• Iedereen kent deze kwaal wel. En aangezien de hoestdrank die ik altijd gebruik niet lijkt te werken (en waarvan je blijkbaar niet drie lepels achter elkaar naar binnen mag werken), vroeg ik mij af wat andere mensen gebruiken als ze moeten hoesten en ervan af willen.

    Ik vind het niet erg dat ik moet hoesten, maar het is nu wel irritant aan het worden, helaas.

    Dus wat gebruiken als middel om van hoesten af te komen?


    Physics is awesome

    Derks schreef:
    (...)

    Volgens mij verkoopt de jamin zoethout.


    Maar eh, succes met het van je hoesten afkomen. Hier in huis hoest iedereen ook, ik gelukkig (nog) niet, maar ik heb geen tips om eraf te komen ofzo.


    O, ik dacht altijd dat Jamin alleen maar snoep verkocht/verkoopt.

    Bij mij is het zo dat ik mijn ouders heb aan gestoken.


    Physics is awesome

    Water drinken of honingsnoepje nemen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    honing in de thee
    anti-flu ( keelsnoepjes)
    en drop kan ook wel eens werken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als je er s'nachts serieus heel veel last van hebt, tot bijna overgeven aan toe, kun je naar de huisarts gaan en om codeine vragen. Dat geven ze alleen bijna nooit. Bij de drogist hebben ze ook novaspect (?), die kun je voor dat je gaat slapen innemen, en dan vermindert het heel erg. Ik spreek uit ervaring (':

    Oh, en keelspray!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Andersen schreef:
    Als je er s'nachts serieus heel veel last van hebt, tot bijna overgeven aan toe, kun je naar de huisarts gaan en om codeine vragen. Dat geven ze alleen bijna nooit. Bij de drogist hebben ze ook novaspect (?), die kun je voor dat je gaat slapen innemen, en dan vermindert het heel erg. Ik spreek uit ervaring (':

    Oh, en keelspray!


    Ps: ik zat ook nog na te denken dat je gaat hoesten als je keel droog is. Dus naast thee, ook gewoon heel veel water blijven drinken. En als je zo'n hoestbui op voelt komen, denk aan je ademhaling. In door je neus, uit door je mond, en probeer daarbij 6 seconden aan te houden, voor de aankomende 2/3 minuten.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Andersen schreef:
    Als je er s'nachts serieus heel veel last van hebt, tot bijna overgeven aan toe, kun je naar de huisarts gaan en om codeine vragen. Dat geven ze alleen bijna nooit. Bij de drogist hebben ze ook novaspect (?), die kun je voor dat je gaat slapen innemen, en dan vermindert het heel erg. Ik spreek uit ervaring (':

    Oh, en keelspray!


    Waarschuwing: de keelspray vermindert het bijna-overgeef effect niet, het geeft dat effect gewoon een andere oorzaak. :') Helpt met de hoest, maar het is enorm goor.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Waarschuwing: de keelspray vermindert het bijna-overgeef effect niet, het geeft dat effect gewoon een andere oorzaak. :') Helpt met de hoest, maar het is enorm goor.


    +1, dat was ik inderdaad vergeten te melden, het is inderdaad heel goor (':


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Andersen schreef:
    Als je er s'nachts serieus heel veel last van hebt, tot bijna overgeven aan toe, kun je naar de huisarts gaan en om codeine vragen. Dat geven ze alleen bijna nooit. Bij de drogist hebben ze ook novaspect (?), die kun je voor dat je gaat slapen innemen, en dan vermindert het heel erg. Ik spreek uit ervaring (':

    Oh, en keelspray!


    Mijn moeder gaf ook de tip van codeine. Ik loop straks naar de dokter/doktersassistente om te vragen voor codeine en ik zie wel of ze het geeft of niet.

    Als ze het niet geeft dan koop ik wel novaspect.


    Physics is awesome

    Andersen schreef:
    (...)

    Ps: ik zat ook nog na te denken dat je gaat hoesten als je keel droog is. Dus naast thee, ook gewoon heel veel water blijven drinken. En als je zo'n hoestbui op voelt komen, denk aan je ademhaling. In door je neus, uit door je mond, en probeer daarbij 6 seconden aan te houden, voor de aankomende 2/3 minuten.


    Drinken helpt wel, ja.

    Maar ik weet niet of ik aan mijn ademhaling kan denken als ik moet hoesten. Ik kan het namelijk moeilijk tegen houden.


    Physics is awesome

    Wiarda schreef:
    (...)

    Waarschuwing: de keelspray vermindert het bijna-overgeef effect niet, het geeft dat effect gewoon een andere oorzaak. :') Helpt met de hoest, maar het is enorm goor.


    Kan je het helemaal achter in je keel spuiten? Want ik vind een paracetamol al goor. Mijn moeder gaf laatst de tip om een paracetamol door te bijten. Dat heb ik dus maar niet gedaan.


    Physics is awesome

    Strepsils :-)


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik heb meestal eerst een geweldige snotvalling waarna al het slijm van mijn neus naar mijn keel zakt en ik vreselijk begin te hoesten. Ik ben geen fan van medicijnen dus meestal hoest ik het uit totdat ik geen stem meer heb en dan stopt het wel... Niet echt een hulpmiddel dus...


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Ik heb meestal eerst een geweldige snotvalling waarna al het slijm van mijn neus naar mijn keel zakt en ik vreselijk begin te hoesten. Ik ben geen fan van medicijnen dus meestal hoest ik het uit totdat ik geen stem meer heb en dan stopt het wel... Niet echt een hulpmiddel dus...


    Dat heb ik ook wel eens gehad. Maar dan zou het nu langzamerhand beter moeten worden en dat gebeurt niet.


    Physics is awesome

    Thee met honing, drop, hoestsnoepjes, van alles wat hierboven is genoemd.. Dat is wat bij mij heeft geholpen. ^^

    [ bericht aangepast op 24 feb 2015 - 13:30 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Water water water water water water :Y)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]