• De nacht heeft zo zijn eigen schoonheid. Koel en fris begroet hij je elke keer weer, als je naar buiten stapt. De sterren en de maan werpen zo hun lange schaduwen over de dorpen, laten alles baden in een zacht geel licht. Maar pas op! Het duister kan je verblinden, je meesleuren in zijn gevaarlijke donkere tijd. Overal kan je de wolven horen huilen, zoekend naar hun nieuwe prooi. In het donker zijn ze op hun best, sluw en geslepen. En nu al helemaal, nu de volle maan is teruggekeerd, staan er vreemde dingen te gebeuren.

    Ik zoek zo'n 30 tot 40 deelnemers


    Dorpen
    Deze editie van weerwolven van Wakkerdam spelen we in twee dorpen. Jij kiest er als deelnemer voor of je in Wakkerdam of in Slapendgat wil gaan wonen. Wakkerdam en Slapendgat zijn buurtdorpjes van elkaar. Echter door de aankomst van de weerwolven in beide dorpjes, weten deze dorpjes niets van elkaar. Ze leven langs elkaar heen, in stilte, zoekend naar de weerwolven. Dit betekent dus dat beide dorpen hun eigen spel spelen, hun eigen weerwolven zoeken en als deze er niet meer zijn ook hun eigen spel winnen. Er is echter één mogelijkheid bij gekomen door dit fenomeen. Als het jouw als deelnemer te heet onder de voeten wordt in je eigen dorp, kan je je biezen pakken en verhuizen naar het andere dorp. Je mag zo vaak mogelijk wisselen als je wilt, alleen zit er een max. van 15 deelnemers per dorp. Mocht jij vertrekken naar een ander dorp neem je daarbij je eigen rol met je mee, maakt niet uit wat dat is.

    Denk eraan! De spelleider van Wakkerdam is Cleiona. En de spelleider van Slapendgat is Nakama.
    Als je met een bijzondere rol iemand moet contacten, moet je bij je eigen spelleider zijn.


    Volle maan Editie
    Ik gebruik voor deze wedstrijd een aantal varianten die ik ben tegengekomen in de uitbreiding van het werkelijke spel. Tijdens het spel zal ik af en toe de regels iets aanpassen of een bijzondere gebeurtenis toevoegen. Lees dus goed de hoofdstukken door! Elke nacht en elke dag zal ongeveer 3 dagen gaan duren. Aangezien de heks moet weten wie er gestorven is, kan er voor die rol een uitzondering gemaakt worden naar een extra dag.

    Regels
    - De huisregels van Quizlet natuurlijk
    - Stemmen doe je in de story, onder het hoofdstuk! Alleen die stemmen tel ik mee
    - Graag de discussie voeren in het daarvoor behorende story of topic. Niet in deze!
    - Dit topic is om evt. naamswijzigingen en afwezigheden door te geven. (of mededelingen van mij)
    - Elke nacht mag je bij mij aangeven of je wilt verhuizen. Het is echter pas zo dat je de volgende dag gaat verhuizen, voor de stemming! (het kan dus nog zijn dat je overlijdt in diezelfde nacht). Je mag zelf ervoor kiezen of je dit in pb naar mij doet, of openlijk in de story onder de desbetreffende nacht.
    - Het maximum van elk dorp is 25 spelers.

    Prijs
    We spelen het spel gewoon om de eer. Een gezellig potje weerwolven (:

    Rollen (per dorp)

    Burgers [6]
    De gewone burgers zijn degene die de gehele nacht slapen. Overdag moeten zij zoeken naar degene die de weerwolven zijn

    Cupido [1]
    Cupido is onze ware liefdesheld in dit verhaal. In de eerste nacht mag cupido twee mensen uitzoeken. Hij zal een pijl op hun beide afschieten, waardoor deze twee smoorverliefd op elkaar worden. Cupido geeft in een bericht aan mij door wie hij koppelt, waarna ik dit weer doorvertel aan de geliefden. Na de eerste nacht wordt cupido een gewone burger.
    De geliefden - Als jij een van de geliefden bent, zul je niet meer zonder de andere persoon kunnen. Dit betekent dat als jouw geliefde sterft, jij ook automatisch sterft uit liefdesverdriet.

    Ziener [1]
    De ziener mag de spelleider elke nacht één naam sturen, waarvan hij of zij de identiteit van deze persoon wil weten. Voor de rest sluit hij zich aan bij de burgers, waar hij meestemt overdag.

    Heks[1]
    De heks wordt één keer per nacht wakker. De heks heeft twee verschillende toverdrankjes in haar ketel zitten, een levenselixer en een vergif. Aan de heks zal ik onthullen wie er die nacht dreigt vermoord te worden. Daarbij kan zij kiezen of zij het leven van deze persoon wil redden of niet. Ook kan zij er elke nacht voor kiezen om iemand te vermoorden. Beide drankjes kunnen maar één keer gebruikt worden.

    Genezer [1]
    Elke nacht kan de genezer ervoor kiezen om iemand te beschermen. Hij of zij spreekt een beschermende spreuk uit over die persoon voor de nacht. Mochten de weerwolven voor dat slachtoffer kiezen, valt er deze nacht geen dode. De genezer kan ook zichzelf beschermen in het spel, maar kan niet vaker dan twee keer achter elkaar iemand beschermen. De genezer staat aan de kant van de burgers

    Weerwolven [2]
    Het is aan de weerwolven de taak om proberen zo snel mogelijk alle andere burgers uit te schakelen.
    De weerwolven roep ik eenmaal per nacht aan. Op dit moment zullen zij ervoor kiezen wie zij deze nacht op zullen gaan eten. In een pb'tje stuurt één van jullie de keuze naar je spelleider toe

    Witte weerwolf [1]
    Deze weerwolf maakt deel uit van het weerwolvenroedel. Samen met de weerwolven kiest hij elke nacht een slachtoffer uit. Echter, de witte weerwolf heeft het eigenlijk niet zo op zijn roedel. Elke tweede nacht wordt de witte weerwolf opnieuw wakker. In deze nacht kan hij ervoor kiezen (hoeft dus niet perse) of hij een van zijn mede-weerwolven wil vermoorden. Het doel van de witte weerwolf is dan ook om geheel alleen over te blijven.


    Wakkerdam
    Spelleider: Cleiona
    1. Anzu - Weerwolf
    2. Amoare - Burger
    3. TARDlS
    4. Kangster - Ziener
    5. Backbiter - Weerwolf
    6. Rivetra - Genezer
    7. Athenalove - Burger
    8. Grayons - Witte weerwolf
    9. SadisticElz - burger
    10. dity1944 - burger
    11. Sucrose - burger
    12. Chantilly
    13. Melizsa - Burger

    Gewonnen: De burgers!


    Discussietopic Wakkerdam
    Story Wakkerdam

    Slapendgat
    Spelleider: Scira
    1. Falean - burger
    2. FAYZ - burger
    3. Fictionalworld - genezer
    4. Asil98 - Cupido
    5. ImAwesome - Burger
    6. Edillio - Heks
    7. Hazy
    8. Lolicia - Burger
    9. Poncho - Ziener
    10. Vale - Burger
    11. Inclination - burger
    12. Storiefan - Weerwolf
    13. Lunacy - Burger
    14. LittleNinja

    Gewonnen: De weerwolven!

    Discussietopic SlapendGat
    Story Slapendgat

    Iedereen nog bedankt voor het meedoen van mijn wedstrijd! Ik heb het erg leuk gevonden om dit te organiseren en ik denk dat dat hetzelfde geldt voor Sylvie.
    Bij deze ook: Sylvie heel erg bedankt voor je hulp! Zonder jou had ik het niet gekund!


    Have Fun!


    Beste Cleiona,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je WvW met twee dorpen! Heel veel plezier met het organiseren.

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderatorl

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 14:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Hazy schreef:
    Ik zie eigenlijk het nut van die anonieme berichten niet.


    Volgens mij is het een beetje een leuke extra? Zodat de burgers ook wat te doen hebben? Ik vind het in ieder geval wel leuk om de dingen te lezen die anderen over hun rol hebben geschreven (:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Volgens mij is het een beetje een leuke extra? Zodat de burgers ook wat te doen hebben? Ik vind het in ieder geval wel leuk om de dingen te lezen die anderen over hun rol hebben geschreven (:


    + Dat idd (A)


    It's never gonna happen, Guys.

    Oké, ik dacht dat je er niet echt uit kon afleiden wie wie is, want ze zijn toch anoniem. Maar misschien aan de de verwoording of lengte van de berichten dat je er iets uit kan afleiden. Zo had ik het niet bekeken. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Backbiter schreef:
    (...)

    Volgens mij is het een beetje een leuke extra? Zodat de burgers ook wat te doen hebben? Ik vind het in ieder geval wel leuk om de dingen te lezen die anderen over hun rol hebben geschreven (:


    Ik ben ook benieuwd naar wat mijn medeburgers geschreven hebben, alleen vraag ik me af wanneer ik het te lezen krijg, ik dacht dat de deadline gepasseerd was? #OngeduldigSorry :$


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    LittleNinja schreef:
    (...)

    Ik ben ook benieuwd naar wat mijn medeburgers geschreven hebben, alleen vraag ik me af wanneer ik het te lezen krijg, ik dacht dat de deadline gepasseerd was? #OngeduldigSorry :$


    Ik gok dat die ook wel vandaag zal komen :3 Geduld is een schone zaak, maar ik ben zeker ook wel benieuwd naar de verhalen van het andere dorp. Er zaten hier echt wel al een paar verhalen tussen die leuk waren om te lezen :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    LittleNinja schreef:
    (...)

    Ik ben ook benieuwd naar wat mijn medeburgers geschreven hebben, alleen vraag ik me af wanneer ik het te lezen krijg, ik dacht dat de deadline gepasseerd was? #OngeduldigSorry :$


    Klopt! Jullie krijgen het waarschijnlijk vandaag te weten wie het is. Ik kan jullie helaas dat niet vertellen, aangezien Sylvie al die informatie heeft.
    Ik kan alleen vertellen dat ik zag dat Sylvie al behoorlijk wat inzendingen binnen had, maar ik geloof dat ook Sylvie er nog een paar inzendingen mist.
    Dus als je in SlapendGat zit en je denkt: oeps ik ben het vergeten, stuur het dan nog maar even snel naar haar op (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik kan niet stemmen...


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Amoare schreef:
    Ik kan niet stemmen...


    Waarom kan je niet stemmen? Je moet gewoon een naam achterlaten in een reactie onder het hoofdstuk. Dan geld je stem (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Een vraagje: komt er ook nog een burgemeester?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Het is misschien niets, maar ik denk dat 't wel belangrijk is om door te geven dat het internet hier het zelden doet, de laatste tijd, vooral sinds Ziggo samen is gegaan met UPC. Als er een uitslag is of er enkele meldingen wordt gedaan, dan kan ik 't misschien niet zien door 't slechte internet. Hierdoor kan ik dan later de berichten zien en evt (be)antwoorden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Het is misschien niets, maar ik denk dat 't wel belangrijk is om door te geven dat het internet hier het zelden doet, de laatste tijd, vooral sinds Ziggo samen is gegaan met UPC. Als er een uitslag is of er enkele meldingen wordt gedaan, dan kan ik 't misschien niet zien door 't slechte internet. Hierdoor kan ik dan later de berichten zien en evt (be)antwoorden.


    Fijn dat je het even meldt. Dan weten wij dat in ieder geval, mocht je niets laten weten, weten wij waarom

    Backibiter schreef:
    Een vraagje: komt er ook nog een burgemeester?


    Voorlopig niet in ieder geval. Mocht het zijn dat we toch een dubbele uitslag hebben, heb ik een andere manier om dat op te lossen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cleiona schreef:
    (...)

    Voorlopig niet in ieder geval. Mocht het zijn dat we toch een dubbele uitslag hebben, heb ik een andere manier om dat op te lossen.


    Ah okay, ergens wel jammer x) Het leek me namelijk wel humor als iedereen een of andere burgemeester speech had geschreven ofzo, net zoals die verhaaltjes van vannacht :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Stomme vraag: waar moeten we ook alweer onze stem geven?


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Chantilly schreef:
    Stomme vraag: waar moeten we ook alweer onze stem geven?


    In de reacties bij het laatste hoofdstuk :)


    What would Emma do?