• Jaja, ik probeer de laatste tijd een beetje gezonder te leven (lees: gewicht te verliezen). Hoewel ik tot nu toe nog letterlijk niks ben afgevallen, lukt het me wel aardig om minder eten op te scheppen en enkel te eten wanneer ik echt honger heb, waardoor ik me toch al ietsje gezonder voel. Met één ding struggle ik echter altijd: mijn keuze voor snacks. Ik ben zo iemand die echt áltijd tussendoor nog even iets wil eten en nu mogen jullie drie keer raden welke dingen bij ons in de kast te vinden zijn: knakworsten, chocolade en chips. (cat) Dus vraag ik me af, hebben jullie toevallig nog wat ideeën voor ietsje caloriearmere snacks (die het liefst ook niet al te veel koolhydraten bevatten)? Wortels doen het altijd goed hier, maar helaas moet ik daar altijd zo'n vettige saus bij eten, anders vind ik het weer te saai. Appels en bananen zijn wel lekker, maar niet zo handig vanwege diabetes type 1 en ugh, de moeite van het schillen en in stukjes snijden. :'D Ik weet het, ik ben een moeilijk iemand, dus vraag ik jullie om raad. Wat zijn jullie favoriete, lekker gemakkelijke, niet al te guilty dieetsnacks? :Y)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Noten misschien?


    The truth is out there.

    Boerenkool chips! Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar op zich lijkt het me wel lekker!
    http://www.ilovehealth.nl/boerenkool-chips-hip-healthy/


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Ik ben ook diabeet en op de helathy tour, ik wil je best helpen, maar mijn ontbijt bestaat wel gewoon uit fruit Zoals appels en banen?(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik probeer ook altijd noten te snacken of snoeptomaatjes. Bij noten wel opletten dat je ongezouten hebt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Komkommer, snoeptomaatjes, reepjes paprika, ... Ikzelf vind het allemaal lekker frisse snacks, maar je moet wel weer de moeite nemen om het even te snijden (op de tomaatjes na). Verder is selderij, bloemkool of broccoli ook lekker, maar dat eet ik zelf dan altijd weer met een dipsausje inderdaad, al smaakt het wellicht ook met hüttenkäse of iets dergelijks? Toch weer iets minder zondigend. :) Noten vullen trouwens wat beter en zijn over het algemeen genomen gezond, maar die zijn volgens mij wel calorierijk. Je hebt overigens ook van die thin crips van Wasa, ik weet niet wat daar allemaal inzit, maar die vallen ook prima te eten zonder beleg of wat, echt super lekker haha.


    She's imperfect but she tries

    Alpheratz schreef:
    Ik probeer ook altijd noten te snacken of snoeptomaatjes. Bij noten wel opletten dat je ongezouten hebt.


    Ik heb nooit gezouten. Ongezouten zijn toch veel lekkerder. (:
    En je hebt het idee dat je meer eet omdat ze klein zijn, maar het valt heel erg mee wat je eigenlijk eet.


    The truth is out there.

    Gedroogd fruit,crackers etc


    tiptoe through the tulips...

    SPECS schreef:
    Ik ben ook diabeet en op de helathy tour, ik wil je best helpen, maar mijn ontbijt bestaat wel gewoon uit fruit Zoals appels en banen?(:

    Ik weet het, maar ik verbruik echt heel veel insuline (mijn ratio is 1/3) en ik ben ook niet zo'n fan van telkens weer die pen naar boven te moeten halen, dus probeer ik koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden. ;3

    Dankjewel, iedereen! Ik zal eens wat uitproberen. *O* Sashafierce, wat een handige website is dat, zeg! Bedankt voor de link. (:

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 18:26 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Noten, soepstengels, crackers, snoeptomaatjes aardbeien? Ik zal wel oppassen bij noten. Ze zijn erg gezond, maar wel hoog in calorieën, dus wel met mate eten! Aardbeien bevatten niet veel suiker en een kom kan toch behoorlijk vullen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Wat dacht je van een fruit smoothie? Suiker vrije popcorn? Muslireep misschien? Yoghurt is ook lekker. Of een rijstwafel.

    Eigengrau schreef:
    (...)
    Ik weet het, maar ik verbruik echt heel veel insuline (mijn ratio is 1/3) en ik ben ook niet zo'n fan van telkens weer die pen naar boven te moeten halen, dus probeer ik koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden. ;3

    Dankjewel, iedereen! Ik zal eens wat uitproberen. *O* Sashafierce, wat een handige website is dat, zeg! Bedankt voor de link. (:


    Ik zit zelf op 1/5 maar mijn basaal is te hoog. Zelf gebruik ik een insuline pomp, dus daar heb ik niet zo'n last van. Ik snap wel dat je niet elke keer wilt spuiten inderdaad. Hmmm als ik zin heb in iets lekkers neem ik zelf snack a jacks caramel (50 calorieën, 12 koolhydraten) of chocolate (60 calorieën 12 koolhydraten). Als je koolhydraat loos wilt snacken zou je ook eieren kunnen maken, die vind ik zelf ook erg lekker. Spiegel ei, roerei, gekookt ei.:3 ik heb ook wel eens een recept voor groente chips gezien, maar die mislukte bij mij (ik kan hem je doorsturen?). Ook aardbeien zit bijna niks in, 6 koolhydraten per 100 gram en ook maar 30 calorieën.(:

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 18:41 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Geraspte worteltjes, komkommer, yoghurt, tomaat. Als je je komkommer schilt, is dat echt nauwelijks iets, omdat het dan bijna alleen maar water is. Komkommer is voor mij heilig.


    Deep inside, I've never felt alive

    Yoghurt met honing misschien?


    26 - 02 - '16

    Gedroogd fruit :Y)


    Life is a beautiful struggle

    Meloen? (Geen idee of dat teveel koolhydraten is, maar volgens mij valt de groene wel mee)


    26 - 02 - '16