• Hooggerechtshof VS legaliseert homohuwelijk

    Het homohuwelijk wordt legaal in alle vijftig staten van de Verenigde Staten. Dat is het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof vrijdag. Momenteel kunnen homoseksuele stellen in 37 van de vijftig staten trouwen.

    Het Federaal hooggerechtshof in Washington bepaalde dat een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet in strijd is met de Amerikaanse grondwet. Staten mogen in de ogen van het hoogste Amerikaanse rechtsorgaan dergelijke huwelijken niet verbieden.

    De kwestie waar het Hooggerechtshof zich over boog heeft betrekking op het veertiende amendement van de Amerikaanse grondwet, die onder meer gelijke behandeling voor Amerikaanse burgers garandeert. De vraag was of dat betekent dat verboden op het homohuwelijk, die in dertien staten van kracht zijn, strijdig zijn met de grondwet. Het antwoord daarop is dus ja, oordeelt het Hooggerechtshof.

    Voor Obama is dit een grote overwinning. 'Vandaag is een grote stap gezet op de weg naar gelijkheid. Homostellen hebben nu het recht om te trouwen, net als ieder ander. Liefde overwint', twitterde hij. Ook zijn mogelijke opvolger, Hillary Clinten, reageert enthousiast op de uitspraak.

    Verzet
    Toch is niet iedereen enthousiast. Zo liet een aantal prominente Republikeinen direct van zich horen. Zo lieten voormalig senator Rick Santorum, in 2012 nog presidentskandidaat, en Donald Trump, miljardair en presidentskandidaat voor de verkiezingen van 2016, zich negatief uit op Twitter.



    ---

    Aaaah, dit maakt me zo blij. Het heeft echt de lang geduurd en ik ben zo blij voor iedereen die eindelijk kan trouwen zonder naar een andere staat te hoeven gaan. ^-^


    Because I love him, do I need another reason?

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    De bijbel verbiedt scheiden, werken op zondag, varkensvlees, gescheurde kleding, meerdere stoffen (qua kleding) dragen, lang haar, scheren, tatoeages en een boel andere dingen - maar dat hoeft natuurlijk niet zo serieus genomen worden als homoseksualiteit. Volgens mij moet de Bijbel met een korreltje zout genomen worden.


    Dat denk ik ook ja. Echt een achterlijk boek is het; zo vrouwonvriendelijk ook. Lees deuteronomium of Leviticus maar, pff. Word je niet blij van!


    26 - 02 - '16

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    De bijbel verbiedt scheiden, werken op zondag, varkensvlees, gescheurde kleding, meerdere stoffen (qua kleding) dragen, lang haar, scheren, tatoeages en een boel andere dingen - maar dat hoeft natuurlijk niet zo serieus genomen worden als homoseksualiteit. Volgens mij moet de Bijbel met een korreltje zout genomen worden.

    Dit is offtopic en waarschijnlijk de domste vraag ooit, maar wordt Jezus dan niet afgebeeld met lang haar en gescheurde kleding of is dat iets dat ik me heb laten wijsmaken in de basisschool? :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    (...)
    Dit is offtopic en waarschijnlijk de domste vraag ooit, maar wordt Jezus dan niet afgebeeld met lang haar en gescheurde kleding of is dat iets dat ik me heb laten wijsmaken in de basisschool? :')


    Dat is correct! Maar volgens mij staat dit alles in het oude testament (maar ik ben niet gelovig dus dit zou verkeerd kunnen zijn) en Jezus in het nieuwe testament. Dat is geen uitleg voor dat maar dat is de enige reden die ik kan verzinnen voor die paradox.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Dat is correct! Maar volgens mij staat dit alles in het oude testament (maar ik ben niet gelovig dus dit zou verkeerd kunnen zijn) en Jezus in het nieuwe testament. Dat is geen uitleg voor dat maar dat is de enige reden die ik kan verzinnen voor die paradox.

    Heh, maar dan heb je toch nog Samson of hoe die dude ook heette uit het oude testament, die z'n haar nooit afknipte omdat hij er kracht van kreeg of zo? Ik ben zelf ook niet gelovig, haha, daarom dat ik het me afvroeg. (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    (...)
    Heh, maar dan heb je toch nog Samson of hoe die dude ook heette uit het oude testament, die z'n haar nooit afknipte omdat hij er kracht van kreeg of zo? Ik ben zelf ook niet gelovig, haha, daarom dat ik het me afvroeg. (:


    De hele bijbel spreekt zichzelf tegen geloof ik. Als mensen nou eens voor zichzelf zouden denken in plaats van een boek woord voor woord volgen zou iedereen er gelukkiger van worden.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik vind het geweldig nieuws. Helemaal omdat nu veel meer landen gaan volgen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    De hele bijbel spreekt zichzelf tegen geloof ik. Als mensen nou eens voor zichzelf zouden denken in plaats van een boek woord voor woord volgen zou iedereen er gelukkiger van worden.


    Inderdaad. Dit is een weergave van alle contradicties in de Bijbel:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben er zo blij om! Nadat nog niet zo lang geleden Texas als staat 'nee' had gestemd tegen een voorstel om het homohuwelijk te legaliseren en het hele homohuwelijk zelf nog best een probleem was, zeker in de 16 overige staten die gisteren ook het homohuwelijk legaliseerden na de rechtszaak, in Amerika, ben ik echt ontzettend euforisch over deze ontwikkeling! In mijn ogen hoort elke democratie in de wereld het homohuwelijk te legaliseren. Bescherming door de rechtsstaat is allemaal heel leuk, maar als jij bij wet niet mag trouwen met jouw geliefde omdat jullie toevallig hetzelfde geslacht hebben, functioneer je als land in mijn ogen niet als een volwaardige rechtsstaat gebaseerd op individuele en collectie vrijheid, gelijkheid en vrijheden zoals meningsuiting, geweten, geloof en publicatie. Cheers to the States!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Als je de bijbel erg letterlijk neemt dan spreekt het zich inderdaad erg tegen en heel veel dingen zijn ook enorm kort door de bocht. En helaas wordt daar behoorlijk misbruik van gemaakt. Heel veel teksten worden uit hun context gehaald en wordt er bijvoorbeeld vaak niet naar de algehele geschiedenis gekeken die van toepassing was op de tijd waarin bepaalde passages zijn geschreven. Want vaak blijkt dan wel dat het logisch is dat er zo'n uitspraak of regel wordt genoemd. (niet altijd hoor) Ik denk zelf eigenlijk ook dat mensen stiekem enorm homofoob zijn en de bijbel dan als excuus daarvoor gebruiken. Er zijn inderdaad wel een aantal teksten die homoseksualiteit verbieden, maar over de gehele bijbel heen is dat geloof ik minder dan 0,02% of zo waarvan het grootste deel uit het oude testament komt.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 16:58 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    this makes me happy! (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mijn favoriete spins op de bijbel zijn wel deze (ja, van tumblr) -

    What if Jesus was actually gay and instead of the well known 'amen', he actually said 'ah, men..'

    If a man lays with another man, they shall be stoned - so why aren't weed and gay marriage legal yet?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Mijn favoriete spins op de bijbel zijn wel deze (ja, van tumblr) -

    What if Jesus was actually gay and instead of the well known 'amen', he actually said 'ah, men..'

    If a man lays with another man, they shall be stoned - so why aren't weed and gay marriage legal yet?

    ah die eerste! (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Hoe kinderachtig kunnen ze zijn in Amerika?



    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Hoe kinderachtig kunnen ze zijn in Amerika?
    [IMG]
    [IMG]

    What the hell man, lekker hypocriet bezig zeg. Stelletje idioten zat ze d'r zijn.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 20:24 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Madrugada schreef:
    Hoe kinderachtig kunnen ze zijn in Amerika?




    Ja, want dat is totaal niet lullig tegenover letterlijk iedereen. :'D Wauw.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan