• Hooggerechtshof VS legaliseert homohuwelijk

    Het homohuwelijk wordt legaal in alle vijftig staten van de Verenigde Staten. Dat is het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof vrijdag. Momenteel kunnen homoseksuele stellen in 37 van de vijftig staten trouwen.

    Het Federaal hooggerechtshof in Washington bepaalde dat een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet in strijd is met de Amerikaanse grondwet. Staten mogen in de ogen van het hoogste Amerikaanse rechtsorgaan dergelijke huwelijken niet verbieden.

    De kwestie waar het Hooggerechtshof zich over boog heeft betrekking op het veertiende amendement van de Amerikaanse grondwet, die onder meer gelijke behandeling voor Amerikaanse burgers garandeert. De vraag was of dat betekent dat verboden op het homohuwelijk, die in dertien staten van kracht zijn, strijdig zijn met de grondwet. Het antwoord daarop is dus ja, oordeelt het Hooggerechtshof.

    Voor Obama is dit een grote overwinning. 'Vandaag is een grote stap gezet op de weg naar gelijkheid. Homostellen hebben nu het recht om te trouwen, net als ieder ander. Liefde overwint', twitterde hij. Ook zijn mogelijke opvolger, Hillary Clinten, reageert enthousiast op de uitspraak.

    Verzet
    Toch is niet iedereen enthousiast. Zo liet een aantal prominente Republikeinen direct van zich horen. Zo lieten voormalig senator Rick Santorum, in 2012 nog presidentskandidaat, en Donald Trump, miljardair en presidentskandidaat voor de verkiezingen van 2016, zich negatief uit op Twitter.



    ---

    Aaaah, dit maakt me zo blij. Het heeft echt de lang geduurd en ik ben zo blij voor iedereen die eindelijk kan trouwen zonder naar een andere staat te hoeven gaan. ^-^


    Because I love him, do I need another reason?

    Apaixonar schreef:
    Ja. Ja. Ja.
    Hier kan ik zó blij van worden. Ik vind het echt heel mooi dat iedereen nu het recht heeft om te trouwen en er geen onterecht onderscheid meer wordt gemaakt. (:





    Im still so fucking happy c:

    YES YES YES I KNOW. PARTEH. We have freaking rights :3 So proud of america right now (:
    Little late, but better late then never!

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 15:50 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Apaixonar schreef:
    Ja. Ja. Ja.
    Hier kan ik zó blij van worden. Ik vind het echt heel mooi dat iedereen nu het recht heeft om te trouwen en er geen onterecht onderscheid meer wordt gemaakt. (:


    Het werd echt hoog tijd. Liefde is liefde!
    Natuurlijk zijn er nog veel obstakels te overwinnen, maar iedere stap in de juiste richting maakt me eindeloos gelukkig. Wie weet valt het protest goed mee en blijft het geweld grotendeels uit.
    Gefeliciteerd aan iedereen die nu in zijn eigen thuisstaat in het huwelijk kan treden! Zo ongelofelijk gelukkig voor jullie. <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Madrugada schreef:
    Hoe kinderachtig kunnen ze zijn in Amerika?




    Kleuters. Overal volwassen kleuters.
    Wat maakt het hen uit wie met wie trouwt??
    En over al die Bijbelonzin: ik ben niet enorm christelijk. Ik ga niet iedere week naar de kerk. Ik ben wel gedoopt en heb mijn Vormsel gedaan enzovoort. Ik weet niet hoe vaak homoseksualiteit in de Bijbel genoemd wordt, maar ik weet wel hoe vaak het in de mis gaat over liefde. Het christendom steunt op allerlei soorten liefde. Het is onzinnig om te beweren dat God nu net die ene soort liefde zondig vindt.
    En daarnaast, iedereen die ook maar één keer een voet in de kerk heeft gezet kent de verhalen over vergiffenis van die zonden. Ik heb niet eens een Bijbel thuis en toch kan ik zonder er ook maar een seconde over na te denken meteen een paar verhalen opnoemen met die boodschap. Die met het tegenhouden van het stenigen van de overspelige vrouw, het toelaten van de onreine vrouwen in de kerk...
    Dus zelfs als homohuwelijk zondig zou zijn, zouden ze vergiffenis moeten schenken.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Kleuters. Overal volwassen kleuters.
    Wat maakt het hen uit wie met wie trouwt??
    En over al die Bijbelonzin: ik ben niet enorm christelijk. Ik ga niet iedere week naar de kerk. Ik ben wel gedoopt en heb mijn Vormsel gedaan enzovoort. Ik weet niet hoe vaak homoseksualiteit in de Bijbel genoemd wordt, maar ik weet wel hoe vaak het in de mis gaat over liefde. Het christendom steunt op allerlei soorten liefde. Het is onzinnig om te beweren dat God nu net die ene soort liefde zondig vindt.
    En daarnaast, iedereen die ook maar één keer een voet in de kerk heeft gezet kent de verhalen over vergiffenis van die zonden. Ik heb niet eens een Bijbel thuis en toch kan ik zonder er ook maar een seconde over na te denken meteen een paar verhalen opnoemen met die boodschap. Die met het tegenhouden van het stenigen van de overspelige vrouw, het toelaten van de onreine vrouwen in de kerk...
    Dus zelfs als homohuwelijk zondig zou zijn, zouden ze vergiffenis moeten schenken.


    Religie is op zich heel mooi, omdat het mensen hoop geeft.
    Maar om het Christendom even als voorbeeld te nemen, geld evengoed voor Islam enz.
    De Kerk is een bedrijf. Een bedrijf dat die religie misbruikt uit eigen belang, de religie verbiedt holebi's niet, zegt niet dat vrouwen minderwaardig zijn, dat doen de Christelijke leiders.
    De huidige paus is een goede lijkt mij, aangezien die wel wat tegengas durft nemen, maar ik zie hem meer als een soort marionet.
    De Kerk zelf heeft ervoor gezorgd dat ik niets moet hebben van geloof, met al hun regeltjes en schijnheilig gedoe.

    Nogmaals: dit geldt voor elk groot geloof.


    Queer zijn is gewoon alles

    Cordon schreef:
    (...)

    Religie is op zich heel mooi, omdat het mensen hoop geeft.
    Maar om het Christendom even als voorbeeld te nemen, geld evengoed voor Islam enz.
    De Kerk is een bedrijf. Een bedrijf dat die religie misbruikt uit eigen belang, de religie verbiedt holebi's niet, zegt niet dat vrouwen minderwaardig zijn, dat doen de Christelijke leiders.
    De huidige paus is een goede lijkt mij, aangezien die wel wat tegengas durft nemen, maar ik zie hem meer als een soort marionet.
    De Kerk zelf heeft ervoor gezorgd dat ik niets moet hebben van geloof, met al hun regeltjes en schijnheilig gedoe.

    Nogmaals: dit geldt voor elk groot geloof.


    Ik zie het helemaal hetzelfde. Voor mij is religie ook iets goeds, als mensen het op zichzelf beleven, niet bij een soort instituut om het zo te noemen. Zodra er regeltjes komen en dingen op een bepaalde manier moeten gaan, gaat het mis. Als je bijvoorbeeld het leven van Jesus leest, brengt die een mooie boodschap met zich mee. Als wat er over zijn leven in de bijbel staat waar is, denk ik dat hij zich zou schamen voor een deel van de dingen die de kerk doet en gedaan heeft.


    What would Emma do?

    Apaixonar schreef:
    Ja. Ja. Ja.
    Hier kan ik zó blij van worden. Ik vind het echt heel mooi dat iedereen nu het recht heeft om te trouwen en er geen onterecht onderscheid meer wordt gemaakt. (:


    Reality's overrated.

    Ik las het gisteren en ik ben zo blij! Eindelijkeindelijkeindelijk. Dit is echt fantastisch!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zou eens tijd woorden.

    Echt, er zijn zoveel mensen die van die rare dingen doen hiertegen.


    Spinning around, I'm weightless.