• Topic 5!

    Het idee
    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.

    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.
    Verwante topics

    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van Lenin
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van Glenn[/s]
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Michelle
    Jack Leaf [VB] – Alicia , meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Alaine
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    -

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi


    Leraren
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 21:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jack schudde zijn hoofd. 'Dit is gewoon een vreselijk beest. Zoals hij naar je kijkt...'
    Hij dronk zijn glas pompoensap leeg en luisterde of hij al mensen hoorde komen die na de torspraak van de Heer van het Duitser terugkeerden naar de leerlingenkamer.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ach man, je gaat me toch niet zeggen dat je bijgelovig bent? Dat iedereen die kat eng vind betekent niet dat het dier eng ís.'
    'Het is een dier, niet meer, niet minder. Als het eng kijkt is dat hooguit omdat het scheel is.'

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 19:54 ]

    Jack trok zijn neus op. 'Als jij het zegt. Het is en blijft het beest van Van.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Pipkin rende tussen de masa door naar de grote zaal hij moest opruimen en was nog laat ook. Hij wist dat er een straf zou komen als hij te laat kwam.
    En dat was hij. Hij zag verscheidene Slaven alles opruimen. Zo zacht mogelijk liet hij zich ertussen wurmen.


    Vampire + Servant = Servamp

    'En Van is..vreselijk angstaanjagend, ik weet het.'
    Juvenalis nam nog een slok van zijn pompoensap.
    'Hoe is het met je slavin? Dient ze je nog altijd trouw?'

    Jack knikte.
    'Ze is zo mak als een lammetje. Denk je nu dat ik haar niet goed onder de duim heb?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Van, die zich verveelde en geen zin had om naar de les terug te keren, trok zich niets aan van het bezoek van de Heer van het Duister. Hij drentelde nog wat door de Grote Zaal en zag een van de slaven haastig zijn plaats in de ruimte zoeken.
    'Waar ben je mee bezig?' vroeg hij, blij dat hij een afleiding had en nog niet naar de les zou hoeven. Hij keek op de slavenjongen neer. 'Waar kom je zo laat vandaan?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Pipkin schrok van de harde stem.
    Hij draaide zich om.
    'Ik was ergens in slaap gevallen, het is mijn fout. '
    Pipkin boog lichtjes.


    Vampire + Servant = Servamp

    Sugasu - Bloody_Mary (Van de manga.) Van de manga. (Ellen in de lijst)


    Vampire + Servant = Servamp

    'Ik heb niets van dien aard gezegd,' antwoorde Juvenalis.
    'Al lijkt het me niet goed om al te vertrouwd te raken met een modderbloedje, voor je het weet denk je dat ze aan je gehecht zijn, laat je je oplettendheid even varen en heb je zo een mes in je borst.'

    Jack lachte en sloeg Juvenalis op de schouder.
    'Het is vertederend dat je je zorgen om me maakt, maar jem oet eens goed naar mijn slavin kijken.' Hij stak zijn handen op en hield de palmen een stukje uit elkaar. 'Ze is maar zo dun en, ' hij hield zijn hand boven de grond, 'zo klein. Bovendien is ze te bang om ook maar een mes op te rapen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het is inderdaad jouw fout,' zei Van, die er wel even van genoot om iemand af te blaffen. 'Wie is je meester?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Juvenalis glimlachte breed.
    'Weet je zeker dat ze geen toneelstukje opvoert, Jack? Je lijkt zo vol van je zaak. Zoveel zekerheid is zelden goed.'

    'Vind je haar daar slim genoeg voor?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik ken haar niet, Jack.'