desnoods komt je ninja-vriendin en schopt iedereen terug," grijnsde ik kort. Het was altijd leuk om met vrienden zulke stinksaaie, normale grappen te maken. Het voelde vertrouwt en fijn. "Ik draag hem wel..." Ik wou protesteren, maar Mr. Charming kwam eraan. Na de begroeting drukte Jasper een kus op m'n wang, waardoor ik me op m'n tenen draaide en hem ook een kus op de wang drukte - kon hij terug hebben, ook. "Lordy, fijn om je weer te zien. Ik ben geen fan van de schoenen, maar je ziet er fantastisch uit." Ik rolde met m'n blauwe kijkers en bekeek hem dan even. "Goh, en jij lijkt nog telkens dat mannetje sinds het eerste schooljaar. Je ziet er ook fantastisch uit, op je hoofd na," grijnsde ik met een twinkeling in m'n kijkers. "En die schoenen, zijn Nikes - typisch dreuzel, voor jullie natuurlijk vast onbekend en sorry, ik hou van kleurrijke kleuren," daarmee hield ik m'n tas omhoog en trok aan m'n oversized, knalgroene trui. Ik ben nou eenmaal een bonte vogel.
          "Nu iedereen weet dat Jasper er ook weer eens bij is dit jaar, kunnen we dan eindelijk een coupé gaan zoeken?" Alfie nam toch m'n koffer en de zak, waardoor ik hem even met een zucht bekeek. "Alfie, ik ben niet de koniningin van Amerika, dat hoef je niet te doen," murmelde ik zachtjes. "Als je zo lief zou willen zijn om Merlijn te dragen." Hij dropte Merlijn naast Alfie en die twee haatten elkaar niet, dat was ook niet mogelijk. Rustig volgde ik Alfie naar het coupé, voordat ik Jasper nog een keer luidkeels riep. Uiteindelijk liep ik Alfred achterna en wees roepend naar een coupé, waar ik me in liet zakken - bij het raam. Rust, voor even.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Victoria Scarlett Adams
    Slytherin • Chaser • Trouble Maker

    Ik keek rond op het perron. David was allang bij Isaac in de coupé gaan zitten. Zelfs durfde ik niet zo goed, omdat ik bang was dat Isaac zichzelf zou verraden. In de zomer werd ik "betrapt" door Dave met James Nott, een vriend van hem. David werd woest en James kon vanaf dat moment maar beter uit mijn broer zijn buurt blijven. Jasper liep langs en ik zuchtte even. Hoewel ik hem niet mocht kon ik niet ontkennen dat hij er goed uitzag. Ik draaide mijn hoofd af en zag dat iemand naar me zwaaide. Het was Dominic. Ik zwaaide terug en stapte de trein in op zoek naar zijn coupé. Dominic en ik hadden eind vorige jaar met elkaar gezoend. Hoewel we dronken waren was ik het nog niet vergeten. Ik liep langs de coupé waar David en Isaac zaten. Isaac en ik keken elkaar recht in de ogen aan en ik knipoogde verleidelijk naar hem.
    Ik liep verder door de trein tot ik bij Dominic zijn coupé aankwam. Even bedacht ik me hoe ik hem gedag moest zeggen. 'Nicky!', zei ik en ik sloeg mijn armen om mijn vriend heen. 'Ik heb je echt gemist.', zei ik lief. Dominic betekende veel voor me, mede daarom was ik bang om te praten over de kus. Zijn glimlach is er één waar bijna iedereen vrolijk van werd. Het viel me op dat hij knapper is geworden dan vorige jaar. Gespierder ook. Zelfs in de donkere tijden van een tovenaarsoorlog. Van de meeste van mijn vrienden zouden het gaan overleven maar voor Dominic was ik bang geweest. Ik ging naast hem zitten en hield hem nog steeds vast. Voorlopig bleef ik nog zo zitten.


    [Sorry het is heel saai en kort]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead



    Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery
    "I am not a badboy. I am a troublemaker"


    Mijn vrienden in de coupé waren allen Quidditchspelers. Fleur was captain en chaser van Gryffindor. Nina was ook chaser en Remus de seeker - ook van Gryffindor. En ik? Ik was de grootste van hen. Ik schreeuwde mijn eigen gemaakte liedjes over het veld en riep heel mijn stem schor bij het roepen van hun namen. Ondanks dat ik te lui was voor het spel was ik extreem goed in aanmoedigen - tot de grote ergernis van alle Slytherins.
          "Gryffindor gaat winnen. Van Gryffindor kunnen we er in ieder geval op aan dat iedereen er zal zijn, van de andere teams kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Ook hoeven wij geen nieuwe mensen in ons team, aangezien er vorig jaar geen spelers afgestudeerd zijn. In de andere teams wel, dus zij zullen in moeten spelen op de nieuwe speler, terwijl wij dat niet hoeven" reageerde Nina op wat ik zei. Ik knikte als teken dat ik het ermee eens was. Ik haalde even mijn vingers door mijn donkerblonde krullen, waarna ze weer precies op dezelfde manier terug vielen op mijn hoofd.
          'Goedemorgen dames en heren,' zei een bekende stem. Ik keek op en zag Anastasiya staan. Ik noemde haar altijd Ana, omdat ik haar te irritant vond om uit te spreken én spellen. Ze had haar brede, welbekende grijns op haar gezicht staan en haar schorre stem verraadde dat ze gisteren alcohol had gedronken.
          'Hallo,' zei ik vriendelijk, maar met een ondeugende ondertoon. Ik glimlachte naar Ana en schoof op zodat ze naast me kon komen zitten. Ik zette de kooi van Wiz op de grond om meer plek te creëren. Hij kraste geïrriteerd naar me en draaide zich van me weg.
          'Chagrijnig ding,' gromde ik naar de uil.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Nina Chanel Matthews
    Chaser • Gryffindor

    “You wanna fly, you gotta give up the shit that weighs you down."


          Lukah knikte, her bevestiging van het geen wat ik zei over de Quidditch cup. Nog geen vijf seconden later schoof de coupe deur open, en stond Anastasiya in de deuropening. Ik glimlachte naar haar, en keek de coupe even rond of we nog meer mensen misten. We misten Camille sowieso nog, en voor de rest volgens mij niemand.
    "Goedemorgen dames en heren." zei Ana. Ik rolde even met mijn ogen, maar een grijns was niet te missen op mijn gezicht. Haar stem was zo schor als ik weet niet wat, wat aanduidde dat het meisje gisteren waarschijnlijk veel gedronken had.
    "Hallo" zei Lukah meteen als begroeting. Toen hij de plaats naast zich leegmaakte door zijn uil op de grond te zetten, voelde ik ergens een steek. Lukah keek altijd op een manier naar Ana die ik niet goed kon plaatsen, en ik hoopte al langere tijd dat het niet zo was omdat hij verliefd was op het meisje. Dat zou mijn hart breken. Hij zei nog iets geïrriteerd tegen zijn uil, waardoor ik even moest grinniken. Omdat Lukah Ana al had begroet, en ik het zelf ook nooit fijn vond als iedereen hallo zij, grijnsde ik enkel als begroeting naar mijn vriendin. "Dus, heel aangekomen zie ik?" vroeg ik Ana, er op duidend dat ze gisteren waarschijnlijk nogal dronken was geworden. Daarna keek ik weer naar voren, naar Lukah. Ik kon het niet laten.


    take me back to the basics and the simple life



    Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery
    "I am not a badboy. I am a troublemaker"


    Mijn gedachten dwaalde af toen Nina aan Ana vroeg of ze heel aangekomen was. De twee raakten in gesprek maar ik kreeg het niet mee. Ik staarde uit het raam en dacht aan mijn ouders - nietswetende dreuzels. Ze snapten niets van de toverkunst. Als ik ze vertelde over verzorging van fabeldieren en dat ik op de rug van een hippogrief had gezeten, keken ze me glazig aan. Ze deden hard om hun best om het interessant te vinden, maar dat vonden ze nou eenmaal niet. Als mijn zusje Aimee vertelde over haar rekentoetsen, waren ze de meest trotse ouders van de wereld. Ik nam hen dat niet kwalijk. Ze wisten niet beter en eigenlijk wilde ik mijn familie buiten de toverwereld houden. Ik vond het niet erg dat ik een dreuzelgeborene was, maar een tovenaar en heks als ouders had alles makkelijk gemaakt. Ik wist altijd dat ik anders was dan de andere kinderen van mijn leeftijd. Mijn ouders hebben me zelfs laten testen op iets dat "autisme" heet. Nooit hebben ze me verteld wat dat was, maar het was in ieder geval niet iets wat ik was. Ik was een jonge tovenaar die de wereld wilde ontdekken - maar zij zagen dat als een jongen die zich afzonderde van de rest.
          Uiteindelijk trok ik mijn blik los van de natuur buiten. Ietwat glazig staarde ik terug de coupé en maakte oogcontact met Nina. Ik knipperde eens met mijn ogen om de onnozele blik van mijn gezicht te halen en ik glimlachte naar Nina.


    Big girls cry when their hearts are breaking