• Een van de ergernissen die genoemd werd in het Analyse topic van Lothbrok was het volgende: veel rollen worden gereserveerd/ aangemaakt zonder dat er verder iets mee gedaan wordt.Nou is daar de volgende oplossing voor bedacht.

    Een ranksysteem. Het idee is vrij simpel, maar misschien heel wat werk om bij te houden. (Mijn persoonlijke mening is dan ook dat dit het beste een story kan worden, met meerdere co-auteurs zodat meerdere mensen het bij kunnen houden)

    Het bestaat uit een lijst van alle mensen die meedoen aan RPG's en MSV's en mensen die deze aanmaken. Vervolgens kunnen andere mensen ze 'punten/sterren/iets anders' geven voor hoe actief de desbetreffende user is. Tuurlijk gebeurt dit met een linkje naar het desbetreffende topic, als bewijs dat wat je zegt klopt.
    Stel: Een user maakt een rol aan en doe hier niks mee kan hier een 'minpunt' voor gegeven worden. Als deze user daarna een rol aanmaakt en actief meedoet met die RPG/dat MSV dan kan deze weer een 'pluspunt' verdienen. Ook kan er gelet worden op dingen zoals originaliteit (Hergebruikt de user rollen, of kopieert zij/hij rollen van andere.).

    Hierdoor kunnen mensen voordat ze ergens aan meedoen bijvoorbeeld kijken hoe actief een bepaalde topicstarter is. Topicstarters kunnen op hun beurt weer kijken hoe actief een bepaalde user is en de user daarop aanspreken indien nodig.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Philia schreef:
    (...)

    Mensen motiveren is inderdaad een goed idee, maar hoe? Een handleiding zou wel handig zijn, maar dan los je nog steeds niet op dat mensen hun rol niet afmaken of dat ze er uiteindelijk niks mee doen, denk ik dan.


    Door een motivatietopic? Word war topic voor RPG's? Er zijn zoveel mogelijkheden. Probeer vooral positief te zijn tegenover die mensen, door hen al af te schrijven voordat ze begonnen zijn, doet hun zelfvertrouwen dalen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Door hen te motiveren. Vaak ligt de oorzaak ook gewoon dieper, de persoon in kwestie heeft een dipje, dan moet je hem/haar 'geestelijk' steunen en vegrip opbrengen voor de pauze. Meestal geven mensen het op omdat ze niet doorhebben hoe 'moeilijk' een RPG bijhouden wel niet is, misschien handig op dáár een topic over te maken? Een soort van handleiding?

    Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat de oorzaak echt niet altijd zo diep ligt. Er zijn gewoon veel mensen die het leuk vinden om rollen te maken. Zoals al in het analysetopic is gezegd, gaat het hier niet om mensen die het moeilijk vinden omdat ze er net mee beginnen of die vanwege persoonlijke omstandigheden geen zin of tijd meer hebben. Het gaat puur om de vele mensen die rollen aanmaken voor het plezier van het rollen aanmaken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit ranksysteem is bedoeld om die mensen eens twee keer te laten nadenken.

    Een handleiding is sowieso een idee, dat is een van de topics die iemand anders sowieso gaat uitwerken. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tegen. RPGen doe je voor de lol en het is niet leuk als mensen straks buitengesloten worden omdat ze een keer een dipje of het heel druk hebben.


    Spinning around, I'm weightless.

    Hecuba schreef:
    Tegen. RPGen doe je voor de lol en het is niet leuk als mensen straks buitengesloten worden omdat ze een keer een dipje of het heel druk hebben.

    Volgens mij postten wij tegelijk, dus zie mijn post boven die van jou, haha. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat de oorzaak echt niet altijd zo diep ligt. Er zijn gewoon veel mensen die het leuk vinden om rollen te maken. Zoals al in het analysetopic is gezegd, gaat het hier niet om mensen die het moeilijk vinden omdat ze er net mee beginnen of die vanwege persoonlijke omstandigheden geen zin of tijd meer hebben. Het gaat puur om de vele mensen die rollen aanmaken voor het plezier van het rollen aanmaken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit ranksysteem is bedoeld om die mensen eens twee keer te laten nadenken.

    Een handleiding is sowieso een idee, dat is een van de topics die iemand anders sowieso gaat uitwerken. c;


    Dan zou er een apart deel voor rollen alleen moeten komen. Een soort van 'Only Roles', zonder verhaal erachter. (Wat ik zinloos vond) maar anderen vinden het blijkbaar dan weer leuk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Dan zou er een apart deel voor rollen alleen moeten komen. Een soort van 'Only Roles', zonder verhaal erachter. (Wat ik zinloos vond) maar anderen vinden het blijkbaar dan weer leuk.


    Dat zou een oplossing kunnen zijn, ja.
    Dat je die mensen daar ook heen verwijst als blijkt dat ze er niet mee schrijven.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 23:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Volgens mij postten wij tegelijk, dus zie mijn post boven die van jou, haha. ;D


    Ik snap je punt, maar soms is het echt gewoon dat je het te druk hebt. Dat heb ik nu ook, ik denk dan dat ik m'n rollen wel even tussen latijn en economie door uit kan schrijven, maar dat kan ik niet. En om dan allemaal 'minpunten' te krijgen, waardoor mensen me misschien gaan buitensluiten voor RPGs (dat doen we niet hoor - dat doen we wel, zo gaat dat gewoon vaak) vind ik niet echt tof.


    Spinning around, I'm weightless.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Ik kan begrijpen dat ze hier een goed punt heeft, maar hoe kunnen we het vormen zodat het níet strookt met de regels van Quizlet?
    Want ik denk dat we met alleen maar 'voor' of 'tegen' roepen geen oplossing gaat bereiken en dat is wat er nu voornamelijk in de twee geopende topics wordt gezegd. :')


    Dat wordt moeilijk, denk ik. Als je met dit ranksysteem namelijk afspreekt dat je niemand mag buitensluiten, dan heeft het in principe weinig zin, omdat je dan toch niemand mag "afwijzen", zeg maar. Misschien kan er in overleg met de moderators bepaalde afspraken over de huisregels die in strijd zijn met het ranksysteem, mits het ook daadwerkelijk zou worden uitgevoerd? Ik sta er namelijk wel voor open om daar over te discussiëren.

    Edit: Ik ben echter wel van mening dat het ook een beetje cru is om mensen als het ware te gaan bestempelen, zoals Dotan (sorry, ik ben je naam even kwijt!) al zei. Ook daar zullen duidelijke afspraken over worden gemaakt. Wie houdt de lijst bij? Houden we rekening met vriendjespolitiek? Ik zeg niet dat ik het een slecht idee vind, maar er zitten wel wat losse eindjes aan vast.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2015 - 23:20 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hecuba schreef:
    (...)

    Ik snap je punt, maar soms is het echt gewoon dat je het te druk hebt. Dat heb ik nu ook, ik denk dan dat ik m'n rollen wel even tussen latijn en economie door uit kan schrijven, maar dat kan ik niet. En om dan allemaal 'minpunten' te krijgen, waardoor mensen me misschien gaan buitensluiten voor RPGs (dat doen we niet hoor - dat doen we wel, zo gaat dat gewoon vaak) vind ik niet echt tof.


    Ja, maar als je het echt druk heb, kan ik het nog begrijpen. Maar sommige mensen maken een prachtige rol en doen er vervolgens niks mee, zonder enige reden. En sommige mensen reserveren een rol en kunnen niet even de courtesy opbrengen om zich af te melden.
    Maar ik begrijp je punt en respecteer je mening.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik zou dan algemeen bekend maken dat je na een bepaalde tijd even moet melden dat je het heel druk hebt ofzo, dat je niet onnodige minpunten krijgt. Doe je dit niet, zal het inderdaad geen echte reden hebben en is het probably minder erg om ze te krijgen


    Spinning around, I'm weightless.

    Lothbrok schreef:
    Het lijkt mij ook veel werk, maar wel het proberen waard. Met nietsdoen komen we helemaal nergens.
    (Haha, dit was toch het idee dat jij zelf had geopperd, Nikki? :'P)


    Nee, dat was meer richting het idee van een blacklist. ;3 Dat is gewoon veel minder werk om bij te houden en je bereikt er toch ongeveer hetzelfde mee, hoop ik dan. Maar als zoiets ingevoerd gaat worden, moeten er strenge regels aan vast komen te zitten.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 0:13 ]


    Your make-up is terrible

    Hecuba schreef:
    Ik zou dan algemeen bekend maken dat je na een bepaalde tijd even moet melden dat je het heel druk hebt ofzo, dat je niet onnodige minpunten krijgt. Doe je dit niet, zal het inderdaad geen echte reden hebben en is het probably minder erg om ze te krijgen

    Hmm. Ik ben bang dat sommige mensen passen stoppen met iets als er consequenties komen als ze doorgaan. Als er regels voor verzonnen zouden worden, kunnen ze toch gewoon een RPG-waarschuwing krijgen en als ze het te bont maken een soort 'stop' totdat ze zich gewoon actief hebben getoond bij de vele RPGs waarvoor ze zich hebben ingeschreven? Kortom, dan krijg je de 'plusjes' weer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, dat was meer richting het idee van een blacklist. ;3 Dat is gewoon veel minder werk om bij te houden en je bereikt er toch ongeveer hetzelfde mee, hoop ik dan. Maar als zoiets ingevoerd gaat worden, moeten er strenge regels aan vast komen te zitten.


    Oh ja, dat was het! Maar dan ben je dus gewoon de sjaak als erop staat? Want het is in principe toch hetzelfde, behalve dat je nu geen 'punten kunt terug verdienen'? Misschien moet de ranklijst er alleen komen voor mensen die 'gemeld' zijn (na een regelvoering natuurlijk). Dat niet iedereen erop staat, maar alleen degenen die voor de lol rollen hebben aangemaakt. En dan bedoel ik dus mensen die echt met grote regelmatig stoppen voor ze een post hebben geschreven en niet mensen die het na een tijdje te druk krijgen en hun personage gewoon ergens parkeren.


    Every villain is a hero in his own mind.