• En voor het het weet zijn we al weer bij topic nummer 37 aangekomen.

    Raad eens wie er won bij de poll? Niet Doll ;D :'D D: ..
    Oh well, Doll staat op de 2e plek? :') (samen met Beast)
    De eerste plek is gedeelt door 3 mensen :'D.. Joker, Snake en Dagger!
    Wacht, Dagger boven Doll? Ok that's it.. Doll is leuker dan Dagger!
    Arme Jumbo staat op 3..

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Worick/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Frosch (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    53 - ROWYSO (Hade) - 15 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - MetalUpYoureAss (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    1- Hiiragi (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3- Worick (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Kuroha (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Theon (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Haruyuki (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Kirie (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    High School Star Musical

    Woensdag:
    Gintama
    Dance with Devils

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Vrijdag:
    Noragami Aragoto

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Ushio to Tora (TV)
    K: Return of Kings
    Owari no Seraph 2

    Zondag:
    God Eater
    Kowabon
    Diabolik Lovers 2nd Season


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Met dank aan Shinoa voor de bovenste plaatjes!




    Rechtsboven: Aoharu x Kikanjuu
    Linksboven: Classroom Crisis
    Rechtsonder: Junjou Romantica 3
    Linksonder: Gangsta

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:09 ]

    Sinds dat het nieuwe seizoen zo 3 weken nu is begonnen. Leek het me wel leuk om te vragen wat jullie favoriet van dit seizoen is. Natuurlijk paste niet alles erin.. Sorry.. :'D

    20.0% (3 stemmen)
     
    Aoharu x Kikanjuu

    20.0% (3 stemmen)
     
    Gangsta

    6.7% (1 stem)
     
    Gakkou Gurashi!

    6.7% (1 stem)
     
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    6.7% (1 stem)
     
    Rokka no Yuusha

    40.0% (6 stemmen)
     
    Anders :') (Ok er paste echt veel te weinig..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Worick schreef:
    (...)
    Maar de episode was echt wel handig hoor ;o. Je krijgt weer een beetje de uitleg wie de 4 families zijn, en uitlegje over de handymans en de dokter ding en die oude omaatje en haar klein dochtertje ;o.
    Was voor mij althans wel handig..

    Overigens stop ik met de spoiler, want ik spoil nu niks.. dacht ik...

    3 Weken D: Echt wel dat ik daarna de manga ga lezen.. Hopen dat die al verder is dan de anime ;d.
    Maar Nicolas blijft stiekem ook mijn favoriet. Ik kan alleen niet kiezen wie daarna op twee komt.. Ik vind Worick en Ginger beide heel leuk ;d.

    Rood haar + Bril = awesome personage :'D.. Ik bedoel kijk maar naar Ginger en Grell en Hinako en en .. Hiroshi? ;D.



    Waarschijnlijk vergeet ik echt de belangrijkste roodharige + een bril, maar ok :')


    Ooh oke! Ja ik ben ook wel van plan om de 9,5 te kijken en voor de rest ben ik het helemaal met je eens! Ben ook sowieso van plan om de manga te lezen. :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Dit seizoen van Junjou Romantica valt me echt wel tegen, vooral om hoe Misaki doet... Sorry maar dat moest ik even kwijt.

    Edit: Ik ben trouwens 23 Tragically op de lijst, maar ik zou graag hebben dat dit niet aangepast wordt, omdat ik binnenkort toch weer terug switch naar Tragically. ^^

    [ bericht aangepast op 9 sep 2015 - 18:50 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Akari schreef:
    Gifs Post:








    Little Busters! :)
    Ondanks dat de serie zo langzaam opgang kwam, heb ik hier zo van genoten ^^
    Echt, k kan zo ontzettend genieten van personages als bij Kyousuke.


    Dat ene moment dat Kyousuke zich naar Riki toedraait en hem met dat gebroken gezicht vol tranen aankijkt, blijft voor mij echt één van de meest magische momenten in heel anime. Dat is echt weer even een moment dat Key haar klasse laat zien :) Net als episode 7 van Charlotte, dat ze even weer laten zien dat ze echt een van de beste studio's zijn die er is. :) I really love them for that.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin: Ja klopt. Little busters heeft zo veel goede momenten. Eerst las ik al de manga en ik was zo bij dat er ook een anime van kwam. Ik kon me zo inleven in de personages. Charlotte is ook zo goed. Ook al kwam Charlotte wat langzamer op gang en waren de eerste 5 episodes een beetje tegenvallend. Ik ben echt blij dat het na mate de anime vorderende het ook beter werd. Er komt ook nog een special van Charlotte maar die komt pas volgend jaar maart uit dus dan duurt nog wel even. Ik kijk al uit naar de nieuwe P.A. Works anime Haruchika. Hopelijk krijgt Rewrite ook nog een anime ik vind de manga's ervan er goed en het is van Key dus natuurlijk moet het wel goed zijn.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    @Kevin: Ja klopt. Little busters heeft zo veel goede momenten. Eerst las ik al de manga en ik was zo bij dat er ook een anime van kwam. Ik kon me zo inleven in de personages. Charlotte is ook zo goed. Ook al kwam Charlotte wat langzamer op gang en waren de eerste 5 episodes een beetje tegenvallend. Ik ben echt blij dat het na mate de anime vorderende het ook beter werd. Er komt ook nog een special van Charlotte maar die komt pas volgend jaar maart uit dus dan duurt nog wel even. Ik kijk al uit naar de nieuwe P.A. Works anime Haruchika. Hopelijk krijgt Rewrite ook nog een anime ik vind de manga's ervan er goed en het is van Key dus natuurlijk moet het wel goed zijn.


    Yes, maar dat ene moment van Kyousuke blijft echt een hoogtepunt and i will never forget that.
    Maar Key heeft de laatste tijd wel wat meer moeite met hun anime sneller opgang te krijgen, terwijl er zo goed verhaal achter zit en dat is wel jammer.
    Charlotte had dat probleem ook al, terwijl ik wel vind dat de basis en het uiteindelijke plot erg aanspreekt. Ik kan me ook erg inleven in Yuu en ik moet zeggen dat ik te snel heb gezegd dat hij op Lelouch van code geass lijkt, want daar lijkt hij nu echt totaal niet op vind ik >< I was wrong about that.

    ik weet trouwens niet of Rewrite dat gaat veranderen, because I played the visual novel and it cost me 18 hours to get past the introductions >< Toch is Rewrite wel erg speciaal en mooi en ik hoop zo op een anime. I have two figures of rewrite btw. ^^ Ik kon ze heel goedkoop krijgen en ik blijf echt een enorme Key van, dus ik moest ze wel hebben. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Xerxes schreef:
    (...)

    Yes, maar dat ene moment van Kyousuke blijft echt een hoogtepunt and i will never forget that.
    Maar Key heeft de laatste tijd wel wat meer moeite met hun anime sneller opgang te krijgen, terwijl er zo goed verhaal achter zit en dat is wel jammer.
    Charlotte had dat probleem ook al, terwijl ik wel vind dat de basis en het uiteindelijke plot erg aanspreekt. Ik kan me ook erg inleven in Yuu en ik moet zeggen dat ik te snel heb gezegd dat hij op Lelouch van code geass lijkt, want daar lijkt hij nu echt totaal niet op vind ik >< I was wrong about that.

    ik weet trouwens niet of Rewrite dat gaat veranderen, because I played the visual novel and it cost me 18 hours to get past the introductions >< Toch is Rewrite wel erg speciaal en mooi en ik hoop zo op een anime. I have two figures of rewrite btw. ^^ Ik kon ze heel goedkoop krijgen en ik blijf echt een enorme Key van, dus ik moest ze wel hebben. :)


    Ja klopt wel ik had vooral echt een meelevend gevoel bij Rin's verhaal omdat ik me bij haar betrokken voelde.
    Ja klopt inderdaad ik vond dat echt minder maar ik bleef wel kijken ik wist gewoon dat er meer achter zat.
    Ik vind Yuu personage heel goed ook al vond ik hem op het begin minder maar dat verandere al snel.

    Nou dus misschien komt er geen anime. Ik blijf toch hopen!! Ik ben echt een grote Key fan. Ik wil persoonlijk graag nog een Shizuru figuur hebben. Ze is mijn favoriete personage in Rewite. Ik speel de Visual Novel nog niet waar heb je hem gedownload? Graag in PB sturen.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Het word stil hier al 5 dagen geen berichten meer !

    Ik kijk alleen nog vrij weinig anime. Ik wil wel zeker weer eens gaan bij kijken vooral omdat ik nu weer wat meer tijd heb op het moment.

    Ik volg nog wel:
    Aikatsu! (Nu in tussen al 3de seizoen en 4 upcoming Yay!)
    Charlotte (nog 2 episodes te gaan ben benieuwd!)
    Ore monogatari (maar de laatse ep komt deze week al :,( )
    Rest van seizoens anime lopen bijna allemaal deze maand ook tot hun einde. Dus ik ga maar eens beginnen met bij kijken.

    Van komende seizoen heb ik vrij weinig wat ik echt wil zien en ik wil ook niet weer aan te veel beginnen.
    Wat ik wel wil zien van het herfst seizoen:
    Owari no Seraph 2
    Is the order a rabbit ??
    Ore ga ojousama gakkou ni .... Van deze las ik de manga al leuk dat er nu ook een anime van komt :3


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Aah sorry, ik zal dan wel even weer reageren xd. Niet dat ik extreem veel te vertellen heb..
    Ik volg nog steeds maar weinig anime dit seizoen :'D.. Ik begon enthousiast aan een boel anime, maar van die boel zijn er maar een paar overgebleven..
    Die twee 5 minuten anime loop ik ook al weer mee achter... Misschien dat ik die vanavond maar eens bijkijk.. Ik wil mijn 5 minuten Haruka stem.. Tenminste.. Het was Haruka toch waar ik nog op wachtte.. Of was het Kirito.. ... ... :')
    Daarnaast volg ik alleen Gangsta, Junjou Romantica, Durarara!! en Gakkou Gurashi :').. Ik ben er nog mee bij ook, heb gisteren Durarara!! bij gekeken en eergisteren Gakkou Gurashi ;D..

    Wat ik wil volgen in het volgens seizoen... Als ik het volhoud, wat waarschijnlijk niet gebeurd..
    Noragami 2
    Diabolik Lovers 2, want hey, waarom niet :'D..
    K << Eindelijk o-o...
    High School Star Musical << Wie wilt geen zingende jongetjes zien? :'D
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Volgens mij wilde ik Dance with Devils ook zien... en volgens mij Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru ook, maar dat weet ik niet meer zeker...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Akari schreef:
    (...)

    Ja klopt wel ik had vooral echt een meelevend gevoel bij Rin's verhaal omdat ik me bij haar betrokken voelde.
    Ja klopt inderdaad ik vond dat echt minder maar ik bleef wel kijken ik wist gewoon dat er meer achter zat.
    Ik vind Yuu personage heel goed ook al vond ik hem op het begin minder maar dat verandere al snel.

    Nou dus misschien komt er geen anime. Ik blijf toch hopen!! Ik ben echt een grote Key fan. Ik wil persoonlijk graag nog een Shizuru figuur hebben. Ze is mijn favoriete personage in Rewite. Ik speel de Visual Novel nog niet waar heb je hem gedownload? Graag in PB sturen.


    Ohhh sorry xd laatste tijd beetje druk, dus was helemaal vergeten te antwoorden :x
    Al die tijd in spanning zeker gewacht op me antwoord hehehe xd

    yeah epi 11 was ook zo awesome en zo sad op het eind van Charlote TwT
    Zag hem van het weekend en Charlotte blijft wel sterk :)
    Alleen yeah d het is nog niet helemaal een key anime naar mijn mening

    Jaaa ik wil een anime van rewrite :o
    Oeehhh en Shizuru is echt cute :) Die ending van haar verhaallijn is ook echt prachtig.
    Ik ben ook erg fan van Konohana en Kotori :)
    En yeah natuurlijk blijft Kotarou awesome en de awesome Yoshino! :D
    En yeah Akane heeft ook wel wat.

    Oohhh ik heb rewrite trouwens niet helemaal legaal gedownload :x

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 19:36 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll: Ik herken het ben al helverlichte anime begonnen en nu loop ik bij bijna allemaal achter of staan ze op droppen of On hold.

    @Kevin: maak niks joch! Ik vond de laaste uit gekomen ep van Charlotte wel goed.

    Alleen ik hoop dat ze Pooh kunnen redden en hopelijk Yuu oog
    Ik hoop ook op een Rewrite anime ! Oh ok jammer ik zal graag de visual Novel spelen.

    Net Ranpo bij gekeken Yay


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Boeeeeeeeeem.
    Hoi ik leef nog. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    Boeeeeeeeeem.
    Hoi ik leef nog. :3

    *aait*

    Had je Gakkou Gurashi al gezien? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik stemde trouwens voor Gakkou Gurashi! *^* Kan alleen echt niet kiezen tbh. Ik vind Aoharu ook geweldig. OH EN CHARLOTTE. Fuck dat is eigenlijk m'n favoriet. o____o
    ......
    Oh well.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Worick schreef:
    (...)
    *aait*

    Had je Gakkou Gurashi al gezien? ;o


    Weet niet. XD Ik snap niet wanneer alles uit komt. Probably niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *checkt kiss* Nope, niet gezien. Ik weet wat ik straks ga doen. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)