• Welkom in het grote inspiratie topic, waar Quizletters samen komen,
    om elkaar te helpen bij het zoeken naar inspiratie!



    Velen van ons halen inspiratie uit foto’s, tekeningen, muziek, muziekvideo’s of films. Het idee is om elkaar zulk soort inspirerende dingen aanreiken, zodat de ander iets kan schrijven, gebaseerd op het gegeven ding.


    Hoe werkt het?
    - Reageer in het topic om een reactie te claimen. Dit is om te voorkomen dat je op zoek gaat naar iets waar de persoon boven jou om vroeg, en iemand anders jou voor is, waardoor je voor niets gezocht hebt.

    - Ga op zoek naar het ding waar de persoon boven jou om gevraagd heeft. Als je dit gevonden hebt, plaats je dat in je geclaimde reactie.

    - Zet in dezelfde reactie waar jij naar op zoek bent. Dit kan een foto, tekening, lied, muziekvideo of film zijn. Voeg ook een korte beschrijving toe, waarin je uitlegt naar wat voor thema, sfeer of genre je zoekt.

    - Zodra iemand onder jou gereageerd heeft en het ding waar jij om vroeg geplaats heeft, schrijf jij iets dat gebaseerd is op wat die persoon voor jou gevonden heeft. Het maakt niet uit wat je schrijft. Het kan een one shot zijn, een gedicht, een songtekst, of een stuk wat een onderdeel zou kunnen zijn van een groter geheel. Er is geen minimum of maximum aantal woorden vereist, maar probeer er wel iets van te maken.

    Hoewel dit niet verplicht is, is het leuk als je het geschreven stuk ook in het topic plaats, gewoon in jouw eigen reactie. Doe dit onder een spoilerknop, om het topic overzichtelijk te houden.

    Onder de spoiler zit een voorbeeld, voor het geval mijn uitleg niet duidelijk genoeg is.

    Persoon 1 schreef:
    Ik ben op zoek naar een foto of tekening met een Sci-Fi thema. Het liefst met een donkere, mysterieuze uitstraling.


    Persoon 2 schreef:
    [Plaatst hier een foto of tekening die aan de voorwaarden voldoet]

    Ik ben op zoek naar muziek met een tekst die een verhaal vertelt. Het liefst Engelstalig.


    Persoon 3 schreef:
    [Plaatst hier een link naar het lied of songtekst die aan de voorwaarden voldoet]

    Ik ben op zoek naar ...


    Etc. etc. etc.


    Ik wens iedereen veel inspiratie en schrijfplezier!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik zal zelf het spits afbijten. (:

    Ik ben op zoek naar een foto of tekening. Het liefst iets met een fantasie element, of iets mysterieus dat als fantasie geïnterpreteerd zou kunnen worden.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel