• En voor het het weet zijn we al weer bij topic nummer 37 aangekomen.

    Raad eens wie er won bij de poll? Niet Doll ;D :'D D: ..
    Oh well, Doll staat op de 2e plek? :') (samen met Beast)
    De eerste plek is gedeelt door 3 mensen :'D.. Joker, Snake en Dagger!
    Wacht, Dagger boven Doll? Ok that's it.. Doll is leuker dan Dagger!
    Arme Jumbo staat op 3..

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Worick/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Frosch (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 22 - MAL
    53 - ROWYSO (Hade) - 15 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - MetalUpYoureAss (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    1- Hiiragi (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Xerxes (Kevin) - 21 - MAL
    3- Worick (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Kuroha (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Theon (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Haruyuki (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- Itsuka (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 20 - animeplanet
    13- Kirie (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:


    Dinsdag:
    High School Star Musical

    Woensdag:
    Gintama
    Dance with Devils

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider

    Vrijdag:
    Noragami Aragoto

    Zaterdag:
    Fairy Tail
    Ushio to Tora (TV)
    K: Return of Kings
    Owari no Seraph 2

    Zondag:
    God Eater
    Kowabon
    Diabolik Lovers 2nd Season


    Alrighty right. Time for some gifs!
    Met dank aan Shinoa voor de bovenste plaatjes!




    Rechtsboven: Aoharu x Kikanjuu
    Linksboven: Classroom Crisis
    Rechtsonder: Junjou Romantica 3
    Linksonder: Gangsta

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:09 ]

    Sinds dat het nieuwe seizoen zo 3 weken nu is begonnen. Leek het me wel leuk om te vragen wat jullie favoriet van dit seizoen is. Natuurlijk paste niet alles erin.. Sorry.. :'D

    20.0% (3 stemmen)
     
    Aoharu x Kikanjuu

    20.0% (3 stemmen)
     
    Gangsta

    6.7% (1 stem)
     
    Gakkou Gurashi!

    6.7% (1 stem)
     
    Ranpo Kitan: Game of Laplace

    6.7% (1 stem)
     
    Rokka no Yuusha

    40.0% (6 stemmen)
     
    Anders :') (Ok er paste echt veel te weinig..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Akari schreef:
    @Syll:Die manga ken ik helaas niet. Is het een shounen ai ?

    Jup, en hij is nog bezig... Maar ik snap er geen drol van..
    Want er is een dude... en die dude heeft blijkbaar een 2ling en die twee zijn magisch ofzo, (dude 1 en 2
    Ondertussen is er een dude en die dude heeft ook een 2ling (dude A en B)? Alleendude 1 vond dude A leuk en dude A vond dude 2 leuk maar dude 2 vind dude b leuk.. Maar dude B is dood ofzo? en dude 2 is een slecht iemand en dude 1 is de hoofdpersoon dacht ik?

    Oh en dude 1 en dude A wonen beide bij een ander random dude :'D en wat het doel nu van die manga is weet ik niet... Dude 1 wilt met dude A alleen dude A weet niet wat die wilt en .. Eh... Er gebeurd allemaal shit maar waarom weet ik niet :'D..

    Maar het begin van die manga was ook totaal random als je kijkt naar de uitleg die ik nu plaatste..
    Want het begon met dude 1 en dude 1 kon een bepaald poort zien wat een normaal mens niet kon zien.. en die dude werd mee genomen naar het huis van die random dude... en dude 1 zou worden gebruikt voor het verwijderen van monsters met die portaal ofzo.. Alleen ze hebben volgens mij na die ene keer nooit meer zo'n poort gebruikt en ook geen monsters verslagen dacht ik :'D

    Ondertussen heeft die random dude ook een random assistente ofzo..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll: Klinkt inderdaad erg verwarrend. Ik snap er weinig van xD.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuuichirou -> Hiiragi. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I should probably come online more often... :'3

    Hunt -> Horibe -dit is het perfect moment om mijn naam te veranderen.-







    Ik moet rustig blijven. Maar ik heb teveel emoties over 3 dingen:
    -De raw spoiler voor ansatsu kyoushitsu
    -HET MOTHERFUCKING 2DE SEIZOEN DAT GAAT AIREN IN JANURARI.
    -Itona's bandana is wit. Geen groen praise the lord.
    -Ik ben niet ready voor de arc van mijn zoon. Ik ga waarschijnlijk dood als we hem krijgen.

    Trouwens, een paar dagen terug heb ik ook eindelijk de liveaction kunnen zien van Anstasu Kyoushitsu. Ik moet zeggen, het ging wel -ondanks dat sommige acteurs niet hun karakters eer deden. Ik kijk naar jou Ryunosuke Okada.- en het te lachwekkend was dat Karma's acteur 22 jaar was en Itona's was 13 -tijdens het filmen nu is hij 14- het was lachwekkend.
    Ik kan niet wachten op het volgende seizoen -ondanks Aoharu x Kikanjuu geweldig was- aangezien de meeste anime niet echt mijn attentie kregen. Dus tja :'D Ik kwam er ook achter dat Bungou Stray Dogs -geweldige manga- een anime adaptie krijgt en dus uitkomt in 2016 dus dat is geweldig ;;
    Voor de rest heb ik niet echt veel gedaan kwa anime en manga. Ja veel zitten kletsen met wat mutuals over de anime voor het volgende seizoen -K return of Kings is mijn favoriet- en tja voor de rest niet veel :'D Tho ik erg nieuwsgierig ben naar de aankomende chapter van Owari no Seraph~

    Terwijl ik dit bericht typte kwam ik er achter dat ik teveel in het Engels typ. Ik heb nog nooit zoveel grammaticale fouten gemaakt in Nederlands als in dit bericht.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ah, ik zal jullie dingen zo even veranderen,
    Tesla naar Frosch
    Sam naar Horibe
    En Dirkje naar Hiiragi <<< Waar ken ik die naam/woord van?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Samantha: Waar zijn die gifs van in je post? Die jongen is zo kawaii .

    Ik heb vandaag twee anime afgerond.

    Ore Monogatari : Deze anime hou zo schattige en hartverwarmende romance dat ik blij elke episode een aah wat lief moment had. Ik vond de relatie tussen Yamato en Takeo zo hartverwarmend en schattig. Alle personages voegde wel iets nieuw toe aan het verhaal. Ik vind de art style geweldig , het verhaal was super goed, Het was gewoon zo schattige romcon. Ik had weer even bijna ongeveer het zelfde gevoel als bij Kimi ni Todoke. Het is nu zeker een van mijn favoriete romance anime geworden. Takeo is gewoon zo awesome. Zo blij dat er ook een live action movie van komt binnenkort en ik wil ook zeker verder gaan lezen aan de manga.
    Genres: Comedy, Romance, Shoujo
    Punt: 10



    Himouto! Umaru-chan: Yay dat was het eerste gevoel dat ik bij deze anime had. Gewoon zo grappig en ook best herkenbaar. Umaru was zo geweldig doe personage en haar switches waren gewoon geniaal en ook hoe ze het verborgen kon houden. Het is zeker een van de beste Slice of life anime die ik ook heb gezien. Ik was ook erg fan van Kirie personage erg terug houden en verlegen persoonlijkheid maar wel echt een goed meisje. Ze was echt wel een beetje mijn favoriet in Himouto.
    Genres: Comedy, School, Slice of Life
    Punt: 8

    [ bericht aangepast op 24 sep 2015 - 19:39 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Worick schreef:
    Ah, ik zal jullie dingen zo even veranderen,
    Tesla naar Frosch
    Sam naar Horibe
    En Dirkje naar Hiiragi <<< Waar ken ik die naam/woord van?


    Weet ik niet waarvan jij ze zou moeten kennen eigenlijk... Want dit is de achternaam van Shinya en Shinoa van Owari. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hiiragi schreef:
    (...)

    Weet ik niet waarvan jij ze zou moeten kennen eigenlijk... Want dit is de achternaam van Shinya en Shinoa van Owari. c:

    Misschien keer onbewust beetje onthouden toen ik Shinya en Shinoa ging op zoeken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb mijn naam veranderd, ik was CreepyPastaElz en heet nu:MetalUpYoureAss

    [ bericht aangepast op 25 sep 2015 - 21:36 ]


    tiptoe through the tulips...

    Kirie (H) Ik heb mijn naam gewijzigd van Akari naar Kirie.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Aoharu x Kikanjuu: Ik heb hem gisteren helemaal af gekeken. Ik vond het echt een leuke anime maar erg waren ook want mindere punten die me nog storen. Zoals het einde ik vind het nog al open maar op een andere manier ook wel weer een prettig eind. Misschien kans op vervolg seizoen ?? Ik vond de personages erg goed en de background stories waren goed en verduidelijkte het verhaal ook. Ik leefde echt mee met Hotaru en ik Ship haar echt me Matsuoka. Het verhaal met Midori vond ik ook goed had het eerst niet zien aankomen. Ik vond de animatie goed en ook al ben ik helemaal niet zo van actie anime de laatste tijd begin ik het genre steeds meer te waarderen onder andere door series als deze. Zerker ook van plan de manga te gaan lezen ook al is die nog niet zo ver uit momenteel helaas.
    Genres: Action, Comedy, Shounen
    Punten:
    Verhaal: 8
    Personages: 9
    Animatie: 8
    Totaal Punt: 8+



    Nog bij/af te kijken van Zomer seizoen :
    Akagami no Shirayuki-hime
    God Eater
    Non Non Biyori Repeat
    Rokka no Yuusha
    Hetalia: The World Twinkle

    Plan to watch Herfst seizoen : Zeker Proberen
    Gakusen Toshi Asterisk
    K: Return of Kings (Heb K seizoen 1 gezien)
    Comet Lucifer
    Yuru Yuri San Hai!
    High School Star Musical
    Ore ga Ojousama Gakkou ni "Shomin Sample" Toshite Gets Sareta Ken
    Taimadou Gakuen 35 Shiken Shoutai
    Gochuumon wa Usagi Desu ka??
    Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen
    Himouto! Umaru-chan OVA
    Hetalia: The World Twinkle Extra Episodes
    Magical Suite Prism Nana
    High Speed!: Free! Starting Days (Denk alleen dat ze pas best laat vertalen films duren altijd langer met sub)
    Aikatsu! Seizoen 4

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 15:29 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ohjaa het nieuwe seizoen! Nou ik ga in ieder geval Haikyuu, Owari en Noragami kijken.
    Moet nog even op LiveChart kijken (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Frosch schreef:
    Ohjaa het nieuwe seizoen! Nou ik ga in ieder geval Haikyuu, Owari en Noragami kijken.
    Moet nog even op LiveChart kijken (:


    Dat, en K het tweede seizoen. *^*
    En ik heb er nog wat op mijn lijst staan, maar die vier zijn het belangrijkste hehehehe.
    Over een paar dagen al Haikyuu aaaaaaaaaah. Pls veel Kenma en Lev. *^* En Kageyama en Suga maar die verwacht ik wel veel te zien. XD

    Edit: omfg, Noragami en K zijn ook al over een dag. o________o

    [ bericht aangepast op 1 okt 2015 - 9:04 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hiiragi schreef:
    (...)

    Dat, en K het tweede seizoen. *^*
    En ik heb er nog wat op mijn lijst staan, maar die vier zijn het belangrijkste hehehehe.
    Over een paar dagen al Haikyuu aaaaaaaaaah. Pls veel Kenma en Lev. *^* En Kageyama en Suga maar die verwacht ik wel veel te zien. XD

    Edit: omfg, Noragami en K zijn ook al over een dag. o________o


    Ja omfg omfg :'o *^* *^* *^*


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Gif post!





    [ bericht aangepast op 2 okt 2015 - 17:46 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise