• waarschuwing dit is een zeiktopic, sorry


    vanaf het begin van dit jaar ging het eindelijk echt goed met mij: financieel en geestelijk ging het echt super! Sinds twee maanden ben ik dan ook echt schuldvrij en geen achterstand ( behalve studieschuld maar goed dat is voor later :P ). Nu is het probleem zo: mijn vader zit in de bewindvoering ( voor de mensen die niet weten wat het is: KLIK! ) en is in principe al anderhalf jaar schuldvrij maar daar wijf van daar houdt mijn vader voor de gek en komen we nu pas erachter dat we alles zelf moeten aanvragen zodat we niet meer onder de bewindvoering staan. Oke, kan ik nog mee leven maar nu komt het probleem: nu krijg mijn vader geen leefgeld meer omdat er meer vaste lasten zijn dat inkomsten.

    En dat had ze niet eens eerder kunnen aangeven?! Sorry hoor maar als dit eerder bekend is, horen ze dit aan te geven. Ik ben echt enorm pissig, niet alleen om het feit dat nu alle kosten van het eten op mij afkomen maar ze blijkt ook het recht te hebben om dingen af te sluiten zoals het internet, wat ik dus nodig heb voor school.

    Om even een uitleg te geven hoe mijn vader en ik dingen hebben geregeld: mijn vader durf geen geld te vragen aan mij omdat ik nog studeer (kostgeld zeg maar) dus ik doe heel vaak boodschappen om het iets te compenseren maar dat is ook niet veel. Mijn vader heeft me ook zo'n beetje gedwongen omdat ik schuldvrij ben om eindelijk te beginnen aan mijn rijbewijs waardoor eigenlijk die 100-200 euro wat ik over had niet naar het eten gaat. De rest gaat op aan rekeningen en school.

    Mijn excuses dat ik jullie hiermee lastig val maar het zit mij enorm dwars. En bij deze een waarschuwing dat ik misschien binnenkort geen internet heb. En nee, Q via de mobiel vind ik echt hatelijk :W


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ugh, ik ken het verhaal. Ik woon samen met mijn moeder en hier gaat het bijna hetzelfde alleen heb ik het voordeel dat ik studiefinanciering krijg. Ik weet hoe lastig het is dus vind het ook erg rot voor je!
    Ik hoop dat jullie er goed uitkomen en het straks allemaal beter zou gaan (:


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Saloon schreef:
    Ugh, ik ken het verhaal. Ik woon samen met mijn moeder en hier gaat het bijna hetzelfde alleen heb ik het voordeel dat ik studiefinanciering krijg. Ik weet hoe lastig het is dus vind het ook erg rot voor je!
    Ik hoop dat jullie er goed uitkomen en het straks allemaal beter zou gaan (:


    ik heb ook stufi maar dat nog, ik krijg 500 maar ja alle rekeningen tellen echt zwaar.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Pff, wat een gedoe allemaal. Mijn moeder heeft ook bewindvoering, maar dat gaat gelukkig helemaal goed. Kan je vader niet overstappen naar een ander of gewoon helemaal stoppen? Of is het geen vrijwillige bewindvoering?


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    The_End schreef:
    Pff, wat een gedoe allemaal. Mijn moeder heeft ook bewindvoering, maar dat gaat gelukkig helemaal goed. Kan je vader niet overstappen naar een ander of gewoon helemaal stoppen? Of is het geen vrijwillige bewindvoering?


    hij is in principe al anderhalf jaar schuldvrij maar die vrouw heeft nooit gezegd dat we dat zelf moesten regelen tot nu dan. Daarvoor moeten we een advocaat inhuren en ugh...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."