• Gisteravond zag ik dat ik vier grote bulten op mijn been had. Ik had er toen niet zoveel last van en ben gaan slapen, maar vanochtend deden de bulten erg veel pijn. Ze lijken op muggenbulten, maar ze zijn hard en veel groter. Ook zitten er korstjes op, en de huid eromheen voelt strak aan. Als ik loop doet het best veel pijn, en met mijn been ergens op liggen gaat echt niet.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Mijn moeder dacht aan een blinde vlieg, maar ik heb gisteren niets voelen steken. Kunnen het gewoon muggenbulten zijn, en dat dit een allergische reactie erop is? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad. En wat is er aan te doen?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Kunnen extreme reacties zijn op muggen inderdaad. Ik heb ook wel eens hele grote muggenbulten gehad en die trokken vanzelf weg. Als je het niet vertrouwd dan kun je altijd naar de huisarts.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Canoodle schreef:
    (...)
    Drie van de vier zijn net iets groter dan een muggenbult, de vierde is wel een stuk groter. Die doet ook het meeste pijn. Rondom de bulten zitten rode plekken.
    De bulten zelf doen het meeste pijn, ze gloeien niet.


    Mhh, het kan zijn dat ze net in een spier gestoken hebben, vandaar de pijn.
    -- Ik heb ook al eens een steek van een daas gehad en had er niets van gevoeld. Geen bloed of zo, tot de avond dan, toen kwam de pijn :') Het lijkt me niet zo ernstig om mee naar de dokter te gaan (dat heb ik ook niet gedaan en ik leef nog!). Als het over een week nog niet weg is of ernstig verergert, kan je het doen, maar dat lijkt me nu niet dat het zal gebeuren. Zeker niet krabben :'D en genoeg insectencrème smeren.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 22:16 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Canoodle schreef:
    (...)
    Ik zit op mijn mobiel, dus dat kan niet.


    Jawel hoor. Foto maken en dan met tinypic uploaden. En dan hier plaatsen.

    Doe ik ook regelmatig via mn mobiel.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Canoodle schreef:
    (...)
    Ja, dat is hetzelfde als een blinde vlieg. Maar dan zou ik toch gevoeld moeten hebben dat ik gestoken werd? Want ik heb niets gemerkt.

    Niet per se. En je hebt een daas/daaz/whatever en een steekvlieg. Een daas is een kleiner plekje dan een steekvlieg vaak. Een steekvlieg is niet hetzelfde (ik heb in ieder geval altijd verschillende soorten plekjes) en een steekvlieg merk ik over het algemeen niet. Bij een steekvlieg wordt het bij mij altijd een soort harde schijf die onwijs jeukt. Maar iedereen kan er anders op reageren.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Bedwantsen? Of je had 't al voor je ging slapen?


    No growth of the heart is ever a waste

    Klinkt als mijn muggenbeten, maar ik ben dan ook allergisch aan praktisch elk insect dat kan steken...
    Misschien is het gewoon één of ander insect waar je toevallig allergisch aan bent. Als je je misselijk voelt, je keel is gezwollen of je hebt een andere klacht buiten de bulten en de bijbehorende jeuk en pijn, moet je naar de dokter. Dan ben je zelf ook allergisch en niet enkel je huid. Als dit niet het geval is, gewoon zalf smeren, niet krabben en wachten. Als het echt afschuwelijk jeukt, kan je je been in koud water steken. Dat hielp bij mij toen ik op een hommel was gaan staan.


    Mhm?

    Waarschijnlijk inderdaad is het een allergische reactie op muggenbulten, hoewel muggen meestal niet zo dichtbij elkaar steken voor zover ik weet. Tenminste, bij mij hebben ze dat nooit gedaan.

    Heel even zat ik te denken aan steenpuisten, maar aangezien je zegt dat er korsten op de bulten zit kan dit niet en dan zouden het er waarschijnlijk ook geen vier zijn.

    Als ik jou was, zou ik toch naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk heb ik gewoon teveel gelezen en gezien(op youtube) over steekbeesten, maar juist daarom raad ik je aan om naar de dokter te gaan.


    Physics is awesome

    Somnephilia schreef:
    Klinkt als mijn muggenbeten, maar ik ben dan ook allergisch aan praktisch elk insect dat kan steken...
    Misschien is het gewoon één of ander insect waar je toevallig allergisch aan bent. Als je je misselijk voelt, je keel is gezwollen of je hebt een andere klacht buiten de bulten en de bijbehorende jeuk en pijn, moet je naar de dokter. Dan ben je zelf ook allergisch en niet enkel je huid. Als dit niet het geval is, gewoon zalf smeren, niet krabben en wachten. Als het echt afschuwelijk jeukt, kan je je been in koud water steken. Dat hielp bij mij toen ik op een hommel was gaan staan.


    Ik wist helemaal niet dat hommels ook konden steken.


    Physics is awesome

    Misschien een allergische reactie?


    None but ourselves can free our minds.

    Tokugawa schreef:
    Bedwantsen? Of je had 't al voor je ging slapen?

    Ja, voor ik ging slapen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Mijn moeder heeft een na-de-beet-verzachting-stick gekocht. Ik heb het er net op gesmeerd en hoop dat het werkt!


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ebola


    The one thing that doesn’t abide by majority rule is a person’s conscience.