• Er is vanochtend een vliegtuig neergestort in Frankrijk. Het gaat om een vlucht van Barcelona naar Dusseldorf, van de maatschappij Germanwings, dochter van Lufthansa. De Franse president Hollande heeft een persconferentie gegeven waarin hij zegt dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het gebied waarin het vliegtuig is neergestort is door de hoogte slecht te bereiken. Er zijn mogelijk Nederlanders aan boord.

    Updates:

    - Er waren 150 personen aan boord: 144 passagiers en zes bemanningsleden
    - Tot nu toe is bekend dat er Spanjaarden, Duitsers en Turken in het vliegtuig zaten
    - Er wordt sneeuw verwacht in het gebied waar het vliegtuig is neergestort, dus berging wordt waarschijnlijk vermoeilijkt

    Updates (16.53)

    - Er was ook een Belg in het vliegtuig
    - Over Nederlanders is nog onzekerheid
    - Aantal Duitsers is 67
    - Er wordt bericht over een overlevende, maar is nog niet voldoende bevestigd

    Update (16.56)
    - tenminste een Nederlander aan boord

    Update (17.08)

    - 39 Turken aan boord
    - Gegevens passagiers moeilijk te achterhalen omdat er geen paspoortcontrole is geweest in Barcelona

    http://nos.nl/liveblog/2026594-passagiersvliegtuig-neergestort-in-frankrijk.html Liveblog van de NOS

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 17:09 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Er was ook één Nederlander die een ticket had gekocht, maar die zou niet op de inchecklijst staan ofzo.
    Wel vreselijk, weer een ongeluk.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Er wordt nu gespeculeerd over een overlevende


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    De Nederlandse is ook bevestigd ondertussen.


    Your make-up is terrible

    WolfieBlackfire schreef:
    Dit is dus de reden waarom ik nooit zal vliegen (:

    En dus nooit amerika en japan ga zien :(

    Dan kan je net zo goed nooit meer met de auto gaan. Er is elke dag wel een auto-ongeval. ;)

    OT: Verschrikkelijk, wat een pech. Straks durft niemand meer met de vliegtuig.


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Dan kan je net zo goed nooit meer met de auto gaan. Er is elke dag wel een auto-ongeval. ;)

    OT: Verschrikkelijk, wat een pech. Straks durft niemand meer met de vliegtuig.


    Auto verkeer is op een heel ander niveau, vind het zelf nooit reeël om dat te vergelijken.. elke randdebiel kan zn rijbewijs halen :p

    Iig, ben wel benieuwd hoe het gebeurd is


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Infiniti schreef:
    (...)

    Auto verkeer is op een heel ander niveau, vind het zelf nooit reeël om dat te vergelijken.. elke randdebiel kan zn rijbewijs halen :p

    Iig, ben wel benieuwd hoe het gebeurd is


    Daarom is het alleen nog maar gevaarlijker. 8D


    Your make-up is terrible

    Mijn excuses voor de bump, maar nu zeggen ze op het nieuws dat de co-piloot de piloot buiten de cockpit gesloten heeft, en dus het vliegtuig heeft laten neerstorten. Dit maakt het zo mogelijk nog verschrikkelijker dan het al was :/


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mendez schreef:
    Mijn excuses voor de bump, maar nu zeggen ze op het nieuws dat de co-piloot de piloot buiten de cockpit gesloten heeft, en dus het vliegtuig heeft laten neerstorten. Dit maakt het zo mogelijk nog verschrikkelijker dan het al was :/


    Oh God. Ik heb vandaag nog geen nieuws gezien, maar ik hoop echt heel erg dat dit niet waar is. Als er technisch iets misgaat is dat altijd vreselijk, maar een fout of zwakte die in de toekomst verholpen kan worden; dit zou betekenen dat er opzet in het spel was en het vliegtuig het net zo goed gewoon had kunnen halen. Shit. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat ik had gehoord is dat dr deur niet van buiten openging en dat de co hem juist heeft open gemaakt?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik lees inderdaad ook op nu.nl en andere nieuwssites dat de co-piloot het vliegtuig opzettelijk neer zou hebben laten storten. De piloot zou even naar het toilet zijn gegaan, en daarna kon hij de cockpit niet meer in. De co-piloot heeft toen de daling ingezet.

    bron: nu.nl


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wat vreselijk :c


    26 - 02 - '16

    Chandler schreef:
    Ik lees inderdaad ook op nu.nl en andere nieuwssites dat de co-piloot het vliegtuig opzettelijk neer zou hebben laten storten. De piloot zou even naar het toilet zijn gegaan, en daarna kon hij de cockpit niet meer in. De co-piloot heeft toen de daling ingezet.

    bron: nu.nl

    Hoorde het net op het nieuws.
    Wat een gek.

    Chandler schreef:
    Ik lees inderdaad ook op nu.nl en andere nieuwssites dat de co-piloot het vliegtuig opzettelijk neer zou hebben laten storten. De piloot zou even naar het toilet zijn gegaan, en daarna kon hij de cockpit niet meer in. De co-piloot heeft toen de daling ingezet.

    bron: nu.nl


    Wow, zat ik toch aardig dicht in de buurt toen ik zei dat het onmogelijk toeval kon zijn en dat er wéér een fout was gemaakt tegen mijn moeder en het vast iemand van binnenuit moest zijn geweest 0.0 Wtf, waarom heeft hij dat in godsnaam gedaan?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik hoorde het ja, opzttelijk de andere piloot buiten gesloten. De passagiers wisten 8 minuten lang dat ze gewoon dood gingen. Super heftig


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Hoe ziek is dat...


    Your make-up is terrible