• Er is vanochtend een vliegtuig neergestort in Frankrijk. Het gaat om een vlucht van Barcelona naar Dusseldorf, van de maatschappij Germanwings, dochter van Lufthansa. De Franse president Hollande heeft een persconferentie gegeven waarin hij zegt dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het gebied waarin het vliegtuig is neergestort is door de hoogte slecht te bereiken. Er zijn mogelijk Nederlanders aan boord.

    Updates:

    - Er waren 150 personen aan boord: 144 passagiers en zes bemanningsleden
    - Tot nu toe is bekend dat er Spanjaarden, Duitsers en Turken in het vliegtuig zaten
    - Er wordt sneeuw verwacht in het gebied waar het vliegtuig is neergestort, dus berging wordt waarschijnlijk vermoeilijkt

    Updates (16.53)

    - Er was ook een Belg in het vliegtuig
    - Over Nederlanders is nog onzekerheid
    - Aantal Duitsers is 67
    - Er wordt bericht over een overlevende, maar is nog niet voldoende bevestigd

    Update (16.56)
    - tenminste een Nederlander aan boord

    Update (17.08)

    - 39 Turken aan boord
    - Gegevens passagiers moeilijk te achterhalen omdat er geen paspoortcontrole is geweest in Barcelona

    http://nos.nl/liveblog/2026594-passagiersvliegtuig-neergestort-in-frankrijk.html Liveblog van de NOS

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 17:09 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oh, bah, wat verschrikkelijk. D: Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt echt alsof er de laatste tijd heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

    Hebben ze enig idee hoeveel passagiers er aan boord waren? Het enige wat ik kan vinden onder je link is geen overlevenden, 42 Spanjaarden en veel Duitsers. Het vliegtuig zelf ziet er behoorlijk groot uit.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh, bah, wat verschrikkelijk. D: Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt echt alsof er de laatste tijd heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

    Hebben ze enig idee hoeveel passagiers er aan boord waren? Het enige wat ik kan vinden onder je link is geen overlevenden, 42 Spanjaarden en veel Duitsers. Het vliegtuig zelf ziet er behoorlijk groot uit.


    RTL z heeft een extra uitzending die nog bezig is.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik geloof dat het om 148 mensen gaat, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb

    Edit: ik zat er flink naast en heb het nu aangepast

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 13:19 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Jugendstil schreef:
    Ik geloof dat het om 246 mensen gaat, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb


    Dat lijkt me wel realistisch, voor zo'n vliegtuig. Bah, bah.

    Edit: Oh, 148 zou al, tja, beter zijn? Ik weet niet of je daarvan kunt spreken in zo'n situatie, maar goed. Misschien is minder erg een iets passendere uitdrukking.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 13:21 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh gatverdamme. Alweer? Echt zo verschrikkelijk erg. Vooral voor alle nabestaanden.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Oh gatverdamme. Alweer? Echt zo verschrikkelijk erg. Vooral voor alle nabestaanden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    Oh, bah, wat verschrikkelijk. D: Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt echt alsof er de laatste tijd heel veel vliegtuigen naar beneden komen.

    Lily_Evans schreef:
    Oh gatverdamme. Alweer? Echt zo verschrikkelijk erg. Vooral voor alle nabestaanden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh wat naar toch weer. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh, shit... Ik zat al te hopen, niet van Spanje, niet van Spanje. Ik ben echt zo bezorgd nu, haha. Niet omdat ik iemand ken of zo, maar omdat mijn zusje bijna met het vliegtuig naar Spanje gaat (en terug komt) voor stage. Nu begin ik vliegtuigen echt eng te vinden, hoewel ik hiervoor wist hoe zeldzaam het is dat vliegtuigen ook echt neerstorten. Nu lijkt het wel gewoon een maandelijks ding te zijn, minstens. Ik boek voor de zomervakantie wel een busrit, hoor.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 14:10 ]


    Your make-up is terrible

    Lily_Evans schreef:
    Oh gatverdamme. Alweer? Echt zo verschrikkelijk erg. Vooral voor alle nabestaanden.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 14:11 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Dit is dus de reden waarom ik nooit zal vliegen (:

    En dus nooit amerika en japan ga zien :(

    Menen ze die? Alwéér?


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Zo vreselijk.. vreselijk voor alle nabestaanden en sowieso dat het gebeurd is.
    Ga binnenkort voor het eerst met het vliegtuig, naar Roemenië.. korte vlucht gelukkig maar begin langzaam heel bang te worden voor vliegtuigen


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Al de jaren dat ik heb gevlogen, was het zelden dat ze naar beneden kwamen, maar sinds malaysia Airlines neer is neergestort, sstortten steeds meer naar beneden...


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face