• "All was well..."
    "Or not?"


    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit, wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Hogwarts begint maar daar begint de oorlog ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker, wie niet?



    Personages:
    Vrouwen:
    X Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum 1.3
    X Gereserveerd • Camille Elizabeth Hamilton • Heffron 1.1
    X Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l 1.3
    X Gereserveerd • Nina Chanel Matthews • Eleutheromania 1.8
    X Gereserveerd • Alastor
    X Ailey Amira Malfoy • Iniminicum 1.4
    X Lordaine Raven Garroway • Sabaism 1.3
    X Ophelia Florence Henderson • McGonnagall 1.5
    X Victoria Scarlett Adams • CaptainKush 1.6
    X Delia Violet Malfoy • Ameliorate 1.9
    X Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter 1.6
    X Juliette Gracelynn Thatcher • Teater 1.9

    Mannen:
    X Remus Bill Lupin • Cave 1.8
    X Alfred Lucas Woodford • Nimble 1.3
    X Gereserveerd • Alastor
    X Jasper Ollivander • McGonnagall 1.5
    X Dominic Alexander Gray • Shadowhunter 1.4
    X David James Adams • CaptainKush 1.4
    X Isaac Carrow • Nimble 1.8
    X Gereserveerd • Edward Theodore Lupin • Trohman 1.11
    X Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery • Dumbledore 1.6


    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Head Girl: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Gryffindor Prefect:
    Gryffindor Prefect: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Hufflepuf Prefect:
    Hufflepuf Prefect:
    Ravenclaw Prefect:
    Ravenclaw Prefect: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Slytherin Prefect:
    Slytherin Prefect: Ophelia Florence Henderson



    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Fleur Nymphadora Lupin • Iniminicum
    Chaser: Nina Chanel Matthews • Eleutheromania
    Chaser: Camille Elizabeth Hamilton • Heffron
    Beater: Anastasiya Evgeniya Kruml • Shadowhunter
    Beater:
    Keeper: Edward Theodore Lupin • Trohman
    Seeker: Remus Bill Lupin • Cave

    Hufflepuf:
    Captain: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Dominic Alexander Gray • Shadowhunter
    Seeker:

    Ravenclaw:
    Captain: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser: Alfred Lucas Woodford • Nimble
    Chaser:
    Chaser: Lordaine Raven Garroway • Sabaism
    Beater: Delia Violet Malfoy • Ameliorate
    Beater: Ailey Amira Malfoy • Iniminicum
    Keeper: Juliette Gracelynn Thatcher • Teater
    Seeker: Jasper Ollivander • McGonnagall

    Slytherin:
    Captain: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l
    Chaser: David James Adams • CaptainKush
    Chaser: Victoria Scarlett Adams • CaptainKush
    Chaser:
    Beater: Isaac Carrow • Nimble
    Beater:
    Keeper:
    Seeker: Fenicia Adelinde Malfoy • DarkAng3l



    Regels:
    - Er is geen woordenminimum per post maar houd het redelijk
    - Houd jongens, meisjes en afdelingen een beetje gelijk
    - Ik wil dat je rol uit minimaal achthonderd worden bestaat, dit moet haalbaar zijn
    - Je kan de kinderen van de Next Generation bespelen
    - Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is om onbewust buitensluiten te voorkomen
    - Zonder toestemming niet de personages van anderen besturen
    - Geen perfecte personages, iedereen heeft zijn goede en slechte kanten
    - Houd het gezellig
    - 16+ mag, maar zet er een waarschuwing bij of zet het onder een spoiler voor degenen die het liever niet lezen.
    - Reservaties blijven vier dagen staan
    - Alleen ik maak de topics aan, tenzij anders aangegeven
    - Er is een maximum van drie personages per persoon



    Het begin:
    Iedereen komt aan op perron negen driekwart voor een nieuw jaar op Hogwarts. Er heerst echter een gespannen sfeer. De oorlog is in volle gang en iedereen is bang om hun vrienden en klasgenoten niet meer terug te zien.


    Het nieuws van 01/09
    - De muggle born tovenaar Jack Ellis is al twee weken vermist.
    - Er zijn lijken van een tovenaar en een heks gevonden, mogelijk een getrouwd stel.


    -

    Nina Chanel Matthews
    Chaser • Gryffindor

    “You wanna fly, you gotta give up the shit that weighs you down."


          Terwijl ik mijn vraag aan Ana stelde, zag ik Lukah vanuit mijn ooghoek aan het raam kijken, naar het perron. Toen ik mijn vraag gesteld had was het even stil in de coupe, maar dat maakte mij niet zo veel uit. Het elastiekje wat mijn haar in een hoge paardenstaart hield, trek ik er langzaam uit, zo goed mogelijk proberend geen haren mee te nemen. Wanneer het elastiekje mijn haar niet meer aanraakt valt mijn haar losjes en verspreid over mijn schouder en mijn rug. Lukah zie ik wegdraaien, en ik kijk normaal naar voren, naar hem. Hij maakt oogcontact met me, en knippert even met zijn ogen, om vervolgens een glimlach aan me te schenken. Ik glimlach terug. Mijn lichaam voelt warm aan, en mijn wangen tinten lichtelijk roze. Waarom doet hij zoveel met me. En waarom voelt hij zich niet zo over mij, of waarom, als hij dat wel doet, doet hij er niks aan. Voor de meesten was het duidelijk dat dit liefde was, en dat dit anders was dan alle flirtpogingen, en alle andere zoenen, en meer, met andere random jongens. Ik durfde bij hem niet eens een move te maken. Ik durfde het gewoon niet, en als een jongen dit met mij zou kunnen doen, dan is het duidelijk dat ik iets voor hem voel. Maar Lukah zag het waarschijnlijk niet. Nooit heeft hij er een opmerking over gemaakt, of heeft hij laten zien dat hij hetzelfde voelt. Nooit, en het zou mij zo veel plezier doen om te merken dat dat wel zo is.
    "Duss," zei ik, terwijl ik op stond. Ik rommelde even in mijn hutkoffer, om er niet veel later een pakje knalpoker kaarten uit te halen.
    "Wie doet er mee?" vraag ik, waarna ik even met het pakje kaarten rammel.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2015 - 19:56 ]


    take me back to the basics and the simple life



    Isaac Carrow
    Zwadderich • Drijver


    David vertelde me dat James met zijn poten van Vicky af had moeten blijven en ik grinnikte. Hoewel ik wist dat Dave erg beschermend was tegenover zijn zusje, en enorm vijandig tegen iedereen die haar pijn zou kunnen doen, was ik niet bezorgd. Vicky en ik waren al een aantal keer betrapt geweest, dus moesten we een beetje oppassen, maar ik was geen idioot. En daarbij, Vic en ik hadden afgesproken dat we het casual zouden houden. Ik kon op geen enkele manier haar hart breken, dus had Dave niks om over te klagen.
          "Die vent moet gaan rennen als ik hem nog één keer naar haar zie kijken," vervolgde hij en wierp ook zijn sigaret weg. Ik twijfelde er niet aan dat Dave die gast waarschijnlijk een bloedneus had geslagen of hem ten minste met een kleine spreuk had behekst.
          "Ik ben vrij zeker dat je het hem betaald gezet hebt op jouw manier, dus denk ik niet dat hij nog zal durven. Daarbij, James gedraagt zich graag stoerder dan hij in feite is." De eikel.
          Er stapten een aantal leerlingen op de trein en het perron stroomde langzaam leeg, op de huilende en angstige ouders na. Ik draaide mijn lichaam een beetje zodat ik met mijn rug in de hoek tussen de bank en het raam zat en kruiste mijn voeten over elkaar. Ik had mijn favoriete combat boots weer aan die ik ooit eens voor een prikje in een vintagewinkel had gekocht. Ze hadden gaten in de zolen en de veters vielen langzaamaan uiteen, maar zolang ze nog bescherming boden aan mijn voeten, ging ik ze blijven dragen.
          Op dat moment passeerde Victoria langs onze coupé. Ze stopte heel even - voor minder dan een twee seconden - en onze ogen bleven in elkaar haken. Toen knipoogde ze verleidelijk naar me en ik rolde met mijn ogen.
          "Ik zie dat de zomer Victoria alleen maar nóg mooier heeft gemaakt," mompelde ik grijnzend en nam de fles Jack aan die Dave me aanbood. Ik deed niet eens de moeite om Davids speeksel van de dop af te vegen en nam een grote slok. De vloeistof brandde in mijn keel, maar dat stoorde me niet. Ik hield er zelfs van. De opmerking over Victoria was als grap bedoeld en ik was zeker dat David het ook zo zou opvatten. Hij had geen enkel idee dat Vic en ik samen sliepen.
          "Dus mijn beste vriend wordt Schouwer later," vroeg Dave. Hij had een gigantische grijns op zijn gezicht.
          "Schouwer is in elk geval beter dan Minister van Magie of één van zijn miezerige werknemers. Als Schouwer valt er nog wat plezier te beleven," zei ik. Het was niet als verdediging bedoelt, want het kom me gestolen worden wat David van mijn ambitie dacht. Ik wist niet eens wat hij wilde doen later.
          "Ik wilde dit jaar eerst niet terugkomen," vervolgde hij en trok zijn jasje uit. Ik antwoordde niet. Waarschijnlijk was het Vic die hem had gedwongen. Zou me eigenlijk niks verbazen.
          "Vanavond een klein feest geven?" Ik trok verwaand een wenkbrauw op en grinnikte zelfvoldaan. "Je maakt een grapje zeker. Ik doe niet aan kleine feestjes." En dat was ook waar. Over het algemeen vond ik kleine feestje maar saai. Weinig meisjes en weinig drank resulteerde in weinig plezier en weinig seks. Daar tegenoverstaand zouden we gegarandeerd Fenicia Malfoy, vroeger Klassenoudste en nu - naar horen zeggen - Hoofdmonitor, aan ons been hebben. En zij zou zeker een stokje voor ons feestje zeker. "Of we kunnen het kasteel uit sluipen en met een aantal mensen naar Zweinsveld gaan?" Dave en ik waren toch al vaste klanten in de Zwijnskop, dus de eigenaar (een oude man genaamd Lon) zou ons niet verklikken of wegsturen. Het was afwachten wat Dave wilde doen. Ik was geen egoïst die zijn eigen mening doordreef, maar was ook niet bang om die eerst eens voor te stellen voor ik ergens mee instemde.


    kindness is never a burden.

    Fenicia Adelinde Malfoy
    *** Zwadderich - Hoofdmonitor - Kapitein & Zoeker***


    "Is al goed Fenicia." Ik nam het maar aan als een aanvaarding van m'n excuses, of toch soort van. Ik kon zo raden dat er mensen zouden zijn die haar zouden gaan uithoren van wat er was en waarom ze zo raar deed op een doodnormale vraag, maar ik hield wijselijk m'n mond. Vast dat het iets was waar ze liever niet over zou praten, anders zou ze ook niet zo vreemd reageren. We hadden vast allemaal wel dingen waar we liever niet over praatten met anderen en zeker als we die mensen amper kenden.
    "Dat spijt me voor je. Ik ken het gevoel niet, maar als je ooit hulp nodig hebt met vervelende mensen, kan je altijd op me rekenen, oké?" Ergens vond ik de woorden van Alfred behoorlijk bemoedigend. "Dank je. Ik zal eraan denken als het nodig is." Glimlachend keek ik hem aan. We mochten dan misschien geen echte vrienden zijn, maar ik had het idee dat we als collega's in ieder geval met elkaar zouden kunnen opschieten. Een geruststelling eigenlijk in de tijden waarin we momenteel leefden. "Ik hoop dat niemand van plan is om me echt te schoppen, anders overleef ik dit schooljaar niet." Een tel grinnikte ik zachtjes. "Ow, stel je niet zo aan. We lappen de boel wel op als het nodig is." Niet dat ik ook daadwerkelijk van plan was om hem een trap te verkopen, het was enkel bij wijze van spreken geweest.
    "Yo Alfred!" Een tel keek ik op toen ik een stem hoorde in de verte en moest me inhouden om niet te kreunen. Had je hem ook weer. Ow dit zou weer een leuk jaar worden. De vraag was hoe lang ik me zou kunnen inhouden om hem te beheksen eigenlijk. Hij gaf me er gewoonlijk meer dan genoeg reden toe en vast dat hij het ook niet zou laten moest hij er de kans toe krijgen. Als ik 1 rivaal had als het op spreukenwerk aankwam, dan was hij het wel. Om maar te zwijgen over onze eeuwige strijd op het zwerkbalveld. Jasper was immers de zoeker van Ravenklauw. Natuurlijk negeerde hij me straal terwijl hij de andere twee begroette, maar ik kon het gewoon niet laten. "Jammer voor jou dat er twee Hoofdmonitoren zijn, Ollivander. En nummer twee gaat zeker als eerste naar jou kijken als er eerstejaars behekst worden." Het klonk behoorlijk venijnig, op een manier waarop ik het dier van m'n afdeling alle eer aan deed. Ja, soms kon ik me wel gedragen als een echte Zwadderaar. Het kon aan mij liggen dat ik hem onuitstaanbaar vond, maar goed, dan was dat in ieder geval wederzijds. Ik wist dat hij met mij geen hoge pet op had eigenlijk.
    Toen Alfred aankondigde dat ze een coupe gingen zoeken, besloot ik maar da thet mooi geweest was. "Ik zie je straks wel Alfred." Even stak ik m'n hand naar hem op toen ze weg begonnen te lopen. "En jou hou ik in de gaten Ollivander." Ik vertikte het om z'n voornaam te gebruiken. Moest hij ook maar eens leren een beetje vriendelijk te doen tegen mij.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    David James Adams
    Slytherin • Chaser • Bad Boy

    Van Isaac wist ik dat hij niks met Victoria zou doen. Ten minste de gedachte kwam niet eens in me op om anders te denken. Mijn beste vriend zou nooit iets doen met mijn zusje. Ook al was het leeftijdsverschil maar één jaar. 'Ik ben vrij zeker dat je hem betaald heb gezet op jouw manier, dus denk niet dat hij nog veel zal durven. Daarbij, James gedraagt zich graag stoerder dan dat hij werkelijk is.', zei Isaac en ik knikte even. James liep het perron op en ik begon te lachen. 'See for yourself my dear friend.', zei ik tegen Isaac. James zat onder de blauwe plekken en zijn linkerbeen zat nog in het gips. 'Verdient.', zei ik met een welbetekende grijns waarna ik de fles weer aan mijn lippen zette. Victoria liep langs onze coupé, waarschijnlijk op zoek naar Dominic. 'Ik zie dat de zomer Victoria alleen maar nóg mooier heeft gemaakt.', zei Isaac met een grijns. 'Kijken,kijken, niet kopen he, Carrow.', zei ik lachend terwijl ik mijn beste vriend een schouderduwtje gaf. Hij bedoelde het waarschijnlijk op een andere manier maar ik moest hem meegeven, mijn zusje ziet er wel steeds volwassener uit. De fles pakte ik weer uit zijn hand en nam een grote slok.
    Dit jaar ging anders worden dan andere jaren. Het laatste jaar en ik wist nog niet wat ik ging doen met mijn leven. Zijn uitleg over de keuze van Schouwer liet me even knikken. De toekomst vond ik altijd al een pijnlijk onderwerp, zeker als het ging om wat ik later zou gaan worden. Iedereen uit mijn jaar had wel een idee, alsof ik de enige was die geen toekomst had. 'Je maakt een grapje zeker. Ik doe niet aan kleine feestjes.', zei Isaac en ik lachte even. 'Ik ook niet maar voor die hoofdmonitor, doen we alsof het een klein feestje is.', zei ik. Vorige jaar werden bijna alleen maar feesten gegeven. De leraren werden helemaal gek van ons omdat er elke dag wel iemand met een kater in de klas zat. Isaac had nog een beter idee. 'We kunnen ook naar Zweinsveld gaan.', zei hij. Zweinsveld was altijd wel gezellig en ze hadden er ook wel sterke drank. 'Klinkt zelfs beter.', zei ik met een grijns op mijn lippen tegen mijn beste vriend. 'Beter zijn er vanavond wat leuke meisjes.', seks kon nooit kwaad als je het mij vroeg. Ik nam nog een grote slok uit de fles.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 10:47 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Fleur Nymphadora Lupin
    Gryffindor • Chaser • Captain


          "Hee" hoor ik een zeer bekende stem achter me zeggen. Ik draai me om en zie Remus staan die Nina een knuffel geeft, vervolgens geeft hij Lukah een klap op zijn schouder en Juliette een knuffel.
          "Hoe was jullie vakantie?" Vraagt hij vervolgens. Een kleine glimlach speelt om mijn lippen omdat ik exact dezelfde vraag een aantal seconden geleden heb gesteld.
          "Tja, als je een minuut eerder was geweest, dan had je het nog kunnen horen. Maar nu.. tja, ik ga dat niet nog een keer zeggen hoor. Het is zo'n lang verhaal" zegt Nina die er blijkbaar precies hetzelfde over denkt.
          "Zullen we zo alvast een coupe gaan zoeken? Ik denk niet dat we nog op heel veel mensen wachten" vraagt ze vervolgens. Iedereen lijkt ermee in te stemmen en we begeven ons naar de trein. In de coupé aangekomen til ik mijn hutkoffer bovenop het rek en leg mijn bezem ernaast. Vervolgens laat ik me naast Nina op de bank neerzakken.
          "Wie zal er dit jaar de Quidditchcup gaan winnen, denken jullie? Zoals altijd moet Gryffindor winnen, maar ik vind de andere teams ook sterk. En ja, dat komt uit mijn mond - hoe vreemd het ook mag klinken" zegt Lukah. Ik ben er van overtuigd dat Gryffindor dit jaar gaat winnen. We hebben erg sterke spelers en ik weet het gewoon.
          "Gryffindor gaat winnen. Van Gryffindor kunnen we er in ieder geval op aan dat iedereen er zal zijn, van de andere teams kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Ook hoeven wij geen nieuwe mensen in ons team, aangezien er vorig jaar geen spelers afgestudeerd zijn. In de andere teams wel, dus zij zullen in moeten spelen op de nieuwe speler, terwijl wij dat niet hoeven" zegt Nina en ik knik instemmend. Op dat moment gaat de coupédeur openen en komt er een gestalte binnen gestapt. Het is Anastasiya, een meisje uit hetzelfde house en jaarlaag. Ik vind haar erg aardig maar echt vriendinnen zouden we nooit kunnen worden.
          "Goedemorgen dames en heren" zegt ze met haar lage, lichtelijk hese stem.
          "Hallo" zegt Lukah beleeft. Ik knik even kort als teken van begroeting.
          "Dus, heel aangekomen zie ik?" Vraagt Nina aan haar, waarschijnlijk doelend op het feit dat ze gisterenavond weer dronken is geweest. Ik heb van mensen gehoord dat ze vaak dronken is wat ook wel begrijpelijk is gezien de huidige omstandigheden. Ik kijk even naar Lukah die uit het raam staart en vervolgens een korte blik met Nina wisselt waardoor er een kleine glimlach op mijn gezicht komt liggen.
          "Duss, wie doet er mee?" Zegt Nina terwijl ze een pakje knalpoker tevoorschijn haalt.
          "Ik! Ik moet je alleen waarschuwen, ik ben erg goed ik vorm" zeg ik met een grijns op mijn gezicht.


    -

    × • × • ×      Remus Bill Lupin      × • × • ×
    Gryffindor • Seeker


    All God does is watch us and kill us when we get boring. We must never, ever be boring.

    Op het punt dat het gesprek over gaat op Quidditch ben ik wakker. Voordat ik mijn mening kan geven over dit jaars winnende team - Gryffindor, duh - komt Anastasiya binnen. Ik begroet haar met een knikje.
    'Duss, wie doet er mee?' vraagt Nina dan, een pakje knalpoker in haar handen.
    'Ik!' roept Fleur meteen. 'Ik moet jej alleen waarschuwen, ik ben erg goed in vorm,' zegt ze grijnzend. Helaas moet ik toegeven dat dat waar is. Fleur is nogal onbegrijpelijk goed in knalpoker.
    'I'm in,' zeg ik, waarna ik het pakje uit Nina's handen pluk en begin te schudden. 'Jij ook?' vraag ik Lukah.


    “A queen will always turn pain into power.”


    JASPER OLLIVANDER

    RAVENKLAUW • ZOEKER


    Een plotselinge steek door zijn hoofd deed Jas even verstijven. De scharlaken trein verdween voor een halve seconde en maakte plaats voor een beeld dat Jas niet echt kon ontwaren. Hij verdoezelde het hele gebeuren door in zijn ogen te wrijven en te gapen. Zoiets kon niet gebeuren. Niet vlak voor de anderen. Zelfs Alfie wist er niet van.
    Het drong tot Jas door dat hij een gezicht had gezien, maar wat het gezicht precies betekende en van wie het geweest was, wist hij niet. Hopelijk had hij er geen vreemde dingen uitgeflapt zoals zijn moeder altijd met die vreemde stem deed. Maar zij herinnerde zich er dan meestal niets meer van, dus Jas hoopte dat hij inderdaad niets gezegd had.
    Jasper probeerde te verbergen dat hij opschrok van Lorde's lippen op zijn wang. Zijn verwarring had amper een fractie van een seconde geduurd. Hoopte hij.
    "Goh, en jij lijkt nog telkens dat mannetje sinds het eerste schooljaar. Je ziet er ook fantastisch uit, op je hoofd na."
    "Ja, nog steeds even aandoenlijk schattig, ik weet het," verzuchtte Jasper dramatisch.
    "En die schoenen, zijn Nikes - typisch Dreuzel. Voor jullie natuurlijk vast onbekend en sorry, ik hou van kleurrijke kleuren."
    "Nikè is toch de Griekse godin van de Overwinning, toch?" informeerde Jasper, al was het antwoord natuurlijk ja. 'Dreuzels zijn zo onorigineel met hun merknamen. Ze echter wel lelijk." Hij knikte naar de schoenen. Het drietal wilde net hun coupé gaan zoeken, toen Fenicia begon te spreken. Jasper stond met zijn rug naar haar toe, dus hij kon het zich permitteren met zijn ogen te rollen en geërgerd te zuchten.
    "Jammer voor jou dat er twee Hoofdmonitoren zijn, Ollivander." Jasper draaide zich om en keek fronsend naar de lucht, alsof hij iets niet meteen kon bevatten. Hij hield zijn hoofd schuin.
    "Hoorden jullie dat?" vroeg hij hardop. "Het leek net of... Ach nee." Maar Fenicia ging onverstoorbaar verder.
    "En nummer twee gaat zeker als eerste naar jou kijken als er een eerstejaars behekst wordt."
    "Oh, daar is het weer," zei Jasper quasi-verrast. "Lijkt net of er een idiote, kleine dwerg aan mijn voeten staat te schreeuwen dat hij een koekje wilt." Hij zuchtte teleurgesteld en draaide zich weer om toen Alfie aankondigde dat ze een coupé zouden gaan zoeken.
    "Ik zie je straks wel, Alfred. En jou hou ik in de gaten, Ollivander." Jasper sloeg alweer zijn ogen ten hemel en ging bij de andere twee lopen. Hij trok de band van zijn schoudertas weer goed, want die dreigde zijn schouder af te vallen.
    "-niet de koningin van Amerika, dat hoef je niet te doen," klonk Lordes zachte stem.
    "Tss, je weet toch ook wel dat Amerika een president heeft, hoop ik," merkte Jas nuchter op. Hij volgde Lorde de coupé in, nadat ze eerst nog eens naar hem moest schreeuwen. Hij zag zijn moeder door het raam en zwaaide even vluchtig naar haar. Niet veel mensen wisten wat er met zijn moeder was, dus hij wilde ook niet teveel argwaan trekken door overdreven vriendelijk tegen haar te doen en zo te lijken als een moederskindje.
    Jasper liet zich in één van de zetels vallen en richtte lui zijn toverstok op zijn tas om hem het bagagerek op te krijgen met een simpele, stilzwijgende Wingardium Leviosa.

    [It is quite shitty. My apologies.]


    help



    Alfred Lucas Woodford
    Ravenklauw • Hoofdmonitor • Kapitein en Jager


    Fenicia glimlachte toen ik haar vertelde dat ik altijd voor haar klaarstond. Ik maakte de opmerking over het schoppen en meteen lachten Fencia en Lorde. Ik grijnsde. "Ow, stel je niet zo aan. We lappen de boel wel op als het nodig is," zei Fenicia. Ik grinnikte. "Oh ja? En dat ga jij dan doen zeker? Met alle respect, maar ik laat de stok van een Zwadderaar niet in mijn buurt," grapte ik en knipoogde naar Fenicia. "Desnoods komt je ninja-vriendin en schopt iedereen terug," grijnsde Lorde. Ik lachte luid en op dat moment perste Jasper zich de groep in. Er volgde een moment van begroetingen en opmerkingen.
          "Goh, en jij lijkt nog telkens dat mannetje sinds het eerste schooljaar. Je ziet er ook fantastisch uit, op je hoofd na," wierp Lorde terug nadat Jas de opmerking over haar schoenen had gemaakt. Ik lachte luid. "Ja, nog steeds even aandoenlijk schattig, ik weet het." Jasper kon soms zo'n dramaqueen zijn. Ze kwebbelden verder over Lorde's schoenen en ik luisterde met half oor. Zouden die twee dan nooit overeen komen? Toen ik in het eerste jaar Lorde ontmoette en met haar bevriend raakte, kende ik Jasper al eeuwen. Onze ouders waren goede vrienden, dus werden wij dat ook. Maar hetgeen wat bij mij en Lorde was gebeurd, gebeurde nooit bij Lorde en Jas. Het was best jammer, want hun geruzie werd soms vermoeiend.
          "Jammer voor jou dat er twee Hoofdmonitoren zijn, Ollivander," zei Fenicia venijnig. Jasper keek fronsend omhoog en hield zijn hoofd een beetje schuin. Oh goeie hemel, dacht ik en rolde met mijn ogen. Hier gaan we weer.
          "Hoorden jullie dat? Het leek net of... Ach nee."
          Ik keek hem waarschuwend aan. "Jasper..."
          Fenicia ging verder. "En nummer twee gaat zeker als eerste naar jou kijken als er een eerstejaars behekst wordt."
          "Oh, daar is het weer. Lijkt net of er een idiote, kleine dwerg aan mijn voeten staat te schreeuwen dat hij een koekje wilt," zei Jasper en keerde zich van Fenicia weg. Ik keek haar verontschuldigend aan. "Het spijt me voor Jasper. Ik probeer hem in toom te houden, maar het is net een puppie: heel enthousiast, waardoor hij ook hard kan bijten." Daarna verkondigde ik dat we het best een coupé zouden gaan zoeken. Ik nam mijn koffer en die van Lorde, waarna ik Merlijn in haar handen dropte.
          "Ik zie je straks wel Alfred." Verbaasd keek ik naar Fenicia. "Kom je niet bij ons zitten? Ik zorg er wel voor dat Jas zijn manieren houd." Grijnzend wierp ik een blik naar mijn beste vriend met pretlichtjes in mijn ogen. Ze stak haar hand naar ons op en zei: "En jou hou ik in de gaten, Ollivander." Daarna was ze weg. Ik haalde mijn schouders op. Ik zou haar straks toch zien voor de meeting met de Klassenoudsten.
          "Alfie, ik ben niet de koningin van Amerika, dat hoef je niet te doen," zei Lorde zachtjes. Ik haalde mijn schouders op. "Ik weet het wel, maar ik wil het doen."
          Natuurlijk vond Jasper het nodig om een opmerking te maken over dat er geen koningin in Amerika was, maar een president. Ik was zo vriendelijk om niet betweterig over te komen, maar Jasper kon het blijkbaar niet laten. De wijsneus.
          Ik stapte de trein op, gevolgd door Lorde en Jasper sloot het rijtje. Lorde schreeuwde nog eens om Jasper en hoofdschuddend lachte ik. Ik opende de eerste vrije coupé en met mijn stok plaatste ik de koffers van Lorde en mij op het bagagerek boven de zetels. Daarna liet ik me naast Jasper op een bank zakken en gebaarde naar Merlijn dat hij op mijn schoot moest komen zitten. Nu we binnen waren was het veilig genoeg om zijn halsband af te nemen, zodat hij vrij door de coupé kon rondlopen.
          "Hoe was je vakantie, Jas?" vroeg ik vriendelijk, toen Merlijn dartelend door de coupé liep en begon te spelen met (kleine) Alfie.


    kindness is never a burden.


    LORDAINE 'LORDE' RAVEN GARROWAY
    Ravenclaw • Chaser



    Een zucht rolde over m'n lippen, nadat ik m'n kijkers ten hemel sloeg. "Ja, nog steeds even aandoenlijk schattig, ik weet," zuchtte Jasper naar mijn smaak veel te overdreven. Hij was diegene die soms wel erg kon overdrijven, iets wat me mateloos irriteerde — hij kon gewoon de zaak prima weten dramatiseren. "Nikè is toch de Griekse godin van de Overwinning, toch?" Ik aapte hem ironisch na, door hem in stilte na te spreken. "Dreuzels zijn zo onorigineel met hun merknamen. Ze echter wel lelijk." Een overdreven zucht rolde over m'n lippen — typisch weer Jasper. "Het is als überhaupt, juist origineel. En als je zo'n haat hebt tegen dreuzels, vermoord me toch gelijk hier tussen alle 'tovenaren', Jasper." M'n blik wist te veranderen in een mengsel uit uitdaging en irritatie — hij was zo'n kind.
          "Jammer voor jou dat er twee Hoofdmonitoren zijn, Ollivander." Een glimlach huisde heel even over m'n gezicht, maar die verdween snel weer. "Hoorden jullie dat?" Ik rolde met m'n ogen en hield de kleine Alfie wat dichter tegen me aan, hij was net een kleine knuffelbeer. "Het leek net of... Ach nee." M'n ene mondhoek ging omhoog in een scheve grijns, nu zou weer een Jasper-opmerking komen. "En nummer twee gaat zeker als eerste naar jou kijken als er een eerstejaars behekst wordt." Oké, Jasper is dood irritant — maar als Fenicia werkelijk zo hem zou verraden, voor als het het geval zou zijn, dan zou ik aan Jasper's kant staan — sowieso. "Oh, daar is het weer. Lijkt net of er een idiote, kleine dwerg aan mijn voeten staat te schreeuwen dat hij een koekje wilt," zei hij voordat hij zich wegkeerde van haar.
          "Het spijt me voor Jasper. Ik probeer hem in toom te houden, maar het is net een puppie: heel enthousiast, waardoor hij ook hard kan bijten." Met een scheve blik keek ik naar Alfred. "Meen je dat? Je bedoelt eerder een valse slang, Jasper zou goed in Slytherin passen — maar hij is geen verrader, zoals Fenicia die hem verlinken wil," opperde ik rustig, toen ik achter me wees en uiteindelijk richting de trein liep. "Tss, je weet toch ook wel dat Amerika een president heeft, hoop ik," zei Jasper naar mijn smaak, droog. "Ik ben toch niet dom? Het is bij wijze van spreken, tenminste is Alfie hier de gentleman en niet de droogkloot Jasper. Het zou me verbazen zou jij ooit zoiets in je leven doen, veel succes met een vrouw vinden," grijnsde ik — voordat ik de trein in stapte.
          En nu zaten we in ons coupé, in de trein die zo zou gaan rijden. Alfred plaatste onze koffers op het rek, waardoor ik hem met een halve glimlach bekeek. Alfie vroeg hoe Jasper's vakantie was, terwijl ik naar de spelende diertjes keek — het waren ook zulke schatten. Vervolgens liet ik m'n blik weer over de twee jongens glijden. Soms voelde ik me best overbodig, al liet ik het niet merken. Maar de twee jongens kenden elkaar al volgens mij voor onze eerste jaren op Hogwarts en jongens kunnen eigenlijk beter bevriend zijn met jongens — ik was altijd al meer 'one of the guys', alhoewel ik me bij die twee alsnog wat overbodig voelde, soms dan. Jongens konden hun zaken beter bespreken met jongens, wat heb je dan aan een meisje?
          Ik zuchtte en keek even uit het raam, voordat ik m'n kleurrijke tas op m'n schoot zette en m'n Ipod met de oordopjes eruit haalde. Uiteindelijk zette ik de muziek op het hardst, zodat ik rustig m'n ogen kon sluiten — en de jongens hun zaken konden bespreken. Wist ik veel wat ze zouden zeggen.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2015 - 17:39 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."



    Lukah Mitchell Nathaniel Montgomery
    "I am not a badboy. I am a troublemaker"


    Uiteindelijk verscheen Knalpoker in de coupé. Nina had dit spel uit haar hutkoffer gevist en vroeg wie er meededen. Automatisch verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Fleur vertelde grijnzend dat ze maar al te graag meedeed en voegde daarbij toe dat ze goed in vorm was.
          "I'm in,' zei Remus en griste het spel uit Nina's handen. Vervolgens keerde hij zich tot mij. "Jij ook?"
    Op mijn beurt graaide ik de kaarten uit zijn handen en schudde ze nog eens. Remus wist waarom - ik vertrouwde hem niet als hij de kaarten schudde. Het zou dan te toevallig zijn als zijn kaarten goed uitkwamen. Natuurlijk vertrouwde ik de jongen volledig, behalve met Knalpoker. Dit was mijn spelletje. Er verscheen een welbekende grijns op mijn gezicht. De rest wist wat deze grijns betekende. Hij stond ervoor dat ik zelfverzekerd was, dat ik wist wat ik aan het doen was en dat was ook zo. Ik overhandigde de kaarten aan Nina en gaf haar een ondeugende knipoog - in de hoop dat niemand het zag.
          'Laten we spelen,' verkondigde ik.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 18:49 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Nina Chanel Matthews
    Chaser • Gryffindor

    “You wanna fly, you gotta give up the shit that weighs you down."


          Fleur antwoordt me teen met een enthousiaste gil waarop ik even moet lachen. Ze waarschuwt dat ze goed in vorm is, waar ik om grijns. Waarschijnlijk is het wel waar. Fleur is goed in dit spel. En Remus ook, net als Lukah. En ik eigenlijk ook. We zijn goed aan elkaar gewaagd, en dat maakt het leuk. Remus pakt met een grijns de kaarten uit mijn hand, waarna ik hem verontwaardigd aan kijk. Ik laat me uiteindelijk weer neerploffen op de bank, en ga in de kleermakers zit zitten. De meesten zouden zeggen dat het niet lekker zit, dat de bank er te smal voor is, maar ik heb er niet zo veel last van. Ik recht mijn rug en veeg een aantal haren die voor mijn neus bungelden achter mijn oren.
    "Laten we spelen" hoor ik niet veel later van Lukah komen, en meteen schiet mijn hoofd in zijn richting, misschien iets te snel, bedenk ik me daarna. Mijn wangen kleuren lichtelijk rood, en ik zie dat Lukah naar me kijkt, en me een knipoog geeft, in combinatie met een grijns. Ik bijt even op mijn lip en kijk, zodra ik mijn kaarten overhandigd heb gekregen weer weg. toch kijk ik niet vee later weer in zijn richting, met een verlegen glimlachje.


    take me back to the basics and the simple life



    Isaac Carrow
    Zwadderich • Drijver


    Ik volgde Davids blik toen hij begon te lachen en merkte al snel wat hij zo grappig vond. Op het perron liep James, compleet met twee blauwe ogen, een gebroken linkerbeen en een aantal blauwe plekken. Waarom niemand een simpele helende spreuk op hem had gebruikt om de blauwe plekken weg te toveren, wist ik niet. Zijn familie was waarschijnlijk even dom als James zelf.
          "Kijken, kijken, niet kopen he, Carrow," zei Dave lachend nadat ik de opmerking over Vicky had gemaakt en ik grinnikte. Hij gaf me een schouderduw en ik stal de fles uit zijn handen.
          "Maak je geen zorgen. Ze is mijn type niet," loog ik en nam een flinke slok van de fles. Een volledige leugen was het niet, want ik koos over het algemeen sneller voor donkerharige meisjes. Toen ik Ophelia Henderson het perron op zag lopen, grijnsde ik en met de fles nog steeds in mijn hand wees ik naar haar. "Zij is mijn type," grapte ik. Dave wist dat dat niet waar was. Ik zag Ophelia eerder als een irritante zus, dan als een potentiële one night stand. Toen Ophelia's ogen over het perron en de trein gleden, keek ik haar doordringend aan tot ze me zag en gebaarde toen met een kort hoofdgebaar dat ze hier kon komen.
          "Klinkt zelfs beter," zei Dave toen ik voorstelde om naar Zweinsveld te gaan in plaats van een klein feestje te geven in de common room. "Beter zijn er vanavond wat leuke meisjes."
          "We kunnen Ophelia en Vic uitnodigen en Ana." Ik wierp een korte blik op Dave bij het uitspreken van de laatste naam voor ik mijn blik weer op her perron en de mensen wierp. Ik wist niet helemaal wat er speelde tussen Anastasiya en David, maar het feit dat hij al overeen kwam met een Griffoendor wilde wel wat zeggen. Ik had niks tegen Ana, ze was mijn drankmaatje, maar het was toch anders tussen Ana en mij als tussen Ana en Dave. Of misschien zat ik er helemaal naast en was er niks. Het kon me hoe dan ook maar weinig schelen. David deed maar wat hij wilde. "En natuurlijk kunnen zijn een aantal van hun knappe vriendinnen uitnodigen," grijnsde ik.
          Met mijn stok haalde ik de Ochtendprofeet uit mijn koffer. Ik was geabonneerd op de Ochtendprofeet niet omdat ik graag kranten las, maar omdat ik het kon betalen. Snel scande ik met mijn ogen de voorpagina. Door de alcohol zag de tekst er nu en dan wazig uit, maar ik kon enkele koppen lezen. Een Dreuzelgeboren tovenaar met de naam Jack Ellis was al twee weken vermist en twee lijken van een tovenaarskoppel zijn gevonden. Same old, same old.


    kindness is never a burden.


    CAMILLE ELIZABETH HAMILTON

    Hijgend stapte ik de trein in, terwijl mijn koffers half over de grond sleepten. Tijdens het rennen naar de trein waren deze uit mijn handen gevallen en had ik ze weer op moeten pakken, maar dat alles wat niet zo gestructureerd gegaan. Ik haatte het om te laat te komen, maar met een familie zoals de mijne was het vrij onmogelijk om dat te voorkomen. Mijn moeder was altijd op het laatste moment zo bezorgd en gestrest. Ik moest wel de zonnebrand meenemen en natuurlijk ook mijn wintertrui. Ook mocht ik niet vergeten genoeg te eten en als ik me slecht voelde mocht ik haar altijd bellen. Ze had geen idee naar welke school ik ging of welke bijzondere vaardigheden ik en mijn vader bezaten. Ik wilde het haar ook niet laten weten. Ze zou haar echt een hartaanval geven en dat zou ik haar absoluut niet toewensen. Natuurlijk konden mijn zusje en broers ook niet even helpen met opschieten. Steeds maar voor mijn voeten lopen en steeds maar vragen stellen over mijn school, die ik dan ontwijkend probeerde te beantwoorden, want ook zij wisten niets over Hogwarts.
    Voor een paar seconden stond ik stil, maar vervolgens liep ik door naar de coupe van mijn vrienden. Ik wist niet precies waar ze zaten, maar toch wist ik ze snel genoeg te vinden. Ik trok de deur open en zag dat ze knalpoker aan het spelen waren. "Hallooo" Riep ik blij, maar hijgend de coupe in. Ik ging naast Remus zitten ongeacht er plek was of niet en gaf hem een knuffel. "Hoe gaat het?" Vroeg ik. Het kon lijken alsof het enkel aan hem gericht was, maar ik vroeg het aan al mijn vrienden. Geen van allen had ik in de vakantie gezien. Mijn moeder vond dat ze me al veel te lang mistte, dus de hele zomervakantie bracht ik door in haar gezichtsveld en wanneer ze me niet zag, werd ze gelijk superbezorgd. Echt superfijn, niet dus.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Anastasiya Evgeniya Krum


    Anastasiya plofte neer naast Lukah op de bank, en stak haar tong uit naar zijn uil. Ze liet een diepe zucht vallen toen Nina haar vroeg of ze heel aangekomen was, en schudde haar hoofd. "Nauwelijks, nooit gedacht dat ik geen plezier zou hebben met een vlucht op m'n bezem." Zei ze, en trok haar schouders op. Wat ze nog erger vond was dat ze haar kat thuis had moeten laten, waar hij waarschijnlijk vetgemest werd door haar moeder, die altijd maar zwichtte voor zijn blauwe oogjes. Gelukkig zou het maar voor een paar dagen zijn tot ze het dier naar Zweinstein stuurden, dus zo erg zou het niet uit de hand lopen. Ze merkte dat er tussen Nina en Lukah een beetje een aparte sfeer hing, maar bracht het niet naar boven, omdat ze niet zeker wist of het een romantische sfeer was of iets heel anders. Nina begon in haar hutkoffer te rommelen en produceerde een pakje knalpoker, wat een glimlach op Ana's gezicht te voorschijn toverde. "Bereid jullie maar voor om te verliezen." Zei ze, waardoor haar glimlach meer veranderde in een grijns. Haar pokerface was niet altijd een van haar beste kwaliteiten, maar met haar competitieve zijde en het feit dat ze deze zomer een aantal keer met een groepje Dreuzels die ze bevriend had een casino binnen was gegaan, was het makkelijk genoeg voor haar om een zelfverzekerde houding op te zetten. Niet dat ze ooit geen zelfverzekerde houding had, maar het ging om het principe. Een bekende brunette viel de coupé binnen en Ana gaf Camille een glimlach, maar het meisje leek net iets te geïnteresseerd in Remus. Eerst Nina en Lukah en nu deze twee, Ana begon zich af te vragen of ze dalijk nog de enige bachelorette zou zijn, en gelijk toen ze er over nadacht, dwaalde haar geest af naar Dave. Ze beet op haar lip en duwde snel de gedachte weg. Hij was een vriend, meer niet. Haar gedachten keerden terug naar de coupé en Ana hield haar hand uit richting Nina, voor een paar kaarten. "Let's play." Zei ze, haar grijns nog steeds op haar gezicht geplakt.


    Dominic Alexander Gray


    Victoria tilde haar arm op en zwaaide terug naar hem, waarna ze de trein in stapte. Dominic voelde ineens het vage gevoel van paniek zijn lichaam in stromen, en begon zijn handen door zijn haar te halen om te zorgen dat het goed zat. Snel keek hij nog naar zijn weerspiegeling in het raam, om te zorgen dat er niets tussen zijn tanden zat, hij had tenslotte gisteren nog vegetarische lasagna gehad, en zelfs na twee keer tandenpoetsen konden er nog wat stukjes spinazie achter zijn gebleven. Een blik vertelde hem dat dit gelukkig niet het geval was, en om er voor te zorgen dat zijn handen niet meer friemelden aan de losse draadjes van zijn broek, stopte hij ze in zijn zakken. Hij draaide zich om richting de coupédeur en zag dat Victoria net aan kwam lopen en beantwoorde haar blik met een grote - spinazie-vrije - glimlach. "Nicky!" Riep ze, waarna ze haar armen om hem heen sloeg. Hij beantwoorde de knuffel door zijn armen ook om haar heen te slaan. Victoria zei dat ze hem gemist had, wat, wonderbaarlijk genoeg, zijn glimlach nog verder liet groeien. "Ik jou waarschijnlijk veel meer, mijn zomer was verschrikkelijk saai, in tegenstelling tot de jouwe waarschijnlijk." Vertelde hij terwijl ze naast hem kwam zitten, haar armen nog steeds om hem heen gewikkeld. Ze hield hem behoorlijk lang vast, en Dominic had het gevoel dat het met de evenementen van de laatste tijd te maken had gehad, je weet maar nooit wanneer je iemand voor de laatste keer ziet, en hij was niet bepaald iemand die een ongelofelijk goed kon duelleren. Tegelijkertijd vroeg hij zich af waarom iemand hem eigenlijk zou willen lastigvallen, het was niet alsof hij een bepaald grote naam was in de toverwereld. Ach ja. Bites kraste ongelofelijk luid en Dominic liet Vicky los om het dier te sussen, maar zoals gewoonlijk wilde Bites niet luisteren. Hij gaf het dier nog maar een klein beetje eten voor hij terug keek naar Victoria. "Sorry voor Bites, je weet hoe hij is.." Verontschuldigde hij zichzelf, terwijl hij haar even goed innam. "Dus vertel, hoe was je vakantie?" Vroeg hij, en zijn glimlach keerde terug op zijn gezicht.