• Ineens hoor ik gezoem. Het leek op het geluid van grasmaaien(!) Ik besloot bij het raam te gaan kijken en zie ineens dat er een (hele) grote hommel tegen het raam zit. Hij probeerde naar buiten te gaan dus hij bonkte ook telkens tegen het raam aan, wat flinke dreunen gaf o.o
    Het duurde me ook even om hem te pakken te krijgen (ik was bang dat hij zou steken of boos zou worden ;'D), maar toen ik hem had heb ik hem zijn vrijheid weer gegeven en hem tussen de plantjes buiten gezet C:

    Maar al op al; Die hommels van tegenwoordig lijken steeds groter te worden. Ik schrok echt even dat ik hem zag.

    Hier een paar foto's.


    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Mij zul je echt niet zien gillen hoor ;'D Dat is een beetje té, hahah.
    Hommels en bijen vind ik ook wel leuk, net als kevers en wormen, maar wespen zijne echt venijnig en ik weet niet of ik er allergisch voor ben of niet, dus ik kijk er een beetje voor uit xd

    En de enige ben je denk ik ook niet hoor, er zijn zo'n 7 miljard mensen op aarde :Y)


    Bij de mensen die ik ken is het wel anders... Gillen weg rennen voor zo'n lief klein beestje, natuurlijk bij wespen moet je oppassen, maar eigenlijk steken ze juist als je beweegt. Net als bij bijen en hommels.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O

    Nee, ik gil ook niet bij dergelijke wezens, hoor. Alleen kijk ik bij wespen extra uit. Van het minste kwaad kan je al worden gestoken. Al hangt het er wel vanaf wat voor wesp het is. Sommige zijn agressiever dan andere.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:25 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bostick schreef:
    (...)

    Wespen hebben volgens mij ook niet echt een functie, bijen en hommels verstuiven bloemen, maar doen wespen dat nou ook eigenlijk? xd

    Wespen eten volgens mij andere hinderlijke insecten (zoals muggen).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Kunnen hommels steken? Ik dacht dat dat alleen bijen en wespen waren?


    Queer zijn is gewoon alles

    Cordon schreef:
    Kunnen hommels steken? Ik dacht dat dat alleen bijen en wespen waren?

    Bij de hommels hebben, net als bij honingbijen en wespen, alleen de koninginnen en werksters een angel. De mannetjes dus niet.

    Maar of het een werkster of een mannetje was weet ik niet, hahah. Dus ik deed daarom wat voorzichtiger ;p

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Fictionalworld schreef:
    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O


    Alleen voor wespen ben ik bang aangezien er een kans dat ik er allergies voor ben. mijn vader is allergies en de aanleg voor de allergie is erfelijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Aatrox schreef:
    (...)

    Het valt mee. Ze steken eigenlijk vrijwel niet. Wespen zijn pas kutbeesten D:


    Ik ben gestoken door hommels, wespen bijen en hoornaars. Don't judge me. Ik ben scared as fuck voor al die beesten.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Fictionalworld schreef:
    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O

    Mja same. Een jongen ging gister een beest uit een vriendin d'r haar halen. Maar hij is daar bang voor, dus ging die helemaal gaan gillen enzo. En toen liet 'ie d'r mobiel pleuren. Nu zit er een hele grote barst in het scherm en ik vind het heel grappig tbh.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    In Frankrijk heb ik altijd dat probleem dat je me hoort gillen van daar tot Nederland!! ;')
    Als er wespen zijn namelijk ze zijn zo vervelend en ze eten altijd van mijn taart of broodje


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    In Frankrijk heb ik altijd dat probleem dat je me hoort gillen van daar tot Nederland!! ;')
    Als er wespen zijn namelijk ze zijn zo vervelend en ze eten altijd van mijn taart of broodje

    Wij hebben op vakantie in Zuid-Frankrijk altijd last van wespen. Stay away from my food D:


    Seasons will change, but I shall remain

    Aatrox schreef:
    Dat geldt ook voor bromvliegen trouwens; die worden ook steeds maar groter.


    † Love? I want to sleep.

    Onze tuin zit altijd helemaal vol met hommels en bijen omdat we zoveel bloemen hebben en sommige zijn ook echt wel enorm. Ze vliegen eigenlijk nooit naar binnen. Ik vind het altijd wel leuk om te kijken terwijl ze bezig zijn, ze trekken zich nooit wat mensen aan, haha.


    Your make-up is terrible

    Blegh, ik krijg er kriebels van. :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind ze dood eng :(

    Fictionalworld schreef:
    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O

    Mij hoor je ook niet gillen. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!