• En voor het het weet zijn we al weer bij topic nummer 37 aangekomen.

    Raad eens wie er won bij de poll? Niet Doll ;D :'D D: ..
    Oh well, Doll staat op de 2e plek? :') (samen met Beast)
    De eerste plek is gedeelt door 3 mensen :'D.. Joker, Snake en Dagger!
    Wacht, Dagger boven Doll? Ok that's it.. Doll is leuker dan Dagger!
    Arme Jumbo staat op 3..

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Worick/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Frosch (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    53 - ROWYSO (Hade) - 15 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - MetalUpYoureAss (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    1- Hiiragi (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3- Worick (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Kuroha (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Theon (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Haruyuki (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Kirie (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    High School Star Musical

    Woensdag:
    Gintama
    Dance with Devils

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Vrijdag:
    Noragami Aragoto

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Ushio to Tora (TV)
    K: Return of Kings
    Owari no Seraph 2

    Zondag:
    God Eater
    Kowabon
    Diabolik Lovers 2nd Season


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Met dank aan Shinoa voor de bovenste plaatjes!




    Rechtsboven: Aoharu x Kikanjuu
    Linksboven: Classroom Crisis
    Rechtsonder: Junjou Romantica 3
    Linksonder: Gangsta

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:09 ]

    Sinds dat het nieuwe seizoen zo 3 weken nu is begonnen. Leek het me wel leuk om te vragen wat jullie favoriet van dit seizoen is. Natuurlijk paste niet alles erin.. Sorry.. :'D

    20.0% (3 stemmen)
     
    Aoharu x Kikanjuu

    20.0% (3 stemmen)
     
    Gangsta

    6.7% (1 stem)
     
    Gakkou Gurashi!

    6.7% (1 stem)
     
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    6.7% (1 stem)
     
    Rokka no Yuusha

    40.0% (6 stemmen)
     
    Anders :') (Ok er paste echt veel te weinig..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Akari: CAN'T WATCH IT ANYMORE :(
    Ik baal. Ik was bij episode 1O en toen ik Viki ging checken, deed ie het opeens niet meer. Zo vreemd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @Kevin & Syll:Ja dat was zo Irritant van die Naam enzo. Ik snap ook niet waarom ze dat vertaald hebben.
    @Kevin:Abo op Aniway is zo fijn en ook goedkoper dan steeds in winkel halen.
    @Morticia: Je heb het over Orange Marmelade toch ik raad aan het te kijken via goodrama.net. Daar heb ik het via gekeken.

    Charlotte ep 10. Ik ben blij met deze aflevering. Ik had dit zien aankomen maar toch was ik zo opgelucht toen het ook echt gebeurd was en ook zo blij.
    Zo blij dat Ayumi gered is door Yuu. Ik vond het verleden verhaal van Shun ook zo goed. En dat je eidelijk weet wat nu Yuu echt gave is en dat echt een zo awesome superpower dat ik gewoon blij ben dat Yuu hem heeft gekregen.


    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 16:58 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    @Kevin & Syll:Ja dat was zo Irritant van die Naam enzo. Ik snap ook niet waarom ze dat vertaald hebben.
    @Kevin:Abo op Aniway is zo fijn en ook goedkoper dan steeds in winkel halen.
    @Morticia: Je heb het over Orange Marmelade toch ik raad aan het te kijken via goodrama.net. Daar heb ik het via gekeken.

    Charlotte ep 10. Ik ben blij met deze aflevering. Ik had dit zien aankomen maar toch was ik zo opgelucht toen het ook echt gebeurd was en ook zo blij.
    Zo blij dat Ayumi gered is door Yuu. Ik vond het verleden verhaal van Shun ook zo goed. En dat je eidelijk weet wat nu Yuu echt gave is en dat echt een zo awesome superpower dat ik gewoon blij ben dat Yuu hem heeft gekregen.




    Nahh >< Omdat vertalers soms idioten zijn en hoe meer ze vertalen, hoe meer geld ze krijgen of zo xd
    In ieder geval moeten ze dat niet meer doen D:

    Jaaa, lijkt me ook zo fijn een abo erop :)
    Awesome blad ook! Miss als ik ooit op mezelf woon dat ik er wel een abo opneem :d

    Oeehhh nog iemand die bij is met Charlotte :D
    Het zat er wel aan te komen indd xd maar het had ook heel veel mooie momenten.
    Ik ben echt ontzettend blij dat ik deze niet heb gedropped, want dit is eigenlijk nu zo goed.
    Zo kun ik mijn Jun weer xd


    Shun vind ik echt zo geweldig he :o
    Oook met zijn gave dat hij steeds een beetje zicht verliest, vind ik zo mooi en op het eind zo tragisch gedaan.
    Vooral wanneer hij en pooh bij die heuvel zitten en praten over dat hij 1 laatste kans heeft om dingen goed te krijgen, maar dat hij dan wel zijn volledige zicht verliest. Dat was zo mooi moment. Maar epi 7 blijft toch mijn favoriet van deze serie :d Hoewel ik dit ook zo mooi gedaan vind :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Worick schreef:
    (...)

    Precies! Hij is eigenlijk gewoon nog zwakker dan Delico (als ik er van uit gaat dat een 5 slechter is dan een 0)
    Maar Nicolas is alleen enorm goed als hij een overdose neemt :').. Wat hij dus bijna altijd doet.. Dat kind moet naar een afkick kliniek XD


    Ja, inderdaad... Stiekem had ik gehoopt dat ie overpowerd zou blijven. :'D Maar dit maakt t verhaal wel interessanter >:3 Aflevering 10 ey-ho ik kom dr aan. (Nog even wachten, want moet nog aan mn kanji huiswerk en nog even m'n hiragana herhalen voor morgen ^^, dus kan woensdag pas kijken gok ik) Meehee ik kan niet wachten, t eindeigde weer echt zo cool.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 17:56 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ohhh en btw :d
    ANIME HEAVEN IS BACK!! :D
    Ook wel bekend als kissanime xd
    I am so happy xd
    Eindelijk weer anime in goede kwaliteit :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Sinbad schreef:
    (...)

    Ja, inderdaad... Stiekem had ik gehoopt dat ie overpowerd zou blijven. :'D Maar dit maakt t verhaal wel interessanter >:3 Aflevering 10 ey-ho ik kom dr aan. (Nog even wachten, want moet nog aan mn kanji huiswerk en nog even m'n hiragana herhalen voor morgen ^^, dus kan woensdag pas kijken gok ik) Meehee ik kan niet wachten, t eindeigde weer echt zo cool.


    Ik ga zo kijken denk ik ;D.
    Mijn ritueel voor zondag ;D.

    Maar Nicolas is nog wel overpowered... Als hij een overdose heeft :').. zijn de meeste personen niet pas overpowered als ze een bepaald iets doen? :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Akari: Ja.
    Kan niet, want mijn laptop als zowel mobiele verdragen dat soort sites niet. Daarom heb ik viki app. :c


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @Kevin: Ja dat klopt hoe meer ze vertalen hoe meer geld inderdaad.
    Super handig zo'n abo inderdaad. Ik heb nu al sinds begin 2011 Abo en ik vind het echt een heel leuk en fijn tijdschrift.
    Charlotte is een van de weinige anime die ik momenteel nog volg. Ik vond de eerste 5 episodes echt minder maar daarna werd het gelukkig beter. Ik vind dat Charlotte ook een goede verhaallijn heeft ook al is het langzaam opgebouwd in het begin. Ep 10 had veel goede momenten inderdaad. Persoonlijk ship ik Yuu en Nao omdat ik ze zo leuk samen vind. Ik hoop nog op een kleine roman maar je weet maar nooit nog 3 episodes te gaan dus ben benieuwd.
    Shun is inderdaad Awesome! Ik vond het inderdaad goed op gebouwd met zijn gave en zijn zicht verlies. Ik hoop alleen dat met Yuu niet het zelfde gebeurd.

    Oh nice dat die site terug is ik keek er zo nu en dan ook anime op.
    @Morticia : Echt wel Balen dat weet ik helaas ook niet wat je moet doen misschien dat ze de rest later nog op wiki zetten.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:15 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Xerxes schreef:
    Ohhh en btw :d
    ANIME HEAVEN IS BACK!! :D
    Ook wel bekend als kissanime xd
    I am so happy xd
    Eindelijk weer anime in goede kwaliteit :d


    We're fixing the site, please come back later.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Neee.. serieus gangsta... waarom een recap..

    Oh niet helemaal een recap.. Krijg ineens informatie over persoontjes..

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:53 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Worick schreef:
    (...)

    We're fixing the site, please come back later.


    NOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! D:
    Vanmiddag deed die het nog TwT
    Mijn wereld stort in, opnieuw >.<


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll

    Ohja shit D: Zag idd vorige week 9.5 >< Nog een extra week wachten dus...

    Ja, oke dat is ook wel weer waar... Hij zal toch m'n favoriet blijven 8D Ik ga probeeeren morgen te kijken (door stomme 9.5 geval is m'n 'ik kan niet wachten' - gevoel foetsie D:), nu naar bed. ^^ Ik ben jaloers op je ritueel. Nog 3 weken maar tho... Dan ist sterven geblazen :'D

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 22:26 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sinbad schreef:
    @Syll

    Ohja shit D: Zag idd vorige week 9.5 >< Nog een extra week wachten dus...

    Ja, oke dat is ook wel weer waar... Hij zal toch m'n favoriet blijven 8D Ik ga probeeeren morgen te kijken (door stomme 9.5 geval is m'n 'ik kan niet wachten' - gevoel foetsie D:), nu naar bed. ^^ Ik ben jaloers op je ritueel. Nog 3 weken maar tho... Dan ist sterven geblazen :'D

    Maar de episode was echt wel handig hoor ;o. Je krijgt weer een beetje de uitleg wie de 4 families zijn, en uitlegje over de handymans en de dokter ding en die oude omaatje en haar klein dochtertje ;o.
    Was voor mij althans wel handig..

    Overigens stop ik met de spoiler, want ik spoil nu niks.. dacht ik...

    3 Weken D: Echt wel dat ik daarna de manga ga lezen.. Hopen dat die al verder is dan de anime ;d.
    Maar Nicolas blijft stiekem ook mijn favoriet. Ik kan alleen niet kiezen wie daarna op twee komt.. Ik vind Worick en Ginger beide heel leuk ;d.

    Rood haar + Bril = awesome personage :'D.. Ik bedoel kijk maar naar Ginger en Grell en Hinako en en .. Hiroshi? ;D.



    Waarschijnlijk vergeet ik echt de belangrijkste roodharige + een bril, maar ok :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gifs Post:






    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 16:20 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Wat ik mij ineens af vroeg... Dat meisje van Deadman Wonderland, Shiro. Waarom had ze ook al weer handschoenen om...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you