• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Oneens. De vier afdelingen en hun leerlingen worden veel te veel gestereotypeerd. Eerlijk gezegd geloof ik dat Hermoines instinctieve manier van handelen en de manier waarop haar persoonlijkheid in elkaar zit veel meer zegt over de afdeling waar ze wel of niet in zou passen dan of ze een stuudje is of niet.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Stelling van 1 september.
          Er is geen één acteur of actrice dat niet bij de rol past.


    I wanna be a wizard!

    In ieder geval niet van de hoofdrolspelers. Misschien waren er kleinere rollen die ik vreemd vond, maar ik kom er niet op een. Dus, eens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vond de jeugd FC van Tom Riddle echt slecht. Ik had liever dit als Tom Riddle Youth gezien. .
    Daarnaast lijkt Harry totaal niet op James Potter die we zien op flashback, terwijl ze als twee druppels water op elkaar moesten lijken. Ook vind ik het wel erg dat ze niet aan de lenzen gedacht hebben bij de FC van Lily Evers. Vooral omdat deze twee dingen die ik op noem erg door gehamerd zijn in de boek zowel film.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    Ik vond de jeugd FC van Tom Riddle echt slecht. Ik had liever dit als Tom Riddle Youth gezien. .
    Daarnaast lijkt Harry totaal niet op James Potter die we zien op flashback, terwijl ze als twee druppels water op elkaar moesten lijken. Ook vind ik het wel erg dat ze niet aan de lenzen gedacht hebben bij de FC van Lily Evers. Vooral omdat deze twee dingen die ik op noem erg door gehamerd zijn in de boek zowel film.


    Dit inderdaad, ik vond vooral James/Lily niet heel goed doordacht.


    wat was dit ookalweer

    Ik vond Xenofilus Leeflang ook heel slecht gecast (veel te jong en dergelijk) en van de twee Professor Banning's die we hebben gehad vond ik er ook maar een goed gecast. Er zullen toch nog wel een paar slechte casts zijn, maar daar kom ik zo eventjes niet op.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oneens, denk ik? Over het algemeen hebben ze het geweldig gedaan wat de casting betreft, maar er zijn toch wel wat van die kleine dingen die me erg dwars blijven zitten. De acteurs die Harry's ouders, Remus en Sirius speelden zagen er bijvoorbeeld uit alsof ze in de veertig of ouder waren, maar James en Lily waren éénentwintig toen ze overleden. Zelfs met magie kunnen ze niet opeens van middelbare leeftijd zijn op foto's. Hetzelfde geldt voor Snape - Alan Rickman was briljant, daar niet van, maar hij is nu bijna zeventig, dus hoe goed hij ook acteerde, hij kon niet de indruk geven dat hij een man van begin dertig was in de films. Dat Harry en Lily's oogkleur niet matcht is ook nog weer zoiets raars, zoals hierboven al genoemd. Daarmee bedoel ik niet dat al deze acteurs het niet heel goed hebben gedaan, maar ze waren ook niet allemaal de perfecte keuze voor hun rollen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oneens, denk ik? Over het algemeen hebben ze het geweldig gedaan wat de casting betreft, maar er zijn toch wel wat van die kleine dingen die me erg dwars blijven zitten. De acteurs die Harry's ouders, Remus en Sirius speelden zagen er bijvoorbeeld uit alsof ze in de veertig of ouder waren, maar James en Lily waren éénentwintig toen ze overleden. Zelfs met magie kunnen ze niet opeens van middelbare leeftijd zijn op foto's. Hetzelfde geldt voor Snape - Alan Rickman was briljant, daar niet van, maar hij is nu bijna zeventig, dus hoe goed hij ook acteerde, hij kon niet de indruk geven dat hij een man van begin dertig was in de films. Dat Harry en Lily's oogkleur niet matcht is ook nog weer zoiets raars, zoals hierboven al genoemd. Daarmee bedoel ik niet dat al deze acteurs het niet heel goed hebben gedaan, maar ze waren ook niet allemaal de perfecte keuze voor hun rollen.


    Inderdaad eens met Inge. Dat had ik ook voornamelijk met Sirius, die man die hem speelt is echt te oud (en niet knap genoeg naar de omschrijvingen uit het boek haha). Bij Remus had ik er minder problemen mee, voornamelijk omdat hij ook wordt omschreven als iemand die er oud uitziet. James en Lily komen niet zo vaak voor dat ik me er echt aan stoor.
    Met Snape heb ik er eigenlijk nooit last van gehad, puur omdat hij een fantastisch acteur is (en ik zou hem geen zeventig geven haha) en die stem echt het meest Snape-achtige geluid is ooit.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Square schreef:
    Oneens, denk ik? Over het algemeen hebben ze het geweldig gedaan wat de casting betreft, maar er zijn toch wel wat van die kleine dingen die me erg dwars blijven zitten. De acteurs die Harry's ouders, Remus en Sirius speelden zagen er bijvoorbeeld uit alsof ze in de veertig of ouder waren, maar James en Lily waren éénentwintig toen ze overleden. Zelfs met magie kunnen ze niet opeens van middelbare leeftijd zijn op foto's. Hetzelfde geldt voor Snape - Alan Rickman was briljant, daar niet van, maar hij is nu bijna zeventig, dus hoe goed hij ook acteerde, hij kon niet de indruk geven dat hij een man van begin dertig was in de films. Dat Harry en Lily's oogkleur niet matcht is ook nog weer zoiets raars, zoals hierboven al genoemd. Daarmee bedoel ik niet dat al deze acteurs het niet heel goed hebben gedaan, maar ze waren ook niet allemaal de perfecte keuze voor hun rollen.


    take me back to the basics and the simple life

    Patholoog schreef:
    In ieder geval niet van de hoofdrolspelers. Misschien waren er kleinere rollen die ik vreemd vond, maar ik kom er niet op een. Dus, eens.


    Hier ben ik het mee eens !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Square schreef:
    Oneens, denk ik? Over het algemeen hebben ze het geweldig gedaan wat de casting betreft, maar er zijn toch wel wat van die kleine dingen die me erg dwars blijven zitten. De acteurs die Harry's ouders, Remus en Sirius speelden zagen er bijvoorbeeld uit alsof ze in de veertig of ouder waren, maar James en Lily waren éénentwintig toen ze overleden. Zelfs met magie kunnen ze niet opeens van middelbare leeftijd zijn op foto's. Hetzelfde geldt voor Snape - Alan Rickman was briljant, daar niet van, maar hij is nu bijna zeventig, dus hoe goed hij ook acteerde, hij kon niet de indruk geven dat hij een man van begin dertig was in de films. Dat Harry en Lily's oogkleur niet matcht is ook nog weer zoiets raars, zoals hierboven al genoemd. Daarmee bedoel ik niet dat al deze acteurs het niet heel goed hebben gedaan, maar ze waren ook niet allemaal de perfecte keuze voor hun rollen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mercator schreef:
    (...)

    Inderdaad eens met Inge. Dat had ik ook voornamelijk met Sirius, die man die hem speelt is echt te oud (en niet knap genoeg naar de omschrijvingen uit het boek haha). Bij Remus had ik er minder problemen mee, voornamelijk omdat hij ook wordt omschreven als iemand die er oud uitziet. James en Lily komen niet zo vaak voor dat ik me er echt aan stoor.
    Met Snape heb ik er eigenlijk nooit last van gehad, puur omdat hij een fantastisch acteur is (en ik zou hem geen zeventig geven haha) en die stem echt het meest Snape-achtige geluid is ooit.


    Noo, Sirius is echt wel knap in de films. (wbw)

    Anyways, ik denk dat er wel een paar castings tussen zitten die beter hadden gekund, maar de overige cast, die allemaal steengoed zijn vangen dat weer op. Dat maakt het verschil weer kleiner.

    Er zijn inderdaad wel die kleine foutjes waar ik me aan erger, maar dat probeer ik altijd maar te negeren.


    The truth is out there.

    Stelling van 2 september.
          Als er één personage mist in de film, is het Foppe.


    I wanna be a wizard!

    Eens! Ik mis Foppe xd


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik heb het wel altijd vreemd gevonden dat hij gewoon helemaal eruit is geknipt, ja. Om eerlijk te zijn vind ik het echter ook geen groot probleem, want ik mocht hem hoe dan ook nooit heel erg. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan