• En voor het het weet zijn we al weer bij topic nummer 37 aangekomen.

    Raad eens wie er won bij de poll? Niet Doll ;D :'D D: ..
    Oh well, Doll staat op de 2e plek? :') (samen met Beast)
    De eerste plek is gedeelt door 3 mensen :'D.. Joker, Snake en Dagger!
    Wacht, Dagger boven Doll? Ok that's it.. Doll is leuker dan Dagger!
    Arme Jumbo staat op 3..

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Worick/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Frosch (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    53 - ROWYSO (Hade) - 15 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - MetalUpYoureAss (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    1- Hiiragi (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3- Worick (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Kuroha (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Theon (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Haruyuki (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Kirie (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    High School Star Musical

    Woensdag:
    Gintama
    Dance with Devils

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Vrijdag:
    Noragami Aragoto

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Ushio to Tora (TV)
    K: Return of Kings
    Owari no Seraph 2

    Zondag:
    God Eater
    Kowabon
    Diabolik Lovers 2nd Season


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Met dank aan Shinoa voor de bovenste plaatjes!




    Rechtsboven: Aoharu x Kikanjuu
    Linksboven: Classroom Crisis
    Rechtsonder: Junjou Romantica 3
    Linksonder: Gangsta

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:09 ]

    Sinds dat het nieuwe seizoen zo 3 weken nu is begonnen. Leek het me wel leuk om te vragen wat jullie favoriet van dit seizoen is. Natuurlijk paste niet alles erin.. Sorry.. :'D

    20.0% (3 stemmen)
     
    Aoharu x Kikanjuu

    20.0% (3 stemmen)
     
    Gangsta

    6.7% (1 stem)
     
    Gakkou Gurashi!

    6.7% (1 stem)
     
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    6.7% (1 stem)
     
    Rokka no Yuusha

    40.0% (6 stemmen)
     
    Anders :') (Ok er paste echt veel te weinig..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sinbad schreef:
    (...)

    Jaaaaa inderdaad! Vooral Arcangelo klinkt super cool! :3
    Ik dacht dat A/0 de beste was. XD (of nou in ieder geval heel goed) Ik dacht ook dat dat ranking systeem in de cba richting ging en niet in de abc richting. Dus dan zou de naamloze juist super slecht zijn. Maar misschien is het wel de S van Special ofzo ;o Ik weet het zelf ook niet precies.

    Ik denk Special XD Ik kijk nu net de laatste episode en haar rank word wel bewezen XD
    God dank dat ze er is ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Akari schreef:
    (...)
    Fijn dat je dat Doet !
    Dit word pas echt duidelijk in de laatse 3 episode ik gaan niet spoileren en ook niet op wat in je spoiler staat want het verhaal is nog al een beetje verwarrend tit het later na word uit gelegd dus je zal gewoon door moeten kijken het word nog al een beetje langzaam op gebouwd maar het is wel echt leuk dus door kijken dat raad ik zeker aan !!

    I will, al is de overgang van heden tot verleden momenteel bij mij een minpuntje.
    Ik zal snel doorkijken, de rest is namelijk wel goed in elkaar gezet.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Worick schreef:
    (...)
    Ik denk Special XD Ik kijk nu net de laatste episode en haar rank word wel bewezen XD
    God dank dat ze er is ;D


    Oeh nu wordt ik wel heel erg benieuwd naar de laatste ep. Vandaag ga ik m kijken :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sinbad schreef:
    (...)

    Oeh nu wordt ik wel heel erg benieuwd naar de laatste ep. Vandaag ga ik m kijken :3

    Wel vertellen wat je er van vond!
    Ik persoonlijk vond hem leuker dan die van vorige week; o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Maia-Chan : Nou ik vond de switch naar het verleden eerst ook Minder. Gelukkig blijft het verhaal wel goed en daarom bleef het ook leuk om het te kijken. Ik vind vooral Baek Ma Ri zo goed personage ze ze echt wel mijn favoriete in de serie en de Manhwa. Ik shipte haar eigenlijk meer met Han Shi Hoo dan met Jung Jae Min maar je merkt van al vanaf het begin dat Ma Ri gevoelens heeft voor Jung Jae Min.



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben Nummer 7 Tomoka Ik heb mijn naam veranderd. Tomoka


    > Haruyuki.
    Ik heb mijn naam veranderd in Haruyuki omdat ik gewoon erg fan ben van Accel world en Haru is mijn favoriete personage samen met Chiyuri.


    Al weer een tijdje geleden dat ik op het topic heb gereageerd. In die tijd is er vrij weinig gebeurt had het alleen redelijk druk.
    Qua anime volg ik niet meer zo veel. Manga ben ik wat meer mee bezig wil nog steeds Ouran High school host club herlezen.
    Ik kijk wel uit naar Owari no Seraph seizoen 2 dat in oktober uit komt. Heb expres niet meer verder gelezen aan de manga om geen spoilers te geven aan mezelf voor seizoen twee. Want die was bij 1 soms best irritant want ik wachten steeds maar op bepaalde stukje die ik in de manga al zo awesome vond en dan duurde het zo lang om te wachten.


    Kawaii ^w^

    Worick schreef:
    (...)
    Wel vertellen wat je er van vond!
    Ik persoonlijk vond hem leuker dan die van vorige week; o


    Ik vond m echt weer heel cool! De animaties lijken jammer genoeg wel een beetje achteruit ge gaan oh en ik denk dat je gelijk hebt over die S-rank hahaha.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sinbad schreef:
    (...)

    Ik vond m echt weer heel cool! De animaties lijken jammer genoeg wel een beetje achteruit ge gaan oh en ik denk dat je gelijk hebt over die S-rank hahaha.

    Ah yes eindelijk je hebt het gezien!! o-o
    Gelijk een vraag wat ik gewoon uit zekerheid in een spoiler doe.

    Maar.. is Ginger nu goed of slecht? Ze hoort namelijk bij Gina en ik dacht dat Gina slecht was... Maar Ginger redde Nicolas...
    Trouwens door die actie vind ik Ginger nog geweldiger ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Worick schreef:
    (...)
    Ah yes eindelijk je hebt het gezien!! o-o
    Gelijk een vraag wat ik gewoon uit zekerheid in een spoiler doe.

    Maar.. is Ginger nu goed of slecht? Ze hoort namelijk bij Gina en ik dacht dat Gina slecht was... Maar Ginger redde Nicolas...
    Trouwens door die actie vind ik Ginger nog geweldiger ;D


    Hehehe. 8D

    Volgens mij is ze in principe goed? Of nouja ze is geen directe vijand van Worick enzo zegmaar denk ik XD. Maar inderdaad ik vind haar nu ook best wel cool!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sinbad schreef:
    (...)

    Hehehe. 8D

    Volgens mij is ze in principe goed? Of nouja ze is geen directe vijand van Worick enzo zegmaar denk ik XD. Maar inderdaad ik vind haar nu ook best wel cool!


    Goed genoeg voor mij :')..
    Ik was serieus zo blij toen ze op kwam dagen :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Worick schreef:
    (...)

    Goed genoeg voor mij :')..
    Ik was serieus zo blij toen ze op kwam dagen :'D


    Ja echt! Maar ook dat Nic niet zo enorm goed blijkt te zijn ofzo D:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sinbad schreef:
    (...)

    Ja echt! Maar ook dat Nic niet zo enorm goed blijkt te zijn ofzo D:


    Precies! Hij is eigenlijk gewoon nog zwakker dan Delico (als ik er van uit gaat dat een 5 slechter is dan een 0)
    Maar Nicolas is alleen enorm goed als hij een overdose neemt :').. Wat hij dus bijna altijd doet.. Dat kind moet naar een afkick kliniek XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik las gisteren avond de aniway eindelijk !
    Er stonden zo veel goede artikelen in. Ook eentje over Gangsta Manga het verhaal klink er intresant toch maar eens proberen binnen kort,
    Het teleurstellende was het artikel van NO.6 niet omdat het verhaal niet goed was uitgelegd, maar omdat ze Nezumi naam vertaald hadden als Rat. Oké ik weet dat zijn naam rat. Betekend maar het stoorde erg omdat steeds in plaats van Nezumi te lezen stond er. Rat doet en rat en shion doen dit. Het was echt een groot min punt aan het artikel vond ik. Verder was de aniway weer super goed. De poster hangt al weer aan de muur. Your lie in April Jeej!

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 12:37 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yeah, daar kan ik me ook zo aan storen, als mensen namen gaan vertalen ><
    No.6 is ook wel echt een van de ergste. D: Kom op, hou het gewoon bij Nezumi!

    Oehhh en sinds dit weekend ben ik ook bij met Gangsta :D
    En ik moet toegeven dat ik het echt een hele leuke anime vind, met een eigen stijl :)
    Wel awesome dat je een abo hebt op de aniway! ^^ Das echt ontzettend leuk :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik snap niet dat ze namen uberhaupt vertalen tho..
    Mijn achternaam veranderd toch ook niet als ik naar een ander land ga? :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you