• Hoii,

    Mijn huid is al jaren een grote onzekerheid van mij, ik heb heel erg last van puistjes, vettigheid, roodheid en gewone lelijkheid gehad sinds ik 10 was. Nu ben ik 14 en is het om een of andere reden bijna gestopt, naast kleine puistjes, yay.

    Een ding waar ik me nog altijd wel heel erg veel voor schaam en waar ik wel mee zit, zijn mijn poriën. In mijn ogen zie ik ze heel erg en zijn ze echt enorm, waardoor ik liever niet met mijn haar naar achter ga lopen, want straks ziet iemand het. Natuurlijk is het wel onzinnig, maar ik zit er zelf mee. Foundation smeren zou ik ook nog wel kunnen overwegen, maar daar krijg ik puistjes van. :'D

    Nu heb ik een vraag, heeft iemand hier ook last van en weet wat ik er mee moet doen?

    Als iemand me kan helpen, ily.


    wat was dit ookalweer

    Ik weet niet of je veel make-up gebruikt, maar ik gebruik zo'n crème van Nivea voordat ik mijn make-up opdoe. Dat helpt wel om mijn huid goed te houden.


    Tell me about it, stud.

    Oh oh oh!
    Sinds ik het huismerk gezichtsreinigingshit van de Kruitvat gebruik heb ik helemaal geen last meer van die zichtbare poriën (als je de zwarte puntjes bedoeld?)
    Hiervan gebruik ik alleen nummer 5 klik en deze is erg fijn en helpt echt. Ik ben hierdoor ook helemaal van de pukkeltjes en vieze puistjes af ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oh dit is een interessant topic


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Het is gewoon iets heel normaals wat echt heel veel mensen hebben. ;3 Alleen bij jezelf valt het gewoon meer op omdat je er erg op let en er onzeker over bent.


    Your make-up is terrible

    Conaway schreef:
    Ik weet niet of je veel make-up gebruikt, maar ik gebruik zo'n crème van Nivea voordat ik mijn make-up opdoe. Dat helpt wel om mijn huid goed te houden.


    Eigenlijk gebruik ik gewoon geen make-up, naast mascara en oogpotlood. Maar volgens mij heeft mijn moeder wel zoiets, dus ik kan het wel even proberen haha. :3 Dankje!

    Runescript schreef:
    Oh oh oh!
    Sinds ik het huismerk gezichtsreinigingshit van de Kruitvat gebruik heb ik helemaal geen last meer van die zichtbare poriën (als je de zwarte puntjes bedoeld?)
    Hiervan gebruik ik alleen nummer 5 klik en deze is erg fijn en helpt echt. Ik ben hierdoor ook helemaal van de pukkeltjes en vieze puistjes af ^^


    Dankjewel! ^^
    Als ik terug ben in Nederland ga ik naar de kruidvat om het te zoeken ^^


    wat was dit ookalweer

    Ik haat mijn huid ook. Op mijn armen zitten allemaal kleine pukkeltjes, of whatever het zijn en met wat ik het ook insmeer, het gaat niet weg. Het is hopeloos. Mijn zus zegt dat ik gewoon een gevoelige huid heb en het moet blijven insmeren, but oh well. Anyways, ik zou jezelf niet vol poederen en je gezicht plamuren met foundation. Als je het mij vraagt wordt niemand er daardoor mooier op (just my opinion, als mensen dat mooi vinden, vooral doen). Ik zou je gezicht gewoon goed blijven reinigen met lauw water. Het is hoogstwaarschijnlijk een stuk minder erg dan je zelf denkt. Iedereen heeft dat soort onzekerheden.


    Happy Birthday my Potter!

    Dermatoloog! Ik had vroeger ook last van puistjes (bubbels die ik onderhuids voelde) en grote poriën. Ik kreeg een lage dosis antibiotica en een wonderzalfje. Na een aantal maanden had ik een stralende huid en nu nog steeds. Een dermatoloog kan je echt goed helpen: hij/zij analyseert je huid en kijkt wat het beste voor je is. Dat is mijn grote aanrader. En gebruik ook niet te veel make up. Eens een dagje rust doet wonderen voor je huid. Verzorging is belangrijk. Mijn dagcreme is van Embryolisse (lait creme concentre) waar ik heel tevreden over ben.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Starlord schreef:
    Ik haat mijn huid ook. Op mijn armen zitten allemaal kleine pukkeltjes, of whatever het zijn en met wat ik het ook insmeer, het gaat niet weg. Het is hopeloos. Mijn zus zegt dat ik gewoon een gevoelige huid heb en het moet blijven insmeren, but oh well. Anyways, ik zou jezelf niet vol poederen en je gezicht plamuren met foundation. Als je het mij vraagt wordt niemand er daardoor mooier op (just my opinion, als mensen dat mooi vinden, vooral doen). Ik zou je gezicht gewoon goed blijven reinigen met lauw water. Het is hoogstwaarschijnlijk een stuk minder erg dan je zelf denkt. Iedereen heeft dat soort onzekerheden.


    Zoiets?



    Het heet Keratosis Pilaris en veel mensen hebben dat, zonder het echt te weten. Mijn zusje heeft het heel erg op haar armen en benen. Er zijn wel speciale zalfjes en crèmes om het te verminderen, maar het zal nooit weggaan.


    Your make-up is terrible

    Ik gebruik al een paar jaar de zoutscrub van Lush, en die bevalt heel goed.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bestaat er ook geen speciale foundation die je huid juist verzorgd? Ik dacht dat dat wel bij de apotheek te krijgen valt. Maar misschien is dat nogal onbetaalbaar. :x


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Furiosa schreef:
    (...)

    Zoiets?



    Het heet Keratosis Pilaris en veel mensen hebben dat, zonder het echt te weten. Mijn zusje heeft het heel erg op haar armen en benen. Er zijn wel speciale zalfjes en crèmes om het te verminderen, maar het zal nooit weggaan.


    Jup :/ Muh

    Edit: Ik voel mij er altijd zo lelijk door. Vooral toen HP 6 uitkwam en Ron en Harry het hadden over de mooie huid van Hermione en Ginny and I was like: I hate my skin.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2015 - 23:44 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Jup :/ Muh

    Edit: Ik voel mij er altijd zo lelijk door. Vooral toen HP 6 uitkwam en Ron en Harry het hadden over de mooie huid van Hermione en Ginny and I was like: I hate my skin.


    Ik heb het ook een beetje en ik heb het ondertussen eigenlijk een beetje geaccepteerd. Er zijn zoveel mensen die geen perfecte huid hebben en degene bij wie het wel zo lijkt, hebben vaak gewoon veel (goede) make-up op.Ik vind het dan ook echt niet meer lelijk en zeker niet op andere mensen. Ik merkte het in eerste instantie niet eens op, tot ik er echt op ging letten. Ik weet zeker dat de meeste mensen het bij jou ook niet zouden merken tot je ze erop wijst. Je eigen imperfecties lijken altijd zoveel groter dan ze werkelijk zijn.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik heb het ook een beetje en ik heb het ondertussen eigenlijk een beetje geaccepteerd. Er zijn zoveel mensen die geen perfecte huid hebben en degene bij wie het wel zo lijkt, hebben vaak gewoon veel (goede) make-up op.Ik vind het dan ook echt niet meer lelijk en zeker niet op andere mensen. Ik merkte het in eerste instantie niet eens op, tot ik er echt op ging letten. Ik weet zeker dat de meeste mensen het bij jou ook niet zouden merken tot je ze erop wijst. Je eigen imperfecties lijken altijd zoveel groter dan ze werkelijk zijn.


    Nu heb ik in ieder geval wel een argument terug als mensen zeggen dat ik mij gewoon even beter moet insmeren met bodylotion of whatever :/


    Happy Birthday my Potter!

    Hooverphonic schreef:
    Bestaat er ook geen speciale foundation die je huid juist verzorgd? Ik dacht dat dat wel bij de apotheek te krijgen valt. Maar misschien is dat nogal onbetaalbaar. :x


    Dan kun je het beste een BB cream gebruiken. Dat is foundation en een verzorgende crème in één. Ik raad die van Garnier aan, mits je huid niet te droog is.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb ook best wel een slechte en gevoelige huid. Ik heb een gezichtsreiniger van the body shop die ik altijd onder de douche gebruik. Verder maak ik iedere avond na mijn make up afhalen (geen afhaaldoekjes gebruiken! Maar lotion, die van nivea is goed) mijn gezicht ook nog schoon met micellair water van garnier om de laatste restjes weg te halen. Dan gebruik ik echt een wondermiddeltje van garnier, namelijk pure active anti puistjes. Dat doe je op een wattenschijfje en alleen op de plekken waar je veel last hebt van porien en puistjes. Dit laat je snachts zijn werk doen en de volgende morgen weer gezicht reinigen en dan heb ik hele fijne sorbet dagcreme omdat dat anti-puisten spul je huis een beetje kan uitdrogen. Daarvoor heb ik collistar moisturizing sorbet cream. Sinds ik dit ritueel iedere dag doe is mijn huid veel beter. De producten die ik gebruik zijn niet het goedkoopst maar ze gaan allemaal heel lang mee. Dat spul van garnier zou mijn grootste aanrader zijn en gewoon een goede gezichtsreiniger. De key van dit alles is om het gewoon echt iedere dag te doen. En let als je spullen koopt er even op dat je het best die voor gevoelige huid kan nemen. Want na het spul kan je huid wat rood worden. Maar de volgende morgen is dat weg.
    Succes, misschien dat iets hiervan helpt. (:

    [ bericht aangepast op 31 juli 2015 - 8:27 ]


    The truth is out there.