• Hoi allemaal!

    Sinds kort werk ik op de HR afdeling van een groot toeristisch kaasbedrijf. Ik heb hier 4 jaar als verkoopmedewerkster gewerkt en ben sinds 17 maart aan de slag als HR medewerker. Helemaal te gek natuurlijk :) maar ik sta meteen voor een dilemma!
    We zijn momenteel naarstig op zoek naar scholieren aangezien het hoogseizoen eraan komt. Het lukt ons alleen niet lekker om deze te bereiken. Ik ben al een aantal keer in gesprek geweest met de recruiter om hierover te brainstormen. Toen kwam ik opeens op het idee: laat ik het eens vragen aan de doelgroep! En aangezien jullie binnen deze leeftijdsgroep (ongeveer 15+) vallen dacht ik laat ik het hier eens proberen :)

    Vragenlijstje:

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan?
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond?
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)?

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen?
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren?
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren?

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk?
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk?
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's?
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek?

    Voor de modators: als dit niet mag mag het topic uiteraard op slot.

    Ik ben erg benieuwd!
    Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 15:28 ]


    Life is hard and then we die

    Heb je een bijbaan? Ja!
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Mijn moeder kent de eigenaren van de winkel en heeft ze een keertje een berichtje gestuurd. Toen kon ik dezelfde week nog beginnen.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee, ik heb nog nooit zo'n formulier gezien.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Nee

    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? In de buurt rond gaan vragen (zowel in mijn wijk bij winkels als bij kenissen met een bedrijf o.i.d.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Als het me leuk werk lijkt.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Als het me niet leuk lijkt.

    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Jawel. Het moet met de fiets te doen zijn.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Niet heel erg, maar dat is ook omdat ik mijn werk gewoon erg graag doe en het dus niet puur voor het geld doe.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Absoluut
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Dingen leren is nooit verkeerd en ik denk dat je wel uitdaging nodig hebt, omdat het anders ontzettend saai kan worden.

    (-:

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Nee.
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan? Ik heb weinig tijd/energie naast school en de meeste bijbanen lijken me verschrikkelijk saai.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja, voor school moest ik er een in elkaar zetten. Qua inhoud van dat CV heb ik wel wat bijbaangeschiedenis bij mijn moeder (begeleiding kleutercursussen muziek), maar verder niets.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Het dichtsbijzijnde winkelcentrum afgaan om te kijken of ze ergens vacatures hebben.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Als er in de omgeving wordt gezegd dat het een leuke werkplaats is, er een redelijk goede loon is en ze naar mensen op zoek zijn.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Ze hebben een slechte reputatie wat betreft jonge werknemers, de gewenste werktijden lijken me niet fijn of het bedrijf ligt te ver van mijn huis af.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Absoluut. Na school vind ik het al knap als ik überhaupt de bank af kan komen, dus dan wil ik niet nog eens een halfuur naar mijn werk fietsen.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Redelijk. Erg veel hoeft het niet te zijn, maar zonder salaris zou ik het niet doen, dus het moet er wel zijn.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Hangt van het werk af. Als ik iets moet doen waarmee ik ook echt contact moet hebben met mijn collega's, dan wel, anders maakt het me niet bijzonder veel uit.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Niet bijzonder.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oké, ik ben 19, dus ik weet niet zeker of ik nog in de doelgroep val. Maar vooruit

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Ja
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Héél veel solliciteren, uiteindelijk via banensite gevonden
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? De banensite bekijken, CV's inleveren, rondvragen
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Geld
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Als het illegaal werk is

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ik wil niet al mijn geld kwijt zijn aan reiskosten
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Als ze me maar betalen
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Nee
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Nee


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben 19
    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Ja
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Gevonden op Facebook.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee, het zijn altijd wel dezelfde vragen.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Internet, de stad in.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Goed loon.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Geen goeie relatie met de baas, saaie collega's, niet leuk werk.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Nee, ik leer wel op school. Werken doe ik atm alleen voor het geld.

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 16:18 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Nee
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan? In oktober verliep mijn contract bij de Gamma. Ik heb sinds dien wel gezocht naar een nieuwe bijbaan en bij meerdere bedrijven gesolliciteerd. Helaas ben ik niet de enige in deze stad die een bijbaan zoekt. Nu zit ik met mijn opkomende examen in mei, dus ik helemaal geen tijd meer om aan en bijbaan te denken.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Dat is inderdaad één keer gebeurt.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Zoeken op internet en veel solliciteren (tot nu toe zonder succes)
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Geld
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Slechte reputatie en ver weg van huis

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Als het maar niet te laag is, voor de rest maakt het me niet echt uit.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja, bij mijn laatste bijbaan kon ik totaal niet opschieten met mijn mede collega's. Dat maakte het werk niet leuker op.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Hoeft niet, maar het maakt werk naar mijn idee wel leuker.


    Seasons will change, but I shall remain

    Mag ik vragen welk kaasbedrijf? (ik ben nogal thuis in de kaaswereld gnagna)

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan?
    Alleen in de zomer of andere vakanties, bij een kaasfabriek
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Via mijn vader, hij is de manager
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond?
    Nee
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Rondvragen of internet checken.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Een goede sfeer, salaris, het lijkt me leuk.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Een slecht loon en saai werk.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Niet zo zeer
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Het liefst wel, maar zo niet is het ook okee


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Nee
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan? Ik heb last van reuma, dus gaat het nog al moeilijk om een baan te vinden.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? eerst op internet zoeken en daarna rondvragen als ik niets kan vinden.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Vooral om het salaris, maar gezellige/leuke collega's vind ik ook erg belangrijk.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Als er geen leuke mensen werken.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Ja.


    Life is a beautiful struggle

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Ja
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Gewoon gesolliciteerd bij de Albert Heijn bij mij in het dorp.
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Nee

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Ik zou eerst bij winkels of restaurants zelf gaan vragen of ze nog mensen nodig hebben, en als ik dan niks kan vinden, aan vriendinnen vragen of ze nog iets weten.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Goed salaris
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Vervelende werktijden.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Hangt er vanaf of reiskosten vergoed worden. Zo niet, dan wil ik wel dat het op fietsafstand is.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Nee


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan?
    Ja.
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Via mijn zus.
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond?
    Nee
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)?
    Uiteraard. Ook nodig voor stage etc.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen?
    Zoeken op internet naar vacatures.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren?
    Wanneer ik iemand ken die er werkt of gewerkt heeft. Dus wanneer ik inzicht heb in hoe het is om er te werken. In positieve zin.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren?
    Een slecht imago.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk?
    Ja, het moet wel makkelijk te bereiken zijn. Het liefst dichtbij huis, zeker voor een bijbaan.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk?
    Zeker. Ik moet wel het idee hebben dat het me iets oplevert.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's?
    Dat vind ik heel erg belangrijk. Slecht contact met collega's vermindert je motivatie en kan er voor zorgen dat je geen plezier hebt in je werk.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek?
    Ja. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe dingen om te leren. Ook nu nog, na 2,5 jaar werkervaring bij mijn huidige baan.


    I hear thunder, but there's no rain.

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Ja, twee zelfs. (Food-medewerker Hema en huiswerkbegeleider/bijlesdocente)
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Ik heb voor beide gesolliciteerd. De één via de sollicitatiesite van de Hema en de ander via mail. Ik heb bij de Hema een sollicitatiebrief ingezonden en één gesprek gehad, waarna ik ben aangenomen. Bij de ander was het nog even de vraag met nog een ander baantje, dus daar heb ik een keer sollicitatiebrief ingezonden en twee gesprekken gehad. Alleen was ik na het eerste gesprek al bijna aangenomen.
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Bij ons in het dorp kijken naar sollicitaties, omliggende dorpen/steden bekijken en sites afgaan van grote ketens en kijken of er in de buurt gezocht wordt.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Als het bekend staat om een goede werksfeer, fijne collega's, genoeg motivatie voor werknemers om naar hun werk te gaan en dat er op tijd uitbetaald wordt.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Geen goede werksfeer, geen onderling sociaal gedrag tussen collega's, werknemers zijn nauwelijks/ongemotiveerd voor hun werk en betalingen laten lang op zich wachten.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja, maar daar ben ik op zich nog best soepel in. Ik fiets nu een uur voor mijn bijbaantje bij de Hema. Al had ik dat waarschijnlijk niet gedaan als er geen goede busverbinding was.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja, maar dat komt met name omdat dat één van de grote redenen is om te gaan werken. Ik ben gaan werken, omdat mijn ouders mij zak- en kleedgeld gaven. Wilde ik meer, dan moest ik zelf verdienen. Toen ben ik gaan werken.
    Al is het bij de huiswerkbegeleiding en de bijlessen een heel stuk anders, omdat ik daar veel meer werk voor de leerlingen. Ik heb daar ook een stuk minder inkomen van en het geld is daar een stuk minder belangrijk.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Heel belangrijk. Als ik me niet geaccepteerd voel door mijn collega's, waardoor ik me ongemakkelijk voel op de werkvloer, neem mijn motivatie voor het werk af.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Ja, maar ik heb het idee dat je van elk soort werk wel iets kan leren. Bij de huiswerkbegeleiding leer ik jongeren die op de middelbare school zitten helpen met vakken en plannen van hun huiswerk. Daar leer ik zelf ook heel veel van, want het is nog best een klus om iemand motivatie bij te brengen voor school, haha. Bij de Hema leer ik weer hele andere dingen, zoals geduld met klanten, hoe ik mensen op een vriendelijke manier kan vertellen dat het er niet is of dat men hun geduld moet houden. Of hoe ik kan inspelen op "grapjes" die klanten maken om de Hema een beetje af te kraken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Heel erg bedankt voor jullie nuttige reacties!!!


    Life is hard and then we die

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Jazeker, twee zelfs. Ik werk als studentchauffeur, daarnaast heb ik een bijbaantje als Junior International Marketing.
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Eerstgenoemde bijbaan vond ik via internet, voor de tweede ben ik via LinkedIn benaderd.
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja, ik heb LinkedIn, wat zeer goed te gebruiken is als CV.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Rondvragen en zoeken, LinkedIn profiel updaten.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Qua bijbaan moet het goed op mijn CV staan, relevante werkervaring bieden en enigszins goed uitbetalen.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Een slecht imago, geen relevante werkervaring bieden, of een 'slechte' CAO.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ik werk in principe door heel Nederland, dus nee.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja, ik moet ergens mijn studie van betalen.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Indien je in teamverband werkt is dat zeker belangrijk.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Zoals eerder genoemd, ja.


    "My future is the future."

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan?
    Ja, ik werk bij de lokale Keurslager
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen?
    Via twitter ben ik erachter gekomen dat ze iemand zochten. Ik ben naar binnen gestapt. Kort gesprekje gehad en toen werd ik aangenomen.
    Zo nee, waarom heb je geen bijbaan?
    /
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond?
    Nee, ik heb dit baantje al sinds ik officieel mag werken en hiervoor heb ik niets in hoeven vullen.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)?
    Ik heb er een gemaakt voor Nederlands, maar die klopt niet helemaal meer.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen?
    Rondvragen of iemand toevallig nog ergens een vacature weet.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren?
    Nieuwe sociale contacten.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren?
    Veel en hard werken voor weinig loon.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk?
    Ja, het liefst zou ik niet meer dan 5/7 kilometer willen reizen of een reisvergoeding krijgen.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk?
    Dat ligt eraan hoe hard en hoeveel ik moet werken.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's?
    Bij de winkel waar ik nu werk, vind ik het lastig om met de collega's om te gaan. Als ik ergens anders zou gaan werken, zou dat wel een van de dingen zijn die ik zou willen veranderen ja.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek?
    Ja, het hoeft niet perse iets groots te zijn, maar het is leuk als je ook nog wat opsteekt van je werk.

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 21:23 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    1. Jouw situatie
    Heb je een bijbaan? Ja, ik werk bij Domino's.
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? Heb gesolliciteerd via de website, en mocht de volgende dag meteen op gesprek komen.
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? Nee.
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Ja, die heb ik.

    2. Zoektocht naar een bijbaan
    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Ik ben gewoon alle winkels waar ik wel zou willen werken langs gegaan om te vragen of ze nog mensen zochten, en ik heb via internet gezocht. Dus stel ik zou een andere baan willen, dan zou ik dat gewoon weer doen.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Fijne werksfeer, leuke collega's, aardige baas.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Als ik er ver voor moet fietsen, als het erg zwaar werk is of als het saai is.

    3. Algemene vragen
    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja, ik wil niet te ver moeten fietsen.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Ja, meer geld is eigenlijk zo'n beetje de enige reden waarom ik begonnen ben met werken.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja, dat vind ik juist één van de belangrijkste dingen.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Het hoeft niet per se van mij, maar het is natuurlijk niet slecht als je wel iets leert op je werk. Zo kan ik nu heerlijke pizza's maken ^^


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Heb je een bijbaan? Nee.
    Zo ja, hoe ben je aan deze bijbaan gekomen? x
    Heb je wel eens ergens willen solliciteren maar dit vervolgens niet gedaan omdat je het invulformulier te lang vond? x
    Heb je een Curriculum Vitae (CV)? Nee.

    Stel, je hebt momenteel geen bijbaan maar je wilt er wel graag een. Wat is het eerste wat je zou doen? Goed rondkijken naar baantjes, solliciteren, solliciteren en nog een solliciteren.
    Wat zou voor jou een goede reden zijn om bij een bedrijf te solliciteren? Als het me leuk lijkt en de werksfeer me wel aanstaat.
    Wat zou voor jou een reden zijn om niet bij een bedrijf te solliciteren? Als het me niet leuk lijkt of de sfeer niet lekker zit.

    Vind jij de afstand naar je werk belangrijk? Ja. Ik moet het met de fiets of bus moeten kunnen doen.
    Vind je de beloning (salaris) voor je werk belangrijk? Niet per se, maar het is wel handig meegenomen.
    Vind je het belangrijk dat je goed kunt opschieten met je collega's? Ja, dat is zeker heel belangrijk.
    Vind je het belangrijk dat je ook iets kunt leren op je werkplek? Bijleren doe ik overal.

    Aan mij zal je waarschijnlijk niet veel hebben :') ik ben vijftien atm btw.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys