• Al een tijdje loop ik met een RPG–idee in mijn hoofd. Of, nouja: eigenlijk heb ik een boek gelezen waar ik een RPG op wil baseren. Het is het boek ‘Water & Vuur’ van Victoria Scott.

    Het RPG zal dan als volgt gaan:
    Elk personage heeft een dierbare die aan een mysterieuze ziekte lijdt. Op een dag krijgen de personages een klein, wit, oortje van een anoniem adres. Nieuwsgierig luisteren ze naar de opnames die erop staan.
    ‘Als je deze boodschap hoort, ben je uitgenodigd om Deelnemer te zijn in de Zwavelloop. Alle Deelnemers moeten zich binnen achtenveertig uur melden om hun Pandora–metgezel te kiezen. Indien je niet binnen achterenveertig uur verschijnt, komt je uitnodiging te vervallen. Het Pandora–selectieproces zal plaatsvinden in het Oude Rode Museum. Het is heel belangrijk welke Pandora je kiest, want dat zal je enige hulpbron zijn tijdens de race. De Zwavelloop duurt drie maanden en vindt plaats in vier ecosystemen: woestijn, zee, bergen en oerwoud. De prijs bestaat uit het Medicijn: een remedie tegen elke aandoening voor één persoon. Er kan slechts één winnaar zijn.”
    Een Pandora is een speciaal gemanipuleerd dier met gaven waarmee het de Deelnemer kan helpen. Aan het begin zit de Pandora nog in een ei maar die komt in het verloop van de Race uit. Het eerste ecosysteem dat de Deelnemers moeten zien te doorkruisen is het oerwoud.

    Als ik de RPG aanmaak zullen we starten bij het begin van de Race. Iedereen heeft op dat moment een ei bij zich en een kleine tas met wat spullen erin.

    In het boek haalt de hoofdpersoon, Tella, eerst het ei op, en krijgt daarna instructies om verder te reizen naar een station. Wanneer zij daar aankomt en in een speciale trein stapt krijgt zij pillen – die ze gedwongen wordt om in te slikken. Van deze pillen wordt ze onwel en even later wordt ze wakker in een houten kist. Wanneer de kist open wordt gemaakt ziet ze dat er honderden Deelnemers zijn en dat ze allemaal voor een oerwoud staan. Ze krijgt opnieuw instructies om een bepaalde route te volgen in het oerwoud. Uiteindelijk komt ze aan bij een kleine stam. Aangezien de Zwavelrace heel bruut is zijn er al veel Deelnemers afgevallen. Wanneer alle overige Deelnemers zijn aangekomen gaan ze verder naar het volgende ecosysteem. Het gaat er dus om wie er telkens als eerste aankomt.


    Naja, ik vraag me dus af of er hier animo voor is. Zeg maar als er iets niet duidelijk is. :')


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Eerlijk gezegd zou ik hier wel aan mee doen ja :3


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Fortis schreef:
    Eerlijk gezegd zou ik hier wel aan mee doen ja :3


    Leuk. ^^ Ik wacht nog even andere reacties af. :')


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Oh wauw ja, hier zou ik zeker aan meedoen gehehe c:

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 17:04 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Is het boek ook aan te raden?


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Dit lijkt me erg leuk ^^!


    You save everyone, but who saves you?

    right schreef:
    Is het boek ook aan te raden?


    Het boek is echt geweldig. Zeker een aanrader! :3


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "