• Eyes are the windows to the soul



    Als je wilt over leven:
    1. Probeer niet van het eiland te ontsnappen.
    2. Wees voor het donker binnen in het huis met alle deuren op slot.
    3. Word niet verliefd.

    Een groep jongeren word wakker op een tropisch eiland zonder te kunnen herinneren hoe ze daar terecht zijn gekomen. Ze kennen elkaar niet, maar beseffen als snel dat er reden moet zijn waarom uiteraard deze groep op het eiland is gezet. Ieder van hen heeft een barcode getatoeëerd op de binnenkant van zijn linker pols staan en dit kan maar twee dingen betekenen; ze zijn verkocht of worden verkocht. Verder komen ze er al snel achter dat als ze heel geëmotioneerd raken (bv. heel boos, blij, of in paniek) hun ogen zwart kleuren en ze totaal geen controle meer hebben over hun acties.

    Meisjes:
    Jessamine Maître - Geleninja (19-1)
    Devonne Sydney diLaurentis - Aranyhid (18-1)
    Sasha Mavis Goldberg - Philia (20-1)
    Cheryl Daisy Barton - Hecuba (21-7)
    Chiby Delivery - Deliva (19-9)
    Christina Smit - Hecuba (25-9)
    Jongens:
    Finnegan Michael Campbell Matthews - Fortis (21-6)
    Francesco Paige Torres - GusWaters (19-5)
    Charles Spencer Mazetti - Chelina (26-6)
    Tanner Lucas Montgomery - Aranyhid (21-6)
    Magnus Lehnsherr - Geleninja (21-7)
    gereserveerd - Ainigma (28-9)




    Begin:
    Iedereen valt in slaap in hun eigen veilige normale wereldje en word dan wakker op het eiland. Hun pols jeukt van de tatoeage en langzaam vinden ze elkaar en het huis.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 11:32 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Cheryl Daisy Barton


    I don't know who you are, but I'm with you.
    Een tijdje loop ik rond. "Porce Dio. Porce Dio. Porce Dio. Una figura di merda." Mompel ik in mezelf, terwijl mijn voeten zich over het warme zand rond bewegen. Mijn arm brandt. De barcode doet pijn en de wonden die ik er zelf heb aangebracht ook. Ik weet nog steeds niet of ik wel iemand wil vinden, aangezien ik in mijn ondergoed rondloop en de krassen in mijn arm sta, maar ik weet zeker dat ik het alleen niet ga redden. Zachtjes spreek ik mezelf moed in; de eerste persoon die ik tegenkom, spreek ik aan, want ik weet niet hoeveel anderen er zijn, of er uberhaupt anderen zijn. Wat ik weet, is dat ik bang ben, dat ik alleen ben, en dat ik halfnaakt ben. Ik bijt op mijn lip om de tranen tegen te houden; wat moeten mijn vader en mijn broertjes nu wel niet denken? Straks denken ze dat ik mezelf echt iets aan heb gedaan... Ik hoop maar dat ze weten dat het goed met me gaat. Nouja... goed....

    Nadat ik zo een tijdje in gedachten rondzwerf, zie ik plotseling een jongen zitten. "Godv..." mompel ik, maar haal dan mijn schouders op; ik heb het nu al aan mezelf beloofd en veel beter dan dit wordt het op het moment niet. Ik haal diep adem en sluit mijn ogen. "Va bene." mompel ik in mezelf, en loop voorzichtig naar de jongen toe. "Ehm... hi." mompel ik zachtjes, terwijl ik mijn armen over elkaar heen sla om ten minste nog een klein beetje van mijn lichaam te bedekken, en ook een beetje om mijn armen te beschermen. Ik bijt op mijn lip en kijk door mijn wimpers heen naar de jongen.


    Spinning around, I'm weightless.

    Christina Blake Smit


    "I can't explain myself, I'm afraid, because you see; I am not myself."
    De paar stappen, in combinatie met de hoeveelheid alcohol die ik op had gisteravond, of, voordat ik ging slapen, en het gebrek aan water, maken het me niet gemakkelijk en ik sta nogal wankel op mijn benen. Ik heb nog steeds het witte overhemd van mijn broer aan, en mijn haar zit in een rommelige staart, precies zoals altijd. De nieuwe tattoo brandt nog steeds, en ik kijk er nog eens goed naar. Een tattoo. Een barcode. Net als in de supermarkt. Net als op het pak melk in mijn koelkast, of het blik doperwten in de voorraadkast. Maar waarom? Ben ik verkocht? Of word ik nog verkocht? Waar slaat dit allemaal op? Of is het gewoon een slechte grap van een van de jongens, en vind ik ze straks ergens in een grote strandstoel?

    Een tijdje loop ik in gedachten verzonken voorzichtig over het strand, ietwat dichter bij het woud in de buurt. "Hallo?" Hoor ik vaag een mannenstem, maar ik weet niet zeker of ik mijn zintuigen kan geloven op dit moment. "Is hier nog iemand?" Hoor ik dezelfde stem, dit keer wat duidelijker. Voorzichtig laat ik mezelf toegeven aan het idee dat ik hier misschien niet alleen ben. Dan wel niet met mijn broers, maar in ieder geval niet alleen. "Hallo!" Roep ik terug, waardoor er een rauwe steek door mijn keel schiet. Ik heb duidelijk op het strand geslapen en de nachtelijke koude heeft mijn keel niet veel goeds aan gedaan. Ik loop in de richting van de bron van de stem, en zie inderdaad een man staan. Niet mijn broers, niemand die ik ken, maar ik ben in ieder geval niet alleen. Voorzichtig versnel ik mijn pas en loop naar de jongen toe. "Hi..." zeg ik dan, en ik bijt op mijn lip. Wat zeg je in zo'n situatie?


    Spinning around, I'm weightless.

    • Devonne Sydney diLaurentis •
    ~~~~~~~~~~~~
    Okay, calm down. Calm down!


    ~~~~~~~~~~~~

    Zodra ik door mijn enkel ging door die rot hakken begon ik weer te vloeken. Geërgerd trok ik ze uit en hield ze vast, waarna ik me op het zand neerzette. Al snel schoten er allemaal ideeën door mijn hoofd van hoe ik hier kwam, met name dat iemand in de club drugs in mijn drankje had gedaan en dat dit een droom was. Helaas herinnerde ik me nooit wat van dromen, waardoor dit echt zou moeten zijn. Langzaam begon mijn ademhaling te versnellen en voordat ik het wist stroomden er ook enkele tranen over mijn wangen.
    ''Ok, calmate, calmate!'' Schoot er door mijn hoofd heen. Ik probeerde mijn ademhaling onder controle te brengen en na enkele minuten lukte dit. Snel stond ik weer op en veegde ik de tranen weg, waarna ik door liep om te kijken of ik iemand zag. Dit maakte ernaar dat ik ook weer Engels en Spaans begon te roepen. Hopend op reactie. En die kreeg ik. ''Hi, heb je enig idee waar ik ben?'' vroeg een meisje met bruin haar en bruine ogen. Ik schudde mijn hoofd. ''Helaas,'' antwoordde ik terug in het Engels. ''Ik ben Devonne, al je me Devi mag noemen.'' glimlachte ik. Mijn blik gleed eventjes rond het eiland of wat dan ook.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:45 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Charles Spencer Mazetti




    Ik haal mijn handen door mijn haren en kijk nog eens om me heen. Mijn blik glijdt weer naar de barcode op mijn pols, en ik laat mijn vingertoppen er even overglijden. De huid voelt nog gevoelig, maar zo kleinzerig ben ik net niet. Ik spits mijn oren wanneer ik geluid hoor, en draai me honderdtachtig graden om, terwijl mijn ogen over de omgeving glijden.
    "Hallo!" hoor ik dan, wel degelijk en duidelijk. Ik recht mijn rug en stel me alert op. Klaar om mezelf te verdedigen, indien dat nodig is. De stem galmt nog verder door mijn hoofd, en dan besef ik pas dat het een vrouwelijke stem is. Een die kwetsbaar klinkt, een beetje schor en ik onderdruk een alarmerend gevoel. Van een ding ben ik alvast zeker, ik ben hier niet alleen. Ik probeer me te richten naar de richting vanwaar de stem klonk, en zie iemand naderen. Ik ontspan mijn lichaamshouding een beetje wanneer ik zie dat het inderdaad een vrouw is. Wanneer ik probeer te slikken, merk ik pas hoe droog mijn keel aanvoelt.
    "Hi," zegt ze dan zacht.
    Ik kijk haar even aan en laat mijn blik over haar heen gaan, voordat ik haar ook benader. Wanneer ik op haar pols net zo'n barcode zie staan, richt ik mijn blik op haar ogen. Twee knalblauwe ogen kijken me aan, en plots voelt mijn keel nog droger dan net. Ik mag dan wel op dit toch-niet-zo-godverlaten eiland zitten, ik blijf een gezonde jongen.
    "Hey," zeg ik zacht. Ik schraap mijn keel even, wanneer mijn stem schor klinkt. Ik wijs kort naar de barcode op haar pols en steek mijn arm naar haar uit, met mijn pols naar boven gedraaid. Zwijgend kijk ik haar aan, en laat mijn arm dan weer zakken.
    "Charles Mazetti, maar je mag gewoon Charlie zeggen," zeg ik met een kleine glimlach. "Weet jij hoe je daaraan kwam?" vraag ik na een kleine stilte, terwijl ik nogmaal naar de barcode op haar pols wijs.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Chiby Delivery


    Ze hoorde allemaal geschreeuw en geluiden ze dacht dat ze gek werd, in het italiaans mompelde ze steeds nare dingen. Opeens zag ze een meisje der naam was Devonne zei ze het was een opluchting voor haar, ze glimlachte even en keek om der heen. Kort daarna zei ze ''Mijn naam is Chiby'' en ze keek der aan, haar ogen zagen het zelfde soort tattoo op haar pols ze schrok even. Zacht beet ze op haar onderlip en keek der aan, ze keek even naar der eigen pols. Een wenkbrauw ging langzaam omhoog ''huh jij hebt ook een tattoo op je pols'' en haar gezicht veranderde naar vragend, ze ging het even vergelijken het leek precies op elkaar. Ze was nu wel een beetje bang ''ik dacht dat ik droomde'' zei ze en langzaal keek ze weer zoekend om der heen ze zag bananen, ze liep er heen en pakte er een af ''wil je ook een'' vroeg ze aan Devonne.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 20:00 ]


    Sometimes people try to expose what's wrong with you, because they can't handle what's right about you.

    [Ik had het over Jessamine, niet Chiby.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Christina Blake Smit


    "Maybe it's me and my blind optimism to blame."
    Ik bekijk de jongen nog eens goed als ik voel dat hij hetzelfde doet bij mij. Hij heeft warrig bruin haar, is niet heel groot maar ook zeker niet klein en heeft mooie blauwe ogen. Als hij dichterbij komt kijkt hij me aan en begroet hij me zachtjes. "Hey." Zegt hij, en schraapt zijn keel; zijn stem klinkt ook schor en hij zal hier misschien ook wel geslapen hebben, Daar ben ik iets zekerder van, als ik de barcode op zijn pols zie, en hij naar die van mij wijst. Een gevoel van rust daalt over me neer. De jongen ziet er vriendelijk uit en zijn stem klinkt vertrouwelijk. Meteen word ik een stuk rustiger en wat optimistischer; ik ben in ieder geval niet alleen en dat geeft me een stuk beter gevoel. "Charles Mazetti, maar je mag gewoon Charlie zeggen," zegt hij met een kleine, aanstekelijke glimlach, waardoor er bij mij ook een glimlach op mijn gezicht verschijnt. "Weet jij hoe je daaraan kwam?" Vraagt hij vervolgens, en wijst weer naar de barcode op mijn pols.

    "Christina Smit, maar zeg maar Chris." Glimlach ik vriendelijk terug. Als hij vraagt naar mijn barcode bijt ik op mijn lip en denk even na. "Nee," geef ik dan toe, "en ik hoopte eigenlijk dat jij me dat zou kunnen vertellen." Zeg ik met een verontschuldigend glimlachje, "maar, als je -je daar beter van gaat voelen, wil ik wel een verklaring bedenken en doen alsof ik het weet?" Een flauw glimlachje speelt om mijn lippen, ik weet niet precies wat ik moet doen en hoe ik me moet gedragen tegenover deze jongen. Ik heb een gewoonte van mensen te snel vertrouwen, maar ik sta wel in mijn ondergoed en een overhemd tegenover een man die ik net 3 minuten ken. Ik bijt even op mijn lip en kijk hem aan, "Zijn er... nog anderen?"


    Spinning around, I'm weightless.


    Francesco Paige Torres



    Francesco keek op zijn horloge, had hij even geluk dat hij dat ding was vergeten van zijn pols af te halen toen hij ging slapen. Hij wist niet precies hoe lang hij hier al zat, maar er waren toch al wel zeker tien minuten voorbij gegaan en stilaan begon hij in paniek te geraken. Hoe hard hij ook probeerde om kalm te blijven en rustig adem te halen en te denken dat dit een droom was, die dan wel heel waarheidsgetrouw leek, toch lukte het hem niet. Zijn handen begonnen te wroeten in het zand en plots vielen zijn ogen op een barcode die op zijn pols getatoeëerd was. Dit was niet goed. Hij wist het wel zeker, dit was helemaal niet goed. Zijn vinger stak hij in zijn mond en hij probeerde de code van zijn arm af te vegen door er overheen te gaan met zijn vinger, die nu bedekt was met speeksel. Maar hoe hard hij ook wreef, de streepjes bleven staan.
    Even sloot hij zijn ogen om ze daarna weer open te doen.
    Maar het strand was er nog steeds.
    Dit was dus echt.
    Ondanks de paniek die Francesco overspoelde op dit moment, bleef hij zitten. Hij bleef rustig op het strand zitten, waardoor je haast zou denken dat het hem helemaal niets kon schelen dat hij op een vreemde plek was met een barcode op zijn arm.
    'Ehm...hi', hoorde hij iemand mompelen en hij draaide zijn gezicht om. Een beetje geschrokken, maar ook opgelucht. Hij had niet verwacht dat er hier ook andere mensen zouden zijn, maar het stelde hem gerust. Hij was niet alleen.
    'Ehm', even wist hij niet wat hij moest zeggen aangezien het meisje voor hem in haar ondergoed stond. Francesco vroeg zich af ze het zelf wel wist. Moest hij doen alsof het normaal was dat iemand hier in haar ondergoed stond?
    'Hoi', zei hij dus en er viel een stilte.
    'Je staat... ik bedoel je hebt alleen maar, nou ja je ondergoed aan', zei Francesco uiteindelijk op een zachte toon. Hij wist niet goed of hij zich nu juist gegeneerd moest voelen of zij.
    Maar hij voelde zich alleszins niet volledig op zijn gemak.

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 5:21 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Charles Spencer Mazetti




    Ik kan het niet laten even te grijnzen wanneer zij op haar beurt haar blik over me laat glijden.
    "Christina Smit, maar zeg maar Chris." Haar glimlach heeft iets vriendelijks, oprecht. Het geeft haar iets, een soort teken dat ze te vertrouwen is. "Nee," geeft ze toe op mijn vraag over de barcode. "En ik hoopte eigenlijk dat jij me dat zou kunnen vertellen, maar, als je je daar beter van gaat voelen, wil ik wel een verklaring bedenken en doen alsof ik het weet?" Ik haal mijn schouders op en lach even.
    "Be my guest, zou ik zo zeggen. Een vermoeden is misschien wat beter dan een soort van black out, en dan kunnen we eventueel met twee proberen erachter te komen waar we zijn." Ze bijt even op haar lip, en ik haal mijn blik van haar mond af wanneer ze verder spreekt.
    "Zijn er... nog anderen?"
    Opnieuw haal ik mijn schouders op en kijk nog eens om me heen.
    "Ik heb, om heel eerlijk te zijn, geen flauw idee. Ik werd net daarzo wakker," antwoord ik, en wijs enkele meters verderop, wat richting het woud. "Ik ben toen beginnen roepen, en daar ben jij op af gekomen." Ik kan het niet laten even te lachen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Christina Blake Smit


    This is how it feels to take a fall.
    "Be my guest, zou ik zo zeggen. Een vermoeden is misschien wat beter dan een soort van black out, en dan kunnen we eventueel met twee proberen erachter te komen waar we zijn." Ik grinnik even, en begin in mijn hoofd alvast iets te bedenken. Op mijn vraag of er nog anderen zijn, kan hij geen antwoord geven. "Ik heb, om heel eerlijk te zijn, geen flauw idee. Ik werd net daarzo wakker," antwoordt hij, en wijst naar een stukje verderop, richting het woud. "Ik ben toen beginnen roepen, en daar ben jij op af gekomen." Ik knik, en lach kort met hem mee. Ik blijf naar zijn ogen kijken, terwijl ik me er stiekem over verwonder; hij heeft mooie ogen. Ik glimlach kort en laat mezelf dan in het zand neerploffen. "Well, lucky me." Zeg ik met een glimlachje, en ik meen het wel; Charles lijkt me aardig, en als ik met iemand op een verlaten eiland moet zitten is hij geen slechte keus. "Laat me even nadenken." Zeg ik dan, en begin te vertellen. "Dit is een slechte grap van mijn oudere broers. Dit is helemaal geen onbewoond eiland maar een filmset, en ze hebben ons ontvoerd en hier naartoe gebracht omdat ze vinden dat we anders eenzaam oud worden." Een glimlachje speelt om mijn lippen als ik mijn knieën optrek en naar Charlie kijk, "en de tattoo is nep, dat is gewoon een pesterijtje om ons bang te maken." Was het maar zo, dat zou het allemaal zo veel makkelijker maken....

    Cheryl Daisy Barton


    Now what do we do?
    De jongen zit zo stil, zo rustig, dat ik bijna het idee kreeg alsof hij hier hoorde. Was het... wel een goed idee geweest om hem te benaderen? "Dio cane..." mompel ik in mezelf, maar dan draait de jongen zich om. Ik word me er opeens pijnlijk van bewust dat ik in mijn ondergoed sta, en kijk verlegen naar de grond. "Ehm," hoor ik de jongen zeggen, waarna er een stilte valt. "Hoi." Zegt hij, en er volgt nog een pijnlijke stilte. "Je staat... ik bedoel je hebt alleen maar, nouja, je ondergoed aan." zegt de jongen zacht, en ik knik beschaamd. "Ik.... ik ben zo in slaap gevallen en ik werd zo wakker en ik..." ik haal even diep adem, terwijl de tranen achter mijn ogen prikken, "Ik hoopte dat jij me kon vertellen waar we zijn en waarom ik een barcode op mijn arm heb en wat er allemaal aan de hand is..." Nu ik het er allemaal uit heb gegooid wordt mijn hoofd veel rustiger en kan ik eindelijk een beetje nadenken. "Oh, shit, ik heb me helemaal nog niet voorgesteld... sorry. Ik ben Cheryl..." Ik wil mijn hand uitsteken, maar bedenk me nog net op tijd en kijk de jongen voorzichtig aan.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 20:35 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    Charles Spencer Mazetti




    Ze laat zich op het zand neerploffen, en ik kijk om me heen. Er schiet me niet meteen iets tebinnen dat me beter lijkt, dus doe ik maar hetzelfde.
    "Well, lucky me." Ik trek even mijn wenkbrauwen op en kijk haar lachend aan. Eerlijk, ik apprecieer haar aanwezigheid ook wel. Het is toch al een stuk beter dan het gevoel van vijf minuten geleden, het gevoel van paniek en angst om helemaal alleen te zijn op een verlaten eiland.
    "Laat me even nadenken," gaat ze plots verder. "Dit is een slechte grap van mijn oudere broers. Dit is helemaal geen onbewoond eiland maar een filmset, en ze hebben ons ontvoerd en hier naartoe gebracht omdat ze vinden dat we anders eenzaam oud worden. En de tattoo is nep, dat is gewoon een pesterijtje om ons bang te maken."
    Voor ik het weet ontsnapt er een vrolijke lach aan mijn mond, iets harder dan de bedoeling was, en ik hou me al gauw weer in. Grinnikend kijk ik haar aan, terwijl ze haar armen om haar benen legt. Ik kan het niet laten even mijn hoofd te schudden.
    "Als je gelijk hebt," wat ik redelijk betwijfel, maar ik zeg het niet meteen, "dan vraag ik me af wat ik je broers in godsnaam verkeerd heb gedaan," zeg ik grinnikend. "En wat de tattoo betreft," ga ik verder, waarop ik mijn pols wat dichterbij mijn gezicht breng, om hem beter te bekijken. Ik wrijf er wat harder over, en negeer het brandende gevoel. Ik kijk even om me heen, en steek mijn vinger even naar haar op, als teken dat ze even moet wachten. Ik sta op en loop naar het water, waar ik me even buk en wat water over mijn pols spetter, en wrijf er nog eens over. Schouderophalend loop ik terug en laat me weer naar haar neerploffen.
    "Ik denk dat hij redelijk echt is. Brandt het bij jou ook zo?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Jessamine Maître

    'Helaas,'' antwoordde het meisje. ''Ik ben Devonne, al je me Devi mag noemen.'
    'Ik ben Jessamine,' zei ik. 'Maar noem me gerust Jessa, dat doet iedereen.' Ik liet zoals gewoonlijk mijn achternaam weg. Meestal kreeg ik rare reacties als mensen door hadden wie mijn vader was en hoeveel geld er op zijn bankrekening stond. 'Hé, gaat alles goed met je voet?' vroeg ik terwijl ik naar haar been gebaarde. 'Hakken op zand is niet heel handig.' Iets te laat kreeg ik door dat door mijn gebaar de tatoeage duidelijk in zicht was en direct trok ik, heel kinderachtig, mijn hand achter mijn rug. 'Misschien kan je je voet even in de zee steken? Het koele water kan helpen tegen een zwelling.'


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Christina Blake Smit


    "I have found that, if you love life, life will love you back."
    Charlie lijkt ondertussen ook wat meer op zijn gemak, en dat kalmeert mij ook meer. Natuurlijk klopt er iets niet helemaal, maar daar gaat voorlopig niets aan veranderen en we kunnen er maar beter het beste van maken. Als reactie op mijn verhaal begint Charlie vrolijk te lachen, en ik grinnik even, maar hij herpakt zich snel. Hij schudt even met zijn hoofd. "Als je gelijk hebt," begint hij, en ik grinnik; had ik maar gelijk. "Dan vraag ik me af wat ik je broers in godsnaam verkeerd heb gedaan." Ik grinnik. "Moet ik me nu beledigd voelen?" Zeg ik met een scheef lachje, waarna hij zijn verhaal vervolgt. "En wat de tattoo betreft," zegt hij, en steekt zijn vinger op, en ik wacht, waarna hij richting het water loopt en wat over zijn pols spettert en er overheen wrijft, zijn schouders ophaalt, terug loopt en weer naast me komt zitten, "Ik denk dat hij redelijk echt is. Brandt het bij jou ook zo?" Ik glimlach flauwtjes, "Okay, dus er zitten een paar gaten in m'n theorie, maar het zou toch mooi zijn..." Ik kijk even naar mijn pols, en dan naar die van hem, waarna ik hem weer aan kijk. "Ja, maar dat is normaal met tattoos, het is een soort schaafwond." Zeg ik, en wijs naar de tattoo op mijn arm. "Ik ben het gewend, het gaat vanzelf over." Ik bijt op mijn lip en kijk naar de tattoo op mijn pols. Ik zou hem toch wel liever weg hebben, en weten waar ik ben, en weten of mijn familie okay is.


    Spinning around, I'm weightless.




    Sasha Mavis Goldberg

    Oprecht? Sasha's hoofd boekte nog steeds tegen de tijd dat ze haar hoofd langzaam op tilde. Ze probeerde zich alles te herinner wat er de vorige avond was gebeurt, maar wat het ook was geweest, het was een slur. Beelden van haar vriendje die een anders meisje zoende als haar beste vrienden die op een tafel danste. Haar beste vriend die de hele avond met een jongen gedanst had en Sasha zelf die er uiteindelijk vandoor was gegaan met een andere jongen om haar vriendje terug te pakken. Stom. Stom. Stom. Stilletjes verwachtte ze dat als ze zich omdraaide ze een onbekend gezicht zag, of op zijn minst een onbekende kamer. Maar wat ze zag overtrof haar ergste nachtmerries.
    Sasha twijfelde geen moment. Ze schoot overeind en begon bijna in paniek verschillende kanten uit te rennen. Bang om op een onbekende plek te zijn, bang om alleen te zijn op een plek die ze niet kende.
    Wat er met haar schoenen was gebeurt was haar een raadsel. Het zou niet de eerste keer zijn dat deze op de bodem van een meer waren beland. Haar shorts leken nu wel erg kort in het felle daglicht en haar top van de vorige avond, een van haar favoriete kledingstukken, was ook nergens te bekennen. Allang dankbaar dat ze een broek aanhad liep ze half struikelend een richting uit waar ze nog niet geweest was. Ja, zoals vele haar gewaarschuwd hadden, Chersonisos was a blast.
    Sasha bleef stil staan zodra ze een jongen [Magnus] staan. Ze wist niet goed wat te doen, of de jongen te vertrouwen was, was al helemaal niet iets waar ze aan dacht.
    "emh, hey, komt u van hier? " vroeg Sasha, hopend dat de jongens Engels zou spreken.


    We've lived in the shadows for far too long.

    • Devonne Sydney diLaurentis •
    ~~~~~~~~~~~~
    It's okay. It makes me feel like this is real.


    ~~~~~~~~~~~~

    Het meisje stelde zich voor als Jessamine, maar ik mocht haar ook gewoon Jessa noemen. Een glimlach sierde mijn lippen. Ze leek me aardig, maar dat was de eerste indruk. ''Hé, gaat alles goed met je voet?'' vroeg ze. Na dit maakte ze een opmerking over mijn hakken. ''Ik had niet bepaald zin om me nog om te kleden voordat ik op de bank plofte na de club en toen werd ik naar dit gegijzeld, dus tijd had ik niet.'' grapte ik. Ze had met haar hand naar mijn voet gewezen en ik zag dat zij ook de barcode had. Snel stopte zij de hand achter haar rug. ''Het is oké, ik ben ook gebarcodeerd, als dat een woord is.'' glimlachte ik. ''Misschien kun je je voet even in de zee steken? Het koele water kan helpen tegen een zwelling.'' zei ze nog nadat haar hand achter haar rug verdween. Langzaam haalde ik mijn schouders op. ''Het is oké. De pijn laat me weten dat dit alles echt is. Soms is pijn goed.'' Ik zond haar weer een glimlach. Gosh, ik zou nu over komen als een idioot.
    Mijn blik gleed naar mijn rechter pols, waar met geluk nog het haar elastiekje aanzat. Snel deed ik mijn haar in een knot en keek ik rond. ''Kijken of er nog meer zijn?'' vroeg ik Jessamine.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 17:14 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded