• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Eens, dit zal me echt leuk lijken !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hm, maar er zijn nog zoveel leuke dingen die je eromheen nog kan doen. Zoals inderdaad the Founder of the Marauders, maar mijn lijkt the Next Generation me ook heel erg leuk. Daarna kan er nog wel een remake komen, misschien.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Founder schreef:
    Zelf ben ik zeeeer hard tegen. Er zijn zoveel onderwerpen in Harry Potter waarover je films kunt maken (denk aan Marauders, the Founders, Baker de Bard,...), dus waarom zou je de films hermaken? Ze kunnen onmogelijk beter worden dan deze films!


    En dat is waar alles misloopt. Komt op hetzelfde neer als het "never change a winning team"-principe (het is niet hetzelfde, maar het komt erop neer) en dat werkt gewoon niet. Kijk maar naar het Spaanse voetbalteam op het WK, die deden het ook niet zo denderend meer als intussen vijf jaar geleden. Binnen dertig jaar gaan deze films er wellicht überflut uitzien door de special effects en nieuwe acteervormen, dat het echt wel beter gaat kunnen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een remake zou ik niet doen maar een compleet nieuwe film of eventueel films over inderdaad de Marauders, Sneep of Voldemort hun leven of de nieuwe generatie zou misschien wel leuk zijn.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Oke, ik mis eerlijk gezegd dit topic erg, laten we weer gewoon verder discussiëren over Harry Potter stellingen! (:
    En als je er zelf nog een paar weet, stuur ze alstublieft door via pb, ookal vind je dat ze dom klinken!
    Weet ook nig altijd dat de stellingen niet altijd mijn mening zijn!

    Stelling van 7 februari
          Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.


    I wanna be a wizard!

    Maar dat kon je toch in feite opmaken uit de namen die erop stonden?

    Dat vind ik niet eigenlijk. Dat was redelijk duidelijk. x)


    What would Emma do?

    Dat was idd redelijk duidelijk.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    Idioot nou ook weer niet, maar wel heel jammer.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Idioot nou ook weer niet, maar wel heel jammer.


    i wanna die with you once or twice.

    Diplodocus schreef:
    Dat vind ik niet eigenlijk. Dat was redelijk duidelijk. x)


    Leuk overigens dat jullie weer beginnen!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 13:43 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het was redelijk duidelijk voor mij, maar misschien had het nog iets duidelijker mogen zijn. Ben zo blij dat je weer me deze topic begint!


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Dat is lang geleden sinds de laatste stelling :O
    Eens, Best wel waar ja voor iemand die de boeken niet heeft gelezen kan dit best onduidelijk zijn of ze weten het misschien niet eens.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Uhmm eigenlijk kan ik daar niet echt antwoord op geven.
    Namelijk omdat ik eerst de boeken heb gelezen dus het was mij al duidelijk... het was me eigenlijk niet opgevallen dus. Maar naar mijn mening was het wel duidelijk genoeg op het moment dat lupos het van harry af pakte.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Vele mensen zeggen dat het duidelijk is. Maar volgens mij is het niet zo duidelijk voor iemand die de boeken niet gelezen heeft, en zeker niet als je voor de eerste keer de film ziet, terwijl het me toch belangrijk lijkt. Je kan natuurlijk onthouden welke namen er op de kaart stonden, en dan opmerken dat het dezelfde namen zijn. Al betwijfel ik wel of ze allemaal in de derde film worden uitgesproken, Prongs betwijfel ik bijvoorbeeld.
    Maar goed, als je de film voor de eerste keer ziet zullen er wel veel meer dingen zijn die je niet begrijpt. Dus zo idioot is het niet.
    Ik ben dus deels eens en deels oneens.


    I wanna be a wizard!