• Hooggerechtshof VS legaliseert homohuwelijk

    Het homohuwelijk wordt legaal in alle vijftig staten van de Verenigde Staten. Dat is het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof vrijdag. Momenteel kunnen homoseksuele stellen in 37 van de vijftig staten trouwen.

    Het Federaal hooggerechtshof in Washington bepaalde dat een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet in strijd is met de Amerikaanse grondwet. Staten mogen in de ogen van het hoogste Amerikaanse rechtsorgaan dergelijke huwelijken niet verbieden.

    De kwestie waar het Hooggerechtshof zich over boog heeft betrekking op het veertiende amendement van de Amerikaanse grondwet, die onder meer gelijke behandeling voor Amerikaanse burgers garandeert. De vraag was of dat betekent dat verboden op het homohuwelijk, die in dertien staten van kracht zijn, strijdig zijn met de grondwet. Het antwoord daarop is dus ja, oordeelt het Hooggerechtshof.

    Voor Obama is dit een grote overwinning. 'Vandaag is een grote stap gezet op de weg naar gelijkheid. Homostellen hebben nu het recht om te trouwen, net als ieder ander. Liefde overwint', twitterde hij. Ook zijn mogelijke opvolger, Hillary Clinten, reageert enthousiast op de uitspraak.

    Verzet
    Toch is niet iedereen enthousiast. Zo liet een aantal prominente Republikeinen direct van zich horen. Zo lieten voormalig senator Rick Santorum, in 2012 nog presidentskandidaat, en Donald Trump, miljardair en presidentskandidaat voor de verkiezingen van 2016, zich negatief uit op Twitter.



    ---

    Aaaah, dit maakt me zo blij. Het heeft echt de lang geduurd en ik ben zo blij voor iedereen die eindelijk kan trouwen zonder naar een andere staat te hoeven gaan. ^-^


    Because I love him, do I need another reason?

    Goed nieuws! Eindelijk!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dysphoria schreef:
    Het is heel mooi dat dit gedaan is, maar hier gaan nog heel veel protesten tegen komen. Spijtig genoeg.


    Life is a beautiful struggle

    Apaixonar schreef:
    Ja. Ja. Ja.
    Hier kan ik zó blij van worden. Ik vind het echt heel mooi dat iedereen nu het recht heeft om te trouwen en er geen onterecht onderscheid meer wordt gemaakt. (:


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Glynne schreef:
    Wat ontzettend mooi! Raar ook dat - dat voorheen niet legaal was. Al vrees ik dat het nog steeds een lastig punt gaat worden op sommige plekken. Denk maar aan de plaatsen die veel weg hebben van de Bible Belt in Nederland, de strengere kerken etc. Ik vind het ontzettend mooi dat homohuwelijken nu legaal zijn, want die mensen hebben net zo goed 't recht om te trouwen als ieder ander. Nu hoop ik dat die hele strenge kerken dat ook eens in gaan zien en zich niet langer vastklampen aan regels die allang niet meer van toepassing zijn. c;


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Obergefell versus Hodges is een naam van de zaak die de geschiedenisboeken in gaat en die zich kan aansluiten bij legendarische zaken als Brown versus Board of Education, Loving versus Virginia en Roe versus Wade. Gerechtigheid heeft gesproken en ik kan niet anders zeggen dat dat ik heel blij ben.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik las het ook ja. Ben benieuwd hoeveel protesten er gaan komen.



    [ bericht aangepast op 26 juni 2015 - 21:41 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik word hier zo gelukkig van - oprecht. Overal zijn foto's van mensen die na weet ik hoeveel jaar een relatie te hebben eindelijk mogen trouwen. Er zal nog veel om te doen zijn, natuurlijk, maar de eerste grote stap is gezet.
    Love Wins.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik word hier zo blij van ^^
    Ik moet wel lachen om de reacties van Amerikanen die roepen dat ze nu maar naar Canada gaan verhuizen, want same-sex marriage, dat kan eeecht niet! Wie is er bereid ze te vertellen dat het in Canada ook legaal is? :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Ik word hier zo blij van ^^
    Ik moet wel lachen om de reacties van Amerikanen die roepen dat ze nu maar naar Canada gaan verhuizen, want same-sex marriage, dat kan eeecht niet! Wie is er bereid ze te vertellen dat het in Canada ook legaal is? :'D


    Een senator (geloof ik) zei dat hij zichzelf in de fik gaat steken nu marriage equality er is. Prachtig.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Een senator (geloof ik) zei dat hij zichzelf in de fik gaat steken nu marriage equality er is. Prachtig.



    This guy? Hij vindt het ook niet erg om publiekelijk doodgeschoten te worden :"D

    [ bericht aangepast op 26 juni 2015 - 21:55 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    (...)



    This guy? Hij vindt het ook niet erg om publiekelijk doodgeschoten te worden :"D


    Yup, hij.
    Kampvuurtje houden dan maar? :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Madrugada schreef:
    (...)



    This guy? Hij vindt het ook niet erg om publiekelijk doodgeschoten te worden :"D


    Wat een retard. Triest dat mensen zo diep gaan omdat er ergens in de bijbel staat dat mannen geen seks mogen hebben. Er staat verder niets tegen homoseksualiteit, maar ja, dat concluderen ze kennelijk.

    Dit is wat er in de bijbel staat:

    Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
    - Leviticus 18:22 NBV

    Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
    - Leviticus 20:13


    Yep, ik heb het helemaal nagezocht :W
    Er is verder, voor zover ik weet, niets bekend over een tekst die expliciet tegen homoseksualiteit is, dus wat die mensen lullen snap ik ook niet.


    26 - 02 - '16



    Deze kwam ik tegen op Facebook. Gheheh.


    26 - 02 - '16

    Glynne schreef:
    (...)

    Wat een retard. Triest dat mensen zo diep gaan omdat er ergens in de bijbel staat dat mannen geen seks mogen hebben. Er staat verder niets tegen homoseksualiteit, maar ja, dat concluderen ze kennelijk.

    Dit is wat er in de bijbel staat:

    Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
    - Leviticus 18:22 NBV

    Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
    - Leviticus 20:13


    Yep, ik heb het helemaal nagezocht :W
    Er is verder, voor zover ik weet, niets bekend over een tekst die expliciet tegen homoseksualiteit is, dus wat die mensen lullen snap ik ook niet.


    De bijbel verbiedt scheiden, werken op zondag, varkensvlees, gescheurde kleding, meerdere stoffen (qua kleding) dragen, lang haar, scheren, tatoeages en een boel andere dingen - maar dat hoeft natuurlijk niet zo serieus genomen worden als homoseksualiteit. Volgens mij moet de Bijbel met een korreltje zout genomen worden.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted